Recenze

10 Majitel

Ford S-Max 1.6 EcoBoost Titanium

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford S-Max, foto 1 Ford S-Max, foto 2 Ford S-Max, foto 3 Ford S-Max, foto 4 Ford S-Max, foto 5 Ford S-Max, foto 6 Ford S-Max, foto 7 Ford S-Max, foto 8
Ford S-Max, foto 9 Ford S-Max, foto 10 Ford S-Max, foto 11 Ford S-Max, foto 12 Ford S-Max, foto 13 Ford S-Max, foto 14 Ford S-Max, foto 15 Ford S-Max, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Ford S-MAX Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 204 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Na začátku byla následující situace – 2 automobily (služební Octavia III Combi 1.9TDI a soukromý rok starý Ford Focus III hatch 1,6i 74kW), 3-letá dcera a dvojčata na cestě… Poslední informace samozřejmě způsobila požadavek na možnost přesunout 2 dospělé a 3 děti v autosedačkách. Že se nevejdou 3 autosedačky do „Oktávky“ jsem tak nějak tušil, ale že se nevejdou téměř do žádného auta střední třídy bylo celkem překvapení. Vyzkoušel jsem Superb (šíleně úzký auto), Mondeo (tam by se daly 3 autosedačky určitým způsobem nacpat, ale každodenní vyndavání a připínání dvou autosedaček 0-13kg nepřipadá v úvahu), Honda CR-V taky nic, Audi A6 nic (i když „s chlupem“)… Ze všech aut kolem nás, které jsem mohl vyzkoušet, jsem uspěl jen u Volvo XC 90 a to popravdě bylo celkem mimo naše možnosti. Takže náš milovaný Ford Focus III po roce pryč a namísto něj Ford S-MAX o kterém jsem vždy tak nějak jen snil a bral jej jako nedostupné auto, za kterým se ale vždy otočím. Člověk ale nesmí vůbec pracovat s ceníkovými cenami. Když totiž přijdu do autosalonu a hned mi bez smlouvání nabídnou 20% slevu, odkup rok starého Focuse za velmi rozumné peníze, tak si člověk říká, jestli není něco špatně. Kam ten svět spěje kupovat vše jen se slevou, no nic…

Zřejmě nejjednodušší bylo rozhodování jaký motor. SMAX bude jezdit 80% po Praze kratší vzdálenosti a jednou/dvakrát za měsíc někam dál po republice. Takže benzín. 2.0 Duratec (107kW) není špatný, lze levně předělat na LPG, ale krouťáku na už přeci jen těžší SMAX moc nemá. 2.0 Ecoboost bych už asi živit nechtěl a Ford za něj chce i poměrně hodně. Takže 1.6 Ecoboost 118kW, 240/270Nm byla jasná volba. Příplatek oproti atmosférickému dvoulitru velmi rozumný a navíc jsou prodejci schopni dát na ecoboost větší slevu. Trošku mě sice stále hlodaly myšlenky na diesel, ale s TDCi 103kW jsem jel a přišel mi hrozně nevýrazný (spotřeba tak 6-7l). TDCi 120kW je zřejmě ideální volba, ale cenový rozdíl oproti 1.6 ecoboost je 150 tisíc!, což je sakra hodně. Ohledně motoru budu psát dále, ale za tento cenový rozdíl člověk dostane v podstatě pouze nižší spotřebu – za těch 150 tisíc ale můžu mít benzín na 5 let dopředu.

S výbavou to již tak jednoduché nebylo. Nejdřív jsme uvažovali o nějaké ekonomické variantě založené na výbavě Trend. Na Titanium jsme však dostali větší slevu a tak nebylo moc co řešit. K tomu ještě přibyla tmavá okna Privacy, hezčí 17“ kola, sada Travel (stolky pro druhou řadu sedadel + okenní clony integrované do zadních dveří), příprava pro 3. řadu sedadel, sklopná zrcátka, sada Business (lepší rádio s BT HF, parkovací asistent, tempomat), sada pro aktivity (úchyty do zavazadlového prostoru) a stříbrná metalíza. Dala by se samozřejmě volit další a další výbava, ale udrželi jsme se v cenové hladině, v jaké jsme chtěli a nic nechybí).

Motor absolutně splňuje vše, co jsem od něj čekal. Žádnej louda, spíš naopak, hezky zabírá odspodu a nejúžasnější je to ticho i na dálnici D1… Jeho jedinou nevýhodou je, že umí být buď „eko“ nebo „boost“, dohromady to moc nejde. Nemáme ještě moc najeto, ale příklad cesty Praha – České Budějovice – Praha, dálnice tempomat 140km/h, okresky 110km/h, obec 50km/h a spotřeba 7,9l!!! To mi přijde neskutečný, bývalý Focus 1.6i 74kW si bral úplně stejně!!! Důležité z hlediska spotřeby je „nevytáčet“. Krouťak to má dostatečný už od 1300ot a pokud člověk řadí podle toho, co mu auto ukazuje, tak to „eco“ opravdu funguje… Na druhou stranu když sešlápnete pedál, tak výkon hezky lineárně stoupá a obligátní 2.0 TDI necháte hodně daleko za sebou ;-) Při 160km/h ukazuje palubní počítač cca 12l/100km, 180km/h cca 18-20l/100km… Zkrátka výkon tam je, ale spotřeba leze nahoru. Po jižní spojce 80km/h na 6. rychl. stupeň jede za 6l.

Vše ostatní v autě funguje jak má – dcerunka šťastná za vyklápěcí stolečky v druhé řadě, žena za duální klimu, prostor u spolujezdce a parkovací senzory. Automatická světla fungují super, stejně tak dešťový senzor. Oproti Focusu, kterého jsem za jeho zpětnou vazbu od kol miloval, je trochu znát větší přeposilování řízení. Neberu to však jako chybu, Focus při jízdě po kostkách kopal volantem tak, že pro ženu nic moc, teď je to velmi vyvážený kompromis. Když pošlete SMAXe rychle do nějaké zatáčky, tak Vám to vyvolá úsměv na tváři – lehce se nakloní a drží a drží a drží… Firemní Oktávka je proti SMAXu totální žvýkačka. Vlastně to nechápu, Oktávka se v zatáčkách naklání víc, ale při přejezdu příčných nerovností taky kope víc než Ford. SMAX je pohodlnější na nerovnostech, ale v zatáčkách jistější! Tohle Ford opravdu umí. O kufru psát asi nebudu, místa hodně, hrana nízko. Do budoucna přibude 3. řada sedaček, takže bude i úplná rovina.

Prozatím tedy absolutní spokojenost a až čas ukáže, zda bude s SMAXem více radostí než starosti. Ve statistikách spolehlivosti patří spíš na zadní příčky, tak jen doufám, že auto v poslední třetině životního cyklu už má většinu problémů vyladěných… Hlavní také je, že většina problémů patří na úkor dieslových variant. I když zase Ecoboost je taky novinka s potenciálními problémy.
Spotřebu monitoruji na http://www.spritmonitor.de:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/514903.html


Silné stránky

- výborné řízení a jízdní vlastnosti vzhledem k velikosti auta
- motor

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autopalace Spořilov
- vždy mi ve všem vyšli vstříc, nemůžu si stěžovat

 


Další vozy Ford S-Max



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Superhrdinou na vlastní kůži ve virtuální realitě! Recenze Marvel’s Iron Man VR

Superhrdinou na vlastní kůži ve virtuální realitě!…

Tony Stark alias Iron Man se vrátil do světa videoher v novém titulu určeném výhradně pro virtuální realitu…

Milena (69) si stěžuje na včelí teror! Vnuci kvůli sousedovi včelaři nemohou na zahradu

Milena (69) si stěžuje na včelí teror! Vnuci kvůli…

Obracím se na vás jako maminka a babička, která je již bezradná. V životě by mě nenapadlo, že kvůli sousedovi se…

 

iSport.cz

Koubek: Štetina je Zorro, Kuchta typ pro Slavii. Ale pozor na zákeřnost

Koubek: Štetina je Zorro, Kuchta typ pro Slavii. Ale…

Bezgólové derby dalo štempl na mistrovskou sezonu Slavie. Ta i tentokrát ukázala, že výkonnostní nůžky mezi ní a…

Králem sezony je gólman Kolář! Hráči Slavie ovládli ligovou anketu

Králem sezony je gólman Kolář! Hráči Slavie ovládli…

Dvanáct obdržených gólu Slavie za celý ročník? Naprosto mimořádné číslo, které se jen těžko zopakuje. Největší…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Twitter bude tak dlouho štvát proti Trumpovi, až bude znárodnění

Vladimír Pikora: Twitter bude tak dlouho štvát proti…

V USA se blíží volby. Mnoho oponentů stávajícího prezidenta Donalda Trumpa dělá vše, co je v jejich silách, aby…

Pouze pro bílé: Unikátní snímky ukazují rasově rozdělenou Jižní Afriku v období apartheidu

Pouze pro bílé: Unikátní snímky ukazují rasově…

Za počátek apartheidu v Jihoafrické republice je považován rok 1948, politika rasové segregace byla však v zemi…