Recenze

vondry87 (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford S-Max

9.70 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford S-Max, foto 1 Ford S-Max, foto 2 Ford S-Max, foto 3 Ford S-Max, foto 4 Ford S-Max, foto 5 Ford S-Max, foto 6 Ford S-Max, foto 7 Ford S-Max, foto 8
Ford S-Max, foto 9 Ford S-Max, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Fordík Rok výroby 2021 Koupeno nové najeto [km]:8000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 140 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

S rozrůstající se rodinou vyvstala potřeba rozšířit náš vozový park o druhý vůz. Mnoho let jsme bez větších problémů přežívali o jednom autě a poslední rok nám jako záložní vůz sloužil 10 let starý Nissan Micra, který jsme koupili v rodině za dobrou cenu. V praxi ale Micra stála před domem, protože na dlouhé pracovní cesty to auto prostě nebylo a na rodinné výlety už vůbec ne. Auto tedy toho u nás moc nenajezdilo a sloužilo jen jako nouzové řešení v případech, kdy manželka potřebovala auto a já s Passatem nebyl doma. Což se postupem času dělo stále častěji, takže konec výmluv, jdeme konečně koupit nějaké to rodinné auto.

Řeknu vám jedno - shánět auto v době COVIDové (podzim 2020) nebylo snadné. Tím spíš, když sháníme opravdové rodinné auto (čti MPV). V tomto okruhu aut jsem se nikdy moc neorientoval (nikdy nebyl důvod) a překvapilo mě, jak málo se takových vozů vyrábí a hlavně kolik stojí. Kvůli nutnosti častého převážení kočárku společně se zavazadly byl veliký zavazadlový prostor nutností, takže jsme koukali po větších MPV typu Sharan, Alhambra, S-Max a Espace. A celkem šokové bylo pro mě zjištění, že tato obyčejná nevzhledná nezajímavá a vlastně zastaralá auta stála všechna přes milion. A to se mně jakožto škrtovi dávat nechtělo, protože manželka těch kilometrů za rok zas tolik nenajede. Tak jsme začali dělat kompromisy. Co takhle SUV? Manželce se vždy líbil Tucson, tak jsme vyrazili do Hyundai. Shodou okolností těsně před naší návštěvou Hyundai vypustil do světa zprávu, že se chystá nástupce. Což mě nepotěšilo, kupovat auto, které je už v době koupě zastaralé, prostě není dobrý nápad, ale slušná sleva by to mohla spravit. Bohužel jsme ale zjistili, že Hyundai prodává v podstatě za katalogové ceny a z důvodu náběhu výroby nového modelu už vlastně ani Tucson nejde objednat a museli bychom si vybrat jednu z posledních skladovek. A i výběhové Tuscony se prý prodávají líp než housky na krámě, takže nějaká znatelná sleva nepřipadá v úvahu. Takže jsme odcházeli s nabídkou na skladový Tucson v nehezké barvě, benzínovým motorem, manuální převodovkou a nic moc výbavou za něco přes 600 tis. včetně DPH. Auto opravdu nepůsobilo vůbec zle, ale kufr pojme sotva ten kočárek a vzadu by v budoucnu se třemi dětskými sedačkami mohl být problém. A manželka si stejně spíš přála automat.. No prostě příliš mnoho kompromisů. Byli jsme se ještě podívat na zánovní BMW X1, ale nastalo opět veliké zklamání a byl jsem utvrzen v názoru, že než špatně vybavená prémie, tak raději dobře vybavený mainstream. A pak jsem ještě zjistil, že to auto pohání tříválec.. no fuj.. rychle pryč..

Po tomto zklamání jsme SUV vyřadili. Chvíli jsme zvažovali i nějaké kombi, ale asi by nemělo smysl mít před domem dvě podobná auta. Další možností bylo přenechat mého Passata manželce a koupit si něco pro sebe, ale v době COVIDové jsem nic zajímavého nenašel a vlastně jsem stejně spíš chtěl nejdřív bez kompromisů vyřešit rodinný vůz a pak si třeba časem udělat radost.. Začali jsme kvůli ceně koukat po ojetých MPV a vyrazili se podívat do Vestce do CarNextu, kde mě zaujal Renault Espace. Současně se v jejich internetové nabídce nově objevil Ford S-Max s poznámkou "v přípravě", tak jsem si říkal, že třeba bude možnost se podívat i na něj. Dostali jsme tedy klíče od Espace, ale nastal problém. Manželka ani po maximálním posunutí sedačky dopředu nedosáhla na pedály. No dost nás to překvapilo, i personál se tvářil překvapeně. Trochu nás to mrzelo, protože to auto za ty peníze nevypadalo vůbec špatně. Pak jsem si všiml na place onoho S-Maxe "v přípravě", tak jsem se na něj běžel zeptat. Dostalo se mi odpovědi, že o S-Maxe je veliký zájem a už je rezervovaný třemi zájemci, přestože ještě nebyla na webu zveřejněná přesná specifikace a fotky. No teda... I přesto jsme si vypůjčili klíčky s tím, že se na něj alespoň staticky mrkneme. Interiér nepůsobí tak luxusně jako v Espace a vlastně i z venku to auto vypadá obyčejněji (ale to bude individuální, manželka to vnímá přesně opačně..), jenže co naplat, v Espace manželka nedosáhne na pedály, takže není co řešit a zkusíme najít nějaký S-Max. Sharany a Alhambry jsme pořád drželi v hledáčku, ale na to, jak je to starý model (10 let!) si neskutečně drží cenu. Za auto s nájezdem přes 100 tis. nebyl problém dát 750 tis., což mi přišlo už tenkrát jako úlet a nechci vědět, kolik to stojí dnes. Každopádně manželka nechtěla auto s vysokým nájezdem, měla strach, aby nemusela na svých cestách s dětmi řešit poruchy a technické problémy, takže nájezd povolila max. 50 tis. km.

Za týden se v nabídce CarNextu objevil další Espace a mně to nedalo. Přece není možné, aby to auto bylo tak blbě udělané. Jeli jsme na něj mrknout a opravdu, u tohoto kusu nebyl problém se přisunout až k volantu, takže ten první kus měl buď nějakou vadu, nebo tam je nějaké speciální nastavení, netuším. Jeli jsme se tedy projet, ale přestože jsem se v autě cítil opravdu dobře (v ČR se prodává pouze v nejvyšší výbavě Initiale Paris, která má asi úplně všechno včetně celokoženého interiéru, masážních sedadel, head-up displaye atd.), chybí jí to hlavní - motor. V Renaultu to asi pochopili a v současnosti už se Espace prodává s dvoulitrem, ale námi testovaný kus poháněla dvojitě přeplňovaná šestnáctistovka s papírovými 118 kw. Kam se ti koně rozutíkali dodneška nechápu, ale to auto prostě nejelo a to vůbec. Manželka do té doby tvrdila, že jí na motoru nezáleží, protože bude stejně jezdit pomalu. Jenže i ten nejdefenzivnější řidič občas musí předjíždět a s tímto francouzským lenochodem by to skutečně bylo v lepším případě o nervy. Ani nechci domýšlet, jak (ne)jede slabší 96 kw verze, takovou jsem ale v nabídce ani nenašel, lidé jsou zdá se soudní a objednávali převážně silnější verze. Druhým problémem byl takový "dodávkovský" pocit z jízdy. To auto je opravdu veliké a nijak se nesnaží to maskovat, takže se při jízdě hodně naklání a na nás zvyklé z Passatu to nezanechalo moc dobrý dojem. Jediným řešením je vůz provozovat ve sportovním módu, pak mi chování vozu přišlo relativně akceptovatelné, ale prostě to stále pocitově nebylo ono. Jenže auto jsme potřebovali, takže manželka zvažovala, že bychom ho vzali s tím, že by si časem snad zvykla..

Vzali jsme si tedy den na rozmyšlenou a šli k autu. Hned vedle CarNextu je prodejna Ford, tak říkám.. když tu jsme, nechceš si ještě projet toho S-Maxe? Dítě už brečelo a manželka nervózněla, ale nakonec svolila.. utíkal jsem tedy do autosalonu s prosbou, jestli by ji rychle nesvezli s nějakým S-Maxem. Pán byl ochotný a za chvíli už manželka vyrážela předváděčkou 4x4 140 kw s novým 8 st. automatem za bratru 829 tis. Manželka se vrátila velice spokojená, že oproti Renaultu je to úplně někde jinde a poprvé v životě prohlásila, že motor opravdu důležitý je a byla by ráda, kdyby auto alespoň trochu jelo. A já měl radost, že konečně vím, co vlastně hledáme. Tato konkrétní zánovní ojetina nevypadala zle, ale už byla za cenovým limitem a vlastně to byl úplný základ Titanium tzn. bez LED světel atd. To by tam za ty peníze snad mohlo být, ale pan prodejce odvětil ve stylu "tak nové stojí přes milion, tak co byste chtěl". Tenkrát jsem mu to ještě věřil..

Hledáme tedy zánovního S-Maxe s automatem, silnějším motorem, nízkým nájezdem, LED světly a parkovací kamerou. A za rozumnou cenu. Vše ostatní je bonus. Jenže bohužel, ta auta prostě nejsou. A obecně kvůli COVIDu roste cena ojetin, takže když už se něco objevilo, stálo to nesmysl. Byli jsme rozhodnutí dojet si pro rok starého S-Maxe do Německa, kde je lepší výběr, ale do toho vstoupila druhá vlna COVIDu, omezování přeshraničního pohybu, zavádění testů atd. Ach jo.. Pak jsme našli jeden slušně vypadající kus v ČR - dokonce ve výbavě Vignale. Cena se zdála vysoká, ale už jsme byli zoufalí a řekli jsme si, že se na vůz pojedeme podívat, třeba dohodneme nějakou slevu. Chtěl jsem si ujasnit, v čem je Vignale lepší a o kolik je dražší, takže jsem znovu navštívil webové stránky Fordu a co nevidím.. S-Max je v akci a se silnějším naftovým dvoulitrem a automatickou převodovkou a výbavou Titanium za necelých 800 tis. a k tomu možnost za 45 tis. dokoupit technology pack, který obsahuje snad úplně všechno včetně "prémiového" audia, LED světel schopných vystínit protijedoucí vozidla a mnoho dalšího. Akce podle ceníku platila do 30.9. (tzn. končila za 3 dny) či do vyprodání zásob. Takže cena nového auta srovnatelná s rok a půl starým Vignale. Trochu jsem tušil v akci nějaký háček, protože např. na Slovensku měli slevu 4 000 EUR a my přes 270 tis.? Divné.. čekal jsem nějakou zradu ve stylu "akce už skončila, sorry jako". No 28.9. jsme se na státní svátek vyrazili podívat na rok a půl staré Vignale a ujistili jsme se, že S-Maxe chceme, protože jízdně je to prostě super auto a zároveň je velice praktický. Tento konkrétní kus už ale nesl viditelné známky používání (poškrábaný interiér, prasklý zadní nárazník, sedřený přední nárazník a na kožených sedačkách bylo taky vidět, že se o ně nikdo nestaral) a auto bylo původem z Německa tzn. byl bych třetí majitel. Přesto majitel o slevě nechtěl moc slyšet, měl představu, že auto po roce používání prodá za skoro stejné peníze, za které ho koupil, čímž se ani netajil. Bohužel v době COVIDu asi naprosto reálný scénář, ale bez nás. Druhý den jsem tedy začal poptávat nový S-Max a zjistil jsem, že akce stále platí a ještě se cena nechá stlačit o něco níže. Sám prodejce tvrdil, že S-Max je momentálně nejprodávanějším vozem Fordu a prodává se paradoxně levněji než před cca dvěma lety, což jsem si potvrdil nakouknutím do dobového akčního ceníku. Už chápu, proč jsou zánovní vozy tak drahé - byly kupovány za vyšší cenu. Ford opravdu prodej tohoto vozu dost zvýhodnil a překvapivě v době objednání vycházel levněji než Mondeo, nechápu.. také jsem zjistil, že vůz prošel koncem roku 2019 faceliftem, který zlepšuje konektivitu vozu a má nový hezčí přední nárazník. Takže ve výsledku proti sobě stálo rok a půl staré Vignale vs. o 60 tis. dražší nové faceliftované Titanium s technology packem, kterému oproti Vignale chybí jen kožený interiér (který manželka stejně moc nechtěla) a exteriérové designové prvky, které jsou u tohoto typu vozidla dle mého názoru naprosto nepodstatné. Takže se z toho stala vlastně celkem jednoduchá volba - nový S-Max Titanium 2.0 TDCi 140 kw v automatu s technology packem, panoramatickou střechou, metalízou a přípravou na tažné. Rozpočet jsme sice překročili, ale v tomto případě by koupě staršího vozu byla holý nerozum. A když vidím současné výrazné zdražování všech nových aut za současného viditelného šetření na nich, S-Max si svojí cenu celkem snadno obhájí. Kolega teď v práci objednával nového Passata se slabou naftou, manuální převodkou ve verzi sedan a nic moc výbavou a i přes vysokou fleetovou slevu Passat vyšel jen o 50 tis. levněji než náš S-Max. Normálního smrtelníka bez fleet slev by Passat i přes podstatně horší konfiguraci a praktičnost vyšel tak o 50 tis. dráž než S-Max. O Superbu raději ani nemluvím.. MPV jsou navíc ohroženým druhem, takže pevně věřím, že si cenu dobře podrží a když se o něj budeme příkladně starat, jednou se o něj zájemci poperou.

Nyní už k popisu vozu, který pojmu spíše jako srovnávací test s mým Passatem:

Silné stránky

Jízdní vlastnosti - na vůz tohoto typu opravdu obdivuhodné. Vůz skvěle maskuje svou hmotnost a výšku a se zatáčkami se pere velice statečně. Přímou konkurenci nechává daleko za sebou. Řízení je neskutečně přesné a vůz reaguje na každý pohyb volantu. Nedávno jsem jel stejnou klikatou cestu po okreskách s S-Maxem a druhý den ve služebním Superbu a po tomto přímém srovnání jsem si uvědomil, jak je řízení v Superbu oproti Fordu strašné. Prostě úplně mrtvé kolem středové polohy a člověk má pocit, že to auto vůbec na povely řidiče nereaguje. Je to fakt divné, ale toto MPV je v zatáčkách pocitově mnohem lepší než nízký sedan od koncernu. A to je na celoročkách.. Auto je k tomu na 17-ti palcových kolech velice komfortní. Na větších kolech by samozřejmě vypadalo lépe, ale je to rodinný vůz tzn. tady je komfort na prvním místě a větší kola jsme nechtěli.

Odhlučnění - osobně vnímám jízdní vlastnosti a odhlučnění jako dvě dvorní disciplíny Fordu a S-Max samozřejmě není výjimkou tzn. na to, jak je auto vysoké, není nijak hlučné ani při dálničních rychlostech, děti při cestách nerušeně spí (v tomto ohledu stále v ne zrovna dobrém vzpomínám na služební trojkovou oktávku, ve které byl na dálnici strašný kravál a cestování s dítětem v povoleném dálničním tempu byl docela problém).

Převodovka - nemám zkušenost s mnoha automatickými převodovkami, ale oproti 6-ti stupňovému DSG je tato určitě plynulejší při prudkém podřazení (např. při chystání se na předjížděcí manévr). Řazení se mi zdá obecně velice plynulé a ani jemná manipulace s vozem převodovce zdá se nepůsobí problém. Volba jízdních režimů probíhá na otočném ovladači, což je dnes podle všeho "in".

Spotřeba - překvapivě příznivá na dlouhé cesty, ve městě je to samozřejmě horší. Zatím se průměr se syrovým motorem drží na cca 7 l. Pravidelně jezdíme cestu za rodinou složenou z cca 100 km okresek a 120 km dálnice a při jízdě podle předpisů (tzn. tachometrových 100 resp. 140 km/h) ukazoval palubní počítač po okreskové pasáži spotřebu 5,5 l. Dálniční pasáž skončila se spotřebou 6,8 l. Celkový průměr při dojezdu byl 6,2 l. Celkově mě spotřeba příjemně překvapila, o mnoho menší a lehčí Passat nebo Superb s o 30 kw slabším motorem nejezdí ani o litr úsporněji. Skákačky po městě jsou za 8,5 l. Mimochodem musím pochválit i palubní počítač, na kterém jde jednoduše současně měřit jízdní data pro různé úseky, v Passatu bych se k těmto informacím nedostal.

Integrované ostřikovače ve stěračích - naprosto geniální záležitost a přitom taková blbost. V Passatu při snaze očistit špinavé sklo po spuštění ostřikovačů na krátký okamžik, než stěrače setřou, nastává doba temna, během které toho moc vidět není. U Fordu člověk sotva postřehne, že se ostřikuje. Perfektní..

Ovládání přes mobilní aplikaci - zejména v zimě se jedná o skvělého společníka, protože kromě jiného umožňuje vůz na dálku nastartovat. V autě se pak dá nastavit, co se má všechno po startu zapnout. Výsledkem je možnost si pěkně z pohodlí obývacího pokoje na dálku vůz nastartovat a vytopit a odmrazit. A výrobci nezávislého topení nebudou mít co žrát.. Vůz je také možné přes aplikaci zamknout a odemknout. A komu se nestalo, že jde kolem auta a něco by si do něj rád odložil (nebo naopak si z něj vzal), ale ouha.. nemám u sebe klíče.. Ale mobil máme u sebe skoro vždycky, takže zase o starost míň. V aplikaci je možnost sledovat i další více či méně užitečné informace jako stav paliva, nájezd, poloha vozu, tlak v pneu atd.

Paměť předchozího nastavení - další super věc hlavně v zimě. Auto si pamatuje poslední nastavení. To znamená, že při nastartování třeba automaticky zapne vyhřívání sedaček a volantu. To je v zimě velice příjemné. V Passatu mě každé ráno čekal rituál nastartovat, zapnout výhřev sedaček, volantu, skel a zrcátek. Ve Fordu stačí nastartovat a vše běží automaticky.

Možnost zamknout nastartované auto. Auto lze nastartovat, zamknout, odejít a počkat, až se vytopí a teprve potom se vrátit k autu a nastoupit, což rodiny s dětmi ocení (využíval jsem první měsíc, kdy auto nešlo startovat přes aplikaci kvůli chybě aplikace..). U Passatu toto nejde a já tak měl vždycky blbý pocit, když jsem auto nechal na ulici odemčené a nastartované. Naštěstí nikdy nezmizelo, máme hodné sousedy .

Praktičnost – člověk si říkal, že Superb nebo Passat jsou praktická auta, ale toto je prostě úplně jiný level. Druhá řada sedadel se skládá ze tří samostatných sedadel – každé s vlastním isofixem. Pro rodiče se třemi potomky je toto prostě dokonalé řešení. Navíc v autě je opravdu hodně místa. U Passata/Superba samozřejmě nastaly situace, kdy se měla na prostřední sedadlo mezi dětské autosedačky vměstnat dospělá osoba. No nešlo to. Jednak mezi sedadly bylo tak málo prostoru, že bych sech se tam jednoduše nevešel. A za druhé se tam nebylo přes sedačky jak dostat. V S-Maxu v takové situaci jednoduše nastoupím, dětskou sedačku obejdu a relativně pohodlně se usadím do volného sedadla. Vyšší karoserie také potěší kvůli snadnějšímu umístění ratolestí do vozu. Na to se snadno zvyká a když je občas vezu Superbem, musím si dávat velký pozor na jejich hlavy . U každého sedadla lze individuálně nastavit sklon a posouvat je, což je neskutečně praktická záležitost. Ještě se nám nestalo, že by zavazadlový prostor nestačil, protože je skutečně obrovský, ale jsme Češi, takže jednou k tomu určitě dojde. V ten moment se jednoduše posunou zadní sedadla dopředu a zvětší se už tak obrovský zavazadlový prostor.

Tempomat - po zkušenosti s Passatem i tuto naprosto základní věc musím uvést do kladů. V Passatu totiž adaptivní tempomat nejde degradovat na obyčejný tempomat. Což nepotěší hlavně při sněžení (stačí mírné), kdy brzy dojde k zanesení radaru a deaktivaci funkce. Prostě jedete v mírném sněžení do Ostravy a dálniční dostavník za milion Vám po pár kilometrech suše oznámí, že tempomat je mimo provoz a že jste v tom sami, protože na čidlo napadlo pár vloček. Tak se mi zdá, že soudruzi z NDR udělali někde chybu, protože toto mi přijde jako obrovský fail. Ve Fordu při stejném scénáři stačí přepnout adaptivní tempomat na obyčejný tempomat a je to vyřešené. Naprosto dokonalé by bylo, kdyby auto v této situaci automaticky změnu módu tempomatu nabídlo, což se bohužel neděje a je nutné změnu vyvolat ručně v menu digitálních přístrojů před řidičem, ale oproti VW pořád paráda. Co bych ale adaptivnímu tempomatu vytkl je přílišná opatrnost. I na minimální možnou vzdálenost jednoduše brzdí zbytečně brzy. VW to má stejně, ale tam je alespoň možnost nastavit si sportovní režim a auto pak brzdí o něco později. Ve Fordu jsem podobnou možnost zatím neobjevil.

Světla – příplatková světla svítí poměrně dobře a hlavně jsou schopna vystínit ostatní auta. Osobně s žádným jiným konkurenčním systémem zkušenost nemám, takže si netroufám hodnotit a je mi jasné, že prémie bude ještě dál, ale důležité pro mě je, že nás protijedoucí vozidla neproblikávají, takže to asi funguje dobře. A je to věc, na kterou se opravdu strašně rychle zvyká. Krátce po sobě jsem absolvoval dvě dlouhé večerní cesty S-Maxem a pak Superbem a po přesednutí do Superba mi najednou nutnost přepínat dálková a tlumená světla přišla neskutečně obtěžující. Přitom ještě před týdnem jsem to považoval za naprosto normální věc. A hlavně je opravdu zábavné sledovat tu oponu, případně přisvěcovat do boků autům s horšími světly jedoucím před námi.. Takže příští auto už jedině s “matrixy“..

Vypouklé vnitřní rodinné zrcátko pro snadnou kontrolu ratolestí na zadních sedačkách - tomuto já na rozdíl od škrabky na led ve víčku nádrže říkám Simply clever vychytávka. Doporučuje 10 z 10 maminek.

Možnost aktivovat dětskou pojistku okna a dveří tlačítkem z místa řidiče. U Passata jde tímto způsobem jen zablokovat stahování oken, zablokování možnosti otevřít dveře zevnitř se musí udělat manuálně na boku dveří. Tohle je super věc, u Passata, když vzadu občas vezu dospělé, tak musím neustále vylézat a chodit jim z venku otevírat.

Slabé stránky

Zvuk motoru - já vím, co čekat od nafty.. ale v porovnání s TDI mi přece jen zvuk koncernového dieselu sedí víc. Nafta Fordu mi v otáčkách zní tak nějak utrápeně. Na druhou stranu to auto je spíš na klidnou jízdu a je velice dobře odhlučněné, takže vytočený motor se zas tak moc často neslyší, takže nic hrozného. S tímto tématem souvisí samozřejmě i samotná volba paliva. Bohužel v době objednání byly v nabídce jen naftové motory. V případě možnosti volby bychom jednoznačně preferovali benzín.

Parkovací kamera - není vyklápěcí. V případě nevlídného počasí velice snadno dojde k znečistění kamery, na které pak není vidět vůbec nic a je dobré se naučit ji v podobných situacích před jízdou preventivně očistit. Passat má kameru hezky schovanou v logu VW a je vždy perfektně čistá. I toto řešení má ale své nevýhody - ve velkých mrazech se kamera vůbec nevyklopí (prostě "přimrzne" ke karoserii) a za druhé někteří až příliš ohleduplní spoluobčané měli tendence mě neustále upozorňovat, že mám špatně zavřený kufr :-).

Panoramatická střecha - je pevná tzn. nejde otevřít. To je škoda, ale samozřejmě jsme to před koupí věděli. Na druhou stranu by s ní alespoň nemusely být problémy.

Roletka v zavazadlovém prostoru - strašně špatně se vyndavá a nejde schovat pod dno zavazadlového prostoru (v Passatu se tam vejde a taky ji tam naprostou většinu času mám uloženou).

Ovládání ohřevu volantu lze provádět pouze dotykově v menu infotainmentu. U Passata možno toto ovládat samostatným tlačítkem. Na druhou stranu všechny ostatní základní funkce své mechanické tlačítko mají. Co by za to majitelé nové Oktávie nebo Golfa dali..

Zavazadlový prostor - boky jsou zakryté plasty, takže stačí tam dát zavazadlo, projet ostřeji pár zatáček a zavazadlový prostor si toto dobrodružství bude nadosmrti pamatovat a Vás tyto jizvy budou při každém otevření kufru bolet. V Passatu jsou boky polstrované, takže se sice hůř čistí, ale zase se nepoškrábou. Osobně mi víc vyhovuje řešení v Passatu, který má ještě na bocích malé oddělené úložné prostory, což je super. V S-Maxu člověk koupí flašku vína, jde ji dát do kufru a zjistí, že ji tam vlastně není kam bezpečně dát.. Mimochodem záď vozu je velice svažitá, takže uchycení pátých dveří je umístěno v úplně zadní části vozu, takže při jejich otevírání vykrouží podstatně větší oblouk, než jsme byli zvyklí z Passata/Superba. Z toho plyne, že pokud parkujete zadní částí k překážce, je nutné za autem nechat víc místa než např. u Passatu, aby páté dveře při otevírání nezavadily o překážku. Což manželka zjistila tím nejméně vhodným způsobem tzn. za cenu drobného škrábance..

Sedadla - velice často uváděné negativum a ano, sedadla v Passatu jsou prostě lepší a pohodlnější. Sedák by mohl být trochu delší a ideálně by mohl mít vysouvací přední část, ale vyložená tragédie to taky není, dojet s tím do Chorvatska by se asi dalo. Také mi trochu vadí, že sedadla není možné víc položit do polohy "ležmo". U řidiče mi to nevadí, tam stejně sedím vzpřímeně, ale na dlouhé cestě na místě spolujezdce jsem si chtěl udělat trochu pohodlí a sedačku trochu položit a překvapilo mě, že už to víc nejde. Taky moc důvěry ve mně nebudí látkové potahy sedadel, už je na nich místy vidět drobné poškození, moc kvalitní asi nebudou.

Infotainment - druhé velice často uváděné negativum, ale opět platí, že jsem to čekal podstatně horší. Infotainment v Passatu mi přijde přeci jen o něco lepší a intuitivnější, ale o žádnou katastrofu se rozhodně nejedná. Systém je i relativně svižný a navigace mi dokonce přijde přehlednější než u VW. Líbí se mi ta základní “home“ obrazovka, kde člověk vlastně vidí kombinaci všech základních informací. V malém výřezu navigace, vedle rádio, telefon, základní volby klimatizace.. v koncernu VW si prostě člověk musí vybrat, co chce zrovna vidět. Prostě buď tam je rádio, nebo navigace nebo telefon. Ve Fordu má člověk možnost vidět vše. A budu se opakovat, ale když si vezmu, s čím se potýkají majitelé nové Oktávie nebo Golfa, tak tento infotainment je asi zlatý..

Kapsy na zadních dveřích jsou kupodivu dost malé, když vezmu v úvahu, že se jedná o praktický rodinný vůz. Passatí kapsy nabízí v tomto ohledu podstatně velkorysejší prostor.

Co říct závěrem? Auto máme rok a zatím jsme naprosto spokojení. Ano nějaké chyby by se našly, ale v těch pro nás důležitých parametrech auto funguje dobře a v dané cenové kategorii se podle mě jedná o nejlepší volbu. Bez možnosti fleetových slev nemá smysl o Škodě či obecně koncernu vůbec uvažovat, Francouzi nás moc neoslovili a Korejci nic podobného nemají v nabídce, takže vlastně ani není moc z čeho vybírat. Nezbývá než doufat, že auto bude dlouho sloužit, protože to vypadá, že věk praktických rodinných aut skončil a S-Maxe v budoucnu vlastně ani nebude čím plnohodnotně nahradit.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

V pořádku.

 


Další vozy Ford S-Max



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problému.

praktičnost
10

MPV je synonymum praktičnosti.

prostornost
10

MPV je synonymum prostornosti.

jízdní vlastnosti
10

MPV je obecně opakem dobrých jízdních vlastností, ale Ford v rámci třídy a přímé konkurence myslím i v tomto ohledu exceluje..

jízdní komfort
10

Ford + malá kola = komfort

provozní náklady
8

Zatím bez zkušeností, ale spotřeba nad očekávání slušná.

náhradní díly
10

Bez zkušeností.

výkon motoru
8

Pocitově odpovídá slabší naftě 110 kw v Superbu/Passatu, za což samozřejmě může vyšší váha a horší aerodynamické vlastnosti. Pro rodinné auto myslím naprosto dostatečný výkon.

spotřeba
8

Spotřeba naprosto ok, upřímně jsem nečekal, že s tak velkým autem se 140 kw budeme dálky jezdit za ani ne 6,5 l (ověřeno výpočtem u pumpy, palubní počítač nekecá). Samozřejmě v rámci limitů tzn. okresky kolem 100 km/h tempomat a dálnice 140 km/h.

hlučnost motoru
8

Při ustálené jízdě motor v podstatě nejde slyšet, při vytáčení je to přirozeně o poznání horší. S tímto autem se ale nezávodí, takže bez problému.

kvalita sedadel
7

Viz. text, mohly by být lepší..

brzdy
8

Dostatečné, ale s MPV se nezávodí..

zavazadlový prostor
10

MPV je synonymem velkého zavazadlového prostoru :-).






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…