Recenze

9 Majitel

Opel Insignia Cosmo 5-door A 2.0 DTH (118 kW / 160 hp) MT6 (2011)

9.57 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Insignia, foto 1 Opel Insignia, foto 2 Opel Insignia, foto 3 Opel Insignia, foto 4 Opel Insignia, foto 5 Opel Insignia, foto 6 Opel Insignia, foto 7 Opel Insignia, foto 8
Opel Insignia, foto 9 Opel Insignia, foto 10 Opel Insignia, foto 11 Opel Insignia, foto 12 Opel Insignia, foto 13 Opel Insignia, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Opel Insignia Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:50 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1956 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 218 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 530 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.4

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "turbo007".

Po sedmi letech jsem začal plánovat výměnu Škody Fabia kombi 1.2 HTP, což nebylo zdaleka špatné (rodinné) auto, mělo dostatečně velký kufr, na dálnicích jsem v pohodě mohl jet 130 (nebo tachometrových 140) i o trochu víc, kdy sice motůrek točil 4000+, ale dalo se. :) Akcelerace při předjíždění nebo do kopce (nedej bože oboje dohromady) byla slabá, ale při troše předvídavosti (kopec, který vede nahoru, musí někdy vést i dolů) se daly jezdit v pohodě kratší i delší trasy. I průměrná dlouhodobá spotřeba byla příznivých 7 litrů benzínu, a to min. 70% jsem jezdil ve městě. Další výhodou bylo, že motor se snadno zahřál.

Takže Fabie měla jít do světa, ale co místo ní? Shlédl jsem se v SUV, dlouho jsem čekal až bude v prodeji Škoda Yeti, pak jsem ho přijal s mírnými rozpaky (malý kufr a prostor nad koly), takže jsem se rozhlížel i po VW Tiguan, Nissan Qashqai nebo Qashqai +2, Mitsubitshi ASX, Hyundai ix35, poté i Kia Sportage, dokonce i na chvíli Dacia Duster. Korejská SUVčka mě moc nenadchly designem, japonská cenou s nemožností slev. Zkušební jízda ve škoda Yeti mě přesvědčila, že se nebude jednat o pohodlně naladěný podvozek, min. moje polovička dost hlasitě protestovala, a to rozhodlo ... Alternativou SUV byla "klasická" auta, tj. hatchbacky nebo kombi, hlavně Škoda Octavia (i v provedení Scout) a Superb. V hledáčku jsem měl cca 30 aut, které jsem sledoval a porovnával. Nakonec jsem se po dopracoval k dealeru Opel, kde jsem zjistil, že mohu mít zajímavé cenové podmínky a líbila se mi nová Astra Sports tourer. Při bližším ohledání auta se mi nelíbilo jeho provedení, jako novému modelu jsem mu nevěřil, vadila mi velká hmotnost, tudíž logičtější volba by byla Octavia, ale tu jsem nechtěl, a tak jsem "skončil" u modelu Insignia. Samozřejmě, že auto nemá jen kladné recenze, ale pro mne to byl výsledek různých úvah a tabulek, takže po cca 2 měsících jsem si auto odvezl z autosalonu.

Hlavní konkurenti a jejich negativa ...

Škoda Yeti
- cena šplhající k 600k po slevě (vyšší vzhledem k platformě Octavia, ale obsahující nejvyšší výbavu Experience)
- malý kufr a perspektiva nového modelu Maxi do cca 2 let
- díky malému kufru jen dojezdová sada
- vyšší těžiště, aerodynamický odpor a tvrdší podvozek (nižší komfort jízdy)

Škoda Octavia
- nejlepší poměr cena / výkon, ale velmi rozšířený model
- kombi praktičtější, ale nelíbil se mi design
- cena vybavených nebo 4x4 modelů okolo 600k po slevě

Škoda Superb
- (negativní) punc českého manažerského auta
- cena servisu stejná jako Opel Insignia
- jízdní vlastnosti srovnatelné s Opel Insignia
- nižší výbava za stejnou cenu jako Opel (chybí navigace, adaptabilní podvozek apod.)

Opel Astra
- vyšší cena, srovnatelná se Škoda Octavia (i když pár prvků výbavy navíc), cca 500k po slevě
- těžká konstrukce a tím vyšší spotřeba než Škoda Octavia
- auto krátce na trhu (nevyzkoušené), i když přebírá techniku Insignie
- nemožnost 4x4
- špatný zvuk Astry (dřívější modely poruchové)

Praktické zkušenosti budou následovat ...

Výbava Cosmo:
• Automatické ovládání světel
• Sedadlo řidiče s elektricky nastavitelnou výškou sedáku
• Vytápěná a motoricky stavitelná vnější zpětná zrcátka
• Dálkové zamykání dveří
• Osvětlení mapy vpředu i vzadu
• Palubní počítač
• Přístrojové rámečky z leštěného chromu
• Přední loketní opěrky
• Rozdělení zadního sedadla v poměru 60 : 40
• Příprava ISOFIX pro dětskou sedačku na zadním sedadle
• Odkládací schránka u řidiče
• Zadní střední hlavová opěrka
• ESP®Plus
• ABS
• Čelní, boční a clonové airbagy pro řidiče i spolujezdce
• Varovný signál zapnutí bezpečnostních pásů u řidiče
• Tempomat
• Motoricky ovládaná přední i zadní okénka
• Kapsy na zadní straně předních sedadel
• Zadní loketní opěrky, držák nápojů a odkládací schránka
• Čtyřcestná, pneumatická bederní opěrka na řidičově sedadle
• Dělič přední odkládací schránky
• Paket vnitřního osvětlení
• Prahové lišty
• Kůží potažený volant s chromovým zdobením a dálkovým ovládáním
• Držák slunečních brýlí na straně řidiče
• Chromované orámování bočních okének
• Dvouzónová elektronicky řízená klimatizace se senzorem vlhkosti
• Teplo odrážející přední sklo
• Elektrická parkovací brzda
• Děšťový senzor
• Paket "Seat comfort" včetně naklápěcího sedadla řidiče s čtyřcestnou pneumatickou bederní opěrkou
• Elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko
• Chromové prvky v dolním nárazníku
• 18˝ dynamická kola z lehkých slitin s pneumatikami o rozměru 245/45 R18

Doplňková výbava:
• Alarm
• Elektricky ovládaná sklopná zpětná zrcátka
• Plnohodnotná rezerva
• Portál pro mobilní telefon s grafickým nebo barevným informačním displejem
• Rádio CD 500 NAVI - systém 7 reproduktorů premium, anténa ve tvaru ploutve
• Sada Snadné řízení 2 (adaptivní Bi-Xenon světlomety AFL, parkovací asistent)
• Stěrač zadního okna pro Liftback
• Adaptabilní podvozek Flex-ride

Silné stránky

• odhlučení auta, akcelerace, výbava (dříve jsem klimatizaci a zabudovanou navigaci v autě neměl)

Slabé stránky

• sluneční odlesky od hrany přední kapoty do očí řidiče
• tvrdé méně přesné řazení z 1 na 2

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

• zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

• Srba Servis - zkušenosti velmi dobré, rychlá a kvalitní komunikace přes mobil i e-mail

 


Další vozy Opel Insignia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

auto roku 2010 do 50k km :)

praktičnost
7

vzady méně místa nad hlavou a užší dveře

prostornost
7

např. Superb má lepší využití prostoru

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
4

oproti Škoda Fabia očekávám dvojnásobné celkové náklady

náhradní díly
8
výkon motoru
8

benzín 2.0 Turbo by byl asi vhodnější

spotřeba
8
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
10

jsem mile překvapen, dobré vedení, jako kdyby to dělali na mojí míru

brzdy
9

pomalejší a odstupňovaný nástup než u většiny aut co jsem řídil, rychle jsem si zvykl

zavazadlový prostor
9

kufr dostatečný, zadních cca 15 cm s mírným vyvýšením, po sklopení sedadel nevznikne zcela rovná plocha






Blesk.cz

Z rybářské vesnice do rušné metropole: Kde najít stopy minulosti Dubaje?

Z rybářské vesnice do rušné metropole: Kde najít…

Jen před několika desítkami let na území dnešní Dubaje nestála rušná metropole tak, jak ji znáte dnes. Byla zde…

Syn Lucie Bílé se po dlouhé době ukázal: Takhle neuvěřitelně se změnil!

Syn Lucie Bílé se po dlouhé době ukázal: Takhle…

Když přišel Filip Kratochvíl (25) podpořit svou slavnou mámu na otvíračku jejího staronového divadla v centru…

 

iSport.cz

Vémola o Mikuláškovi, rozchodu i drogách: Pešta? Bulík, ale něco dokázal

Vémola o Mikuláškovi, rozchodu i drogách: Pešta?…

Karlos Vémola má za sebou bláznivé období. Přípravu na souboj s Václavem Mikuláškem mu narušila operace i…

Plzeň - Sönderjyske 3:0. Viktoria jde v EL dál, čeká ji cesta do Izraele

Plzeň - Sönderjyske 3:0. Viktoria jde v EL dál, čeká…

Fotbalisté Plzně ve třetím předkole Evropské ligy doma porazili dánský celek Sönderjyske 3:0 a postoupili do…

 

Reflex.cz

První český seriál v historii získal nominaci na Emmy. Pustit si ho můžete zdarma na internetu

První český seriál v historii získal nominaci na…

Mezinárodní akademie televizních umění a věd zveřejnila nominace na mezinárodní ceny Emmy. Je mezi nimi i…

Necenzurované historky z korony: Udání, zkušenosti a městské legendy aneb Co jsme zažili během koronakrize

Necenzurované historky z korony: Udání, zkušenosti a…

Televize a média hlavního proudu nás denně bičují grafy s počty nakažených a hospitalizovaných. Někde pod tím…