Opel Insignia (2009)
3.3.2010Recenze je psaná člověkem, co vystřídal oktávie obou generací s naftovými motory, celkově najel pár set tisíc km, ale není ani závodník, ani technik,…
Opel Insignia (Toman01)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Kvalitni vyber... 03.03.2010 22:33 krovakus
- Opel 03.03.2010 23:24 m.z.
- Ahoj Tomane01 03.03.2010 23:28 FRPE
- Krasavec 04.03.2010 07:43 _david
- Člověče, 04.03.2010 08:25 element5
- mi 04.03.2010 08:35 JirkaS
- stevosk 04.03.2010 09:51 stevosk
- 2in1 04.03.2010 10:08 RS
- Fajnovka 04.03.2010 10:39 kuko
- chladenie turba 04.03.2010 13:43 vrtuch
- nadherna 04.03.2010 14:39 Brandon Walsh
- ... 04.03.2010 16:55 hugolin
- turbo 04.03.2010 22:08 Hvarcz
- chladenie turba 05.03.2010 00:08 jpor (RSKa)
- Hodnocení 05.03.2010 15:04 Thomasino
- Krásné auto 07.03.2010 16:58 Jack1989
- Značka 07.03.2010 17:31 Sepp
- 4x4 a nafta 07.03.2010 22:13 Hvarcz
- insignia 11.03.2010 11:49 chetoos
- a 14.03.2010 14:27 bordeaux
- nadhera! 04.01.2011 20:28
- krasavica 27.04.2012 17:27 Morganka
- Světla 03.12.2012 11:02 Cigii
-
-
element5 04.03.2010 08:25
Člověče,
nevím... Pořídit si dnes, v době supermoderních dieselových motorů, auto na benzín a ještě s turbem... :-O Víš, že tě sežere za živa a je strašně poruchové? To je asi jako, kdyby sis domů koupil starou ČB televizi... >:-[]
Dělám si legraci, tvůj výběr moc chválím :yes:
-
stevosk 04.03.2010 09:51
stevosk
Keď som minulý rok vyberal auto, Insignia ešte len prichádzala na trhu, takže som je nemal zaradenú vo výbere, dnes by som ju určite zvažoval. Najviac ti určite závidím ten motor - 162 kW určite to auto pekne rozpohybuje. Inak samozrejme za 10, ak doplníš fotky potom bú aj tie za 10. Prajem nekonečno kilometrov bez nehody. -
kuko 04.03.2010 10:39
Fajnovka
Hezký kousek :yes: Kombík se mi líbí ze všech verzí nejvíc, ale bral bych samozřejmě černou ;-)
Velká pochvala za výběr motoru :yes: Ta spotřeba ještě podle mně časem sedne, přece jenom to má jen 5tis. KM najeto.
Jaký motor si měl předtím v Oktávce? Ptám se kvůli tomu, že jsi byl překvapený doporučením prodejce nechávat motor po jízdě půl minutky na volnoběh vydechnout kvůli chlazení turba. Takhle by se mělo postupovat u všech turbomotorů, není to sice 100% záruka přežití turba, ale značně zvyšuje šance a proč se zbytečně dělat nepřátele že? >:-[]
Nevím jak je to ale třeba u vodou chlazeného turba (používá momentálně např. Renault v 2.0dCi, nebo v nové 3.0dCi). Tady jsem četl, že to chlazení po jízdě není nutné, ale fakt nevím. -
vrtuch 04.03.2010 13:43
chladenie turba
tiez mam pocit, ze to so starostlivostou o to turbo prehanas. kamarat ma 1,6 T astru, a mam pocit ze tych 30 sekund plati naozaj len po dlhej a ostrej dialnicnej jazde...-
RS 04.03.2010 14:21
« Re: chladenie turba
Já mám v manuálu napsány 2minuty, ale je pravda, že to platí opravdu jen po závodní jízdě. Po běžné cestě není potřeba tomu nějak zvlášť věnovat pozornost. Než člověk zaparkuje, tak je turbo vychladlý.
Nevím ale proč výrobci neudělají nějaký budík nebo alespoň signalizaci rozpálené turbíny. Člověk by hned věděl, zda může vypnout motor nebo musí půl hodiny chladit ;-)-
-
Martin_ 05.03.2010 00:41
« Re: Re: Re: chladenie turba
Je to tak, diesely tímto prakticky netrpí. U benzínu je rozumné jet buď posledních pár minut klidnou jízdou nebo dochladit turbo třeba při parkování. Sám to tak dělám, minuta dvě při parkování utěčou hned, jen než se otevřou vrata atd...
Nejlepší by opravdu bylo dochlazování turba po vypnutí motoru elektrickým čerpadlem jak to má ted nové X5M/X6M.-
-
Martin_ 05.03.2010 22:47
« Re: Re: Re: Re: Re: chladenie turba
Otázka je jaká teplota turba a oleje ještě vadí v jakém autě?
Pokud jedu rychleji po dálnici a nebo naplno využívám výkon po okresce, stejně tak nejde jet všude. A tak sem si zvykl na posledních pár kilometrů zvolnit, popřípadě pokud to bylo rychlé svezení chladit turbo. Taky by mě zajímalo co je horší, jestli po klidné jízdě ihned chcípnout auto nebo jet ostře a pak dochlazovat ty dvě minuty.
-
-
-
-
-
-
level100 20.08.2010 18:56
« Re: Re: Re: Re: chladenie turba
Tenhle motor nemá nastavitelnou geometrii lopatek. Jediný výrobce, který dělá nastavitelné lopatky pro benzínové motory je Porshe a tam ty lopatky mají keramické aby vydrželi natáčení při teplotách, které turbo při plném zatížení má. A věř mi to turbo se dokáže rožžhavit doběla(pokud se nepletu tak teplota je nějakých cca 2000 st.C a taky proto je třeba ho po sportovní jízdě nebo dlouhé po dálnicí vysokou rychlostí nechat dochladit). Taky ale to turbo od poršáka stojí jako nová fábie.
-
-
-
-
-
-
-
Wiii 04.03.2010 17:55
« Re: ...
Zrovna včera jsem prakticky stejné viděl ;-) Jiná byla snad jen barva, ale výbava a všechno na podobné úrovni, moc pěkné auto a celkem zajímavě provedené ;-) :yes: :yes:
Recenze je na nováčka dobře propracovaná a nějak mi nic ani nechybí :-)
Fotky jsou pro začátek dobrý, ale věřím, že je doplníš časem (kdybys to neměl v plánu, proč by ses babral s recenzí) ;-) >:D >:D
Takže hodnocení 3x10 a jen tak dál :-)
PS: koukni i ke mě ;-) :yes:
-
-
Hvarcz 04.03.2010 22:08
turbo
v manuálu k insignii o tom něco je, ale myslím že je to přesně naopak, chladit se má po ostré jízdě, ale technik mi říkal a sám jsem to slyšel že větrák běží i po vypnutí auta, ale jistota je jistota,
to uzavření cirkulace mně taky nejde úplně ideálně občas cítím nafťáky tak jsem si to zvyknul ručně vypínat.
ty světla sou pohoda co, mně už vadí jenom to řazení příště zkusím automat,
ještě bych zmínil volant, teď po zimě oceňuji 17" kola.
-
jpor (RSKa) 05.03.2010 00:08
chladenie turba
je potrebné po ostrej jazde napr. aj po diaľnici klasicky 130-140 alebo do kopca, kde sa motor vytáča a turbo tým pádom tiež. Dá sa to kompromisne vybaviť tým, že po ostrej jazde si dám posledných pár km pred cieľom jazdu pokojnú, bez vytáčania motora, napr. po meste apod.
Vodou chladené turbá (napr. od Mitsubishi) chladenie po jazde nepotrebujú, jednak má voda veľkú tepelnú kapacitu a teda kovové turbo uchladí a možno je tam aj po vypnutí motora ešte nejaký dobeh vodnej pumpy, čo pri olejom chladenom turbe nie je určite.
Ak sa napriek nechladeniu turba nič nepokazilo, možno nemal vodič vo zvyku hneď po ostrej jazde vypnúť, alebo musel najprv prejsť cez mesto čo turbu stačilo na ochladenie...
Každopádne olejové turbo chladiť treba. Dá sa to ešte napraviť aj turbo-timerom, čo je práve vec kt. dochladí turbo automaticky aj po nevhodnom vypnutí motora. Tiež by to mohli do turbomotorov montovať automaticky... -
Thomasino 05.03.2010 15:04
Hodnocení
Ahoj, zajímavý výběr auta, ale když velkej kombík, tak benzín s turbem a 4x4 je odvážná volba :-) Dávám zatím 3x 10 bodů, ale za ty fotky je to s odřenýma učima, beru to jako slušný začátek a jistě na tom ještě zamakáš, až bude teplo. Zatím je to spíše na devítku, takže je to s podmínkou :-) ;-)
Tak ať slouží :-) -
Sepp 07.03.2010 17:31
Značka
Ahoj. Parádní kára. Ještě lepší recenze. Ať slouží. (mimochodem problém odkládacích ploch a pozic u opelu je celkem legendární) -
-
"-- skrytý --" 04.01.2011 20:28
nadhera!
len by ma zaujimalo prečo mas tie kola na streche ked si kupoval auto tak aby sa ti tam vosli da kufra???? >:D >:D >:D len si ta doberam...fakt pecka auto-
Toman01 09.01.2011 20:38
« Re: nadhera!
Dobrá poznámka ;-) Musím uznat, že jsem vycházel ze zkušenosti s jiným typem střešního nosiče, kde montáž dlouho trvala a byla nepohodlná. S tímhle typem bych už na kufru vážně netrval, protože nasadit to je otázka asi tak minuty dvou... Člověk se pořád učí... A jinak díky ;-)
-
-
Morganka 27.04.2012 17:27
krasavica
hoci takymto autam nefandim, toto je vazne krasne. Zaujalo ma uz ked ho predstavovali ako novinku. A co sa to s nim stalo, chudatkom? Mas fotky? Ako mohla byt pokazena mycka a pustit tam auta? 8-s -
Cigii 03.12.2012 11:02
Světla
Chtěl jsem se zeptat jestli nemáš problém s adaptivními bixenony? Doma máme podobnou insignii jako máš ty a když jedu v noci tak mě problikává každé druhé auto z protisměru(a to i na dálnicí třeba kamiony..) že je oslňuji. V servisu je přeměřili a řekli nám na to, že to jsou prostě jenom silná světla a že je je máme probliknout zpátky cituji "ať vidí že může být hůř"..-
Toman01 03.12.2012 13:24
« Re: Světla
Taky mě občas problikávají, sice ne každý druhý, ale stává se to, protože jsou opravdu mnohem silnější než je obvyklé, s tím si hlavu nedělám a slabší světla bych nechtěl :-) Jiná věc je, že na dálnici automat nepozná protijedoucí auta, když mají světla schovaná za křovím v dělicím pásu, což je problém právě u kamionů, které mají kabinu s řidičem nad ním, takže automat jim to klidně pere dálkovýma do očí. To pak může být lepší jet bez automatiky na potkávací.
-
A co se tyce recenze. Az te pocti navstevou vsemi milovany a uznavany FPRE (ze neznas? Poznas. Neda se totiz odbyt);-), osobne na svych vlastnich zadech bude mit chute odnest te na vrchol novackovske hory rezenci, abys jako vzor nove prichozich byl vyzdvizen a stal se jejich inspiraci na veky veku. (nebo dokud neprijde nekdo lepsi) >:D
Jinak me osobne by zajimalo, proc je v interieru tech cudliku tolik? Fotka kazdeho z nich + popis jeho funkce bych moooc uvital... ;-) (nebo to rozdel na oddily, to je fuk, ale fakt by me to zajimalo)