Recenze

9 Majitel

Opel Insignia

8.20 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Insignia, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Opel Insignia Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:5000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 132 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Sklenick".

V první řadě bych rád zmínil, že auto není moje, ale otce. Já po něm podědil Renaul Laguna kombi z roku 2003. Přesto mám s Insignií najetých pár stovek kilometrů, takže se podělím o svoje dojmy.
Výběr auta je u nás tradičně běh na dlouhou trať, vždy cca 3 měsíce, než padne rozhodnutí. Kandidátů bylo opravdu hodně, v podstatě všechny auta ve střední třídě vstoupily do prvního kola. Akorát jsme tradičně zavrhli německé prémiové vozy, i když v jednu chvíli jsme koketovali s myšlenkou dovézt si z Německa nějakou předváděčku s najetými max. 10 000 km. Opravdu by se pár aut do limitu 700 000 Kč vešlo, jenže BMW 3 byla na začátku roku 2011 "výběhovka", stejně tak jako Mercedes C, navíc v porovnání výbav s neprémiovými vozy (samozřejmě v dané cenové kategorii) německé trio BMW, Mercedes a Audi zaostávalo. Ještě bych zmínil, že jsme se soustředili pouze na benzinové varianty a chtěli karoserii kombi.
Pak už jsme obcházeli jednotlivé prodejce, informovali se na ceny (dnes je ceníková cena odrazový můstek směrem hluboko dolů) a porovnávali, jestli je výhodnější koupit auto nové v Německu, nebo u nás.
Ford Mondeo-zrovna měli akční ceník, full výbava nakonec usmlouvaná pod 700 000 Kč. Zvenku auto moc hezké, akorát silná benzinová 1.6 o výkonu nějakých 160 koní, jenže vevnitř nás interiér vůbec nezaujal, taková strohá jednoduchá palubní deska a celkově nic moc. Navíc otec naznal, že se víko kufru otevírá moc nahoru a vrazilo by to do střechy garáže, takže jsme ho vyloučili.
Škoda Superb-zbytečně drahé, dokonce vycházelo dráž než nový Passat, který se nám vůbec nelíbil.
Citroen C5-spíš jen tak pro zajímavost, nikdy jsme o něm doopravdy neuvažovali, ale v plné výbavě je to moc hezké auto a má moc pohodlná sedadla s výborným bočním vedením.
Mazda 6-nádherné auto, zvlášť na osmnáctipalcových kolech, vždy jsme požadovali plnou výbavu, u Mazdy jsme museli jít o kategorii níž, a když jsme říkali, že ostatní výrobci nabízí víc za míň, paní prodejkyně se chovala velmi arogantně, že oni jsou přece japonská automobilka a že kvalitou daleko převyšují konkurenci. My jsme ten pocit neměli, i ve full výbavě bylo vevnitř řada levně vyhlížejících plastů, se kterými bych nebyl spokojený ani v autě o dvě třídy níž.
Honda Accord-hezké auto, i když už taky trochu za zenitem. U prodejce nám řekli, že nám dají jen modely, co budou na skladě, že stejně za chvíli přijde nový Accord, nabídli nám jen dieselové varianty s nesmyslnými prvky výbavy, velmi drahé. Ale musím říct, že nejlepší přední sedadla, v jakých jsem kdy seděl.
Peugeot 508-v jednu chvíli velký favorit, úplná novinka, ještě ani neprodávali karoserii kombi, když jsme u nich byli. Jenže protože to byla novinka, sleva z ceníku nešla přes 10 % ,a tak bychom museli vypustit některé prvky výbavy, o které jsme měli opravdu zájem. Navíc jsme kombi chtěli vidět na živo a vyzkoušet, ale nechtělo se nám čekat. Ale jinak moc povedené auto.
Toyota Avensis-zde to zkrátím, hezké, ale nakonec jsme se, už ani nevím proč, rozhodli, že ne.
Pak tu bylo ještě Subaru legacy, tátův kolega si ho přivezl z Německa, v černé barvě, krásně naleštěné, v kůži, navíc je to čtyřkolka, ale interiér nám přišel hezký, ale trochu nudný a v Česku vycházelo v této výbavě i se slevou přes 900 000 Kč a v Německu se nám taky nepodařilo sehnat druhý, takto vybavený kousek, za přijatelnou cenu.
Opel Insignia-dlouhou dobu můj favorit, táta o tom měl pochyby, chtěl nějaké "menší" auto a Insignia je největší ve své třídě, zvláště karoserie kombi. Takže bylo hned jasné, že jestli to bude Insignia, že ne kombi ale pětidveřová. Otec tedy kývl na zkušební jízdu, prý se musí jet k nám domů a zkusit se, jestli se vytočí do garáže, překvapivě to šlo celkem snadno, auto se nám líbilo jak zvenku, tak vevnitř (zkoušeli jsme verzi s béžovým interiérem a dřevěným obložením, dřevo v autech nesnáším, zvlášt to leštěné, ale sem se vyloženě hodilo a leštěné naštěstí nebylo). Pak přišlo dohadování o ceně, po několika schůzkách se cena auta podařila srazit cca o 25 %,takže to nakonec byla Insignia.

Silné stránky

Měli jsme obavy, že motor o objemu 1.6 si s tak velkým autem neporadí, ale jakmile zapne turbo, tak auto uhání jak raketa, auto je tak silné, že vám občas i při zařazené trojce proklouznou kola, jaký má auto výkon. Jinak pneumatiky máme 245/45 R18, v zatáčkách díky své šířce příkladně drží a auto se vůbec nenaklání. Další úžasná věc jsou "inteligentní" xenony. Tuto položku v ceníku byste si měli určitě připlatit, stojí to za to. Je to opravdu obrovský skok dopředu oproti běžným světlům. Xenony se natáčí do zatáčky, přisvěcují když zatáčíte na křižovatkách, mění svůj rozptyl a dosah podle rychlosti auta atd.

Slabé stránky

Jen je problém při rozjezdech, že když přidáte plynu o trochu méně, tak se auto chová jako 1.6 bez turba, takže blokujete křižovatku a naopak když to malinko přeženete, tak vám kola začnou snadno prokluzovat (i přes jinak příkladnou přilnavost pneumatik)
Navigace-máme levnější variantu CD500, která v té době byla v akci, jinak jsme navigaci v autě neplánovali vůbec. Tato levnější varianta, která stojí přes 20 000!!!, no čekal bych víc. Např dotykový displej, větší paměť (jen 1 GB), ale ono to vlastně stačí, protože si tam stejně nemůžete nahrát žádnou hudbu ani film, což dnes umí navigace za pár korun. Navíc tato levnější varianta obsahuje mapy dost podivných zemí, do kterých se asi nevydáte. Samozřejmě Česko, Slovensko, Maďarsko, ale pak takové zbytečnosti jako je Estonsko, Lotyšsko, Litva...a příplatek za rozšíření je takový, že když si koupíte v obchodě nejdražší přenosnou navigaci, že vás to vyjde líp.
Na přístrojovce je moc tlačítek, v noci si připadáte jako v pilotní kabině, ale aspoň světélka neoslňují. Ale dá to zabrat, než se ve změti tlačítek zorientujete.
Další věc je, že není vidět kvůli umístění volantu na část tachometru, takže musíte sledovat digitální ukazatel, na který vidět sice je, ale rychlost se tam mění po jednom kilometru a to mě znervózňuje, protože pořád musím přibrzďovat, když jedu 53-54.
Přední sedadla, totální průser. Myslím, že v příplatcích se dají pořídit nějaká ortopedická, nevím, jaká jsou, ale horší než tyhle nebudou. Sedadla mají tak mizerné boční vedení, že se musíte hodně držet volantu, abyste v zatáčce nevyletěli. Chudák spolujezdec.
Naštěstí v těchto autech jezdí drtivou většinu času jeden, max. dva lidé. Ale jednou jsem seděl vzadu (měřím 181 cm) a hlavou jsem byl zaklíněný o strop, tak jsem se musel na sedadle trochu "svézt" dolů, ale na kolena pak už moc prostoru nezbývá. Navíc opěrka hlavy se dá vytáhnout taky jen kousíček, pak už se zarazí o střechu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádná porucha

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsme kupovali v Brně, narazili jsme na velmi příjemného prodejce, který nakonec musel hodně osekat svoji marži, ale přesto zachoval klidnou tvář :D

 


Další vozy Opel Insignia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

auto nás zatím nikde ve štychu nenechalo

praktičnost
8

zavazedelník poměrně velký, s dobrým přístupem, ale výhled do zadu prakticky nulový kvůli miniaturnímu zadnímu sklu, kdo nemá zadní senzory, bude velmi neštastný, doporučuji i přední, protože "čumák" auta je také téměř v nedohlednu

prostornost
6

vepředu je místa tak akorát, vzadu se vše podřídilo designu auta, tzn prodce zkosená střecha brání pohodlnému usazení osobě nad cca 175 cm, místa na kolena je tak akorát pro takto vysokou osobu, celkově mi velokost kabiny připomíná o třídu menší automobil

jízdní vlastnosti
10

silný motor, příjemně tvrdý podvozek se nenaklání, široké pneumatiky podrží, ochota akcelerace při podřazení je překvapivá

jízdní komfort
9

do auta neproniká téměř žádný hluk, motor je velice tichý, jen podvozek je někdy až moc tvrdý

provozní náklady
0

zatím najeto příliš málo na posouzení

výkon motoru
10

z malinké 1.6 se podařilo vymáčknout maximum

spotřeba
7

na začátku překvapila vysoká spotřeba, ale ted už je pod 9 litrů, neuvádim to jako kombinovaný údaj, toto je spotřeba výhradně po městě, kde je auto víc jak 90 procent najetých kilometrů

hlučnost motoru
10

téměř neslyšný chod

kvalita sedadel
5

sedadla jsou opravdu nedostatek, já ani otec se v nich nemůžeme pohodlně usadit, jsou tvrdá, ale ne takovým tím příjemným způsobem, boční vedení minimální

brzdy
8

nikdy jsem na to nemusel vyloženě dupnout, abych se přesvědčil o jejich skutečných kvalitách, ale auto s nadváhou zvládají celkem dobře

zavazadlový prostor
8

velký zavazadelník, i když by to o kousek víc sneslo






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…