Recenze

10 Majitel

Volkswagen Eos 2.0TDI DPF

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 148× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Eos, foto 1 Volkswagen Eos, foto 4 Volkswagen Eos, foto 5 Volkswagen Eos, foto 7 Volkswagen Eos, foto 9 Volkswagen Eos, foto 10 Volkswagen Eos, foto 11 Volkswagen Eos, foto 12
Volkswagen Eos, foto 13 Volkswagen Eos, foto 14 Volkswagen Eos, foto 15 Volkswagen Eos, foto 16 Volkswagen Eos, foto 17 Volkswagen Eos, foto 18 Volkswagen Eos, foto 20 Volkswagen Eos, foto 21 Volkswagen Eos, foto 22 Volkswagen Eos, foto 23 Volkswagen Eos, foto 24 Volkswagen Eos, foto 25 Volkswagen Eos, foto 26 Volkswagen Eos, foto 27 Volkswagen Eos, foto 28 Volkswagen Eos, foto 29 Volkswagen Eos, foto 30 Volkswagen Eos, foto 31 Volkswagen Eos, foto 32 Volkswagen Eos, foto 33 Volkswagen Eos, foto 35 Volkswagen Eos, foto 36 Volkswagen Eos, foto 37 Volkswagen Eos, foto 38 Volkswagen Eos, foto 40 Volkswagen Eos, foto 41 Volkswagen Eos, foto 42 Volkswagen Eos, foto 43 Volkswagen Eos, foto 44 Volkswagen Eos, foto 45 Volkswagen Eos, foto 46 Volkswagen Eos, foto 48 Volkswagen Eos, foto 49 Volkswagen Eos, foto 50 Volkswagen Eos, foto 51 Volkswagen Eos, foto 52 Volkswagen Eos, foto 53 Volkswagen Eos, foto 54 Volkswagen Eos, foto 55 Volkswagen Eos, foto 56 Volkswagen Eos, foto 57 Volkswagen Eos, foto 58
 

Technické info

Přezdívka auta mazel Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:15800 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.3 maximální rychlost [km/h]: 206 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "VlaK".

Volkswagen Eos je kabriolet s pevnou pětidílnou skládací střechou. Devizou je určitě prosklené střešní okno, které se dá pootevřít či úplně odsunout a také důmyslný systém skládání do kufru, který nedělá autu klasický "baťoh", jak známe např. z Peugeotu 307cc.

Pod kapotou je dvoulitrový turbodiesel, protože najezdím ročně 50 000 km a potřeboval jsem auto, které mi splní požadavek pohodlí, spolehlivosti, dobrých provozních nákladů, relaxace a individuálnosti v jednom. Diesel beztak za jízdy bez střechy není slyšet a řeči o tom, že nafta patří do kamen jsou mi buřt :) Náš Grand Cherokee je příkladem toho, že benzinky sponzorujeme už dost.

Protože mi nedělá problém strávit jeden víkendový den relaxací při mytí auta, mohl jsem si dovolit i na údržbu dost náročnou kombinaci černé perleťové metalízy na venek a světle béžové kůže Vienna dovnitř. O tom více v silných a slabých stránkách.

Výbava je standardní, připlatil jsem za béžovou kůži, tempomat, alu-paket, adaptivní bixenony, chromovaná žebra chladiče a višňová zadní světla, dále za 8 reproduktorů.

A jak jsem se k Eosu dostal? V 18 letech jsem si jako první auto za našetřené peníze chtěl, ostatně jako všichni, koupit něco krásného. V kapse jsem měl ale jen 40 000 a za to žádná velká paráda koupit nešla... V bazaru jsem pak jednou objevil Escort Cabrio XR3i, rv.89. Láska na první pohled. Každé dveře jiná barva, spáry mezi karoserií od tzv."na plech" až po téměř dva centimetry. Střecha s asi deseti záplatami, z toho polovina poloodlepených. Bazarník však věděl jak na mě - byl krásný dubnový podvečer, sundal mi tu poloděravou střechu a já už jako ovečka sázel svých 40 papouchů na stůl.
Cesta z bazaru vedla na benzinku, neb vůz byl suchý. Proškolen radami zkušenějších jsem během tankování sledoval zem pod autem, zda benzín autem náhodou jen neprotéká. 10 litrů natankováno (na víc tenkrát nebylo) a jelo se. Hned v první zatáčce vypadlo víčko nádrže, rychlý stop a přilepení izolačkou v zavřené poloze.
Pak už se to sypalo jedno po druhém - volnoběhy, pumpa, čidla, tlumiče, gumy...a já jako ovečka do toho rval všechny svoje peníze. Pokaždé když pršelo, měl jsem mokré koleno, jak do auta teklo... Za ten rok a čtvrt, co jsem ho měl, tam na opravách, laku a kolech zmizelo skoro 100.000. Pak to přišlo. Byl krásný letní den a já si vyjel na výlet na Vysočinu. Pak najednou, zrovna u benzínové stanice škyt a motor zhasnul. Na volnoběh jsem dojel akorát ke stojanu, kde mi dvě sličná děvčata začala mýt okno. Jak potupné bylo auto poté odtlačit za roh...
To byla poslední kapka, moje láska mě zradila, ač jsem ji tak miloval. Potupně jsem musel volat svému otci, ať pro mě přijede s lanem. Nehledě na vložené prostředky šel Escort do bazaru. Prodal se...hádejte...za stejných 40.000 Kč, za které jsem ho koupil. Našel jsem jednu archivní fotku, je tu jako poslední :-)
Láska ke kabriím mě však už neopustila. Pocit jízdy bez střechy nad hlavou je zejména v letních měsících a ještě lépe v noci naprosto geniální. Tak jsem jen pracoval, snažil se a doufal, že jednoho dne si cabrio zase pořídím.
A tak se i stalo, jen to trvalo další čtyři roky.
Na jaře 2007 jsem prodal právě na leasingu doplaceného Golfa (tuctovka, ač poupravovaná) a rozhlížel se po něčem novém. Finanční situace konečně dovolila si trochu vyhodit z kopýtka, a tak jsem si udělal radost a objednal Eose...sny se přece mají plnit, nejen o Vánocích, ne?

Silné stránky

-Individuálnost. Eosů je hodně málo a v téhle kombinaci vypadá i k obleku velmi dobře, aniž by budil neodvratný dojem milionářského synka, který si na auto nemohl vydělat.

-Adaptivní bixenony. Jak už tu někdo psal, je to úžasná věc a geniální nápad, když se světlo natáčí do zatáček. Jedete-li pomalu, zapne se ještě boční přisvícení (H7 posvítí na přední bok auta, přechody, díry v zatáčce...)

-Univerzálnost. Na zimu pevná střecha, na jaro otevírací střešní okno, na léto kabriolet.

-Topení. Pokud použijete větrnou clonu a vytáhnete okna, topení se zapne na automatiku a i v 10 stupních necítíte až do 100 km/h chlad. Topení fouká tak, že krom nebe nad hlavou nevíte, že jedete venku. Jediné, co je trochu nestandardní jsou pohledy kolemjdoucích - zima ale opravdu není, nemáte-li dva metry a nečníte přes rám okna :)

-Automatická střecha a poměrně velký kufr. Stačí stisknout (a držet) jedno tlačítko, není potřeba nic odjišťovat. Prostor pro zavazadla je i při složené střeše dostatečný - vozím tašku a notebook. Na nábytek z IKEA si vezmu jiné auto.

-Střešní okno jde jen pootevřít do větračky, popřípadě libovolně odsunout od pootevřeného až po úplně otevřené. Vepředu je ještě malý vycvakávací větrolam - při vyšších rychlostech a otevřeném střešním okně má jinak vítr tendenci "dunět" - viz. fotky

-Jak mi v pátek řekl prodejce (a to jsem opravdu netušil), všechny 2.0TDI mají jakési "předehřívání topení" - zkrátka auto má nějaký systém, který pomáhá tomu, aby auto topilo dřív, než se zahřeje motor. A dnes potvrzeno: venku -1 stupeň, nastartoval jsem a než jsem oškrábal druhé okno, z ventilaček už šel vlažný vzduch. Za tohle bravo, skvělý nápad.

-Spotřeba. Přezul jsem na zimní 16ky (originální rozměr) a při klidné jízdě mimo město jsem jel za krásných 4,5 litru nafty. To je to, proč jsem si ho kupoval v téhle motorizaci.

Slabé stránky

-Hrubost motoru. Je to typický VW 2.0TDI. Při klidné jízdě to nevadí, hlučnější jsou pouze rozjezdy, případně akcelerace, tam je hodně cítit, že nejedete v benzinu, ale v naftě. Krouťák je věc moc příjemná a návyková, takže za tuhle spotřebu se motoru holt musí trochu té hrubosti odpustit.

-Poutá pozornost. Pokud chcete být nenápadní, není to to pravé auto. Diodová světla vzadu se spolehlivě postarají o to, aby všichni na křižovatce v autě za vámi sledovali, jak se diody rozsvěcují a zhasínají :) Moc pěkná věcička, navíc určitě přispívá i bezpečnosti. Jeden kolega mi říkal, že z dálky na dálnici to auto vypadá jako Phaeton...

-Barva venku i vnitřku (paradoxně). Tuhle řeholi jsem si vybral dobrovolně, ale doporučuji jen pořádným lidem a těm, kteří rádi čistí. Za půl dne je na autě vidět prach (v podstatě už hned po umytí), vnitřek je náchylný na každé drobné otření, vše je hned vidět. I koberečky jsou světlé. Vypadá to luxusně, ale údržba jednou za měsíc absolutně nestačí, chcete-li tu krásu zachovat. Zadní sedačky trpí na prach, takže jednou týdně (jezdí-li se ve stavu otevřeno) hadr do ruky a čistit, čistit, čistit.
Osvědčila se mi místo všech sprejů obyčejná houbička na nádobí a do kyblíku voda s troškou saponátu. Vytřít, vysušit a naimpregnovat speciálním gelem na ošetření kůže.

-Paradoxně otevírání dveří. Při rychlém otevření dveří cítíte, že motorek, který malinko stáhne okno před otevřením dveří (je totiž zalezlé v rámu) to nestihne a trochu to drcne. Není to nic hrozného a rozbití okna nehrozí, ale je to cítit. Ideální by bylo čidlo na klice, ovšem pořád je to auto do milionu, takže spíš jen takové povzdechnutí :-) Trochu nesví jsou z toho jen pasažéři, většinou ženy se leknou, že udělaly něco špatně.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Veskrze pozitivní. Přál jsem si vyměnit originál volant za volant z verze R32 (provedeno bez problémů).
Dále zrušit automatické zapínání světel (nezapomínám) - rozsvěcovaly se po zapnutí klíčku a nejsem si jistý, jak jednotkám prospívá neustálé proudové kolísání při startu. Napodruhé vše nastaveno, řídící jednotka asi odmítala pochopit, že někdo automatické svícení nechce :) Já prostě ale občas před domem nastartuju, zapnu radio, najdu si CD, sudnam bundu. A tady jsem nechtěl svítit hned jako stromeček.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce v Porsche Brno byl velice ochotný, měl "lidský" přístup a to jsou vlastnosti, které u prodejce požaduji. Prodejci jsou často vaši bližší známí, protože vaše auto musí znát - alespoň ti dobří. Jsem rád, že jsem na takového v Porsche Brno narazil a budete-li kupovat VW v Brně, rád předám kontakt. Dobří lidé se totiž chválit mají.

Auto bylo bohužel oproti plánu hodně zdrženo, takže jsem léto proměškal. Za to však prodejce nemohl a chvílemi mi ho bylo až líto, když musel řešit moji nespokojenost.

Nadstandardní úpravy

Vyměnil jsem volant za originál z verze R32 (je anatomický se zploštělým spodkem). Pořídil jsem 18" kola s pneu 235/40/18, na Eose akorát. No a Panasonic DVD, co jsem měl ješte z minulého auta - sice úplně extra neladí se zbytkem vnitřku (zvlášť odkládací přihrádka, která vypadá jako z Wartburgu), ale obraz je super a zvuk je taky trochu jinde, než u originál rádia.
Jak už tu psal kolega u recenze GTI, i mně se stává, že si omylem otevírám zadní trojúhelníkové okno - ovladače jsou hodně vepředu. Navíc je zde ještě před samotným otevíráním oken i tlačítko na otevření všech zároveň - když je otevřete, auto bez středního rámu vypadá hodně efektně (taková parodie na MB CLK :-)).
Řazení je přesné, jak se na VW sluší a patří, trippling (trojí zablikání) je perfektní věc. I stěrače jsou inteligentní, takže např . při puštěném rychlém stírání se při zastavení vozu toto automaticky zpomalí, protože nápor deště není tak veliký.

Velice příjemná je vrchní část interiéru v černé - střecha, sloupky. Zvlášt v noci to působí v kombinaci se světlými sedačkami a spodkem interiéru hezky útulně. Dvě červené diody u zrcátka jsou strašně fajn věc, úplně jsem se do nich zamiloval. V noci dotvářejí atmosféru příjemného červeného světla (takový volkswagenovský Moulin Rouge) a osvětlují prostor okolo řadící páky.

 

Novinky v recenzi

22.3.2008 00:00

Minulý týden jsem přezul zpět na léto a jak vidno, chtělo to ještě týden vydržet, ráno mě čekalo překvapení :-) Vyřešilo to firemní auto a mazlík spal pod bílou peřinou. Jinak máme najeto už 16 000 km a všechno šlape, jak šlapat má. Jen se už těšíme na jaro a teplo...

28.1.2008 00:00

Nafotil jsem spotřebu a dojezd. Auto už je pěkně zajeté, i když to pravé zajetí přijde až tak ve 20 000. Nicméně Brno-Zlín za průměr 4,5 je velmi příjemná hodnota :-)

4.11.2007 00:00

Dnes, den po srazu moje.auto.cz jsem autíko přezul na originální kola 16" na zimních Michelin Primacy Alpin PA3. Je smutné, jak auto ztratí ze své podoby...ale na jaře snad zas bude líp, čeká nás to koneckonců všechny :-)

15.10.2007 00:00

Přidal jsem fotku přihlášeného techničáku kvůli jistotě pravosti. A taky jsem vyštrachal fotku mého prvního cabria pár týdnů po koupi...zajímavé, když se člověk dívá do své historie.

7.10.2007 00:00

Přidal jsem trochu povídání o tom, jak jsem se k cabriu dostal...tak třeba si někdo rád počte :)

3.10.2007 00:00

Dnes celou noc pršelo, kufr se ráno musí otevírat pomalu, jinak nestihne voda odtéct spárou a tak decka jde přímo do kurfu :) Takže další zkušenost...
A taky už je na kůži zase vidět, že by snesla přečištění. Začínám uvažovat o vyhrazení polední pauzy ve středu a vyměnění jídla za hadr a čistič :) Je to řehole, ale šel jsem do toho, tak teď se musím snažit :)
A přidal jsem foto motoru, to jako jediné ještě chybělo :)

1.10.2007 00:00

Celý víkend nejelo vkládání obrázků, proto až dnes. Snad už je počet fotek dostatečný, vím, že jich bylo málo. Ať se vám líbí :)

28.9.2007 00:00

Dnes, při velkém lijáku se potvrdilo, že modelový rok 2008 už je opravdu těsný - nikde ani kapka.
Zároveň jsem však přišel na malou slabinu (ovšem logickou). Vzhledem k tomu, že se střecha skládá do kufru, musí být logicky užší než zadek. To by samo o sobě až tak nevadilo, ale při otevřených dveřích prší už na práh, takže je potřeba nastupovat a vystupovat rychle :-)

26.9.2007 00:00

Auto přidáno na moje.auto.cz. Zároveň pár fotek ze sobotního výletu, postupně přidám detaily.


Další vozy značky Volkswagen



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Prozatím naprosto bez problémů, nevyskytl se jediný zádrhel, jen po 10 000 začaly trochu pískat brzdy - opraveno v rámci záruky.

praktičnost
9

Velmi subjektivní věc. Pro mě vysoká, vozím jen tašku a notebook. Stačí mi odkládací skříňky pod sedadly a prostor v loketní opěrce, což by pro jiné byla noční můra :)

prostornost
9

Pro dva akorát, dozadu by se asi také dva vešli, ale 99 procent cest jezdím stejně sám.

jízdní vlastnosti
10

Zatím velmi dobré. Auto se chová dobře, v zatáčkách se příliš nenaklání a karoserie je tuhá. Při teplotách blížících se nule si jen sem tam trochu vrzne střecha, ale to pokládám za normální, když je skládací.

jízdní komfort
10

Jak už jsem psal v silných/slabých stránkách, auto je příjemné bez střechy i v nižších teplotách, topení a vyhřívané sedačky se o vše postarají. Jinak je posez kvalitní a jste jako v bavlnce.

provozní náklady
10

Je to 2.0TDI se servisními intervaly po 30 000. Je zde drahý olej a je nutno cca litr na 15000 dolít, ale to není velká investice. Zbytek jen servisní prohlídky. Motor má vysoký krouťák, takže počítám, že to víc odnesou gumy (než u přechozí 1.6).

náhradní díly
10

Bez problémů dostupné, ale zatím naštěstí nebylo nic potřeba :-)

výkon motoru
9

Je cítit větší hmotnost vozu než např. Golf, ale motor táhne moc dobře. Je pružný a předjíždění není problém.

spotřeba
10

Vzhledem k výkonu úžasná. I při hodně rychlé jízdě jsem se přes průměr 8 nedostal, když na letních 18" jedu piánko, jsem na nějakých 5.5 litrech, teď jsem to samé zkoušel na zimních 16" a trasa Zlín-Brno byla za krásných 4.5 litru/100km.

hlučnost motoru
5

Je to diesel, tedy je hlučný. Při stažené střeše a rádiu ale slyšet stejně nejde a hlučnější projev jinak vynahrazuje nízkou spotřebou.

kvalita sedadel
10

Kůže, vyhřívání, nastavení výšky, elektrická bederní opěrka...posez je velice příjemný.

brzdy
9

Ještě jsem nebrzdil nikde naplno, ale zdají se ostré, jak se na VW sluší a patří.

zavazadlový prostor
9

Samozřejmě pro rodinu není, ale mně stačí. Velkou tašku, notebook a nějaké drobnější věci převezu i při stažené střeše,jinak při střeše natažené mohu převážet i věci větší.Pro případ něčeho dlouhého je možné použít díru ze zavazadlového prostoru.






Blesk.cz

Chemii odzvonilo. Dopravní podnik bude s plevelem bojovat vroucí vodou a párou

Chemii odzvonilo. Dopravní podnik bude s plevelem…

Jak na plevel? Ekologicky. Alespoň takto k němu hodlá v nadcházejících letech přistupovat Dopravní podnik hl. m.…

Masakr obřích robotů: Recenze Daemon X Machina

Masakr obřích robotů: Recenze Daemon X Machina

Svět už dávno není, co býval. Poté, co explodoval Měsíc a jeho část dopadla na Zemi, se veškerá umělá…

 

iSport.cz

Zápas s Kosovem? Riziko. Lístky jen osobně, Malík apeluje na fanoušky

Zápas s Kosovem? Riziko. Lístky jen osobně, Malík…

Fotbalová asociace ČR zrušila z bezpečnostních důvodů online prodej vstupenek na listopadový kvalifikační zápas…

Trenér hokejových hvězd Pacina: Svět bojuje v tretrách, my v bagančatech

Trenér hokejových hvězd Pacina: Svět bojuje v…

19V Americe pracuje Tomáš Pacina (51) jako trenér dovedností. Spolupracoval s hvězdami NHL  Sidney Crosbym,…

 

Reflex.cz

Česko-čínské vztahy čeká další úder: Kubera chce jet na Tchaj-wan, Zeman by „s ním skončil“

Česko-čínské vztahy čeká další úder: Kubera chce jet…

Vztahy České republiky a Číny provázejí v poslední době vášnivé přestřelky a zdá se, že je na počátku příštího…

Kim stoupá na horu na bílém koni: Série bizarních fotografií může být předzvěstí velké akce severokorejského vůdce

Kim stoupá na horu na bílém koni: Série bizarních…

Severokorejská média zveřejnila sérii fotografií, na nichž je zachycen vůdce země Kim Čong-un, jak na bílém koni…