Recenze
Technické info
Přezdívka auta Golf Variant R-Line People Rok výroby 2025 Koupeno nové najeto [km]:7500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 224 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 611 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Tento krásný modrý Golf Variant R-Line jsem si vyzvedl v březnu 2025 v autorizovaném dealerství Porsche Inter Auto na pražském Proseku.
Jak jsem se ke Golfu dostal...
Posledních 12 let jsem jezdil v Subaru (recenze najdete na mém profilu). Ty auta jsou neuvěřitelná! Designově, ergonomicky nebo prostorově žádná hitparáda, ale jízdní vlastnosti jsou naprosto jinde než ostatní značky. Máte zcela jiný zážitek z jízdy než u běžné konfekce. Bohužel vleklé problémy s CVT převodovkou mě stály až moc peněz a ještě více nervů. Trvalo přes rok než problém vyřešila až výměna celé převodovky. V mezidobí během oprav jsem jezdil opravdu mnoha auty většinou z koncernu. Mj. novým Golfem Variant 8. generace (také na mém profilu). To auto mě zaujalo. Prostě dělalo všechno správně, jen žádné velké emoce. Kvůli výše zmíněným problémům jsem se také rozhodl, že auto nechci vlastnit, ale ať případné problémy (a že jich nová auta mají opravdu dost) řeší někdo jiný.
V mém původním výběru byla Octavia (liftback i kombi), Golf Variant, Superb (liftback) a také bestiální Golf R a Cupra Leon ST 333k. Rozhodoval jsem se podle výše měsíční platby operativního leasingu, služeb zahrnutých v platbě a také termínu dodání. Po měsících přebírání nabídek jsem dostal neodolatelnou kalkulaci na Golf Variant v akční výbavě R-Line People s all-inclusive službami a dodáním do 2 měsíců.
Takže jsem se rozhodl, že minimálně na 2 roky si zkusím evropskou konfekci v trochu stylovějším balení a případné problémy nechám na servisu.
VW GOLF 8.5 VARIANT 1.5 TSI 6G R-LINE PEOPLE
Jedná se o facelift 8. generace (8.5) etalonu nižší střední třídy, který se týká především designu (světla, přední nárazník, design kol) a odstranění hlavních nedostatků/přešlapů (nový infotainment MIB4) před-faceliftové (8) generace.
DESIGN - R-Line v modré metalíze Blue Lapis s Black paketem se mi moc líbí. Sportovní doplňky auto odlišují nejen od běžných Golfů, ale i od ostatní automobilové konfekce ("Všimli jste si, že drtivá většina aut je bílá, stříbrná, šedá nebo černá?"). Neznalí auto "šacují" na vyšší výkon než 150 koní. Golf R-Line se velice podobá plnotučnému eRku. Ale je fakt, že pokud už někdo ví, co je Golf R, tak jej rychle pozná podle nárazníků, kol, brzd a koncovek výfuku...
Musím však zmínit lakování karoserie. Modrá je dobrá, ale kvalita lakování je špatná - je to takový ten "pomeranč". Kdybych auto nepřebíral jako nové, myslel bych si, že je snad lakované po nějaké pojistné události. Podle komentářů na internetu je to normální...
MOTOR - osvědčená a chválená koncernová patnáctistovka (1.5 TSI Evo II) ve spojení s manuální převodovkou je kombinace ze "staré školy". Motor je tichý, dostatečně silný a úsporný. Při nižším zatížení (do 90 Nm) umí jezdit ve 2-válcovém režimu (ACT) - citliví řidiči to poznají podle lehce hrubšího chodu a malinkého cuknutí při opětovném připojení všech válců. Motor má dost síly pro většinu situací a jediná chvíle, kdy by se hodilo více koní, byla při zrychlení v dálničním stoupání (typicky vás někdo zbrzdí a potřebujete se opět rozjet na 130 km/h). V tu chvíli musíte podřadit a motor více točit.
PŘEVODOVKA - 6-stupňová manuální převodovka má relativně dlouhé převody a mohla by mít přesnější kulisu. Při dálničních 130 km/h točí na 5. rychlostní stupeň cca 2.150 ot/min.
SPOTŘEBA - většina jízd v pražském provozu končí do 7 litrů. Dálniční přesuny rychlostí 130 km/h v průměru za 5,5 litru (svižnější tempo do 6 litrů, volnější naopak spíš k 5 litrům).
Cestu z rakouského Sankt Johann im Pongau přes Třinec do Prahy (1.100 km) jsem s plně naloženým autem zvládl průměrnou rychlostí 92 km/h za 4,9 litru.
PODVOZEK - standardní sportovní R-Line podvozek bez DCC na pneumatikách 225/40/18 (letní Bridgestone Turanza T005, zimní Nexen). Je dostatečně tuhý pro rychlejší jízdu, ale zároveň vhodný pro každodenní použití. Prostě standardní Golf je měkčí, eRko zase tvrdší a R-Line takový kompromis. Jen pozor na obrubníky a další nízké překážky, jelikož R-Line má o 1,5 cm nižší světlou výšku, takže krásná černá lízátka jsou více "na ráně".
INTERIÉR & VÝBAVA - standardní výbava R-Line je velice bohatá. Obsahuje digitální kokpit, velký infotainment 12,9", LED světla vpředu včetně osvětleného loga a lišty mezi světlomety, podsvícené vnější kliky dveří, ambientní osvětlení, 3-zónová klimatizace, App-Connect, bezdrátové nabíjení telefonu s chlazením, přední sportovně tvarovaná a vyhřívaná sedadla, multifunkční vyhřívaný volant, ISOFIX na sedadle spolujezdce a bočních zadních sedadlech, přední a zadní parkovací senzory včetně zadní kamery, elektrické otevírání kufru, tmavá stropnice a mnoho jízdních asistentů (adaptivní tempomat, Lane Assist, Front Assist včetně Precrash, Light Assist, Park Assist, rozpoznávání dopravních značek, sledování únavy a pozornosti).
Musím opět vyzdvihnout sedadla, která má Volkswagen perfektní! Ve výbavě R-Line jsou krásná sportovní sedadla v kombinaci látka/alcantara/kůže s výrazním bočním vedením a integrovanou opěrkou hlavy. Sedadla vás krásně obejmou, podrží v zatáčkách a lehce si v nich najdete ideální řidičskou pozici (mimochodem jsou ukotvena níže než elektricky ovládaná sedadla).
Akční výbava R-Line People přidává vybrané doplňky v ceně (metalíza, LED světlomety Plus, 18" kola York, Keyless, alarm, EasyOpen, Paket světla & výhled vč. Light Assist). Já ještě přihodil Black paket vč. IQ.LIGHT LED Matrix, který zahrnuje lepší přední a zadní světla a černé prvky karoserie (zrcátka, podkreslení předních světlometů a označení modelu).
Jako negativní změnu u faceliftu vidím odstranění tlačítka pro asistenty z levé páčky světel pod volantem. U předchozí verze Golfu jste prvním klikem zobrazili menu a druhým vypnuli třeba Lane Assist - jednoduše a s minimální ztrátou pozornosti. Nyní musíte Lane Assist vypínat přes infotainment nebo senzorické tlačítko uprostřed palubní desky - tzn. minimálně 2-3 kliky na dotyková/senzorická tlačítka, což už "poslepu" neuděláte. Přitom Lane Assist lze stále vypnout tlačítky na volantu, ale pouze při jediné konfiguraci digitálních budíků, kdy máte uprostřed zobrazeny asistenty (takové to "autíčko jedoucí po silnici"). Na druhou stranu je Lane Assist opět vyspělejší a umí dobře poznat dočasné (žluté) značení, kterého se drží.
Další UX přešlap vidím v permanentním zobrazení navigačních pokynů v jednom z budíků při spuštění navigace přes AA/ACP. Možná je to SW bug, protože občas lze zobrazení změnit, ale většinou nikoliv. Takže jedete po dálnici a v jednom budíku máte stále informaci, že "za 156 km máte sjet". Místo toho, abyste tam měli důležitější informace jako provozní teploty nebo stanice rádia.
Je vidět, že dnešní auta jsou vyvíjena s velkým množstvím detailů, ale pravděpodobně to dělají lidé, kteří je nepoužívají...
Golf Variant 1.5 TSI (110 kW) s manuální převodovkou ve sportovní výbavě R-Line je takové spojení rozumu a emocí. Zrychlení 8,5 s, maximálka 224 km/h, 611 litrů zavazadelníku a spotřeba do 7 litrů. Upřímně, to jsou naprosto dostatečná čísla pro drtivou většinu situací, které s autem zažijete. Akorát je to zabaleno do sportovního kabátu v krásné modré barvě...
Recenzi budu postupně doplňovat...
Silné stránky
+ Krásný R-Line design
+ Hodnotný a prostorný interiér
+ Dostatečně silný a překvapivě úsporný motor
+ Pohodlné sportovní sedačky
+ Ideální nastavení podvozku
+ Skvělé LED-matrix světlomety s natáčením
+ Vylepšený infotainment (oproti před-faceliftu)
+ Bezdrátová nabíječka telefonu s chlazením
Slabé stránky
- Nekvalitní lakování karoserie (takový ten "pomeranč")
- Nižší kvalita některých detailů (např. vnitřní hrana zavazadelníku je z tenčího plastu, takže když se o ni opřete, tak ji promáčknete)
- Podsvětlené logo VW na přední masce je samoúčelná blbost
- Hlučnější pneumatiky Bridgestone Turanza T005
- Absence tlačítka asistentů na páčce pod volantem
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Golf měl (snad jako každé nové koncernové auto) špatně nastavené přední světlomety, které svítily příliš dolů. Chvíli jsem se dohadoval s autorizovaným servisem, jestli je to pravda nebo ne a kdo seřízení zaplatí. Naštěstí to šlo na záruku a po seřízení už světa svítí skvěle.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Golf mám na operativní leasing od ŠkoFINu a jako domovský servis mám Porsche Inter Auto na pražském Proseku. Dodání a předání auta bylo bezproblémové, tak doufám, že to tak bude i dál...
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf 1.5 TSI R-Line People
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2024) Majitel: PepeB
Přidáno: 5.3.2025 48 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2024) Majitel: VII
Přidáno: 3.6.2025 29 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2024) Majitel: dal
Přidáno: 2.11.2024 108 Majitel 6.67 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2007) Majitel: VII
Přidáno: 20.3.2025 08 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: Thomasino
Přidáno: 26.12.2009 51889 Majitel 9.95 Uživatelé