Recenze

9 Majitel

Mazda MX-3 Mazda MX-3 1.6L 79kW

9.64 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda MX-3, foto 1 Mazda MX-3, foto 2 Mazda MX-3, foto 3 Mazda MX-3, foto 4 Mazda MX-3, foto 5 Mazda MX-3, foto 6 Mazda MX-3, foto 7 Mazda MX-3, foto 8
Mazda MX-3, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Majda Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:105000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 79 kroutící moment [Nm]: 145 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 289 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Rimmsi".

Sportovní kupé z 90let se stále atraktivním designem, které má pořád co nabídnout... To je Mazda MX-3 ...

1.

Moji MX-3 jsem pořídil jako první vlastní auto vůbec. Měl jsem na ní "spadeno" už delší dobu a nikdo mi nedokázal rozmluvit právě tohle kupátko... Takže dne 14.7.08 byla doma :))

Auto jsem pořídil za 76 000,- v solidním autobazaru, kde mi byly popsány vady, nedostatky a i doporuceno co bude treba opravit... Od začátku jsem počítal, že se větším finančním výdajům nevyhnu ale i přes několik nedostatků jsem auto koupil... Na první pohled bylo vidět pár kosmetických vad jako ťukance ve dveřích, škráblé okénko u řidiče, promáčknutý sloupek čelního okna u spolujezdce, prasklý zadní nárazník... Jinak auto bylo v dobrém stavu, bez rzi... První věcí které jsem se trochu bál byl nepříjemný zvuk od výfuku... Šlo o netěsnost a uvolněný kryt pod motorem, což mi v servisu dali ihned do pořádku. Dále bylo třeba vyměnit brzdovou kapalinu, opravit brzdy atd... Po kontrole jsem obdržel seznam věcí které je třeba v blízké době udělat, pokud chci aby auto ještě nějaký ten rok jezdilo.

Jak to býva po koupi ojetiny, bylo třeba vyměnit pár základních věcí jako filtry, olej, provozní kapaliny, koupit nové pneu, nechat přeměřit geometrii, nové zapalovací svíčky atd... Rozvody měli také něco za sebou, ale pár tisíc ještě vydržely, takže se udělaly po zimě a zároveň se vyměnilo těsnění motoru kvůli malému prosaku oleje. Nicméně před tím vším bylo třeba udělat něco se spojkou. Ne že by byla nepoužitelná ale zabírala poměrne vysoko a bylo jen otázkou času, kdy začne prokluzovat, takže její výměna za novou byla jasná. Po zimě jsem konečně nechal udělat již zmíněné rozvody, vyměnil vzduchový filtr za High-Flow od K&N, aby měl motor přece jen dostatek vzduchu a mazda se pohnula zase o kus dal k finální podobě.

Na okraj bych rád zmínil, že 14 dní po koupi auta mě stihl "nabořit" pán s Felicií, takže mi udělal tažným zařízením díru do boku u řidiče. Nedalo se nic dělat a když už byla mazda u klempíře, nechal jsem vyklepa ťukance ve dveřích, srovnat sloupek u čelního okna a svařit nárazník. Samozřejmě všechny části nový lak, takže o výsledné ceně raději ani nemluvím.

Nicméně při opravách jsem byl překvapen absencí vetší rzi, když tedy nepočítám výfuk u kterého je to bohužel běžné. Jinak prahy, podběhy- vše "čisté". Předchozí majitel se asi úplně nejlépe o auto nestaral, o čemž svědčil úplně černý olej v motoru. I přez toto horší zacházení auto přežilo a potvrdilo svoje kvality. Pokud motoru dopřejete pravidelnou výměnu kvalitního oleje a budete se o něj náležitě starat, odvděčí se spolehlivosti.

V blízké době mě čeká výměna výfukového potrubí, časem pak bude třeba vyměnit nebo alespoň zkontrolovat pružiny a tlumiče. Celkově nápravu a zavěšení, prozatím nechám udělat čepy, stabilizátory a podobné věci, které mají už "odslouženo".

Na závěr mohu napsat že jsem s MX-3 neměl sebemenší problém co se závad týče a podobně, nikde mě nenechala a nějaké technické potíže též žádné, takže naprostá spokojenost :)
Při koupi ale musíte počítat že se jedná už o vcelku staré auto a nějaké ty investice vás neminou. Každopádně pokud chcete stylove kupé s atraktivním vzhledem za nižší cenu, MX-3 je určitě mezi prvními kandidáty. Ještě musím určitě zmínit klub MX-3(www.mx3.cz) kde potencionální majitel/ka Mx trojky najde nespočet rad a typů na co si dát pozor a vubec vše co potřebujete vědět. Tímto děkuji všem lidem z klubu za rady a pomoc při řešení problémů... :)

2.

Po dvou letech provozu a 25 000 km konečně přeci jen můžu napsat nějakou tu zkušenost a praxi s provozem toho kupátka :)

Kde bych začal... Za ty dva roky provozu můžu říct že s autem nebyli problémi a začlo trošku zlobit až po poslední zimě...
Přeci jen je to už stařenka a nějaké ty nedostatky se stářím projevují ale nebudu předbíhat...

Na autě se udělalo několik věcí které bych rád zmínil.
Asi před rokem auto dostalo na zakázku dělané svody jelikož originální litinové praskly. Svody na zakázku vyrobil pan. M.Grabiec z Ml. Boleslavy za perfektní práci mohu jen poděkovat - svody jsou nafoceny v galerii. Dále bylo třeba udělat několik drobností jako přetěsnit víko ventilů kvůli prosaku oleje vyměnit zapalovací kabely a několik drobností které jsou asi běžné u každého staršího auta. Nicméně po zimě začal zlobit rozdělovač, problém byl takový že auto škubalo na volnoběh a otáčky nepadaly kam by měli a zůstavali kolísat moc vysoko a vůbec to špatně zapalovalo, naštěstí to vyřešila jen výměna víčka a palce v rozdělovači a bylo po problému. Každopádně momentálně se mi tenhle problém projevil znovu a vypadá to že už dosluhuje celý rozdělovač. Co jsem zjišťoval je problém v cívce, obecně se dá říct že rozdělovače jsou největší problém v elektrice těhle aut, repas se dá naštěstí vyřešit do 3000,- nebo sehnat použitý za přijatelnou sumu. Naštěstí u 1.6tek s nimi není takový problém jako u V6 kde je to podle skušeností majitelů ještě horší. Dál bych zmínil prasklou trubku k EGR ventilu od svodů, tahle trubka je dost namáhána ve spoji u příruby takže prostě únava materiálu. Zmiňuji to ovšem z důvodu že přez tuhle malou trubku jde do motoru zpět strašné množství 'bordelu' z výfukových plynů a je lepší jí zaslepit a vůbec celý egr ventil vyřadit. Samozřejmě na STK vám to neprojde ale pokud nechcete skracovat životnost motoru zaslepte ho uděláte jen dobře. EGR ventil je jen a jen "vymoženost" která snižuje emise.

Na autě jsem měnil celý výfuk, asi nemá smysl rozepisovat, prostě běžná věc která je časem třeba. Za rozumný peníz se dá sehnat BOSAL od středového po koncový díl. Momentálně jsem pořídil zadní origo tlumič z V6 s dvojitou koncovkou ve slevě, převařil jsem jen přírubu a celý výfuk mě tak vyšel na necelých 3500 kč :)

Za ty dva roky mi začal trošku kvést pravý zadní lem ale nic hrozného. Na stáří auta musím pochválit absenci větší rzi, podvozek stále drží v pěkném stavu s minimální ůdržbou. Samotná kastle a lak taktéž v pořádku na menší kosmetické vady.

Ještě bych měl zmínit problém s el. mechanizmem stahování oken, kdy se mi na straně řidiče pokazil motorek takže byla nutná výměna. bazarově sehnáno za 500kč s celým mechanizmem takže jen drobnost která se dá lehce vyřešit.

Další věci jako svíčky a filtry ani nebudu rozepisovat, běžná věc jako jinde :)

Co se týče oprav je to asi vše, zatím drží a kromě problému se zapalováním si nemohu stěžovat na nějaké jiné větší. Ano zapalování je sice zásadní problém :) Ale jak jsem psal problém je právě v rozdělovači takže je to řešitelné za rozumný peníz a motorově je jinak vše v pořádku.

Možná bych mohl zmínit decentní stiling jako úpravu blinkrů v předním nárazníku na čiré, a výměnu bočních oranžových blikačů za čiré z Mazdy6. Mazda pak dostala origo křídlo a zástěrky z V6.
Také jsem pořídil anatomická sedadla ze staršho ročníku MX-3. Ovšem chtěl jsem si zachovat polohovatelnost tak jsem přeskládal anatomická opěradla na sedáky s polohovatelným mechanizmem a bylo vyřešeno - viz foto.

To bude pro zatím vše co mě napadá... rád poradím k tomuhle autu co budu moct, kdy měl někdo nějaké otázky... :)

==>> nějak nefunguje upload FOTO takže prozatím - http://drimmsi.rajce.idnes.cz/MX-3_2010/

Silné stránky

+ Stále atraktivní vzhled
+ Spolehlivost (samozřejmě záleži na stavu vozu)
+ Poměrně slušná spotřeba 7l - 8l / 100km ve městě je to boužel horší
+ Skvělé jízdní vlastnosti, perfektní podvozek, hlavně na klikatých okreskách tohle kupátko okouzlí kdejakého milovníka sportovní jízdy.
+ Elektrická výbava
+ Na kupé poměrně prostorný kufr
+ Pohodlná a ergonomická sedadla a celkově velký prostor pro řidiče a spolujezdce

Slabé stránky

- Dražší díly - i když už to dnes není úplně pravda
- Motor B6D 1.6L 79kW DOHC není úplně sportovního ražení takže od něj nelze čekat nějaké extremní sportovní výkony
- Odcházejcí rozdělovač - stáří
- Zadní sedadla jsou opravdu jen nouzova - pro delší cesty basolutně nevhodná
- Řazení je trochu tuhé
- Brzdy by mohli být trošku ostřejší

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Opravy byly spíš preventivní a neautorizovaný servis si se vším poradil dobře...

Ovšem není nad to udělej si sám takže se dá říct že se na autě dá udělat hodně věcí za domácích podmínek když je člověk trochu šikovný, poslední dobou mě zlobilo zapalovaní - dosluhujcí rozdělovač , boužel stáří si vybírá svou daň a začínají se projevovat drobné závady u elektroniky, nicméně 'hardware'
musím pochváli s trouchou té péče přežije celé auto :)

Dále bych zmínil české silnice vs. tvrdší podvozek toho kupátka... asi nemá cenu to nějak rozepisovat ale čapy a uložení na to hodně trpí takže nečekejte že takhle staré auto bude mít po 13ti letech uplně v pořádku podvozek.

Audio

Nedílnou součástí příjemné jízdy je i příjemná hudba, do mojí mx-3 jsem proto pořídil komponentní repro Hertz ECX 165. Do dveří, bylo třeba vyrobit podložky pro větší repro (origo jsou 130 mm) aby vše zapadlo... dále jsem upravil plastové kryty za zrcátky a umístil na ně výškové repráčky pro ideální reprodukci hudby... frekvenční výhybky jsou schované přimo ve dveřích. Do zadních origo boardu přišli pak menší repro stejné značky o velikosti 130mm (také originální rozměr)

K celé audiosestavě jsem pořídil Subwoofer Hertz DBX 250 a zesilovač Hertz EP-2, Subwoofer samozřejmě zabral část kufru, ale pořád je zde místa dost... zesilovač jsem pak přišroubaval na zadní stěnu sedaček v kufru aby zabíral co nejméně místa - viz foto, vše je pak propojeno kvalitní kabelovou sadou značky Hifonics, s taháním kabeláže nebyl ani moc problém všude se s trochou snahy dalo dobře dostat a montáž není nijak složitá, k protažení napájení od baterie pak skvěle posloužili gumové průchodky z motoru nad plynovým pedálem.

Sestava hraje krásně, problém je však ve tlumení celého auta, přeci jen plasty nejsou nikterak izolované od karoserie a vše má tendenci vybrovat a rezonovat, tlumící materiál tyhle neduhy ale hravě vyřeší. :)

 

Novinky v recenzi

26.3.2011 01:05

Letní příprava

A ta zahrnuje, nové náplně, kolečka a rozleštění :))

25.10.2010 01:20

Rozpěra přední nápravy

Mazdice dostala rozpěru na předek :)

24.8.2009 00:35

Nabarvení brzdičů

Brzdiče dostali konečně červený nátěr viz. foto.

28.7.2009 14:11

Tlumiče pérování

Jelikož mi vytekl pravý zadní tlumič bylo třeba vyměnit rovnou oba na zadku. Na autě jsou tedy dva nové značky KAYABA + expander s prachovkou, k tomu ještě výměna urvané tyčky stabilizátoru a osetreno chemii...

28.7.2009 01:04

Vysoká spotřeba

Poslední dobou jsem měřil několikrát spotřebu při určitém stylu jízdy a výsledek nebyl úplně ideální...

Jelikož jezdím převážně ve městě uvádím právě hodnoty naměřené při městském provozu:

Sportovní jízda (řazení 4k - 6k ot.) - 13 / 100km
Normální jízda (řazení 2k - 3k ot.)- 10 / 100km
Kochám se (řazení 0 - co motor utáhne) 9 / 100km

Ve městě se pod 9litru nedostanu jelikož stylem "Kochám se" to opravdu nejde :) Při posledním počítání jsem ujel na 28l naturalu 95 od Shellky 270km normální jízdou bez cihly na noze. Takže při normálním ježdění bez blbnutí a zbytečného vytácení motoru se spotřeba pohybuje kolem 10l / 100km , boužel co čekat od neustálého popojíždění od semaforu k semaforu... dovolím si ale tvrdit že při normálním ježdění mimo město bude spotřeba 7-8 l / 100km.

13.7.2009 20:30

Zesilovač + Subwoofer

Nedávno jsem pořídil za akční cenu set Zesilovač + Subwoofer Hertz EP2 a Hertz DBX 250 takže už to v mazdě pěkně basuje :)) Přikládám foto ...

7.6.2009 20:18

Klima

Nesnesitelné vedro mě konečně donutilo nechat doplňit náplň klimatizace


Další vozy značky Mazda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Moje zkušenost je taková že mě auto nikdy nikde nenechalo, ale stáří si vybírá svou daň a některé nedostatky se už projevují...

praktičnost
9

Je to věc názoru, pro mě je mazda dostatečně praktická kvůli menším rozměrům, poměrně slušnému výkonu a pro mě osobně dostatečně prostornému kufru, takže do města akorát :). Někdy je ale problém nižší podvozek :).

prostornost
7

Pro řidiče a spolujezdce prostoru až až, to se však nedá říci o zadních sedadlech, kde je prostor opravdu stísněný, nicméně jelikož využívám zadní sedadla spíše jako část kufru a auto beru samo o sobě jako dvoumístné, nemůžu si stěžovat...

jízdní vlastnosti
8

Perfektní, někomu možná bude vadit nižší a tvrdší podvozek, ale je to přece sportovní kupé :). Každopádně komfotní jízdu nečekejte slabé odhlučnení při otáčkách zrovna není na dálkové jízdy ideální ...

jízdní komfort
7

Na menší trasy vcelku pohodlné, ale při delších cestách se projeví poměrně hlučný motor a tvrdší podovzek, kdy cítíte každou nerovnost a vibraci...

provozní náklady
8

Když bude člověk jezdit soudně, dá se s MX-3 1.6 jezdit celkem úsporně v rámci možností a s ohledem na stáří motoru, pokud máte těžkou nohu spotřeba půjde jako všude jinde nahoru, přeci jen není to ekonomická 16ctka, jinak je třeba častějsí výměna oleje..

náhradní díly
8

Určitě se ceny nedají úplně srovnávat s cenami dílů pro škodovky a auta koncernu, ale pořád se nedá mluvit o nějakých pálkách které by si clověk nemohl dovolit... Sehnat se dá víceméně vse krome karosarskych dilu...

výkon motoru
7

Co čekat od motoru se 107 koňskými silami? Určitě ne jízdu jako v supersportu ale ani vysavač z fabie :)) Motor dává poměrně slušný výkon, ale až při větších otáčkách, na dálnici se auto rozhoupe i na 200km/h.

spotřeba
7

Spotřeba odpovída motoru .. Dá se jezdit kolem 7-8 litrů, ve městě je to horší, ale pokud máte těžkou nohu, rozlučte se s tímto číslem :))

hlučnost motoru
6

Osobně musím motor slyšet jinak je pro mě auto bez srdce :). Při větších otáčkách je už docela slyšet, takže delší vzdálenosti jsou na menší bolehlav :)).

kvalita sedadel
8

Sedadlo řidiče je kompletně stavitelné, takže si každý určitě najde tu správnou "polohu" :)). U spolujezdce je už stavitelné jen opěradlo, dále pak sedadla mají výsuvnou opěrku hlavy, jinak starší ročníky mají jiná sedadla, která nejsou stavitelná...

brzdy
8

Mohly by být trošku ostřejší a účinnější, ale svůj účel plní dobře...

zavazadlový prostor
9

Na kupé poměrně prostorný... Nevýhodou je akorát vysoká nákladová hrana...






Blesk.cz

Změna banky krok za krokem! Odbornice radí, jak na to!

Změna banky krok za krokem! Odbornice radí, jak na to!

Chcete změnit banku, ale obáváte se složitého papírování a komplikací se změnami trvalých příkazů? Můžete být v…

Češi mají „bedlobraní“! Podívejte se, co všechno si ještě odnesete z lesa

Češi mají „bedlobraní“! Podívejte se, co všechno si…

Už to vypadalo, že si z lesa odnesou jen pár klouzků. Nakonec se ale na Natálii Drexlerovou (24) a jejího…

 

iSport.cz

Vízek: Žalovat Berbra nebudu. Zmínil možného lídra i Chovancova nástupce

Vízek: Žalovat Berbra nebudu. Zmínil možného lídra i…

V roce 2015 označil Ladislav Vízek funkcionáře Romana Berbra za zlo fotbalu a připomněl jeho minulost ve Státní…

Damková končí. Berbrova manželka rezignovala na posty ve vedení FAČR

Damková končí. Berbrova manželka rezignovala na…

Kauza Berbr a spol. má další „oběť“. Své funkce ve Fotbalové asociaci ČR opouští Dagmar Damková, manželka…

 

Reflex.cz

Autor světových bestsellerů Walter Isaacson: Věřím, že kráčíme do věku biotechnologických inovací

Autor světových bestsellerů Walter Isaacson: Věřím,…

Walter Isaacson (68). Gigant americké žurnalistiky, spisovatel, historik a bývalý ředitel CNN i šéfredaktor…

Lockdown má smysl jen tehdy, když jej všichni dodržují a někdo ho vymáhá. Vláda selhala

Lockdown má smysl jen tehdy, když jej všichni…

V době, kdy v létě vláda vyzývala lidi k zodpovědnosti a k tomu, aby kvůli koronaviru moc necestovali do…