Recenze

10 Majitel

Mazda 3

9.94 Uživatelé

Hodnoceno: 288× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 3, foto 1 Mazda 3, foto 2 Mazda 3, foto 3 Mazda 3, foto 4 Mazda 3, foto 5 Mazda 3, foto 6 Mazda 3, foto 7 Mazda 3, foto 8
Mazda 3, foto 9 Mazda 3, foto 10 Mazda 3, foto 11 Mazda 3, foto 12 Mazda 3, foto 13 Mazda 3, foto 14 Mazda 3, foto 15 Mazda 3, foto 16 Mazda 3, foto 17 Mazda 3, foto 18 Mazda 3, foto 19 Mazda 3, foto 20 Mazda 3, foto 21 Mazda 3, foto 22 Mazda 3, foto 23 Mazda 3, foto 24 Mazda 3, foto 25 Mazda 3, foto 26 Mazda 3, foto 27 Mazda 3, foto 28 Mazda 3, foto 29 Mazda 3, foto 30 Mazda 3, foto 31 Mazda 3, foto 32 Mazda 3, foto 33 Mazda 3, foto 34 Mazda 3, foto 35 Mazda 3, foto 36 Mazda 3, foto 37 Mazda 3, foto 38 Mazda 3, foto 39 Mazda 3, foto 40 Mazda 3, foto 41 Mazda 3, foto 42 Mazda 3, foto 43 Mazda 3, foto 44 Mazda 3, foto 45 Mazda 3, foto 46 Mazda 3, foto 47 Mazda 3, foto 48 Mazda 3, foto 49 Mazda 3, foto 50 Mazda 3, foto 51 Mazda 3, foto 52 Mazda 3, foto 53 Mazda 3, foto 54 Mazda 3, foto 55 Mazda 3, foto 56 Mazda 3, foto 57 Mazda 3, foto 58 Mazda 3, foto 59 Mazda 3, foto 60 Mazda 3, foto 61 Mazda 3, foto 62 Mazda 3, foto 63 Mazda 3, foto 64 Mazda 3, foto 65 Mazda 3, foto 66 Mazda 3, foto 67 Mazda 3, foto 68 Mazda 3, foto 69 Mazda 3, foto 70 Mazda 3, foto 71 Mazda 3, foto 72 Mazda 3, foto 73 Mazda 3, foto 74 Mazda 3, foto 75 Mazda 3, foto 76 Mazda 3, foto 77 Mazda 3, foto 78 Mazda 3, foto 79 Mazda 3, foto 80 Mazda 3, foto 81 Mazda 3, foto 82 Mazda 3, foto 83 Mazda 3, foto 84 Mazda 3, foto 85 Mazda 3, foto 86 Mazda 3, foto 87 Mazda 3, foto 88 Mazda 3, foto 89 Mazda 3, foto 90 Mazda 3, foto 91 Mazda 3, foto 92 Mazda 3, foto 93 Mazda 3, foto 94 Mazda 3, foto 95 Mazda 3, foto 96 Mazda 3, foto 97 Mazda 3, foto 98 Mazda 3, foto 99 Mazda 3, foto 100 Mazda 3, foto 102 Mazda 3, foto 103 Mazda 3, foto 104 Mazda 3, foto 105 Mazda 3, foto 106 Mazda 3, foto 107 Mazda 3, foto 108 Mazda 3, foto 109 Mazda 3, foto 110 Mazda 3, foto 111 Mazda 3, foto 112 Mazda 3, foto 113 Mazda 3, foto 114 Mazda 3, foto 115 Mazda 3, foto 116 Mazda 3, foto 117 Mazda 3, foto 118 Mazda 3, foto 119 Mazda 3, foto 120 Mazda 3, foto 122 Mazda 3, foto 123 Mazda 3, foto 124 Mazda 3, foto 125 Mazda 3, foto 126 Mazda 3, foto 127 Mazda 3, foto 128 Mazda 3, foto 129 Mazda 3, foto 130 Mazda 3, foto 131 Mazda 3, foto 132 Mazda 3, foto 133 Mazda 3, foto 134 Mazda 3, foto 135 Mazda 3, foto 136 Mazda 3, foto 137 Mazda 3, foto 138 Mazda 3, foto 139 Mazda 3, foto 140 Mazda 3, foto 141
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda 3 MPS Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:71000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2261 výkon [kW]: 191 kroutící moment [Nm]: 380 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 290 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Mazda3 MPS je klasické "5-ti dvířko" jako třeba Golf, Focus ... a přiznám se na rovinu, že mě osobně běžná Mazda3 co se týká tvaru a stylingu karoserie nijak zvlášť neoslňuje. Když jsem dospěl k rozhodnutí koupit nové auto, tak hlavní podmínkou byl motor o výkonu minimálně 200 koní, auto s karoserií čítající 5 dveří a pokud možno 4x4. Největším favoritem se rázem stal VW Golf R32, jenže cena golfu s výbavou která by ně uspokojovala atakovala hranici milionu a to se mi opravdu za „Golfa“ opravdu dát nechtělo. GTI? Dejte si do něj vyhřívané sedačky, xenony, slušnou muziku, "18-ky" kola a pár dalších drobností a jste na 900 tisících. Bylo mi jasné, že Golf to nebude. Subaru Imprezza WRX je taky pekelně dobré auto, jenže u té mi opravdu hodně vadila jen 5-ti stupňová převodovka, maximálka cca 210 a při představě našich rychlých dálničních přesunů si lze taky lehce domyslet, jaký příděl paliva by „Subo“ žádalo. Leon Cupra je nádherné auto až na ty plasty v interiéru a stěrače "parkující" ve svislé poloze kde tak akorát rozšiřují "A" sloupek a zmenšují výhled. Opel Astra OPC a Renault Megane SPORT? Určitě to nejsou špatná auta, jenže tyhle značky mě zkrátka nějak "neberou" Takže zbylo "Empeso" a Focus ST. Ford má nádhernou oranžovou metalízu, bezvadný podvozek a supr zvuk motoru. Projíždět s ním zatáčky je radost, stejně jako hovět v jeho sedačkách - mimochodem když už jsem u těch sedaček, tak 1. místo mají jednoznačně ty z R32. Nicméně to proč jsem nakonec koupil Mazdu je prosté: Motor a diferenciál s omezenou svorností. Jezdíme často k mým rodičům do Beskyd a představa že bych někde o půlnoci měl s baterkou nasazovat řetězy - brrrr. takže jak říkám - rozhodl motor a samosvor. Musím se zde omluvit Leonu Cupra za ty plasty v interiéru, protože to tedy v "Empesu" taky žádná sláva, ale jinak si myslím, že styling karoserie v případě "MPS" udělal z Mazdy3 přeci jen docela hezké auto. No a právě ony časté výlety na zasněžené cesty byly důvodem proč jsem se „nezadlužil až po uši“ a nekoupil dle mého názoru ikonu všech „Hot-hatchů“ BMW 130i. A za takové auto bych ten milion asi dal … Se zadním náhonem už jsem pár zkušeností udělal a věřte mi, že pokud máte motor vpředu, tak se to bez dvou pytlů s cementem v kufru zkrátka v zasněžených kopcích nedá rozjet…
Auto máme měsíc a za to dobu najeto přes 5000 km. Výrobce v návodu uvádí záběh motoru pouze prvních 1000 kilometrů bez nějakých větších omezení. Doporučuje pouze vyvarovat se maximálním otáčkám, nezatěžovat studený motor a často střídat otáčky motoru. prodejce mi doporučil, ať si k vozu rovnou koupím litr oleje navíc, že v záběhu by to mohlo nějaký "zbaštit". na první garanční prohlídku se s "Empesem" jezdí po 5000. kilometrech. Zajížděli jsme asi dobře, poněvadž olej i po ujetí 5000. km ještě nebyl na měrce zcela černý a neubyl jej ani milimetr. Momentálně už je Mazda po první servisní prohlídce a k jednání servisu se ještě dostanu. Musím říci, že to co motor nabízí je opravdu neuvěřitelné – sešlápněte ve stokilometrové rychlosti plyn k podlaze se zařazenou čtyřkou a budete mít pocit, že sedíte na kouli vystřelené z kanónu … Zátah nepolevuje ani při odřazení na pětku a poté šestku – jenže to už jedete 200 a motor točí 4200 otáček a doslova prahne po dalším výletu do vyšších sfér otáčkoměru. Je to takový anděl s ďáblem v těle – nevypadá nijak agresivně, u cedule která značí konec obce se na vás každý lepí se zapnutým levým blinkrem – ale ouha? Kde je ta červená Mazda? Co v tom má za motor proboha … Kdepak, Octavia RS, Golf GTI, BMW 330i a spoustu dalších už se na vlastní kůži přesvědčilo, že na výkonový potenciál motoru v Mazdě3 MPS zkrátka nestačí. Nejlepší na tom všem je, že pokud s autem jezdíte jako s dieselem a řadíte včas bez vytáčení motoru nad 3000 otáček, udržíte spotřebu bez problémů do devíti litrů! Další velmi příjemnou „vychytávkou“ je již zmíněný diferenciál s omezenou svorností. Nedávno nás objížďka zahnala na klikaté silnice 3. třídy – rozjezdy do prudkých zatáček v kopci na štěrku a bez problémů, žádné protáčení kol a podobně. Zkoušel jsem to i na mokrém těžkém sněhu a ten diferenciál je na záběru auta opravdu hodně znát. Fakt je, že ze začátku se s Vámi volant auta trochu pere, ale časem tomu přijdete na chuť – je to přeci jen sportovně laděné auto, takže ho musíte držet pevně v rukou – pak MPS pojede přesně tam kam jej pošlete – doslova jako po kolejích a jen s minimálními náklony v zatáčkách.
Ale abych tu jen slepě nepěl chválu na něco co jsem si koupil, jsou i stinné stránky Mazdy3 MPS. Začnu zavazadlovým prostorem – oproti klasické trojce má MPS a 50 litrů menší zavazadlový prostor. Původně jsem si myslel, že má třeba větší tlumič výfuku, nějaké výztuhy navíc v místech kde má klasická trojku ještě kufr nebo tak něco. Jenže pak jsem se podíval pod auto a jen nechápavě kroutil hlavou – za zadní nápravou je ve výfukovém potrubí jen malý rezonátor který je jen o polovinu větší než koncovka výfuku, klasický tlumič je umístěn ještě před zadní nápravou. No zkrátka podlaha zavazadlového prostoru mohla být minimálně o 10 cm níže, což by mělo nesporně kladný dopad na objem zavazadelníku. Další věcí kterou jsem opravdu nepochopil, je dojezdové rezervní kolo. Díky ET víc jak 50 milimetrů je samotný plechový disk hodně vyboulený takže rezerva je téměř stejně široká jako klasické 215/45/18 letní obutí nemluvě o tom, že v plechové vaně určené pro rezervu je na dně ještě cca 5 cm vysoká polystyrenová vložka. Třešinkou na dortu je pak skutečnost, že rezerva je v kufru položená dnem vzhůru. Takže pod rezervou je hromada místa, do kterého by se vešel třeba zvedák, klíč na kola, žárovky, tažné lano, manometr na tlak vzduchu v pneumatikách … Nemohu si pomoci, ale kdo tohle vymyslel – ten zkrátka při práci nemyslel… Zmiňoval jsem tu zvedák – měnil jsem zimní kola za letní a horší „hever“ jsem v autě v životě neměl – a že už jsem pár aut vystřídal. Zvednout s ním auto vpředu dá fakt docela zabrat – asi moc příkré stoupání závitu ve zvedáku. Další slabinou auta je hluk podvozku při vysokých rychlostech – není to nic tragického, ale mnohem raději bych u takovéhoto auta poslouchal zvuk motoru než tohle. Možná proto je v základu hudba BOSE – ta totiž ten podvozek přehluší bez problémů. Co se týká podvozku, rozhodně není tvrdý, perfektně se drží zvolené stopy, jen bych řekl že špatně izoluje rázy při přejezdu větších nerovností. Výtku bych měl také k převodovce - rychlostní stupně jsou k charakteru auta poskládány perfektně – jen ta trojka a pětka tam někdy zkrátka nejdou zařadit tak rychle, jak by člověk potřeboval… Co se týká interiéru, tak plasty tedy rozhodně nic moc, jsou většinou tvrdé a na kostkách občas vyluzují nehezké pazvuky. Sedadla jsou příjemná, v zatáčkách spolehlivě podrží ale ty v Golfu R32 jsou zkrátka lepší.
Co se týká výbavy auta, tak u MPS se standardně dodává kožené čalounění, hudba Bose s ovládáním na volantu a CD changerem, senzor světla a deště, xenony, sedačky s vyhříváním, automatická klimatizace se senzorem polohy slunce, bezklíčově odemykání a startování, sportovní styling karoserie – nárazníky, maska chladiče, prahy, střešní spoiler, zadní světla z LED diod … Osobně jsem dokupoval ještě černé dekorace madla ruční brzdy, panelů ovládání el. oken na dveřích a výdechů ventilace, parkovací čidla dopředu i dozadu, koberce Nobless a zámek řadící páky. Tempovat bohužel v autě z výroby nebyl a nešlo jej namontovat ani dodatečně.

Silné stránky

- motor, jeho kultivovanost, síla v širokém pásmu otáček
- vynikající spotřeba
- jízdní vlastnosti, auto sedí opravdu výborně, v zatáčkách jede jako po kolejích
- díky s diferenciálu s omezenou svorností na „přeodokolku“ s takovým výkonem výborná trakce
- dobře odstupňováná převodovka s dlouhou pětkou a šestkou pro úsporný dálniční provoz
- bohatá základní výbava
- skvělé audio Bose
- nedává navenek okatě najevo co všechno umí a dokonale tak klame tělem

Slabé stránky

- nedostatečně odhlučněný podvozek
- nesmyslně řešený zavazadlový prostor
- ne zcela ideální chod řadící páky
- vyhřívání sedadel lze pouze buď zapnout anebo vypnout – nelze regulovat intenzitu
- plasty v interiéru
- jednání servisu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Na první garanční prohlídku jsem se telefonicky objednal 14 dní předem. Slečna byla velice příjemná, dopsala si k mojí objednávce že mi palubní počítač nesprávně zobrazuje údaj o spotřebě a vrže zámek bezpečnostního pásu řidiče. Přijímací technik si ode mě převzal auto dopoledne v 9:50, řekl jsem mu, že kromě výměny oleje a filtru bych chtěl ještě v rámci záruky opravit ten palubní počítač který ukazuje spotřebu o cca 10% nižší než jakou jsem spočítal ve skutečnosti po dotankování plné nádrže, zámek pásu řidiče a vrzání ozývající se z oblasti ovladačů ventilace a sloupku řízení – ony již zmiňované tvrdé plasty. Jaké však bylo mé překvapení, když přijímací technik konstatoval, že na to dnes opravdu čas mít nebudou a že mi jen vymění olej. Tak jsem neustoupil a řekl, že na tom zámku pásu řidiče a palubním počítači trvám, poněvadž jsem to hlásil telefonicky 14 dnů předem . na to jsem se dozvěděl, že na ten pás se tedy podívají a palubní počítač že je jen informativní. Tak proč jej vlastně do auta montují a hrdě uvádějí v seznamu standardní výbavy? Předal jsem tedy klíče – respektive kartu k autu a vydal se do útrob velkoměsta. Ve 14:35 mi volá přijímací technik s tím, že má pro mě špatnou zprávu – z levého zadního tlumiče mi prosakuje o olej a je již téměř nefunkční. Auto tady musíte nechat, protože jízda s ním je nebezpečná. Zapůjčíme Vám náhradní automobil a protože máte naší zlatou kartu, tak máte 10% slevu z ceny půjčovného – v tu chvíli jsem si myslel, že jsem se stal obětí kanadského žertu. Tak já mám měsíc staré auto které se drze honosí na zadním skle samolepkou „číslo 1 v testu kvality“ a po měsíci užívání mi v servisu řeknou že jízda s ním je nebezpečná? A za půjčení náhradního vozidla mám platit? Tak jsem zkusil na technika v tomto smyslu apelovat, že to přeci z jejich strany není vůbec seriozní přístup a že když je jízda s takovým autem nebezpečná tak by po mě přeci snad za zapůjčení náhradního vozidla nic chtít neměli, obzvlášť když mám auto koupené u nich jako nové teprve před měsícem – marně, víc pro mě udělat nemohou … Tak jsem rozčarovaný přijel do servisu zpět, abych ještě ke všemu zjistil, že zámek pásu řidiče jen přitáhli. Přijímací technik z rána už tam nebyl, tak jsem to řešil s jeho kolegou který samozřejmě nasadil princip ohrané gramodesky která přeskakuje a slyšíte jen: „Já za to nemohu, já jsem to od Vás nepřebíral, nevím jak je to možné, nic takového tu nemám napsáno“ … Když jsem už fakt docela rozzuřený řekl, že přitáhnutí tomu zámku bezpečnostního pásu nepomůže, že to vrže vevnitř, tak mi odvětil, že to musí posoudit garanční technik – pochopitelně zámek bezpečnostního pásu vrže vesele dál. Každopádně jsem zvědav, jak to budou řešit, poněvadž skladem ten zámek nemají a já s vrzajícím jezdit nehodlám – koneckonců koupil jsem si nové auto a ne orchestrion že? Zkrátka dopadlo to tak, že auto jsem si vzal – jezdíme po dálnici stovkou poněvadž to opravdu hodně odskakuje a v pátek si jedu v rámci záruky pro nový tlumič. Po intervenci prodejce který nám auto prodával servis přislíbil, že vše dají do pořádku. Každopádně jestli budu muset za týden do Prahy znovu, protože se ten zámek pásu bude muset zas objednat a já kvůli tomu ztratím půl dne a najedu 150 kilometrů – tak na 100% padne z mých úst slovní spojení obsahující slova: „Garanční technik, Lajdák, Neschopnost, Neúcta k zákazníkům“… Podívejme se na celou situaci z pohledu času, od předání auta technikovi až po jeho telefonát uplynuly 4 hodiny a 45 minut – za celou tu dobu vyměnili olej a filtr – dle servisního listu práce na 0,6 časových jednotek – tedy 36 minut. Dotáhli matku zámku bezpečnostního pásu, a podle skvrny pod autem usoudili, že mi vzlíná olej z LZ tlumiče a lakovou tužkou mi zaštětečkovali odprýsklou barvu na předním nárazníku – 2x2 milimetry. To zaštětečkování mi samozřejmě při předání auta neopoměli zdůraznit, že mi udělali zdarma když už tedy musím jezdit s autem bez tlumiče. Takže to vypadá, že 36 minut měnili olej a filtr, hodinu utahovali zámek bezpečnostního pásu, hodinu štětečkovali 2x2 milimetry barvou, hodinu koukali na tlumič jak z něj kape olej – no ale hodina a 9 minut mi tu ještě pořád zbývá … Opravdu nechápu, proč nemohli sundat 2 plastové kryty v interiéru, podlepit je nějakou antivibrační gumou a cvaknout zpět aby už nevrzaly? Asi by to byla práce víc jak na hodinu a 9 minut. V servisní knížce doporučovali jezdit do servisního střediska prodejce který nám vůz prodal – pouze takový servis prý bude mít zájem na naší trvalé spokojenosti. Tak o tom bych si dovolil dost silně pochybovat. Každopádně chtěl bych věřit tomu, že to byla opravdu jen souhra nepříznivých okolností která vyústila v tuto situaci a při mé příští návštěvě servisu už snad bude vše pořádku.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kdybych měl hodnotit osobu prodejce známkou jako ve škole, byla by to rozhodně 1 s hvězdičkou a dvakrát podtržená. Vstřícný přístup, několikrát jsem jej nechal přepracovávat leasing až nakonec dokázal sehnat úvěr s ještě menšími splátkami než leasing, předání vozu dokázal zajistit doslova přes noc – a to původně mělo být až za 14 dnů a navíc ještě zajistil obutí, vyvážení a montáž zimních kol na auto ještě před převzetím i vzhledem ke skutečnosti, že kola i pneumatiky nepocházely od prodejce ale dodal jsem si je sám a do autosalonu poslal prostřednictvím balíkové služby ráno v den převzetí auta. Zkrátka přístup prodejce – respektive prodejců, poněvadž 2 sdílejí společně jeden velký pracovní stůl – poznáte je jednoduše. Jeden z nich vypadá jakoby Zdendovi Škromachů z ČSSD z oka vypadl - jen tedy tak v o 20 let mladším vydání - ten se jmenuje Špaček a vedle něj sedí takový trošičku zamračený a ten se zas jmenuje Vlček a nemračí se, jen chce vypadat solidně a solidní skutečně taky je! Takže si pamatujte, až si půjdete do Autoplacu na Spořilov pro novou Mazdu, hledejte duo "Vlček - Špaček". jsou naprosto skvělí, v případě dalšího dovybavení vozu se nesnaží zákazníkovi nic vnucovat, spíše jen poradit, co už by bylo moc, za co se naopak vyplatí si připlatit, co bude vypadat dobře atd.

Jemné doladění doplňky od renomovaných výrobců

Kombinované bezpečnostně-tónovací folie od firmy Bruxafol – pochopitelně s atestem.
Zimní kola jsou obutá na 17-kách OZ. Nejsou nijak efektní, ale v tomto případě účel světí prostředky. Zimní kola musí něco vydržet a o kvalitě litých disků této značky asi nikdo nepochybuje.
Dále je na autě značkový Blow-off ventil HKS, sání od Americké firmy COBB a sportovní nerezový výfuk Supersprint - vše na míru vyrobené přímo pro Mazdu3 MPS

 

Novinky v recenzi

4.6.2010 11:33

Konec

Prodáno. Bohužel, nic jiného už sem napsat nemohu ...

20.5.2010 10:17

Shell V-Power Racing vs Verva 100 od Benziny

Poslední rok jezdím tankovat výhradně k Benzně Vervu 100. Předtím jesm zas tankoval pouze u Shelu V-Power Racing a tak mám si myslím objektivní možnost srovnání. Výsledek je prostý - od doby, co jezdím tankovat k Benzině, mi reálná spotřeba klesla o 0,7 litru na výsledných 8,4 litru a subjektivně se mi i zdá, že auto tak nějak líp jede - hlavně táhne ochotněji odspoda. Podtrženo sečteno jsem za posledních 30000 km "vyšetřil" 210 litrů benzínu což v přepočtu na korunky je dost na další servisní prohlídku a ještě mi zbude i na nějakou tu "autokosmetiku"

6.3.2010 18:32

2. naroeniny ...

Dnes je to přesně 2 roky, co jsme si „MPSo“ přivezli domů. Za celou tu dobu jsme s ním najeli přesně 63473 km a je před námi ještě rok plné tovární záruky. Spotřeba za celé ty 2 roky se ustálila hodnotě 8,76 litru na 100 kilometrů – měřeno dle ujeté vzdálenosti a spotřebovaného množství paliva. Včera jsme s ním absolvovali trasu dlouhou rovných 300 kilometrů za 2 hodiny a 18 minut což odpovídá průměrné rychlosti cca 137 km/h s průměrnou spotřebou 9,1 litru. Autíčko nám za ty 2 uplynulé roky umožnilo prožít spoustu krásných a adrenalinuplných zážitků a mohu říci jen jediné, kdybych nepotřeboval auto s pohonem 4x4, bezpochyby bych šel příště znovu do MPS ...

21.1.2010 09:48

Garanční prohlídka 60000 km

Mazdice má za sebou další garančku, tentokrát v 60000. Takže výměna oleje, filtrů - včetně těch kabinových, výměna brzdové kapaliny, test tlumičů, prohlídka karoserie a kontrola geometrie. Jinak opět vše OK, takže sednout, jezdit a občas dolít benzín.

22.10.2009 09:16

Mazlík je doma!

MPSo už mám opravené doma v garáži. Nové čelní sklo, nalakovaná kapota, komplet auto ručně umyté a navoskované na zimu. Momentálně čekám na zaplacení škody ze strany OC Futurum a jejich pojišťovny Uniqa - tak uvidíme, jak rychle jim to půjde ...

8.10.2009 09:57

Nehoda v OC Futurum Kolín

Stalo se to ve čtvrtek 1. 10. v OC Futurum v Kolíně. Na auto nám při vjíždění na parkoviště spadla závora! Rozbila čelní sklo a natloukla i kapotě. Auto naložené věcmi, protože večer jsme měli jet do Beskyd – pochopitelně jsme nejeli nikam. Nejotřesnější na celé situaci bylo jednání ostrahy parkoviště OC Futurum Kolín, která si prohlédla kamerové záznamy asi hodinu zpět a řekla, že tu závoru přerazila nějaká paní na motorce a nastrčila jí zpátky. Po nás prý údajně pak několik aut projelo a na to naše to spadlo – tak prý náhradu škody máme vymáhat po ní. Byla tam jen moje přítelkyně a já byl v práci, ale když mi řekla jak s ní jednají, tak jsem byl vytočeném jak už dlouho ne. Zavolali jsme policii , ta udělala úřední záznam – ostraha parkoviště s námi totiž odmítala cokoli sepsat!!! Do druhého dne jsme si sehnali „náhradní vozidlo“ a v pátek jsme se sešli s manažerem výše jmenovaného Futura v Kolíně. Omluvil se nám za jednání ostrahy parkoviště a přislíbil, že vzniklou škodu uhradí z jejich pojištění – což mi dal i písemně. Včera jsme odvezli auto do Autopalace na Spořilov na opravu – předběžná cena je cca 20 000,- Kč – čelní sklo, vyrovnání a nalakování kapoty. Při té příležitosti jsem volal do pojišťovny OC Futurum, kde mi oznámili, že pojistná událost je ukončena a to sice tak, že nic nedostanu protože OC Futurum nemá sjednáno pojištění odpovědnosti …Tak to byl opravdu šok, okamžitě jsem kontaktoval manažera OC a ten mě ujistil, že událost byla registrovaná na špatné číslo pojistné smlouvy, ale ať prý se nebojím, že to dají do pořádku, že škodu uhradí. Tak jsem opravdu zvědav jak tohle dopadne – jsem v klidu, protože to je jednoznačně jejich objektivní odpovědnost a kdyby došlo k nejhoršímu – na soudní řízení, nemají šanci uspět. Každopádně tady vidíte, jak to dopadá, když si jedete jen nakoupit ...

18.8.2009 14:28

Nový mazlík

Včera v rámci záruky dostala Mazdice novou pravou poloosu a v rámci mé slabosti pro stará auta disponující hromadou chromu a trojcípou hvězdou na kapotě také nového brášku do garáže. Na "Méďovi" i jeho recenzi se již pochopitelně pracuje, takže doufám, že do konce září vám jej budu moci představit v plné parádě. Pro začátek pouze prozradím, že podmínkou při jeho výběru byla jak se na správný Mercedes-Benz sluší automatická převodovka, klimatizace, osmiválec pod kapotou a v neposlední ředě také originální stěrače na světlech. Auto pocopitelně souhlasí s datakartou - tak jak 12. 9. 1978 sjelo z mateřské výrobní linky ve Stuttgartu.

18.6.2009 11:40

Prohlídka 45000 km

Včera bylo auto na servisní prohlídce. V rámci záruky objednán spojovací kloub pravé poloosy, jinak vše OK. Servismanům se velmi líbilo moje sání, blow off a výfuk. Prý jestli nemám nějakou profi ladičskou firmu, že je to moc hezky udělaný.

20.5.2009 10:40

Nové sání COBB

Namontoval jsem nové přímé sání od americké firmy Cobb. Standardní konickou vložku dodávanou k tomuto sání jsem nahradil vložkou KN kterou výrobce nabízí jako alternativu. Zatím jsme najeli cca 2000 km, takže mnoho zkušeností není. Motor se nadechuje opravdu hodně zhluboka, takže při razantnějším přidání plynu se z pod kapoty linou zvuky které v člověku vyvolávají pocit, že vám „něco“ chce vysát podlahu pod nohama. Ve vysokých otáčkách je daleko více slyšet jadrný zvuk motoru oproti sérii kdy je hodně slyšet syčení – myslel jsem si vždycky, že to je tím, jak hodně fouká turbo, nicméně se ukázalo, že to dělalo sériové hodně klikaté sání kterým muselo turbo tahat pořádnou porci vzduchu … Motor jde ochotněji za plynem a do otáček. Společně s výfukem od Supersprintu je to sehraná dvojka a po víkendové projížďce z Kolína do Beskyd a zpět se potvrdil i příznivý vliv na spotřebu. Při slušném zacházení s plynovým pedálem a jízdou rychlostí nepřevyšující 180 km/h na nás v cíli svítila z palubního počítače hodně hezká hodnota spotřeby 7,7 litru na 100 km.

23.4.2009 09:22

Trable s výfukem

Včera jsem mezi sebou prohodil spony výfuku a mé podezření, že je z výroby osadili obráceně se potvrdilo. Po jejich vzájemné záměně žádné tendence podfukovat, nic nerezonuje a výztuhu středového tunelu, no zkrátka paráda. Takže ona "pověstná" italská kvalita zpracování platí i pro výfuky od Supersprintu ...

21.4.2009 09:57

Nový výfuk v praxi

Supersprint už je na autě!

V sobotu jsem namontoval výfuk na auto. Upřímně řečeno, za ty peníze jsem očekával trochu víc. Všechny věšáky pro silentbloky jsem musel doohýbat, ten úplně vepředu je tak dlouhý, že jsem musel tvarovat tepelný štít na autě a spoj mezi první trubkou a středovým tlumičem jsem 2 hodiny spasovával, přetáčel stahovací sponu apod. protože to normálně foukalo okolo!!! Navíc nelze dát utahovací sponu šrouby dolu jak by se nejlépe utahovala, protože by se opírala a výztuhu pod středovým tunelem. Kluci italský se zas předvedli. Docela jsem z toho fakt n……j ! Až bude chvilka, zkusím ještě prohodit stahovací spona mezi zadním a středovým dílem – ta zadní je plochá z pásové oceli, takže podle mě na ten první spoj bude vhodnější – ale ital to z výroby osadil takto. No zkusím to a uvidíme. Tak konec hubování – praktické dojmy jsou následující. Moje přítelkyně a zároveň dvorní řidič v jedné osobě prohlásila, že po překročení 3500 ot/min se to chová jako kdyby tomu autu někdo přidal ještě jedno malilinkaté turbo! Můj dojem jako spolujezdce je takový, že to auto jde s neskutečnou chutí za plynem do otáček. Přikládám odkaz na video, abyste si to mohli poslechnout. http://www.youtube.com/watch?v=Ab9Y8vRj2LQ Syčí to jako tryskový motor a to se otáčkoměr proběhl jen tak asi do 5000 ot/min.

15.4.2009 14:49

Nový sportovní výfuk

Tak už je tady mazlík! Předběžný termín montáže je 28: 4. Pak dodám i fotky z montáže všech 3 dílů a nějaké to video se zvukem. Podle výrobce by měl přidat cca 20 koní. Tak jsem na to sám opravdu zvědav 

22.3.2009 11:21

BOV

Včera jsem instaloval Blow off ventil od HKS. Auto jsem ohřál na provozní teplotu a párkrát jej zkusil "profouknout". První pořádné svezení s ním bude dnes odpoledne, cca 400 km. Tak až nabydu první dojmy z reálného provozu, dám vědět :-)

13.3.2009 10:26

Výfuk Supersprint

Po několika bezesných nocích jsem nakonec včera vzal do ruky telefon, vytočil příslušné číslo a objednal si jednoho "Supersprinta" ... Do čtrnácti dnů by měl dorazit a pak už bude mít moje MPSka vzadu jen jednu rouru :-)

9.3.2009 12:16

1. narozeniny

V pátek tomu byl přesně rok, co jsme si "eMPeSo" přivezli domů. Jako každé dítko, i tohle občas zlobí, takže hned pří první garanční prohlídce proběhla výměna totálně nefunkčního LZ tlumiče a momentálně začal zlobit indikátor parkování. Jinak ale vše vpořádku, dlouhodobá spotřeba po roce provozu vychází v reálu na 9.1 litru a ten kopanec do zad, který tohle auto dokáže vykouzlit při prudkém sešlápnutí plynového pedálu, mi dokáže vyloudit úsměv na rtech i po roce každodenního užívání. Za odměnu tedy dostala Mazda k narozeninám Blow Off Ventil (BOV) od HKS a na cestě je ještě přímé sání od COBBu s vložkou KN - vše v červené barvě, aby to MPSce hezky ladilo "k pleti" :-)

1.3.2009 14:11

Výfuk Supersprint

Zjistil jsem, že Supersprint má v nabídce výfuk pro Mazdu3 MPS. Kit zahrnuje koncový a středový tlumič. Lze objednat i přední díl výfuku "test pipe" - buď se sportovním katalyzátorem, anebo bez katalyzátoru. Homologaci má však pouze středový a koncový tlumič. Svody zatím Supersprint neřeší - bohužel :-) V galerii přikládám grafy z měření na brzdě se seriovým a Supersprint výfukem.

14.1.2009 00:00

Prohlídka 30000 km
Výměna brzdové kapaliny, kabinového filtru, olej, test brzd, tlumičů, seřízení geometrie - vše OK. navíc jsem si koupil ještě nové stírací lišty stěračů a MPSko zas drandí zvesela dál.

2.1.2009 00:00

Samosvor na sněhu
Byl jsem se opět na pár dnů podívat za rodiči do Beskyd. Říkal jsem si, paráda, mají tam sníh, otestujeme samosvor. Auto naložené až po střechu – vánoční dárky, nějaké bašta pro naší čtyřnohou kamarádku bernardýnku … No zkrátka na zadních sedadlech a v kufru trůnilo takových dobrých 180 kilo zátěže. V 18:00 odjezd z Nymburka, cestou malá zastávka u strýčka Macdonalda a ve 21:30 jsme dorazili do mé rodné vísky. Až potud vše v klidu, cesty vesměs suché, vymrzlé, doběla nasolené … Doleva přes železniční přejezd a jsme na sněhu . zakrátko jsem v závěrečné, stoupání a stalo se něco, čeho jsem se celou cestu bál a věděl jsem, že jestli se to stane, tak to bude pěkně v p….i ! Zkrátka a dobře MPSo se v prudkém stoupání zastavilo a konec, hotovo, ztráta adheze, samosvor-nesamosvor, nejedu už ani centimetr… tak vylezu z auta ven, že jako omrknu terén, co hodím pod kola a tak, no načež sotva se pustím dveří, ujedou mi cvičky a padám k zemi jako zralá hruška.Ještě teˇmě z toho dopadu bolí půlka zad … v tu chvíli jsem pochopil, že zbývajících cca 500 metrů do cíle bude problém absolvovat po svých, načež autem. Celé odpoledne se totiž po příjezdové cestě klouzaly děti na bobech a udělaly z ní naprosto dokonalý tobogán na kterém auto nedokázalo stát ani zabržděné na místě. Musel jsem pod zadní kola vrazit klíny abych zastavil jeho samovolný sesuv bokem zpět pod kopec. Dobelhal jsem se domů, otec vzal klíčky od Imprezzy, lano a jeli jsme vytáhnout MPSo ze srabu. No nevytáhli – bylo to takové kluziště, že i Imprezza byla ráda, že se dokázala po něm sama vysoukat nahoru. Takže jsme do ní přeskládali věci z Mazdy aby se poměr zatížení zvýšil na přední hnané nápravě. Pak jsem si vypil kalich „předohrabového“ poháru až do dna. Kolečko. lopatu, škváru a na 300 metrů dlouhém úseku zledovatělého kopce jsem si hrál na silničáře … Problém je, že silnička je klikatá a úzká – na každé straně auta zbývá tak půl metru ke krajnici a na té je z jedné strany příkop a z druhé kamenná zídka. Takže nějaké rozjetí se pod kopcem, dvojka pod plynem a hurá do kopce opravdu nehrozí. Po hodinovém utrpení stálo MPSo před domem a já šel ulehnout k spánku. Usnout se mi ale nedařilo, v duchu jsem si neustále nadával, proč jsem si nekoupil 4x4, Mazda že musí z domu apod. Druhý den ráno už jsem to tak černě neviděl, bylo nádherně, všude bílo, obloha bez mráčku, - 14 … Dal jsem si dobrou snídani , vzal kartu od auta a vyrazil na zasněženou louku za domem. Je to zkrátka jednoduchá věc, předohrab se samosvorem pochopitelně nikdy nebude jezdit v kritických podmínkách jako 4x4, ale dá se s ním vyjet hodně. Fígl je v tom, že pokud nemůžete jet do kopce rychle, stačí dát jedničku a jen tak to „budlat“. Mps jede i na jedničku poměrně solidní rychlostí a i pokud nějaké hnané kolo občas klouzne, nehodí to s vámi hned do příkopu. Takže neubírat plyn, elektronika a samosvor si to nějak přeberou a jede se dál - kopec nekopec.
Každopádně podle hesla „Kdo je připraven, není zaskočen“ jsem si koupil sněhové řetězy. Jednoznačně jsem věděl, že nejsem ochoten někde klečet v závěji a přehazovat je přes kolo, pak zas dopínat apod. Nejprve jsem uvažoval o Pewagu – má v nabídce řetězy, které se jen zboku přiloží k předinstalovanému adaptéru na kole. To jsem ale zavrhl – nebudu přeci celou zimu jezdit s plechovou poklicí na hliníkové kole že … tak jsem si vzpomněl, že jsem tuším v AutoTipu četl o novince od Thule – podobný lehký systém instalace jako u Pewagu, ale chytne se to ke šroubu od kola a ráčnou se řetěz napne okolo kola. Takže jsem odpoledne vyrazil na lov sněhových řetězů. UŽ JA MÁM! Jmenují se Thule K-summit a je to fakt pecka. Obě kola mám pohodlně obutá do řetězů do 3. minut. Auto se s nimi bez problémů rozjede jak na zledovatělém kopci, tak i v hodně hlubokém sněhu kdy takříkajíc „taháte břicho po zemi“. Pravdou je, že každá sranda něco stojí a platí to i pro sněhové řetězy. Chcete značkové a navíc s komfortní obsluhou? Není problém, jen si za ně musíte připlatit! No moc se mi do toho připlácení nechtělo, ale díky tomu, že jsem měl ještě v živé paměti, jak jsem jezdil s kolečkem plným škváry z kopečka do kopečka, kolikrát jsem si přitom natlouk zadnici … Zamířil jsem bankomatu a koupil jsem si k vánocům nylonovou tašku s nápisem K-summit …

1.12.2008 00:00

jak zrychluje MPS ...
Přidávám odkaz na video z akcelerace. Omlouvám se za kvalitu, opět pořízeno mobilem - už se za to začínám stydět... Ten syčivý zvuk který auto vydává při plné akceleraci vzniká v koncovém rozdvojovacím díle výfuku od Laityngu. Když při takovéto plné "Forsáži" sedíte v autě, tak díky síle jako jste tlačeni do sedaček a zvukové kulise linoucí se z výfuku máte pocit, že nejedete autem, ale letíte stíhačkou ... A jen pro doplnění, v okamžiku přeřezení ze dvojky na trojku zrovinka míjí ručička rychloměru číslici 100 ...

12.11.2008 00:00

25 000 km
Dnes ráno cestou do práce ukázalo počítadlo ujeté vzdálenosti toto číslo. Za celou tu dobu se na autě musel měnit v rámci záruky levý zadní tlumič, který se odporoučel do věčných lovišť již po necelých 5000. km. Dále se v rámci záruky měnil také vrzající zámek bezpečnostního pásu řidiče a na garanční prohlídce ve 30000. km jej to čeká znovu – opět vrže. Není to sice nic hrozného, nicméně nekupoval jsem asi nové auto proto, aby mi v něm něco vrzalo … Jinak není s autem jediný problém, nikde nic nekape, nerozsvěcejí se žádné kontrolky, žárovky nepraskají, stěrače stírají, ostřikovače stříkají … Co mě překvapilo jsou brzdy - kotouče jsou stále jako nové, nemají ani hranku po obvodu !!!
Dalším příjemným zjištěním pro mě byla reálná spotřeba po 25 000 km – tedy přesněji řečeno po 25 014 ujetých kilometrech. K ujetí této vzdálenost MPSo potřebovalo 2233,75 litrů benzínu, dle mých propočtů tedy skutečná spotřeba dle dotankování 8,93 litrů na každých 100 ujetých kilometrů. To si myslím je na 260 koní hodně pěkný výsledek. Občas jsem do auta nalil i 95 oktanový benzín – na výkonu to sice nijak rapidně znát není, ale zvuk motoru s ním není nic moc a turbo chudinka pod plným plynem syčí jak prokopnuté tlakové potrubí. Naopak nejhezčí zvuk pod plynem to má na Careru 100 od OMV a nejmenší spotřebu na Vervu 100 od Benziny.
Na autě už jsou zimní kola, takže do galerie přikládám fotku na 17-kách OZ. Jak sami vidíte, 18 kola sluší MPSku daleko víc.

17.10.2008 00:00

0 - 100 km/h
V sobotu jsme si udělali zastávku na Modu, kde jsme si dali spicha s Jirkou Asfaltem a onou pověstnou měřící krabičkou. Testovací pilot Jirka usedl za volant a asi po dvacetikilometrové projížďce kdy si Mazdu "oťukal" jsme zkusili změřit zrychlení. V kufru byl poměrně slušný nákup a nádrž plná benzínu - takže cca nějakých 90 kg zbytečné zátěže navíc - nicméně i tak se Jirkovi povedlo zajet čas o zhruba 1,5 sekundy lepší, než uvádí výrobce - přesněji řečeno 5,9 sekundy !!! S přihlédnutím k faktu, že Jirka najel s Mazdou jen 20 km, tak myslím, že jemu i autu všechna čest! Dále přikládám hodnocení auta by Jirka Asfalt:
Dnes jsem se diky RadkoviMPS poradne projel jeho mazdickou. A musim rici vsechna cest. Na zivo ta barva opravdu vynikne a cele auto zrovna nevypada zrovna obycejne, zvlast pokud cumite zezadu na dve opravdu velky roury od vejfuku. Po nasednuti vas prekvapi opravdu pekny interier ktery ME vyhovuje. Spojka krasne tuhá a prijemny posilovac. Prvni reakce je na plyn, jak moc hezky jde za nohou. az neuveritelne auto jede jakoby samo a na sebemensi seslapnuti nohy je v motoru i v nizkych otackach citit potencial. Kdyz vypnete DSC a pustite treba spojku ve 2000 otackach plus plny plyn jak jsme zvykli.. auto se docela slusne rozhrabe.Pricemz jednicka je vytocena asi za 2 sekundy, nasledovana opravdu hustym zvukem startu proudoveho letadla. KOpnete tam dvojku, pak trojku (nevim jestli lze pretocit dvojku a jet na ni 100) a jedete kilo a i kdyz to skoro neumite ubehlo mezitim 6,00000 sekund. zajimave je ze jak jede MPS do kila tak nepolevuje a jede i dal do 200 stejnou rychlosti po stupnici. To je teprve to ohromujici. Sedacky vas krasne drzi v rychlych a strednich zatackach ktere mazda zvlada uplne krasne. Auto se temer nenaklani. Ne hrubsim povrchu jsem stale mel z podvozku jisty pocit. Mene jisty jsem si byl na prevodovce, jednou jsem netrefil trojku... JInak mezyplyny v pohode. Z vozu je pekny vyhled a ma prijemne ovladani... Proste rezete okresku porad plnej prostredkem 180, nevim kde by mel tedy Focus ST prostor se vas drzet... JInak samosvor kapitola sama pro sebe. Jsem zvykly na zadni nahon tzn. volant vzdy v klidu. Ale zas nadruhou stranu neni spatne v tom volantu neco citit. Pri bezne jizde a lehcim prislapnuti plynu napr na dvojku vam to trochu zatahne za volant pokud ho teda zrovna drzite jednou rukou a ne prijemne sportovne tak jak to ma byt. V zatackach se s nim moc neperete, ale musite ho pevne drzet. MPS se prisaje na silnici a jede kam ji poslete. Rychle zmery smeru typu losi test jsou pro to pochoutkou... Opravdu zajimave svezeni. Vzadu pry hodne mista a to mam dvoumetroveho kamarada. Takze auto na kazdy den.

17.10.2008 00:00

Zimní ALU kola
Dnes přišly na mazdu nové zimní disky. Loni obouvala slušivé černo-stříbrné RSW, letos dostane "obyčejná" pětipaprsková hliníková kola OZ. Design opravdu asi nikoho neohromí, nicméně při koupi jsem hleděl především na funkčnost a kvalitu. Po zkušenostech s ráky RSW kde jsem to poněkud podcenil s ET a kola mi pak občas při properování lízla o vložku podběhu, jsem zvolil kola s ET o 10 mm větším - tzn. kolo bude o 1 cm víc zasunuté dovnitř auta. Co se týká kvality, tak myslím, že u OZ není o čem diskutovat. Stříbrná kola jsem volil proto, že jsem už pár černých hliníkáčů viděl oťukaných od kamínků po zimním inertním posypu a hezky to opravu nevypadalo. A hlavně, černý "18" kolečka dostane asi pod stromeček - aby jí to v létě slušelo.

29.9.2008 00:00

Lázně
O víkendu byla mazda "v lázních". Jako každý měsíc, prodělala ruční mytí, luxování, čištění plastů. Tentokrát v rámci předzimní údržby dostala navíc voskování kolorovacím voskem Turtlewax, impregnaci kůže přípravkem od Sonaxu... No zkrátka věnoval jsem jí celé sobotní odpoledne a to tak pečlivě, že jsem pucoval i prach na pantech od dveří, utíral hadičky v motorovém prostoru apod. Teď je z toho skoro zas úplně novotou vonící autíčko.

24.8.2008 00:00

Bolístka
Někdo nám odřel našeho mazlíka. Stalo se tak na parkovišti u hypermarketu. Auto stálo levou stranou k chodníku pro pěší, takže opravdu nechápu, jak se mohlo někomu podařit to takhle odřít … Zkusím to opravit lakovou tužkou a v případě nezdaru nechám nalakovat u odborníků.

8.8.2008 00:00

Servisní prohlídka
Ve středu bylo MPSo na garanční prohlídce po 15-ti tisících km. Proběhla výměna motorového oleje + filtru a na záruku byla vyměněna i vrzající spona bezpečnostního pásu. Sočasně proběhl test brzd, tlumičů a kontrola geometrie obou náprav. Tentokráte vše OK, včetně jednání servisu.

5.8.2008 00:00

Minisraz

23.7.2008 00:00

KN filtr
V sobotu jsem do auta instaloval nový vzduchový filtr KN který by měl mít snad až o 40% vyšší průchodnost vzduchu než seriový. Zatím s ním máme najeto cca 500 km ale první dojmy veskrze pozitivní. Dynamiky má auto již seriově dostatek takže tam jsem rozdíl nepozoroval, ale na zvuku to trochu znát je. Motor má poněkud ostřejší projev a při brždění motorem hezky bublá. Podvědomě to člověka nutí jezdit sportovněji a spotřeba je při ostřejším stylu jízdy cca o 2 dcl nižší než dřív. Tak že by to opravdu dělal ten filtr?

17.7.2008 00:00

KN Filtr
Tak po více jak měsíčním čekání konečně dorazil "luftfilter" od KN. Sice na něm hrdě hlásí, že je připraven k použití, ale nevím nevím, posledně když jsem jej montoval do Oktávky, tak moc připravenej nebyl - během 2000 km po jeho namontování mi auto začlo dělat divné věci - při prudkém sešlápnutí plynu vyletěly otáčky na otáčkoměru jako by proklouzla spojka - jenže spojka byla naprosto vpořádku. Po dlouhém bádání jsme vyčistili EGR ventil, komplet sání včetně KN filtru a najednou bylo vše OK. No jak bude chvilka času, zkusím jej tam dát a uvidíme :-)

11.6.2008 00:00

Filtr KN
Objednal jsem pro MPSo sportovní vzduchový filtr KN. Má větší průchodnost vzduchu a motor s ním tak lépe "dýchá" jde ochotněji do otáček a snad prý i snižuje spotřebu. KN filtr jsem měl už v minulosti na Oktávce TDI, ale tam jsem jeho přínos nijak razantně nezaznamenal - snad jen trošku víc bylo slyšet pískání turba jak se nadechuje.Tak jsem zvědav, jaké to bude u benzínu ...

30.5.2008 00:00

Folie Bruxafol
Včera dostala Mazda bezpečnostně-tónovací folie Bruxafol. Od "B" sloupku s maximálním zatemněním, vepředu je pak tonování o stupen slabší. Nechal jsem to nainstalovat firmu "Autosklo Holešovice" na Praze 7 - už mi dělali oktávku a s jejich prací jsem spokojen. Pouze mi zapoměli dát ještě cca 10 cm proužek folie na horní okraj čelního skla (nnechápu, proč zatemněný pruh proti slunci nemá takovéhle auto už v základu), ale to mi prý udělají na počkání až zas budu mít cestu přes Prahu. Vše je pochopitelně s atestem a (zatím jen 2) fotečky s foliemi přidávám do galerie.

22.5.2008 00:00

JAPONEC, zatím až na konec 
Aby jste mě někdo třeba nepodezřívali, že jsem zapřísáhlým „Japoncofilem“ co se aut týká, tak jsem do galerie přidal fotky mých bývalých 4-kolových mazlíků. Kdybych je měl všechny nějak stručně ohodnotit, tak asi takto: Oktávku 1,9 TDI 96KW jsem koupil novou a měl jsem jí dva roky. Za celou tu dobu se měnil akorát olej, filtry a jednou gumy stabilizátoru přední nápravy – jinak nic. Prodával jsem jí s najetými 100 tisíci kilometry a auto mělo původní desky i kotouče - bezva auto a jezdilo do 6-ti litrů nafty. Pak jsem koupil ojetý Mercedes C270 CDI – komfortní svezení, auto člověka doslova hýčkalo nastavováním všeho možného z palubního počítače, ale vzal by Vás ďas, když Vám pal. PC tvrdí, že nesvítí pravé zadní koncové světlo – jdete dozadu, a ono to svítí … Asi po čtrnácti dnech jsem zjistil, že funkci koncového světla převzalo „nouzově“ světlo brzdové a svítilo s nižší intenzitou …  Jinak ovšem mercedes zklamání – kde jsou ty časy kdy mercedes byla poctivá kovářská práce a vydržel toho v porovnání s konkurencí opravdu hodně … Ty časy podle mě skončily s modelovou řadou W124 . Měl jsem jej půl roku a za tu dobu se toho na něm měnilo opravdu hodně – ramena, 2 díly výfuku, palivové čerpadlo, převodka řízení, volnoběžka alternátoru, musely se kvůli korozi lakovat spodky dveří… A to měl najeto jen 135 tkm a servisku!!! Pak přišla zima a já pochopil, že se zadokolkou se do hor zkrátka nejezdí – teda bez řetězů - a ty se mi opravdu nasazovat nechtělo. Takže jsem koupil opět ojeté auto – tentokrát BMW E46, 330XD – zlatou metalízu s bílou kůžičkou uvnitř. Rovnou říkám, to auto bylo zlatý nejen barvou. Za rok a 2 měsíce jsme s ním najezdili téměř 70 tisíc kilometrů a bez jediného problému. Když jsem jej kupoval, měl na tachometru 180 tkm a nemít certifikát Cardetect že je v originálním stavu bez havárie, tak bych snad ani nevěřil, že ten lak na autě není nový … Absolutně bez škrábanců, po starším pánovi, koupený u nás s platnou servisní knížkou. Za celých 70000 jsem měnil pouze pravé přední rameno – a to jen díky tomu, že dva –dioti s Feliciema co se v protisměru předjížděli jaksi vůbec nevnímali naši přítomnost na silnici a tak jsme v plném brzdění vymetli utrženou krajnici a odrovnali i disk a pneumatiku. Jinak zase jen olej a filtry… Auto jsem prodal svému kamarádovi a ten si vysloveně chrochtá blahem jak dobře koupil. Takže můj osobní názor který nikomu nevnucuji je ten, že po stránce kvality se má Mercedes od BMW ještě hodně co učit … Tatra 613 – tak tohle auto už bohužel taky nemám – koupil jsem jej v roce 1998 a jak už to u těchto aut bývá, bylo zarostlé v kopřivách. Hodiny práce, shánění dílů atd. ale výsledek myslím stojí zato. Prodal jsem jí před dvěma lety kvůli nedostatku času na tohoto krásného koníčka. Kdo „dělá“ stará auta tak ví jak neblahý vliv to má na všechny mechanické části když auto jen a jen stojí v garáži. Zájemců bylo poměrně hodně, ale spíš to byli takoví, co by to jen koupili a obratem ruky zas prodali – většinou do zahraničí. A to jsem nehodlal dopustit. Takže Tatřičku má dnes klučina, kterému jsem jí prodal na splátky a nelituji toho. O autíčko se vzorně stará, jezdí s ním na srazy a přesně to jsem si přál. No a teď mám Mazdu – chci zkrátka v autech vyzkoušet takříkajíc od každého kousek, protože víte jak to je, 10x slyšet a jednou zkusit na vlastní kůži… Takže mé zatím poslední auto je zkrátka Japonec.

8.5.2008 00:00

Střední díl výfuku
Včera jsme v Laityngu doladili výfuk do konečné podoby. Stávající střední díl před zadní nápravou jsme näharadili "na míru ušitým" sportovním - více otevřeným. Motor teď lépe "dýchá" a jde ochotněji za plynem i z nízkých otáček. Zvukový projev je přesně takový, jaký jsem chtěl - podtrhuje potenciál pod kapotou. Při popojíždění městem či v kolonách jen tichounce šumí, no a když mu za vesnicí lidově řečeno "dáte napít" tak se DECENTNĚ rozezní na sportovní notu krásným zvonivým zvukem s barytonovym podbarvením ... Uvnitř auta slyšíte při akceleraci takové "Bzzzzz" - až bych skoro reklaní slogan Mazdy změnil na "Bzoom Bzoom" :-))) Samostatnou kapitolou je pak zvuk při brždění motorem - to pobublávání do výfuku zkrátka nemá chybu !!! Všem škarohlídům kteří se tu chtějí zamýšlet nad tím, zda úprava výfuku motoru neublíží apod. bych sdělil následující: Pokud čistě teoreticky se rozhodnete vyrábět výfuky - ať už absorbční či detonační, tak hlavními podmínkami pro získání atestu jsou průchodnost výfuku oproti sériovému - tzn jestli není někde až moc přiškrcený a nevytváří velký protitlak zpět k motoru při odvodu splain - mohlo by dojít k podpálení ventilů atp. Pokud je tlak v testovaném výfuku za katalyzátorem oproti sérii nižší máte vyhráno. Dalším důležitým faktorem je pak hlučnost výfuku. Jsem si samozřejmě vědom, že mám motor, který je výkonově poměrně hodně "našponovaný", takže úprava výfuku byla dle mě skutečně jen jemným doladěním která autu jednoznačně prospěla. Žádné experimenty typu vykuchání rezonátoru, odstranění katalyzátoru apod.

26.4.2008 00:00

Návštěva servisu
Včera bylo auto opět na Spořilově v servisu pro nový tlumič – vypadá to, že se začalo blýskat na lepší časy. Sponu bezpečnostního pásu skladem samozřejmě neměli, ale už jí pro mě objednali – nevím jestli to způsobilo mé rozčarování při posledním převzetí vozu nebo zveřejnění stavu věcí týkajících se servisu v recenzi mého auta, ale každopádně garanční technik to schválil aniž by cokoli dál studoval a nechal přitahovat.. No a co se týká rezonujících plastů v interiéru – dohodli jsme se s přijímacím technikem, že až vyměníme sponu pásu, tak sedneme do auta a budeme jezdit po pražské dlažbě tak dlouho, až všechny zdroje nemístných zvuků „vychytáme“ a pak dají vše do pořádku.. Nechci být předčasně optimistou,ale vypadá to, že servis měnit nebudu muset. Z přijímacího technika pana Janečka se vyklubal rozumný chlap mající dlouholeté zkušenosti z oboru a dá se s ním bez emocí a na základě věcných argumentů diskutovat a konstruktivně řešit nastalé problémy ku prospěchu zákazníka. Nechám tedy prozatím věci plynout tak jak jsou a auto i servis mi snad do budoucna budou dělat už jen radost. Jo a abych nezapoměl - auto už na silnici neposkakuje a opět se jí s novým tlumičem drží jako klíště. :-)

23.4.2008 00:00

Výfuk Laityng
Tak Mazda dostala nový výfuk – ale zatím jen částečně . Ukázalo se totiž, že aby to aspoň trochu „znělo“, budeme muset ještě nahradit stávající tlumič umístěný před zadní nápravou, výfukem sportovně laděným. Speciální tlumič který jsem včera namontovali za zadní nápravu nám umožnil rozvést vyústění výfuku na obě strany nárazníku, ale zvuk se zásadně nezměnil. Co se týká přístupu a kvality práce firmy Laityng z Chlumce nad Cidlinou, nemám nejmenších připomínek – ba naopak, maximálně vstřícný přístup k zákazníkovi, dostanete kávu, zapůjčí PC s vysokorychlostním připojením k internetu, podiskutují o autech, ale především – přání zákazníka je jim rozkazem a slovo „Nejde“ neznají. Svou práci dělají poctivě, žádný spěch – vše musí být přesné. Nejprve nový výfuk „nahrubo“ pod autem sestaví, „pobodují C-Očkem“, pak se to z auta sundá, svaří , otryská a nametalizuje hliníkem. (Při mém štěstí , kdy si koupím nové auto, hned vyteče tlumič, vevnitř mi to vrže jak orchestrion se samozřejmě muselo něco podělat i s novým výfukem – „Fachmani“ z metalizace mi promáčkli jednu koncovku “ Ale až pojedu příště pro nový střední tlumič, tak dostanu koncovku novou). Pak se výfuk ještě před montáží na auto nastříká černou barvou a je to. Průběh montáže výfuku jsem se snažil zdokumentovat, takže jsem se pánům z Laityngu motal pod autem, okolo auta a fotil. Během dneška se pokusím přidat fotky do galerie. A kdybyste někdo věděli o někom, kdo umí dobře svářet plasty a je z okolí Kolína, dejte prosím vědět – potřeboval bych udělat plastový lem okolo nového výřezu v nárazníku pro pravou koncovku – materiál mám. Dííííky.

31.7.2000 00:00

V neděli 3.8. jsme si dali malé dostaveníčko se Saggym a Ronnypem v jednom valašském městečku a bylo to fajn. Samozřejmě jsem si nemohl nechat ujít pohovění si v sedačkách Golfu GTI! Škoda jen, že nás tlačil čas, takže si to ještě určitě někdy zopakujem - že jo kluci a holky?

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Mazda 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9

Zbytečně malý kufr ale jinak praktické auto - jako každé 5-ti dvířko.

prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8

Srážím 2 body za ten hluk od podvozku.

provozní náklady
9

Servisní prohlídka každých 15000 km se už dnes moc "nenosí"

náhradní díly
7

Čekat týden na originální náhradní díl - ostuda!

výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…