Recenze

9 Majitel

Ford Focus

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 60× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8 Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10
Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 24 Ford Focus, foto 25 Ford Focus, foto 26 Ford Focus, foto 29 Ford Focus, foto 30 Ford Focus, foto 31 Ford Focus, foto 32 Ford Focus, foto 33 Ford Focus, foto 34 Ford Focus, foto 35 Ford Focus, foto 36 Ford Focus, foto 37 Ford Focus, foto 38 Ford Focus, foto 39
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Focus II Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:20000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 150 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "lijab".

Ford Focus 1.6 / 74kw, barva stříbrná metalíza, Gold Collection. Před Focusem jsem jezdil Nissanem Almera 1.4 / 64 kw, který najel za 7 let 98 000 km bez jediné investice do oprav, ale bohužel bez klimatizace. Fordu nasadil Nissan u mě dost vysokou laťku,co se týče kvality a jízdních vlastností. Doufám že nezklame.

Stříbrného Focuse jsme koupili u prodejce Ford Dankar v Ostravě po pěti týdnech čekání od objednání. Vůz je ve výbavě Gold Collection, která obsahuje za základní cenu 379 990 Kč velmi obsáhlou výbavu. Manuální klimatizace, 6 airbagů, stereorádio / CD přehrávač 6000, 6 reproduktorů, dálkové ovládání, tempomat s 4paprskovým volantem potaženým kůží, 16" ocelová kola, rám mřížky chladiče v barvě vozu, řadicí páka se stříbrnou ozdobou, ABS s el. rozdělovačem brzdné síly EBD, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, sloupek řízení nastavitelný ve 4 směrech, imobilizér, přední mlhová světla…
Dále mě potěšilo, že se při nastartování samočinně rozsvítí světla (asi novinka po faceliftu interiéru) a stěrače, které se při trvalém stírání samy po zastavení auta přepnou na cyklovač. Navíc jsem si přiobjednal systém ESP (obsahuje TCS,EBA a kotoučové brzdy i na zadních kolech), automatickou duální klimatizaci a chlazenou přihrádku před spolujezdcem. Prodejce přidal zdarma přední a zadní lapače nečistot (ty přijdou na auto na zimu) a gumové koberečky. K úplné spokojenosti chyběla loketní opěrka a parkovací senzory, protože dozadu je vidět fakt hodně špatně. Opěrku jsem zakoupil přímo v prodejně Ford za cca 1 900 Kč a senzory u firmy Jablotron za cca 2 000Kč. Pěkná Alu kola mám už vybrána, přijdou na řadu na jaře. Taky jsem dosadil dvě 5W žárovky pod palubní desku. Svítí to hezky (Ghia?)
Motor Duratec 1.6 / 74 kW sice není žádný výkřik moderní techniky, ale docela mě potěšil slušným zátahem už i z nižších otáček a pěkným až sportovním zvukem v otáčkách vyšších. Ty mu přiměřeně dopřávám už od novoty. Ať si zvyká a nezleniví! Trochu méně mě těší spotřeba. Prozatím nejméně 7.2 l/100km, při cestě na Vysočinu a zpět, asi 400 km po okrskách. Ve městě a okolí 8.4 l/100km. Pravda je že se snažím nebrzdit provoz :) a klimatizaci moc nevypínám. Hluk od motoru se s přibývajícími kilometry snižuje, anebo si na něj zvykám.
Podvozek asi nemá cenu vychvalovat. Je prostě nejlepší v nižší střední třídě a snad i o třídu výš. Na to jak je jistý a pevný je až překvapivě komfortní. O přejezdu tramvajových kolejí člověk ani neví. Pneu 205/55 16 Continental SportContact 2 drží na silnici jako přilepené a i za prudkého deště jede Focus jako po kolejích. Řízení je přesné a posilovač účinný tak akorát. Brzdící účinek se dá přesně dávkovat, ale když se na pedál šlápne ostřeji, je to jako do zdi. Řazení má příjemně krátké dráhy, jenom jednička a trojka se mi zdají být až moc blízko sebe. Povedlo se mi párkrát trefit při přeřazení z dvojky na tři přesně mezi 1 a3. A nejenom mi. Co hodně chybí, je šestka!
Interiér se hodně povedl. Trochu německy strohý, ale vypadá solidně a hlavně přístroje jsou skvěle čitelné, což u mnoha značek není až tak samozřejmé. Krásný je kožený volant s tempomatem a krátká řadící páka. Trochu jsem zklamán ze sedadel, kterým chybí výraznější boční vedení a tak se v zatáčkách (které Focus umí) musím držet volantu. Na ovládání rádia pod volantem jsem si rychle zvykl, jen mohli u Fordu lépe vymyslet přepínání stanic. Zvuk rádia je trochu horší, než u přehrávaných CD. Reproduktory jsou asi slušné, jen tuner se trochu nepovedl. Pro ,normální‘ lidi to hraje slušně, já se řadím (hlavně podle mé ženy) mezi ty méně normální, tedy náročnější konzumenty hudby. Než jsem se rozhodl, že přeobjednám originál rádio za Sony, tak už šlo auto do výroby.

Silné stránky

Podvozek, brzdy, klimatizace, tempomat, decentní, ale originální vzhled z venku i uvnitř, prostorný kvalitní interiér. Za dané peníze lepší auto asi nejde koupit. Viz srovnávací test ve Světě motorů 13,14/07. Doporučuji přečíst. Docela mě potěšili, protože Toyota Auris a Kia Ceed byly taky kandidáty na naše nové auto. Focus test vyhrál!!!

Slabé stránky

Při dešti a otevření dveří teče voda ze střechy na sedadla – hlavně vzadu. Taky při otevření kufru za deště nebo po umytí teče voda zpoza skla na všechny strany. Jinak drobnosti, jako šestka, lepší sedadla více odkládacích schránek. Taky čekám kdy přijdu o vyklápěcí znáček Ford na přední masce. Parkuji venku na sídlišti.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

První ,závada‘ se projevila asi po třech dnech provozu. Něco povrzávalo od zadního sedadla. Návštěva servisu, promazání zámku zadního opěradla a vrzání přestalo. Ještě se ozývá slabé drnčení někde za rádiem, kolem 3 000ot/min .Zatím to nechávám být, jestli se neprojeví něco dalšího.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

S přístupem prodejce jsem byl maximálně spokojen. Z počátku jsme si nebyli jisti s barvou, tak jsme ji 2x během týdne změnili a při tom ještě přiobjednávali výbavu. Nic nebyl problém a vždy nám bylo ochotně vyhověno a objednávka byla patřičně upravena.

 

Novinky v recenzi

7.10.2011 11:49

Tak už má Focus ujetých 66 000 km... Asi jsem od značky Ford očekával více, zvláště podle různých recenzí a testů nových i ojetých Focusů. Auto to není úplně špatné, jízda s ním je fajn. Motor se docela snaží, na pětku jede od 60 do 160 kmh, takže na dálnici s tempomatem pohoda, jen ta šestka chybí. Spotřeba do 7,6 ve městě a na dálnici, na okrskách cca 6,8. Celkově se mi na fokusu líbí pocit robustnosti a bezpečí jako ve voze voze o třídu výš. Jenom hluk nad 100kmh by mohl být nižší. Toyota Yaris je daleko tišší, v jakékoliv rychlosti. Co se mi ale vůbec nelíbí jsou podivné zvuky a povrzávání z různých částí interiéru. Asi nejhorší je těsnění dveří, které zvláště při pomalé jízdě a parkování vrže jako na staré plachetnici. Namazání ,,čímkoliv" pomůže vždy jen na pár dní. A co bych až vůbec nečekal je, že na 3 roky!!! starém autě budu řešit REZ. Minulý rok jsem zjistil puchýř na levém zadním blatníku, letos stejné místo v pravo. Záruka na prorezivění neklapla, prý jde o mechanické poškození, jak o sebe dře blatník a nárazník. A za to výrobce přece nemůže. No hnus. Yaris o rok starší, najeto 154 000 km a rez žádná. Tekže oprava na vlastní náklady. Opravdu nevím, jestli si ještě někdy příště koupím Forda. Mám pocit , už i korejci ta auta dělají poctivěji.

22.9.2008 00:00

Po delší době přidám pár zkušeností s fofo2. V 15 000 km jsem šel na servisní prohlídku po 1 roce. Začal jsem mít problém s třepáním volantu při ostřejším brzdění. Servis mi potvrdil, že jde o zvlněné přední kotouče, ale že na výměnu ať zapomenu. Stalo se to určitě způsobem mé jízdy a můžu si za to sám. Trochu jsem vypěnil, ale o tom, že jsem dostal na auto nekvalitní kotouče a že jde o výrobní vadu nechtěli slyšet! No moc nevydržely... Nakonec jsem navštívil servis neznačkový, kde mi za 600 Kč kotouče sundali, srovnali na soustruhu a fofo brzdí jako nové. Určitě se OPLATÍ připlatit si záruku na další aspoň tři roky. Člověk jezdí na drahé prohlídky a když něco přestane fungovat, tak si za to může sám, nebo je to běžné opotřebení.
Abych si jen nestěžoval. Dovolená v Chorvatsku, přes Slovensko a Maďarsko, celkem asi 2200 km, skoro pořád s klimatizaci a rychlosti cca 10 km/h nad limity a spotřeba 7,3 l/100km Docela spokojenost, hlavně tempomat je super pomocník.

19.5.2008 00:00

Konečně jsem se dostal k tomu, abych přidal nějaké fotky Focuse na alu kolech. Sice to jsou ''jenom'' šestnáctky, ale myslím že vzhledu auta docela prospěly. A ty zástěrky, už na autě nejsou... Jinak fofo zatím slouží bez závad a pomalu se chystá na první servisní prohlídku.

19.3.2008 00:00

Sedadlo už nevrže! Pomohlo nastříkat mechanizmy pod sedačkou olejem koupeným v cyklo prodejně. Snad to vydrží???
Taky už je zadní spojler v barvě auta. Sice se bude stříkat znovu (ta stříbrná je trochu jinak stříbrná), ale i tak to myslím není špatné. Viz fotky...

16.2.2008 00:00

Tak přibyla další tisícovka kilometrů a občasné vrznutí sedadla řidiče se změnilo na trvalé povrzávání. Hlavně při rozjezdu, když mě obrovská síla motoru (celých 100 k) zatlačí do sedadla. V servise mi oznámili že jde o běžnou závadu s kterou si snadno za dva dny odstavení auta poradí. Demontují sedačku, odčalouní, obalí dráty v sedačce, pak to zase složí... No jsem na to zvědavý. Hlavně, že jinak Focus jezdí, brzdí, topí, no prostě fajn autíčko!

16.1.2008 00:00

Tak jsme oslavili 10 000 km! - viz foto. Prozatím bez technických problémů... Až na drobnosti, jako strašné vrzavé pazvuky, když nasněží a sníh zmrzne pod zadním spojlerem. Na každé nerovnosti to tam pak křupne, jako by mělo něco opadnout.
Taky jsem vyzkoušel montáž originál střešního nosiče. Opět to vymysleli geniálně! Sundat krytky na střeše(pohoda), odstranit tmel v drážce (katastrofa, tmel tvrdý, přístup špatný, hodina a půl práce), montáž nosiče (pohoda). Po demontáži nosiče zůstanou pod krytkami díry! Voda se tam dostane a kam asi poteče? Tak jsem je zamáznul vazelínou.

4.12.2007 00:00

Tak mám první zkušenosti se zimním provozem. Cesta z Vysočiny do Ostravy v sněhové vánici byla testem pro zimní pneu Firestone, ty jsem měl i na předchozím autě, ale hlavně pro ESP. To mělo dost práce, když jsem za tmy nějak netrefil správnou odbočku a půl hodiny jsem bloudil po silnicích snad čtvrté třídy. Potkával jsem tam jen traktory! Focus se však ze všeho vyhrabal (ESP svítilo trvale). Že jsem nechal na zimu 205/16 nelituji, auto sedí skoro jako na letních a na sněhu ta šířka krásně brzdí.
Heuréka! Dá se jezdit i pod 7 l/100 km. Víkend v Jeseníkách, výjezd na Ovčárnu a spotřeba 6,8. Byl to hezký pohled na počítač, když jinak jezdím lehce přes 8.
Přidal jsem nějaké zimní foto.

9.11.2007 00:00

Minulý týden jsem provedl zimní opatření. Nechal obout zimní pneu Firestone, namontoval zástěrky (originál, co mi dali při koupi auta) a auto navoskoval Sonaxem. Montáž zástěrek byla celkem v pohodě. Mezi zástěrku a karoserii jsem nalepil průhlednou samolepící tapetu. To pro případ, že bych je zase na jaře sundal. Jestli zástěrky vzhledu Fokuse uškodily? Přidal jsem nějaké fotky, tak můžete posoudit. Spotřeba při jízdách po Ostravě průměrnou rychlostí 38km/h je podle počítače 8,6 l/100km. No, mohlo by to být lepší...

10.10.2007 00:00

Odešla další 5W žárovka v světlometu!!! V servise mi řekli, že Focus má větší spotřebu žárovek. A záruka se na spálené žárovky nevstahuje. Tak nevím co si o tom myslet...

24.9.2007 00:00

24.9.07
Tak po dovolené v Chorvatsku přibyly další kilometry. Aktuální stav je 6 300 km. Byl jsem zvědav, jak dopadne spotřeba při delší cestě po dálnici. Cesta tam, 1 200km s průměrnou rychlostí 98 km/h, spotřeba 7,7 . Ta pak při pojížďkách na místě (asi 500 km)klesla na 7,5. Zpátky průměr 85 km/h a spotřeba taky 7,7. Při jízdě po chorvatské dálnici, něco pod 140 ukazoval počítač průměr 8,1. Klimatizace byla zapnutá asi tak z 80% ujetých km. Tempomat je věc silně návyková a určitě výrazně snižuje únavu za volantem. Jen ten pohled na okamžitou spotřebu je trochu deprimující. Přece jen 13 l/100km ve stoupání je dost silné kafe! Pak se zdá těch 7,7 v pohodě. Jak jsem si zpočátku stěžoval na sedačky, tak můžu říct, že po 12 hodinách za volantem jsem vystupoval úplně v pohodě, záda nebolely.
Už jsem musel měnit žárovku!!! Sice jen 5W parkovačku, ale zdá se mi to dost brzo! Systém fakt geniální. Bez torx klíče, nebo maxi šroubováku oprava pro servis. Naštěstí se našel krajan, který patřičný klíč měl, pak už to byla (podle návodu) brnkačka. Doufám že další spotřební díly na autě vydrží déle...


Přidat názorDiskuse: Ford Focus

Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
7
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…