Recenze

10 Majitel

BMW řada 3 330Ci (E46)

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 130× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25 BMW řada 3, foto 26 BMW řada 3, foto 27 BMW řada 3, foto 28 BMW řada 3, foto 29 BMW řada 3, foto 30 BMW řada 3, foto 31 BMW řada 3, foto 32 BMW řada 3, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta Kabrouš Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:84000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2979 výkon [kW]: 170 / 175 * kroutící moment [Nm]: 300 / 316 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.9 maximální rychlost [km/h]: 247 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Rumman".

Před loňskou zimou mi bratr oznámil, že se mu během cesty pro jeho nové auto povedlo rozbít auto moje :/ Následující měsíc po několika neúspěšných pokusech o uškrcení bratra jsem se rozhodoval jestli se snažit dát auto dohromady a nebo ho prodat. Časem zvítězil zdravý rozum, protože auto už bylo jednou opravované, oprava by vyšla tak na 100 tisíc (auto mělo hodnotu 200), bylo docela postiženo tuningem a dělat všechno znova bych nezvládl :). Takže se prodalo. Už je zase opravené, jezdí po městě, ale mě už to naštěstí tak nebolí :)

Nejdříve jsem se poohlížel po něčem v ceně bývalého auta, ale nakonec jsem si udělal radost a nechal si z Německa dovézt kupátko BMW e46 323ci v černé barvě. Po necelém roce společného života jsem si vzpomněl na své první auto (Renault 19 kabriolet) a nějak mi to začalo vrtat hlavou. Řekl jsem si, že se po nějakém kabrioletu na jaře podívám, ale pak jsem někdy na podzim na mobile.de objevil krásné e46 330i kabrio. 170 koní mi už v té době nějak nestačilo, takže vidina 231 koní a mé vysněné kombinace béžové kůže a "dřevěného" dekoru mi nedala spát. Auto ani po nějakých 2 měsících nebylo prodané, takže jsem se nakonec rozhodl pro koupi. Přemýšlel jsem ještě o Z4, ale 4 sedadla nakonec zvítězily...


Průběh koupě je popsaný v "Zkušenosti s prodejcem". Díky té M3 jsem nakonec litoval, že jsem se neprojel s kamarádem :) Auto bylo na letních kolech, takže jsem čekal snad měsíc, než jsem si přijel do Ostravy kde na mě čekalo. Tam mi auto na 30 sekund ukázali, pak zavřeli garáž, náležitě mě ožrali a až druhý den večer jsem si do něj mohl sednout a jet domů :) Nejdřív jsem teda neodolal a po svolení kamarádky jsem u Teska plného lidí stáhl střechu. V tom mraze jsme skoro zastavili dopravu :) Cestou domů jsem ještě na dálnici ukázal záda dotírající A8 a potvrdil jsem si, že s autem si budu rozumět. Auto jsem si domu přivezl 23.12, takže to byl pěkný dáreček pod stromeček :)

Doma jsem zjistil, že 330i má poněkud větší brzdy než 323i, takže jsem musel oželet svoje 15" zmní kola. Naštěstí jsem měl v garáži m-paketové 17", které mi teď přes zimu dělají společnost.

Na autě je vidět, že to bylo víkendové auto. Je ve výborném stavu a člověk by mu 7 let nehádal. Kabrio je o 150 kilo těžší něž kupé, ale i tak je zrychlení 0-100 za 6,9s docela příjemné. Kamarád s M3 CSL mě pochválil a prohlásil, že už mi to konečně docela jede :) Při nízkých otáčkách není motor skoro slyšet, ve 2 tisících krásně bublá a nad 2 tisíce už je všechno tak, jak se od 231 koní očekává :) Přijde mi, že se auto v zatáčkách cítí lépe než kupé. Mohlo by to být nižším těžištěm díky plátěné střeše. Neustále mě někdo bombarduje otázkami jestli v autě není zima a nebo hluk. Hluk mi přijde lehce vyšší (ale 330i má oproti 323i dost sytější zvuk), ale i při rychlostech nad 200km/h je možno si v autě bez problémů povídat. A co se týče tepla, tak je to nesmysl. Vyhřívané sedačky a dobré topení nemají problém. Praktičnost oproti kupé taky moc neutrpěla a kufr je pořád docela skladný. Když je střecha natažená, tak se dá v kufru sklopit přihrádka ve které je normálně uložená a kufr se tím dost zvětší. Jinak se střecha natáhne/složí za nějakých 25 sekund a je to pokaždé krásné divadýlko pro kolemjdoucí :) Se staženou střechou na člověka tak do 50km/h nefouká. Pak už se to lehce zhoršuje a proto plánuji pořídit windschott. Na zadních sedačkách je místo pouze pro 2 osoby. Vezl jsem tam zatím jen 2 kamarádky a ty se i přes jejich velmi malou dosedací plochu moc roztahovat nemohly ;)

Závěrem bych chtěl všem milovníkům větru v lysině popřád mnoho slunečných dnů a spokojené jízdy. A všem ostatním samozřejmě taky ;)

PS: Kupé je na prodej, takže rád uvítám případné zájemce

Silné stránky

Jako nejsilnější stránku bych viděl to, že auto nemá střechu ;) Jinak asi optimálně silný motor s pěkným zvukem (M3 na můj vkus moc řve :) ), netradiční barva a to že auto vypadá na svůj věk pořád dobře. Jednou, když jsem jel bez střechy, jsem pouštěl maminku s malou holčičkou na přechodu. Holčička mi zamávala a krásně se usmála. Byla to příjemná změna od naštvaných a závistivých pohledů, které většinou vidím.

Slabé stránky

Až moc velká pozornost lidí a fakt, že mě u nás každý zná (malé město). Nad 2000 otáček se lidi otáčí a většina si myslí, že jede nějaké otunidlo s okapovou rourou. Pak taky spotřeba. Jezdím za 12,5l. Ale s tím jsem tak nějak počítal

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Když jsem byl s autem po koupi u bmw, tak mě servisní technik poznal a říkal, že jsem se dlouho neukázal. Řekl jsem mu, že se to auto nějak vůbec nekazí. Řekl, že je to v pořádku, rád to slyší a že to tak má být ;)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem si našel na mobile.de a jel mi pro něj do Německa kamarád. Byl to velký autosalon, kamarádovi ukázali místa, kde není auto na 100% v pořádku a řekli mu, že majitel tam auto nechal a rovnou si odvezl Porsche 911 :) Nakonec si ještě kamarád všiml nové M3 co parkovala venku. Ukázalo se, že je majitele, takže se kamarád povozil a pak mi volal, že ta 330i nějak nejede :) Jinak výborné jednání a na auto mám záruku.

Něco málo úprav

Z nějakých velkých zásahů jsem už naštěstí vyrostl, takže jsem na auto dal pouze chromovaná 18" kola ASA AR1 z kupé, za pár dní mi přijdou zadní LED lampy a v garáži mám pružiny KW s 30/20 snížením. Jinak mám vyhlídlé sportovní sedačky, windschot a pokusím se sehnat odtrhovou hranu na kufr. A přemýšlím o výměně audia. Kabrio hraje docela bídně. Známí automaniaci se mě ještě snaží ukecat do samosvoru, ale na to jsem asi moc malej frajer :)

 

Novinky v recenzi

13.3.2009 19:58

Něco málo novinek :)

Takže na auto se nastěhovaly nižší pružiny, rozpěra do motoru, m-paketová odtrhová lišta, originální LED zadní světla, žluté angel eyes a minulý týden jsem byl na chiptuningu u Camp performance (mereni-vykonu.cz), který přidál pár koníků a něco krouťáku a hlavně posunul výkon do trošku nižších otáček, takže auto teď (já vím je to otřepaná fráze :) ) táhne líp odspodu :)


Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 330Ci (E46)

Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

e46 mám už rok a půl a jezdím jen na servisní prohlídky

praktičnost
6

Menší kufr a méně místa na zadích sedadlech

prostornost
8

Vepředu bez problémů, vzadu horší

jízdní vlastnosti
8

Fyzika funguje všude :)

jízdní komfort
8

Na mě až moc pohodlné. Snížení pomůže :)

provozní náklady
7

Docela papá olej a benzín

náhradní díly
8

Nejsou vyšší než u ostatních automobilek

výkon motoru
9

Pro mě zatím dostačující

spotřeba
8

S tím se musí počítat

hlučnost motoru
9

Na volnoěh skoro není slyšet

kvalita sedadel
8

Sportovní to napraví

brzdy
8

Už se mi jednou do kufru málem podívala jedna Octavia

zavazadlový prostor
6

Není potřeba :)






Blesk.cz

Ivana Gottová má koronavirus! Slavnostní premiéra dokumentu Karel se odkládá

Ivana Gottová má koronavirus! Slavnostní premiéra…

Vdova po zpěvákovi Karlu Gottovi (†80) Ivana Gottová (44) onemocněla koronavirem. Virus covid-19 jí zkomplikoval…

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila ve sportovní podprsence. Sexismus, rozčiluje se!

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila…

Fitness nadšenkyně Julia Marenová ze Spring Hillu ve státě Tennessee tvrdě narazila v tělocvičně ve Franklinu.…

 

iSport.cz

Skřet, co zbláznil NHL. Platil ho mafián, pomohl k Poháru, který nemá

Skřet, co zbláznil NHL. Platil ho mafián, pomohl k…

Nejlepším brankářem sezony 2019/20 byl před druhým finálovým šturmem mezi Dallasem a Tampou vyhlášen Connor…

Senzační posila Bayernu? Kouč jedná s hrdinou, kterého všichni odepsali

Senzační posila Bayernu? Kouč jedná s hrdinou,…

Dlouho platil za jednoho z nejtalentovanějších fotbalistů své generace. Mario Götze prokazoval svůj um v…

 

Reflex.cz

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus je podněcován strachem z minulosti

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus…

Je zajímavé, že v čase koronaviru se „pomníkové“ téma, zdánlivě podružné, stalo tak sledovaným. Je…

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na ni ANO málem doplatilo

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na…

Nebuďte slušnej… Jakoby náhodná konverzace, kdy premiér nutil ministra zdravotnictví prozradit zdroj…