Recenze

2 Majitel

Škoda Favorit

8.46 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Jebka Rok výroby 1990 Koupeno ojeté najeto [km]:80000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1300 výkon [kW]: 46 kroutící moment [Nm]: 100 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 / 25 * maximální rychlost [km/h]: 150 / 100 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8 / 10 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "DDD".

Luxusní dělo, původním názvem Škoda Favorit jsem pořídil přesně před rokem. Vlastně není moje, ale pomstil jsem se mojí přítelkyni, která Jebku dostala jako dárek k narozeninám, aby se "vyjezdila". Za cenu 7000,- jsem pořídil "auto", na který se svýho času psaly pořadníky. To svědčí o vyjmečnosti týhle káry:-)
Na Jebce, která je skoro stejně stará, jako moje stará, už byl znát zub času a o člověk si musel dát bacha, aby si o nějákej zrezavělej plech něco neroztrhnul. O poruchy taky není nouze. Prostě je to auto pro volný čas, protože se v něm ve volnym čase futr šťouráte, aby vůbec jelo.
Jebka je nejspíš v základní výbavě, což tenkrát obsahovalo sedačky, volant, tři pedály a šajdrpáku. Má elektrický stěrače a podsvícenou balubní desku. Autorádio je původní, neznámé značky. Jebka má totiž zabezpečovací systém "kdobytokrad".

Silné stránky

Jo silný stránky. Člověk musí mít sakra sílu, aby Jebku roztlačil. Pak už vás doveze kam chcete, nejlépe na nejbližší zastávku MHD. Ještě tam mám schovaný pro všechny případy silný lano na odtah - a že už jsme ho párkrát využili.
Silný nervy při placení u benzínky se taky hoděj, páč žere jak Tank:-)
Ještě bych zmínil dobré odvětrání kokpitu. Těma dírama tam krásně fičí, což je v létě k nezaplacení.

Slabé stránky

No tak to už asi každej pochopil, že pár slabin tohle auto má. Když to vezmu od předu dozadu : Světla, když svítěj, tak blbě. Motor je před kolapsem. Byl dobře narafičenej k prodeji. Startoval na škrtnutí, pak už občas nenaskočil a nakonec nechyt vůbec. Oprava za 500,- a byl to kábl na kostru od baterky.
Geometrie v háji, tlumiče netluměj, celý se to klepe.
Skoro nejdou otevírat spolujezdcovy dveře, protože jsou zrezlý panty a hrozí odpadnutí dveří.
Divím se, že vejfuk ještě drží a za kouli bych se bál cokoli zapřáhnout. Asi je tam přidaná jako deformační zóna.
Zadní světla blikaj jak diskotéka....

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Víceméně žádný, protože když jsem tam přijel, přišli se na tu komedii podívat všichni mechanici, zasmáli se a vyhodili mě.
Cena za opravu několikanásobně převyšovala pořizovací cenu Jebky.
Problém byl v tom, že už jsem od camcaď neodjel a přišlo ke slovu lano a kamarádi.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jo, výborný. Úsměvavej, milej chlapík. Auto vzhledem k ceně vychválil, nabídl kávu a výborný koláčky.
Okamžitě po prodeji se nejspíš odstěhoval....

Natural Tuning

Léto jsem odjezdil na skvělejch gumách neznámý značky a na zimu koupil funglový zimáky, čímž jsem zdvojnásobil cenu auta.
Auto má úpravy od fy "Vítr a Déšť " . Žádný imitace z hypoše, vše je funkční.
Haupna má pouze jeden pant, druhej někam upad. To má za následek, že při prudším brždění se posune dvacet čísel šikmo před auto a chrání tak vlastně chodce před případnou srážkou. Prahy nemají žádné nástavce, ale funkční otvory. Ty za jízdy nasávají vzduch a chladí tak předimenzované (pro toto vozidlo) bubnové brzdy.
Kolem dveří je nespočet průduchů. Zde se úpravce zřejmě inspiroval z rally, protože při jízdě se u tohoto exemláře nedoporučuje otevírat okna (zůstaly by někde v hloubi dveří) a tak vám do kabiny proudí svěží vzduch.
Sedačky jsou sice původní, ale zato mají odsávání potu. To jsem si udělal sám, stačilo pár upadlejch cigaret.

S autem jsme najezdili hezkejch pár set kilometrů, většinu zdarma na laně. Přítelkyně dostala služebák a nedávno jsme pořídili víkendkáru. Od té doby stojí Jebka před barákem a tuní se........

 

Novinky v recenzi

4.6.2007 00:00

Jebka se nám opět vyznamenala. Kamarádka začala škemrat, že když máme doma takovej vozovej park, jestli prej bysme jí aspoň nějákou káru nepůjčili. Potřebovala jet do Varů, asi pro Becherovku. Odjela.
Minulý víkend jsme slavili s přítelkyní narozeniny a kamarádka měla dorazit.....ale Jebka řekla ne! Hned za Varama se jí to zastavilo a už nenastartovala. Ke slovu přišly silné stránky, tzn ruce a lano. Oslava byla fajn....:-)


Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
2

No comment

praktičnost
8

Nehrozí ukradení, můžete to nechat kdekoli stát i odemčený, což šetří čas. Nebolí ani nějákej ten šrám z parkoviště u obchodu.

prostornost
6

Pět lidí a nějákej ten bágl se do toho vejdou. Bohužel není kam dát tu hromadu náhradních dílů.....

jízdní vlastnosti
6

Když jede, tak díky (ne)tlumičům je jízda plavná.....

jízdní komfort
4

Když je člověk nenáročnej.....

provozní náklady
5

Na počet ujetých kilometrů vysoké...

náhradní díly
8

Ještě že jsou tak levný a dostupný.

výkon motoru
4

Při jízdě na laně není potřeba...

spotřeba
6

Kdysi dávno asi žralo míň....

hlučnost motoru
7

Pokud nastartujete, dá se se spolujezdcem mluvit ještě při výjezdu s parkoviště

kvalita sedadel
6

Na dlouhý štreky nejezdíme, tak se to dá vydržet

brzdy
4

Se skřípěním zubů zastavíte....někde a někdy

zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Snacha Heřmánka potvrdila krizi v jejich divadle: Herci mají covid a lidé se bojí!

Snacha Heřmánka potvrdila krizi v jejich divadle:…

Karel Heřmánek (72) svou výzvou, aby vláda kvůli covidu až do června příštího roku zavřela divadla, pobouřil…

Vzpěračku Annu (42) nechtěli pustit do letadla: Musela dokázat, že je žena

Vzpěračku Annu (42) nechtěli pustit do letadla:…

Anna Turaevová je hvězdou fitness. Dvaačtyřicetiletá rodačka z Ruska si ze soutěží odnesla bezpočet medailí a…

 

iSport.cz

Birner a spol. Parta, která drží role. Proč to v Liberci funguje?

Birner a spol. Parta, která drží role. Proč to v…

Dvakrát za sebou vyhrál Liberec základní část extraligy. Výborně začal i teď, vítězí, jen v Hradci padl po…

Soukup o Slavii: Rána, frustrace, ale... česká nátura. Coufal je typ pro Anglii

Soukup o Slavii: Rána, frustrace, ale... česká…

Ve fotbale zažil už leccos, ale moment, který zničil sen Slavie o Lize mistrů, ještě ne. „Kolář by tu penaltu…

 

Reflex.cz

Politické ojetiny, neziskoví upíři i pohaslé hvězdy. Reflex představuje sedm provařených uchazečů o Senát

Politické ojetiny, neziskoví upíři i pohaslé hvězdy.…

První kolo senátních voleb, které se konají tento pátek a sobotu (a pro lidi v karanténě už od středy),…

30 dnů s Reflexem: Reflex je už 30 let více než časopis. Oslavte s námi i vaše narozeniny!

30 dnů s Reflexem: Reflex je už 30 let více než…

Reflex letos slaví 30. narozeniny. Poprvé vyšel 3. dubna  1990. Původně jsme je chtěli oslavit několika většími…