Recenze

9 Majitel

Ford Focus 1,8 TDCi Trend

9.04 Uživatelé

Hodnoceno: 28× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8 Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 12
Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta Focus II Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:45000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1753 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 482 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "delfík".

Je to rodinné auto, které občas používám k rozvozu trampolín, které prodávám. Líbí se mi C-max, ale u něj není tak jednoduché vytvořit velkou ložnou plochu a rychle zase rodinné auto. Přivezli jsme si jej s ženou sami ze SRN. Tam vlakem po předchozí dohodě a zpět Focusem. Vše klaplo, s autem jsem spokojen. Předtím jsem měl Octavii I Combi. Mimo velikosti kufru a hlučnosti motoru je Focus ve všem lepší. Vybíral jsem jej dlouho dle katalogů, testů, zkušeností jiných řidičů atd. Zkrátka je tento Focus pro mne a naší rodinu ideální vůz.

Výbava:
dvouzon.aut. klima, 6 airbagů, el. přední okna, metalíza, ABS, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání zrcátek, kola 16´, a budu dávat elektrony, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bederní opěrka, kožená hlavice řadicí páky, kůží potažený volant,tempomat, palubní počítač, autorádio s CD přehrávačem 600CD, dálkové ovládání rádia na volantu.

Interiér:
prostorný, kvalitní materiály, vše intuitivně na svém místě. Každý si najde své místo za volantem, protože je zde dostatečné nastavení volantu i sedadla. Posez je příjemně vysoko, sedadla velmi pohodlná. Jen u rádia postrádám MP3přehrávač, ale zas mi to tak moc nevadí. Dostatek místa na zadních sedadlech. Výborný kufr 482 l. Závěr - spokojenost - lze doporučit.

Motor:
je to můj první diesel, takže jsem si musel chvíli zvykat a občas mi zvadl motor. Je subjektivně trochu hlučnější, než byl 2.O benzin v Octavií, ale je nespravedlivé srovnávat dva zcela odlišné motory. Jinak jsem z tohoto motoru nadšený. Obsah 1753 cm3, takže pojistka jako na 1,6-ku, výkon je 85 kW a kroutící moment 280 resp. 300 Nm. Těch 300 jen chvíli - je to krátkodobé zvýšení tlaku turba. Užitečné při předjíždění. I plně vytížené auto akceleruje víc než dostatečně. Nejvíc to je znát na 3 stupeň - je to "kopanec do zad". Spotřebu mám po asi 2000 km 5,3 v různých režimech. Ale jel jsem pohodově z Opavy do Krkonoš po silních 2.a 3. třídy (podle navigace, 257km) a spotřeba byla 4,8 l/100km !! Velký vliv má opravdu kvalita nafty. Shrnuto - skvělý motor !

Jízdní vlastnosti:
Mnozí to nejen zde popsali a budu se jen opakovat => výborné !! Např. jsem vezl náklad skoro 4OO kg + moje korpulentnost a auto zvládá zatáčky bez náklonu, jako by fyzikální zákony měly dovolenou. Líbí se mi, že ve srovnání s Octávií je o něco vyšší světlá výška a hlavně přední převis není tak dlouhý a nízko. Umožňuje to s Focusem rozumným způsobem opustit silnici a zajet např. do lesa. Proč? Důvody mohou být různé . . . :-)

Silné stránky

- výborný motor
- výborné jízdní vlastnosti
- prostorný interiér
- dostatečný kufr
- kvalita provedení
- rozumné ceny servisu

Slabé stránky

- ani nevím . . :-)
- subjektivně hlučnější motor
- málo uložných prostor v interiéru
- vadí mi opakující se pípání, když nemám zapnuté pásy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic. Mám jej 1,5 měsíce (najeto asi 4000km) a jen jsem nechal vyměnit náplně a zkontrolovat. Prostě servis po 40.tis.km. Současně mi měli zjistit, zda odpovídají kilometry a zda to nebylo vážně bourané (drobná poškození karoserie, lakované díly jsem poznal sám). Dle mechaniků od Forda :-) je to v pohodě. Uf ! To jsem si oddychl !

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Servis Malý a Velký se chová slušně, ceny jsou rozumné. Před léty jsem měl Escorta a pár let jsem tam jezdil. Celkový dojem dobrý. Prodejce (velká firma s ojetinami) byl solidní, splnil co slíbil. Oproti cenám tady jsem při nákupu ušetřil odhadem 40 - 60 tis.

 

Novinky v recenzi

16.11.2007 00:00

16.11.07 Najezdil jsem s ním už asi 8 tis. km a musím chválit. Dobré auto. Ale nějaké mínusy by se našly: Vadí mi zvukový signál nezapnutých pásů - je to moc hlasitý a nepříjemný zvuk. Dále zvukový signál "mrazového" čidla - taky by to nemuselo pípat. Až půjdu měnit olej do Fordu, tak mi to doufám vypnou. Opakuje se vrzání spojkového pedálu, asi týden po namazání olejem WD-40.
Už mám i zkušenost s jízdou po sněhu: problém - všichni mě zdržujou :-) Dá se jezdit poměrně svižně, ale to bude i zásluha nových zimních pneu. Konečně jsem se naučil ovládat tempomat, ale pro naše přecpané silnice a dálnice to nemá význam.

1.10.2007 00:00

Přidám nějaké fotky, až budu mít čas. Žít je třeba !!!!

1.10.2007 00:00

Najezdil jsem zatím přes 4 tisíce km a nadávám si, že jsem tu oktávku neprodal dřív . . . Fakt je Focus II dobré auto (ne že by nebyly lepší). Akorát bych potřeboval český manuál. Ve Fordu v Opavě jej pořád ještě nemají.


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

bez problému

praktičnost
10

hledal jsem dlouho a našel ideální vůz pro své a rodinné potřeby

prostornost
9

dostatek místa v interiéru i kufru

jízdní vlastnosti
10

skvělé

jízdní komfort
10

mi vyhovuje tvrdší naladění podvozku pro lepší jízdní vlastnosti. Není o však na úkor pohodlí cestování. Dobré je odhlučnění podvozku.

provozní náklady
10

mít auto je vždycky prodělečný podnik! Ale u Focusu se mi náklady zdají snesitelnější, než to bylo u Octavie.

náhradní díly
9

Zatím nemám krátkodobou zkušenost, ale dle dřívějších zkušeností s Escortem a informacemi na netu to dnes bude srovnatelné s Oktávkou.

výkon motoru
10

Jedním slovem výborný !

spotřeba
10

Spotřeba se dá držet v rozmezí 4,8 až 5,8 l. Na 5,8 by to ale musely být agresívní závody do vrchu ! Při normální jízdě s občasným rychlým předjížděním a za používání několika "úspornostních" technik lze jezdit lehce nad 5 litrů.

hlučnost motoru
7

při záběru motoru (zrychlování) jej jde dost slyšet. Při konstatní rychlosti a po zahřátí je to v pohodě.

kvalita sedadel
9

Mám problémy se zády, jako hodně lidí a na těchto sedadlech jsem se necítil unavený ani po 600 km. Jen boční držení bych ocenil kapku pevnější

brzdy
10

Nejsou tak "ostré" jako u Octavie, ale jinak velmi dobré (i vzadu kotouče). I z plně naloženým vozem si hravě poradily.

zavazadlový prostor
10

dle mého názoru optimální pro rodinu.






Blesk.cz

Martínka (†22 měs.) vyhodila matka z okna? Policie ji obvinila z vraždy, otec promluvil

Martínka (†22 měs.) vyhodila matka z okna? Policie…

Matěj (29) a jeho blízcí prožívají tu největší bolest. Před rokem přišli o syna a vnoučka Martínka (†22 měs.).…

Nákupy na internetu jsou teď méně rizikové: Umíte používat bezpečnostní klíč?

Nákupy na internetu jsou teď méně rizikové: Umíte…

Nákupy prostřednictvím internetu jednoduše šetří peníze i čas. Navíc lze dnes pro potvrzování nákupů na…

 

iSport.cz

Rangers hladce sestřelili lídra NHL, Chytil pomohl nahrávkou

Rangers hladce sestřelili lídra NHL, Chytil pomohl nahrávkou

Útočník Filip Chytil připravil v NHL jeden gól New Yorku Rangers, který doma porazil Washington 4:1. Český hráč…

Šidlík na jména nehledí. Vytočil Jágra a za „prasárnu“ bušil i do Plekance

Šidlík na jména nehledí. Vytočil Jágra a za…

Vytočil Jaromíra Jágra, pěstmi se pustil do Tomáše Plekance. Vítkovický obránce Petr Šidlík legendy respektuje,…

 

Reflex.cz

Z horníka programátorem. Český dokument sleduje neuvěřitelnou životní cestu z dolu do IT byznysu

Z horníka programátorem. Český dokument sleduje…

Horník a baníkovec Tomáš Hisem téměř čtvrt století pracoval jako horník. Když musel Důl Paskov po útlumu těžby…

Brzdi, jsi na Cestě smrti aneb Adrenalinový sjezd nejnebezpečnější silnice světa na horském kole

Brzdi, jsi na Cestě smrti aneb Adrenalinový sjezd…

V Bolívii lze zvládnout 61 kilometrů na kole téměř bez šlápnutí do pedálů. Celou dobu se totiž jede z kopce.…