Recenze

10 Majitel

Renault Fluence Exception 1.5 dCI 78kW/105 k

9.81 Uživatelé

Hodnoceno: 38× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Fluence, foto 1 Renault Fluence, foto 2 Renault Fluence, foto 3 Renault Fluence, foto 4 Renault Fluence, foto 5 Renault Fluence, foto 6 Renault Fluence, foto 7 Renault Fluence, foto 8
Renault Fluence, foto 9 Renault Fluence, foto 10 Renault Fluence, foto 11 Renault Fluence, foto 12 Renault Fluence, foto 13 Renault Fluence, foto 14 Renault Fluence, foto 15 Renault Fluence, foto 16 Renault Fluence, foto 17 Renault Fluence, foto 18 Renault Fluence, foto 19 Renault Fluence, foto 20 Renault Fluence, foto 21 Renault Fluence, foto 22 Renault Fluence, foto 23 Renault Fluence, foto 24 Renault Fluence, foto 25 Renault Fluence, foto 26 Renault Fluence, foto 27 Renault Fluence, foto 28 Renault Fluence, foto 29 Renault Fluence, foto 30 Renault Fluence, foto 31 Renault Fluence, foto 32 Renault Fluence, foto 33 Renault Fluence, foto 34 Renault Fluence, foto 35 Renault Fluence, foto 36 Renault Fluence, foto 37
 

Technické info

Přezdívka auta Fluence Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:1300 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 78 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.4 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 495 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Key-B".

Konečně přišla chvíle, kdy se s Váma můžu podělit o první zážitky a zkušenosti s tímto šarmatním francouzským elegánem. Věřím, že pro toho, kdo se pro tento vůz rozhoduje, bude moje recenze přínosem a třeba mu i pomůže se rozhodnout.

PROČ NOVÝ VŮZ?

O koupi auta jsem začal uvažovat zhruba před rokem touto dobou. Můj předchozí automobil Ford Puma nebyl v žádném případě vyloženě špatný, ale motor už měl doopravdy hodně naježděno, a začali se ozývat typické závady, do jejíchž oprav se mi už doopravdy moc investovat nechtělo. Věděl jsem, že auto sice ještě nějakou dobu jezdit bude, spíše vyvstávala otázka, za kolik ho poté prodám. Nejdříve jsem uvažoval o ojetém automobilu, který bych v té době byl schopný zaplatit. Chtěl jsem již větší auto, sporťák už mi doopravdy nevyhovoval vzhledem k delšímu cestování ve 4 lidech. Rozhodoval jsem se mezi dvěma auty - Seat Toledo a Volkswagen Passat (rok výroby kolem 2002), rozpočet do 150.000 Kč. Více mě táhlo Toledo, vzhledem k tomu, že nabízelo i výkonný 1,9 TDI 110 kW - stále ve mně lehce dřímal sportovní duch. Na jedno Toledo jsem se šel podívat. Na první pohled vše v pořádku, po důkladnějším zkoumání vše špatně (bourané ze předu, hnilo na bočním spoileru a zadním blatníku, motor evidentně vyježděný). Auto ani náhodou nemělo najeto 150.000 km, odhadem 350.000. Prošel jsem se autobazarem, u většiny aut to samé, vše většinou bourané. To mě docela zkazilo chuť a dostal jsem ránu abych vstal do dnešní české reality - bazarové auto ani náhodou!!

VÝBĚR AUTA

Po špatné zkušenosti s autobazarem nákupní horečka utichla. Puma jezdila, čas běžel a já auto zatím neřešil, konec konců jsem věděl, že na nové auto zatím nemám, a pravděpodobně by mi ani neschválili leasing. Nákupní horečka se však začala vracet koncem listopadu 2009. Puma se začala zase ozývat a já jsem věděl, že po zimě se auta musím zbavit nebo ho kompletně zrenovovat (záležitost 25.000 Kč, a to se mi dávat do starého auta nechtělo). Proto jsem postupně začal vybírat, s tím, že koncem března by mohlo být reálné auto objednat.
Prioritou pro mě bylo větší auto pro 5 lidí s větším kufrem a pokud možno úsporným motorem, pokud možno dieselem (přeci jen sportovního ježdění jsem si už užil dost). Do mušky se mi hned od začátku dostaly automobily značky Renault. Nový Megane III mě ihned uchvátil a byl jedním z největších kandidátů. Velice se mi líbil jak hatchback tak kombík. Dále jsem uvažoval o Peugeotu 308, Hyundai i30 a také Volkswagen Golfu. Věděl jsem, že můj finanční limit je kolem 380.000 Kč. Golf je prověřená kvalita, nicméně Volkswagen si je toho vědom a nechá si to tvrdě zaplatit. Nicméně nový motor 1.2 TSI se mi zdál velice zajímavý. Nicméně i tak by vyšel na cca 400.000 Kč, a to bez velkých vymožeností. Hyundai i30 se zdál být rozumnou volbou. Auto je vydařené, má přehledný interiér a je za skvělé peníze. Nicméně designově mě trochu minul, není to nic extra zajímavého. Peugeot 308 se mi docela líbil, ale zase to není úplně nejnovější kousek, k tomu nemám k Peugeotu důvěru (přítelkyně má 206 a párkrát jsem se při řízení pěkně zapotil a měl smrt v očích). Takže jsem víceméně věděl, že Renault je pro mě číslo 1. Otázkou byla zkušební jízda, která měla rozhodnout. S tou jsem však nechtěl pospíchat, proto jsem si v klidu počkal na konec února. Mezitím byl v relativní tichosti představen model Fluence. Bedlivě jsem po Vánocích sledoval první info a s otevřenou pusou jsem pak zíral na první ceny. Tohle auto, že je již za 300.000?? Důkladně jsem prolistoval ceník a nevěřil jsem. Za 380.000 auto s prověřeným úsporným dieselem ve výbavě s dvojzonovou klimatizací, litými koly, parkovacími senzory atd.? To pro mě byla podpásovka a ihned jsem přehodnotil dosavadní rozhodnutí. Koncem února jsem objednal předváděcí jízdu, nicméně ne s Meganem ale právě s Fluencem. Již po usednutí na sedadlo řidiče na mě dýchl pocit luxusu a pohodlí, po nastartování se ozval tlumený sametový zvuk turbodieselu, který ani vzdáleně nepřipomínal hlučnou Octavii a její 1,9 TDI. Řídil jsem cca 25 km, a to mi bohatě stačilo, abych věděl, že toto auto chci. Pravda, nejen to, velké slovo měla i moje drahá polovička, která byla stejně unešená jako já. Začátkem dubna jsem se i se zálohou vydal k prodejci a na místě sepsal objednávku. Termín dodání stanoven na srpen...no jo, byla to dlouhá doba, ale i tak jsem se rozhodl ji přežít. :-)

PŘEDÁNÍ

Čekání bylo takřka nekonečné. Každým dnem jsem sledoval forum a pročítal nové informace od čerstvých majitelů. Termín předání byl stanoven přesně na 18.8.2010. O to větší bylo mé překvapení, když mi prodejce zavolal 4.8., že auto je již u nich a v sobotu si pro něj můžu přijet. V sobotu v 5:00 ráno jsme s přítelkyní vstali a sedli do autobusu směr Dvůr Králové. V 10:00 nás přivítal a usměvavý pan prodejce a ukázal směrem k našemu novému miláčkovi. Byla to krásna chvilka, když jsem si řekl, že už za chvilku v něm pojedu směr domov. Po povinném představení vozu a funkcí jsme zasedli, podepsali pojištění, úvěrovou smlouvu a doplatkovou fakturu a zasedli do vozu. Pan prodejce se rozloučil a my jsme si naplno mohli užít první usednutí a sešlápnutí plynu.

MOTOR A PŘEVODOVKA

O motoru jsem toho četl hrozně moc. Po první tísícovce kilometrů se odvážím i lehce zhodnotit. Hlučnost. O té toho je psáno hodně. Dle mého je motor velice dobře odhlučněn, po nastartování je slyšet sice dieslové "klapání", nicméně není to nic drastického, pokud srovnáte s Octavií. Vibrace jsem nezaznamenal žádné. Po zahřátí se motor sklidní úplně, a v kabině si ani nejste jistí, zda to co vás žene vpřed, je doopravdy diesel. Na dálnici se tento fakt prohloubý ještě dvakrát tolik. Odhlučnění je na jedničku. Co je možná trochu větší problém je "turbodíra". Motor je sice ještě čerství a moc ho do otáček nehoním, nicméně faktem zůstává, že pod 2000 ot/min žádný kopanec do zad nečekejte, motor je relativně mrtví. Turbo foukne až při 2000 ot/min, ale následný zátah je víceméně velice slušný a na svižné předjíždění bohatě stačí. Na motor s tímto objemem je to výborná práce. Řazení je relativně krátké a přesné (ne tak jako třeba ve Focusu mojich rodičů), ale občas při jemnějším řazení mě nezapadla šestka. To je menší mínus. Ale při normální jízdě, kdy vaše ruka pracuje normálně jde všechno v pohodě. Motor i převodovka přesně ladí ke koncepci vozu - pohodlí.

PODVOZEK

Ten hraje na komfotní notu. Výborně žehlí nerovnosti, v zatáčkách sedí velice dobře, větší náklony karoserie se nekonají. Není to sice německé auto, ale zase musím podotknout, že ani svižnější jízdy se bát nemusíte, i když na nějaké extra řádění auto stavěné není.

ŘÍZENÍ

Pravdou je, že řízení hraje na notu pohodlnosti a to tak, aby jste se nenadřeli. Je doopravdy dost přeposilované, nicméně ve městě to je docela pohodlné a na dálnici a okreskách řízení trochu přitvrdí, takže docela kompromis. Zase musím podotknout, že auto není na sportovní ježdění, ale pohodovou a pohodlnou jízdu.

SPOTŘEBA

Mám nalítáno zatím málo a nejel jsem rychleji než 120 km/h. Ale spotřeba je doopravdy jedním z velkých plusů tohoto vozu. Nyní mám průměrnou spotřebu 4,9 l/100 km, s občasným používáním klimy jízdou 50% město a 50% okresky. Po dálnici při 120 km/h spotřeba 5 l.

PROSTORNOST

Koncepce vozu je jasná, a tomu odpovídá i vnitřní prostor. Všude je dostatek místa. Na zadních sedačkách si dovedu představit i delší cestování - hodně místa pro nohy, nad hlavou to už taková sláva není, ale osoby kolem 180 cm se usadí bez problému, aniž by jejich vlasové kreace trpěli kontaktem se svažující se střechou. Sedadla řidiče i spolujezdce mají minimální boční vedení, ale opět to souvisí pouze s tím, že auto není na sportovní jěždění, ale pohodlnou jízdu. Bočnice jsou v polokůži a střed látkový, celkově jsou sedadla velice příjemná. I lidé silnější postavy se v klidu posadí a najdou za volantem pohodlnou pozici. K tomu volant je nastavitelný hloubkově i výškově. Co je nevýhodou, je málo odkládacích prostor, zejména na kelímky. Po odstranění popelníku máte jedno místo na kelímek, ale delší již nenajdete, jelikož pod rádio ho nenarvete. Schránka ve dveřích je velká, dáte tam i 1,5 litrovou PETku. Schránka před spolujezdcem dostatečně hluboká, opěrka na středovém tunelu je pohodlná, potažená koženkou a dáte tam například pakl se CDs. Kufr nabízí objem 495 litrů, vstupní otvor na sedan docela velký, nicméně vadí ramena, která po zavření kufru zasahují do zavazadlového prostoru. Nevýhodou je absence nějakého hydraulického tlumení při otevření kufru. Docela trpím, když víko pustím moc brzo a ono nepříjemně bouchne o horní stěnu kufru. Jsem zvědavý na cestu do Itálie, kdy budeme plně naložení...

KOMFORT

Tady Renault boduje. Vše je dle mého jednoduše ovladatelné. Perfetní je volant a hlavice řadící páky. Obojí je potažené příjemnou kůží, volant má tlustší věnec a perfetně se drží. Hlavice řadící páky taktéž širší, perfektně padne do ruky. Cestu zpříjemní dvojzónová klimatizace, příplatkové radio s Bluetooth a 3D zvukem od Arkamys, lze připojit přes USB iPOD či jiný MP3 přehrávač, perfektní a jednoduché ovládání radia pod volantem vpravo, výborně funguje dešťový senzor, lze nastavit jeho citlivost, tempomat používám téměř pořád, ovládání přímo na volantu, aktivační tlačítko nešikovně na středovém tunelu, nicméně stejně ho stále nechávám zapnuté, přední mlhové světlomety, které jsem ještě nepoužil takže nevím. Výborná jsou také klasická potkávací světla, není skoro potřeba používat dálkové, svítí skvěle.

ZÁVĚR

Kdo hledá auto za dobré peníze s úsporným motorem na pohodlnou jízdu, nemá se čeho obávat, Fluence je výborná volba. Sportovně orientovaní jedinci by se však měli kouknout jinde (Golf, Octavia - auta s tvrdším podvozkem, lepšími sedačkami a ne tak učiným posilovačem). Jsem rád, že jsem zvolil toto auto a věřím, že vše bude fungovat tak jak má. Zatím maximální spokojenost.

Silné stránky

motor
spotřeba
design
pohodlná sedadla s bočnicemi v kožence
cestovní komfort a jednoduché ovládání
perfektní tempomat s ovládáním na volantu
jednoduché ovládání rádia panelem pod volantem vpravo

Slabé stránky

turbodíra
ramena v kufru zasahující do zavazadlového prostoru
není místo pro odložení 2 kelímků :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto INZAT Dvůr Králové nad Labem - maximální spokojenost, prodejce nám dal skvělé podmínky, postaral se o úvěr (vzhledem k tomu, že podnikám krátkou dobu to byl celkem problém ho dostat.

 

Novinky v recenzi

18.8.2010 13:57

Přídána další fota

Tak jsem dnes ještě narychlo něco vyfotil. Kvalita stále nic moc, ale nemám foťák, jdeme ho koupit až příští týden kvůli dovolence :-)


Přidat názorDiskuse: Renault Fluence Exception 1.5 dCI 78kW/105 k

Další vozy Renault Fluence



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
výkon motoru
8
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173 miliard korun!

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173…

Videoherní svět se otřásá v základech. Došlo totiž k jedné z nejvýznamnějších událostí všech dob. Microsoft…

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku zabral! Ombudsman radí, jak na reklamace

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku…

Ombudsman Blesku znovu pomohl! Tentokrát bezmocnému panu Rozkošnému (77), který si koupil kotel a netušil, od…

 

iSport.cz

Brankářský blázinec v Litvínově: Chytali všichni čtyři, dva zranění

Brankářský blázinec v Litvínově: Chytali všichni…

Na pouhých pět minut a 50 sekund se zkrátilo účinkování třineckého brankáře Jakuba Štěpánka v předehrávce 11.…

Zlatá píšťalka: Penalta Sparty? Faul ano, VAR ne. A nepřesný sudí v Edenu

Zlatá píšťalka: Penalta Sparty? Faul ano, VAR ne. A…

Čtvrté kolo FORTUNA:LIGY se zvrhlo v pořádně výbušný víkend plný diskutabilních situací v zápasech pražských…

 

Reflex.cz

Restaurace zavřou ve 22:00 už ve čtvrtek, omezí se i sportovní akce, řekl Prymula

Restaurace zavřou ve 22:00 už ve čtvrtek, omezí se i…

Restaurace a bary budou muset kvůli šíření koronaviru zavírat už ve 22:00 od čtvrtka. Ministr zdravotnictví…

Další blamáž plukovníka Šlachty: Nejvyšší soud definitivně očistil státního zástupce Libora Grygárka

Další blamáž plukovníka Šlachty: Nejvyšší soud…

Nejvyšší soud zamítl dovolání nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana podané proti pravomocnému zastavení…