Renault Fluence (2010)
13.7.2010Auto jako kráva! :oD Po zimě 2009/2010 jsem se rozhodl, že potřebuji nový vůz - pohodlný a bezpečný. Nejsem sice příznivec elektroniky ve vozech,…
Renault Fluence (Psychobolos)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- SAKRA TO JE ALE RECENZE, HNED JDU A TO AUTO SI KOUPÍM 13.07.2010 11:30 Mira328i
- Nocni foto 04.10.2010 18:31 Rysguf.
- Počet 10.10.2010 16:31 Psychobolos
- Zimní obutí - materiál, velikost a vhodné pneumatiky 11.10.2010 00:43 Psychobolos
- Gratulace 02.11.2010 18:16 Ronault.
- pěkné 28.11.2010 21:49 XDOMINIKS
- Luxus 29.11.2010 14:04
- Ahoj! 30.11.2010 17:27 mvdr
- Renault (y) 30.11.2010 17:43 mvdr
- Tatra 603 06.01.2011 10:47 Bud
- Výber farby. 05.04.2011 17:23 ikolinko
- Najeto 8500 km... 09.06.2011 12:01 Psychobolos
- Pneumatiky na zimu. 26.09.2011 22:25 ikolinko
- Bridgestone 27.09.2011 19:39 Psychobolos
- Rozšiřovací podložky 20.11.2011 19:09 Mirrae24
- Xenony 07.03.2012 08:45 mirastr
- Fluence 11.09.2012 22:58 Avantime
-
Mira328i 13.07.2010 11:30
SAKRA TO JE ALE RECENZE, HNED JDU A TO AUTO SI KOUPÍM
...smaž to nebo dodělej -
Rysguf. 04.10.2010 18:31
Nocni foto
ahoj,
dala by sa spravit "kvalitna" fotka interieru Fluencu v noci? Pokukujem po podobnej vybave, tj. Exception + Arkamys a neviem si predstavit, ako svieti cely interier v noci. Vela jazdim prave za tmy :-)-
Psychobolos 04.10.2010 23:53
« Re: Nocni foto
Dala - pokusím se ti to vyfotit co nejdřív. Vypadá to velmi dobře. Chceš vidět spíš vnitřní svítilny, nebo palubku za úplné tmy? (fluence má na stropě dvě hlavní světla, pro přední i pro zadní sedačky, navíc svítí bílé lampy dole ve dveřích, světla to dá dostatek)
Arkamys určitě ber - vyplatí se!
-
-
Psychobolos 10.10.2010 16:31
Počet
Jsem docela zvědavý, kolik se nás tu objeví. Zatím jsme tu jak tři mušketýři! ;-) -
Psychobolos 11.10.2010 00:43
Zimní obutí - materiál, velikost a vhodné pneumatiky
Hodně teď řeším, kde a co pořídit za rozumnou cenu. Jestli plechy, nebo ALU (nejde jen o cenu), jestli 16", nebo 15" a také do čeho to obout. Jako pneumatika, která je za rozumnou cenu, ale přitom stále velmi dobrá, mi vychází Sava. Ale nevím... -
Ronault. 02.11.2010 18:16
Gratulace
Tak kouká, že z auta máš radost, ani se nedivím, přecejen nové je nové, to každý potvrdí a já jen čekám, kdy nastane ta chvíle, kdy si taky pořídím své první nové auto. Zatím jen smutním, že mi někdo naboural mé staré auto :-(
Každopádně neoficiálně máš odemně 10 za auto, protože se mi líbí, je to Renault jak má být, čili pohodlný, elegantní a nehraje si na sporťáka, svalovce ani nic jiného. Za fotky hodnotit nebudu, recenze je pro začátek perfektní, alespoň ten úvod mě dojal :-) :yes: -
XDOMINIKS 28.11.2010 21:49
pěkné
Nemohu posoudit jízdní vlastnosti, ale jestli to bude byť třeba jenom průměrné auto, tak za ty peníze, co se prodávaj myslím, že můžu s klidným svědomím říct, že to je luxus. Jinak je to hezké auto a mě se líbí. Tak ať dobře a spolehlivě slouží-
Psychobolos 28.11.2010 22:22
« Re: pěkné
Mnohokrát děkuju za pochvalu a povzbuzení! :-) S autem jsem zatím převelice spokojený a kromě očekavatelných jízdních vlastností (ekonomická jednašestka bez sportovních ambicí) mě zásobí až nečekaně velkou měrou pohodlí. Jsem rád, že jsem se rozhodl pro fluence.
-
-
"-- skrytý --" 29.11.2010 14:04
Luxus
Tvrdit o Fluence, že je to luxus, ať už co se týče zpracování nebo použitých materiálů je přece jenom odvážné. Je to low cost za odpovídající cenu. Luxus se nachází jinde.-
Psychobolos 29.11.2010 20:23
« Re: Luxus
Ano - omračující luxus začíná skutečně až od miliónu a půl výš a od značek Volvo ap. Přesto Fluence luxus nabízí.-
"-- skrytý --" 30.11.2010 10:54
« Re: Re: Luxus
Omračující? Co to je za blbost, takovéhle pojmosloví se nepoužívá a pokud ano, tak by se dalo přirovnat k Rolls Royce, Maybach, ale k Volvu atd..., taky těžko.
Když už chceš používat slovo Luxus ve spojení s Fluence, tak jedině u ceny. Prostě Fluence s luxusem nemá nic společného, já vím, je těžké si to připustit, ale u auta za 300 000,- by luxus čekal jen blázen.
Clio RS taky nikdo nepovažuje za supersport, protože to nemá se supersportem nic společnýho.-
-
Poustnik 30.11.2010 12:22
« Re: Re: Re: Re: Luxus
ClioRS spíš slovíčkaří. Ale je pravda, že slovo luxus se dnes nadužívá. Když dáš rovnítko mezi Fluence a luxus, jak mají potom třeba interiér a elektronické vychytávky pojmenovat majitelé aut za milion a výš...seperluxus, maxiluxus..... >:-[] A když je cena dobrá, není samozřejmě luxusní, ale nízká, výhodná...atd. Autem jsi jistě nadšen a je parádně pohodlné, super! Počáteční nadšení teď doufám doplní praktické postřehy z provozu. Uvidíme za 3 roky. ;-)
Mě by zajímaly důvody vyřazení Mitsibushi a Chevroletu. U něho jsi napsal jen, že žere o 2 litry víc, ale díval jsem se teď na akční ceny a za 350 000 můžeš mít Chevyho v dieslu. To byl Renault o tolik levnější? Nebo co rozhodlo kromě pohodově laděného podvozku ve prospěch Fluence? Nějaké minimální srovnání by bylo príma, jestli jsi všechno pořádně projel a dlouho porovnával. Ať auto slouží a nezlobí! Hoj! :-)-
Psychobolos 30.11.2010 12:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Luxus
Děkuji - doufám, že bude co nejdéle, ačkoli mě někteří známí "pohřbili" hned, jak se dozvěděli, že mám to "sprosté" auto! :)
Psal jsem to na serverech Chevroletu a Renaultu, tak už se mi to sem psát nechtělo. Když odmyslím svoje vlastní nadšení designem fluence, ačkoli mě zprvu totálně nadchla maska cruzíka a taky jeho palubka, tak celkový dojem okamžitě po vsednutí do vozu byl diametrálně odlišný. V cruzu sice sedne zadek do sedačky jako "ehm na hrnec", ale při dlouho cestě nebo větší šíři zadnice to musí být docela opruz. Cruze má také obrovské množství "porodních potíží", proto ho někteří mí známí ještě před dokončením splátky už prodávají s pocitem, že tohle už opravdu ne. Sama kupní cena není všechno a u mne to taky tolik nerozhodovalo, uvažoval jsem chviličku i o překrásné trojkové laguně... ale racionální úvahy nad koupí, splácením, provozem, typem jízd, pojistkou, výhodami koncepcí vozu a nad tím, co vlastně od vozu chci, kromě toho, aby mi kolem něho lidé slintali (což kupodivu dělají i u fluence), mi nakonec zcela jasně vyšel fluence. Kvalitativně mi ještě učarovávalo mitsubishi, ale uvnitř je to jako holobyt a ze všech tří sedanů mělo nejméně místa uvnitř i zavazadelníku. Fluence je také nejtišší a mně osobně sedne benzínová jednašestka asi nejvíc. Jsem klidný řidič. Vždycky jsem měl rád sedany - kvůli dospěláckému vzhledu i pro to, že je zavazadelník oddělený od vnitřního prostoru, tudíž do něho není vidět a dovnitř nejde za mrazů zima. A ta prostornost, to je prostě nádhera.
VÝHODY: Pohodlí (prostornost, podvozek, tichost, bezklíčkový přístup, dvouzónová automatická klimatizace, tónovaná skla narozdíl od cruze, možnost černého interiéru /také narozdíl od cruze/, kůže a koženka na volantu, řadicí páce a krajích sedaček, klasické ručičkové ukazatele, ovládání rádia a počítače pod volantem, podsvícení prvků v palubní desce a displejů počítače a Arkamysu, osvícení vnitřního prostoru /tj. přední část vozu, zadní část vozu a pomocí světel ve dveřích také prostor u nohou/, výbava a také průduchy klimatizace a protisluneční clony v zadní části vozu), ekonomičnost, Arkamys 3D Sound, úložný prostor v opěrce mezi předními sedadly, podle mne nadčasový vzhled (o tom se přesvědčíme až za několik let, ale myslím, že se nemýlím), konstrukční jednoduchost, madla předních dveří u vyšších verzí, dobře řešená světla (skvěle svítí, dobře vypadají a vzadu jsou žárovky po dvou, kdyby jedna praskla), do jisté míry ochrana vozu pomocí kartového ovládání.
NEVÝHODY: Nevhodně umístěný zvedák na auto (je třeba vytáhnout rezervu), asi málo odkládacího prostoru pro toho, kdo je zvyklý vozit kelímky s pitím ap. (což pro mne potíž není), nepodsvícené ovládání tempomatu a omezovače na volantu (jezdím často v noci, proto bych to uvítal), velice hluboká, klimatizovaná, ale relativně nízká přihrádka před řidičem. Někdy výhled přes béčkový sloupek.
NEUTRÁLNÍ VLASTNOSTI: Mrzelo mne zprvu (nejvíc před koupí) údajně příliš citlivé řízení, nicméně - vzhledem k trasám, jež jezdím, a zamýšlenému užití vozu je to nakonec snad vlastně výhoda. Během záběhu občas zvláštní chování plynového pedálu; to už vymizelo. Nijak agresívní rozjezdy, avšak po vytočení umí motor s autem vzhledem ke kombinaci objemu motoru a váze vozu svižně pohnout. Holt je to klasický šestnáctiventil. Při plném využití Arkamysu je nedomyšlený přístup k patřičným konektorům, úložný prostor na brýle je pouze úložná kapsička, moderní brýle se tam nevejdou, ale na malé předměty se dá použít dobře.
POZDĚJI SVÉ ZKUŠENOSTI PŘIDÁM DO RECENZE, zatím je na to však příliš brzy.
-
-
-
-
-
-
-
mvdr 30.11.2010 17:43
Renault (y)
Fluence je vlastne nastupca RENAULT Megané Sedan a velmi ma zaujal svojim designom. Kolesa, ktore mas mu velmi sedia, na 18´ to je hotovy sportiak, teda na ukor "tvrdsej" jazdy. Interier je takmer zhodny s mojim Scénicom a to je fakt kvalitka - makcene plasty, prijemne zlicovane, nic nevrzga, parada... Renaulty su jednoducho pohodlne elegantné auta a ti co ich zavrhuju, asi naposledy poculi susedove negativa na adresu Renaulta, vyrobeneho pred 20 rokmi, ktory ma nabehane cez 200.000km. Tesim sa, vivat RENAULT! -
Bud 06.01.2011 10:47
Tatra 603
Ahoj, tak auto snů je Tatra 603? Kdysi jsem o ní taky snil, ale pak jsem zjistil, že 613 je lepší. No a teď když poznávám různé auta, jako např. Lancia Kappa, různé starší velké BMW atd., tak žasnu, jak super se vyrábělo. A dnes je jde sehnat za super cenu. Mít větší příjmy, tak určitě vyzkouším víc aut :-) -
ikolinko 05.04.2011 17:23
Výber farby.
Ahoj Psychobolos, dobrá recenzia. Aj ja rozmýšľam nad kúpou Flu a trápi ma výber farby. Tvoja sa mi pozdáva mohol by si napísať o akú ide? Béžová cendré alebo poivré? Ďakujem.-
Psychobolos 05.04.2011 19:23
« Re: Výber farby.
Je to popelavě béžová, tedy beige cendré, HNK. Doporučuji vidět ji na slunci! ;-) (na snímcích z Kladna je vedle mne právě světlejší pepřová - poivré)
[odkaz]
-
-
Psychobolos 09.04.2011 13:24
« Re: Re: Re: Výber farby.
Držím palce! ;-) A jsem zvědavý na výběr verze, motorizace a doplňků.
(MÁŠ-LI JISTÉ ZAMĚSTNÁNÍ, vyplatí se asi vzít auto na roční splátky, je to krátká doba, nevysaješ si účet, auto je se slevou, která vyrovná úroky, a ještě navíc získáš pětiletou záruku)-
ikolinko 12.04.2011 18:21
« Re: Re: Re: Re: Výber farby.
Ahoj, tak je objednané bude dodané do 17.6.2011. Motorizácia 1,6 benzín, výbava exception, farba Cendré NHK, nepripomína ti to niečo?
Doplnky: Defend-lock, predné, zadné lapače nečistôt, strešný nosič, prahové lišty.
Predajca dal koberčeky, povinnú výbavu. Na doplnky dal zľavu cca 380,-€.
-
-
-
-
-
Psychobolos 09.06.2011 12:01
Najeto 8500 km...
Pokud máte konkrétní dotazy k chování vozu, klidně se ptejte, obzvlášť vy, kdo o voze uvažujete; mohu snad už nějak smysluplněji odpovědět... Benzínový motor už je zajetý a poznal i zásah omezovače, auto je ozkoušené v mnoha prostředích, v odlišných dopravních situacích a za různého počasí. Nejvýraznějším (ale ještě snesitelným) záporem jsou stěrače, nejvýraznějším kladem pohoda a prostornost. A skvělá mi v kombinaci tras, velikosti vozu a rozměru kol přijde i spotřeba.-
ikolinko 09.06.2011 23:17
« Re: Najeto 8500 km...
Ahoj Psychobolos, budem mať spústu otázok, ale aby si vedel dnes som doniesol nového Fluence. Najazdil som cca 90km (najskôr s manželkou a potom s deťmi). Predtým som mal resp. mám Fabiu I. (a predtým Favorit 135LS, a LADA 1500S) Jazdilo sa mi OK. Robím aj foto dúfam, že v zime sa mi podarí spraviť aj nejakú recenziu po určitých skúsenostiach. Inak prvý dojem OK, akurát mám digitálny tachometer ako Megane, trochu som bol v rozpakoch, ale už som si zvykám, hlavne keď používam tempomat a obe rýchlosti sa mi ukazujú rovnaké, tak to je OK. Madlo do kufra z Fabie I nebudem dávať(čítal som na Renault club), kedže je tam úchyt podobný ako v Cliu II.
Moje: R. Fluence 1,6 16V 81 výbava Exeption, farba béžová Cendré HNK, koberčeky guma+textil, Defend-LOCK, predné+zadné lapače, strešný nosič, prahové lišty vo výbave, celková cena 14420,-€ cena aj so zľavou 13540,-€, (500,-€ zľava Renault, 380,-€ zľava na doplnky), kupované v Renault Magnum Vráble.
-
-
Psychobolos 27.09.2011 19:39
Bridgestone
V zimě jezdím na těchto a jsem s nimi zatím po první sezóně spokojený:
Bridgestone LM 25 205/60 R 16 XL 96 H zimní.
(používám je v kombinaci s plechovými disky:
disk Renault Megane III 6,5 J x 16 (5 x 114,3 x 66 ET 47)
Přikládám ještě výňatek ze své recenze:
"Krásně startuje i za velkého mrazu, což se ostatně u benzínového motoru očekává. --- Neuvěřitelně rychle "odmrazuje". --- ESP pracuje, jak má, a hodně toho vychytá. --- ABS na sněhu pracuje velmi dobře."
(zkoušel jsem s tím jezdit i po ledovce v jednom malém údolí - trochu to logicky klouzalo, ale dostal jsem se odtamtud celkem jednoduše ven) -
Mirrae24 20.11.2011 19:09
Rozšiřovací podložky
Ahoj.
Ty originální 17" mi přijdou hodně utopené v autě. Přemýšlím proto, že až bude, tak že bych tam seknul rozšiřovací podložky, ale vůbec nevím o jaké tloušťce...
Nechci aby mi kola zrovna lezla z poza blatníků, ale aby byly zkrátka více vylezlé - nepřemýšlel jsi o tom?
-
mirastr 07.03.2012 08:45
Xenony
Ahoj, rovněž uvažuji o koupi Fluence, avšak s motorem 1.5 dci a automatem EDC. Zajímají mě nejvíce zadní sedačky, vejde se tam bez problémů chlap cca 190 cm? Přijde mi, že je tam málo místa nad hlavou a že by bouchal o střechu.
Další otázka směřuje ke xenonům. Jelikož jezdím často v noci, jaká je jejich účinnost a svítivost třeba oproti nové Octavii? Nemáte zkušenosti? Měl jsem možnost vyzkoušet Octavii s xenony a tam svítí opravdu parádně.-
Ronault. 07.03.2012 12:41
« Re: Xenony
Tu prostornost vyzkoušel sám, osobně jsem to se svými 183 cm zkoušel a vlezl jsem se tam, nic extra, ale poskládat se tam šlo.
Xenony těžko říct, to je výbava, kterou si moc lidí na docela levné auto nedává. Přecejen je to pomalu desetina ceny celého auta, i když s 1,5 dCi a EDC už to nebude nejlevnější. Ale jak koukám, tak Fluence je cenově docela výhodné auto.-
-
Ronault. 07.03.2012 14:46
« Re: Re: Re: Xenony
Tak to je cena opravdu výborná. :yes: vyloženě bezkonkurenční.
A to včetně metalízy? Dle ceníku jsem se dopočítal, že by to mělo stát 437 790 Kč, což by znamenalo, že ti slevili 50t a to je pěkné :yes: Kde to kupuješ?
Já se koukal do ceníku a musím říct, že mě zaujal návrat motoru 2,0 16V do Laguny. S přestavbou na LPG a i základní výbavou to je taky velmi zajímavá nabídka.
Vem to z té stránky, že tam bude sedět někdo jiný, čili jeho problém >:-[] >:D ;-)
Škoda, že za takovou cenu neumí nabídnout i Megana.
-
-
-
Psychobolos 07.03.2012 18:26
« Xenony
Vzadu má vysoký člověk méně místa nad hlavou, pravda, ale záleží i na způsobu sedění. Zase taková hrůza to asi není. Ale ty xenony - ROZHODNĚ!!! Jsou vynikající! A hlavně nepraskají...
Ronault: Nemám pocit, že bych jezdil v typickém levném autě. A lidé v mém okolí ho nemají také.-
Ronault. 07.03.2012 19:29
« Re: Xenony
Já se spíše setkávám s názory, že Renault je levná značka, ač s tím nesouhlasím, protože je to spíše mediální kampaň, kterou Renault špatně cílí a ceny pak jsou dosti srovnatelné s konkurencí.
Z druhé strany Fluence rozhodně překonává svou cenu i předsudky, které k němu lidé mají.
-
-
-