Renault Fluence (2014)
6.6.2014Po roce pročítání vašich recenzí, zda které vám děkuji, jsem se rozhodl, také podělit o zážitky s novým autem. Jak jsme vlastně dospěli ke Fluenci. Naše…
Renault Fluence (dadasada)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
pěkný 06.06.2014 16:59
rmt
-
Re: pěkný 06.06.2014 20:08
dadasada
- Re: Re: pěkný 06.06.2014 22:12 rmt
-
Re: Re: pěkný 06.06.2014 23:09
Ronault.
- Re: Re: Re: pěkný 07.06.2014 08:53 rmt
- Re: Re: Re: pěkný 07.06.2014 12:08 rohYpnol
-
Re: Re: Re: pěkný 07.06.2014 12:54
dadasada
-
Re: Re: Re: Re: pěkný 07.06.2014 21:11
Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: pěkný 07.06.2014 21:57 dadasada
- Re: Re: Re: Re: Re: pěkný 08.06.2014 09:18 hnup
- Re: Re: Re: Re: Re: pěkný 08.06.2014 12:46 pogo26
- Re: Re: Re: Re: Re: pěkný 08.06.2014 12:54 grifith
-
Re: Re: Re: Re: pěkný 07.06.2014 21:11
Ronault.
-
Re: pěkný 06.06.2014 20:08
dadasada
-
Ad spotřeba Fluence 01.07.2014 08:13
JaSuMrnus
- Re: Ad spotřeba Fluence 03.07.2014 15:49 dadasada
- Okna 13.08.2014 12:46 mirastr
- Spotřeba II 24.11.2014 19:50 Ronault.
- Auta borek 22.12.2014 23:03 rmt
- Clio a 1,2 TCe 16.03.2015 22:30 Ronault.
- perfektní! 17.03.2015 11:58 roox
- střešní box 17.03.2015 11:59 roox
- Servis 18.03.2015 19:34 mikys
- Garančka - ňáky bordel v tom mají 16.06.2015 12:44 JaSuMrnus
- Filuta 03.03.2016 19:40 Ronault.
- reklamacie 22.05.2016 11:46 Brandon Walsh
- spritmonitor 29.03.2017 18:52 Ronault.
- Zajímavé testy 03.06.2017 21:37 Verny_2013
- ak chces plynuly rozjazd odporucam Toyota s CVT 11.06.2017 22:36 Rasto
- Další auto 20.06.2017 13:50 adamzprahy
- Cena za servis 08.09.2017 10:13 DanV
-
rmt 06.06.2014 16:59
pěkný
Ahoj, pekna recenze a auto taktez. Kupoval jsem u linharta myho megana viz recenze. Byl teda uz ojetej, ale byly ochotny. Jinak servis delam jinde, chteji hrozny penize za cokoliv. Jsi z ČB? Treba se nekde budem potkavat. ;-) at jezdi ke spokojenosti.-
dadasada 06.06.2014 20:08
« Re: pěkný
Ahoj, jojo sem od ČB :). To se myslím potkáme. Tvou rencenzi jsem také četl :). Ceník od Linharta na mého Flue se pohybuje zhruba okolo 4000 za garančku. Nevím, jak to bude až na to přijde, ale tohle mám slíbeno a plánuji to vymáhat :). Za další práce nevím, zatím neřeším, ale děkuji za ohlasy :).-
rmt 06.06.2014 22:12
« Re: Re: pěkný
A kolik ted mají nastavenej servisní interval, dříve měli 30000km což je masakr. Já měním olej po 10 tisících a nedokážu si představit olej po 30ti. I podle testů olejů co dělal castrol tak i ten longlife ztrácel po 18 isících svoje vlastnosti. Já když jsem ho koupil tak jsem měnil olej v motoru, převodovce, brzdovku, palivovej a ostatní filtry a vyšlo mě to na 7000kč. Což celkem jde na to kolik se toho dělalo. -
Ronault. 06.06.2014 23:09
« Re: Re: pěkný
Ty ceny za garančky by měly být všude podobné. Já se na to tady ptal a první garančka po 30 t vychází na 4500 Kč, z toho ale stojí materiál 4000 Kč, mají hrozně předražené oleje na naftové motory. Tady v Boskovicích mi říkali, že olej můžu mít vlastní, i filtr, ale doporučovali filtr od nich, že co nekoupím tam, to nezapíšou do centrálního registru, že bylo vyměněno, tak ať tam není jen práce bez materiálu.
Limit je pořád nesmyslných 30t km. Bavil jsem se nima v Renaultu a doporučují maximálně 20t km, ideálně 15t km. Tedy on říkal, že pokud na autu chci udělat 200t km a pak mi to je jedno jak bude jezdit, klidně těch 30t km, ale pokud chci auto aby sloužilo 400t km, tak těch 15t km je optimum.
Já měnil pp 15t km, platil jsem 990 kč za práci a materiál (olej vlastní) na 1,6 dCi. Jinak po 30t km bych neměl platit nic, dostal jsem k autu servis pack premium, kdy na 100t km mám servisní prohlídky zdarma, samozřejmě po 30t km, takže ty mezivýměny do toho nezapadjí, ale i tak je to výrazná úspora.
Jinak přeji ať auto slouží! Taky jsem zvažoval tenhle motor do mého grandtouru, ale dostal jsem nabídku připlatit jen 20t za 1,6 dCi, tak jsem to využil a nelituju. Jen bych asi spíše nyní teď zkoušel auto s navigací. Pak napiš spotřebu jak se bude vyvíjet.
Jo a poznámka - myslím si, že sice kombíky jsou tatínkovské, ale sedany za důchodcovské, ideální je HB... a ten kombík od meganu je i docela stylový ;-)-
rmt 07.06.2014 08:53
« Re: Re: Re: pěkný
Tak to teda nevim od kdy je sedan důchodcovský. Tak nějak si nedokážu představit jak se špatně pohyblivý senior dostává v kufru až k sedačkám. Pro důchodce bych spíš viděl auta joko kia venga atd, ale sedan? Ten platí spíš za manažerský vůz. A souhlas s renault megane combi, ten je fakt dobrej, ale octavka to s tím fotrovským autem musím souhlasit :-)-
-
-
grifith 07.06.2014 14:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný
Když se podíváš i o dvě třídy výše, tak vceprvkové závěsy víka zavazadelníku nenabízí ani MB E, výhodu mají jen v tom, že na panty kufru mají v kufru své "domečky" a proto to tak nebije do očí... Šetří se vždy a všude. Jinak jak píšeš vstupní otvor je solidně velký a celkový objem a využití kufru je na karoserii sedan skvělé.
-
-
-
rohYpnol 07.06.2014 13:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný
Fabia sedan je (na poměry malých sedanů) v podstatě tím nejzdařilejším, co se na našem trhu objevilo. Navíc má solidní objem zavazadelníku s dobrým vstupním otvorem ale hlavně - víceprvkový závěs víka. A to se jen tak nevidí, v této třídě to bylo téměř ojedinělé.
Jediným zdařilejším estetickým počinem podle mě byla Cordoba II, jenže z praktického hlediska měla vsup do kufru horší.
-
-
-
rohYpnol 07.06.2014 12:08
« Re: Re: Re: pěkný
Sedan je od nepaměti řidičským ideálem. Nejlepší možná tuhost karoserie, nejlepší akustický a tepelný komfort.
Vešketé TOP modely jsou sedany, 7er, S, A8, Ghost, Phantom, Flying Spur, ... Proč asi?
Veškeré rallyové vozy byly původně doménou sedanů, Lancer EVO a Impreza WRX jsou ikonami.
Sedan má ideální aerodynamiku, ideální proporce, ideální rozložení hmotnosti. Kombi je pouhý ústupek praktičnosti. Naštěstí i kombi už dnes vypadají k světu a občas jsou dokonce tou hezčí karoserií, teřeba jako u Octavie III.-
Ronault. 07.06.2014 21:04
« Re: Re: Re: Re: pěkný
Ještě lepší tuhost karosérie má kupé.
Ano, veškeré TOP modely jsou sedany, protože slouží k tomu, že do kufru vložíš maximálně sadu golfových holí a to jen opravdu vyjímečně, nikam s vybavením celé rodiny necestuješ, do terénu máš ještě třeba RR... jenže Fluence je auto s cenou od 250t kč, čili cena, kde se kupující musí nutně ohlížet na praktičnost, protože další RR nemá ani služebnictvo, které mu vše přestěhuje.
Netahej sem rally vozy, ty se dělají tak, aby byly co nejlehčí a vycházely z produkční verze, že Lancer je sedan je dáno tím, že je to asijské auto a v asii tolik kombíky nefrčí, auto pro nich musí mít tvar draka - hlava, tělo, ocas, proto taková obliba i malých sedanů.
Každopádně se vrať do třídy kam Fluence patří a jaké jsou jeho schopnosti. Mimochodem díky jiným svárům a jiným materiálům, si bez problémů dovolím tvrdit, že Megane kombi bude mít větší pevnost karoserie než Fluence, protože se na něm tolik nešetřilo...-
rohYpnol 07.06.2014 23:10
« Re: Re: Re: Re: Re: pěkný
Ty stále děláš, jak kdyby byl sedan nepoužitelný, nezřídka má naopak objem kufru dokonce větší než kombi, což jde ukázat právě na typickém příkladu Fabie:
- combi 426 l
- sedan 438 l
Rozdíl sice zanedbatelný, ale ty litry tam prostě jsou, tak nevím, co je na sedanech tak nepoužitelné. I golfáč do sedanu obvykle v pohodě dáš a oproti HB ti stále zbývá dost místa.
Dokonce i vidlák může bez problému žít se sedanem, protože přepravky obvykle nejsou problém. U nás už na použitelnost sedanů přišli a bývalé Octavie nahrazuje právě často Fluence. Proč, když grandtour není o moc dražší?
O vyšší tuhosti Mégane můžeš leda tak snít, jiná technololgie neznamená vyšší pevnost. Naopak se lze často setkat s názorem, že nový způsob je mnohem náchylnější k "unavení" a časem svoji pevnost ztrácí mnohem víc. Lidově - auto se ti "rozvrzgá".-
Ronault. 07.06.2014 23:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný
Když je ten sedan tak super použitelný, tak jak to, že jsem za poslední půlrok převážel už 3x něco uzarytému fanouškovi sedanů? I tenhle fanoušek musel nějakou dobu mít Mondeo liftback, neb kočárek pro dvojčata prostě přes tu díru sedanu dovnitř nenarveš. Mimochodem stejný kočárek pro dvojčata sestřenka vozí v Jazzu I. generace? Kolik má litrů? Má alespoň 300?
Ten výrok, že Oktavie jsou nahrazovány Fluencem proto, že lidé pochopili, že nepotřebují liftback snad nemyslíš vážně? >:D Pokud už se někdo takový, kdo měl koupenou NOVOU Oktávku a přešel do Fluence, najde, tak to neudělal proto, že mu nejde o přístup do kufru, ale o to, že maxilmálně vybavený Fluence v naftě stojí jako základní Oktavia v benzínu...
Pokud ochybuješ o rozdílu v materiálech mezi Fluence, tak se projeď hned za sebou v Meganu Generation a potom v normálním Meganu a taky si třeba zajeď na exkurzi do továren ať vidíš rozdíl v kvalitě svárů.-
rohYpnol 08.06.2014 11:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný
Ne, říkám něco úplně jiného, tj. že samotná technologie svařování ti tuhost nijak nezvýší. O materiálech nepadlo ani slovo, nicméně ani Fluence na tom není špatně, dokonce bych řekl v něčem i lépe než třeba Octavia III.
Já třeba se sedanem nemám problém a že by se něco nevlezlo, se mi stalo cca 3x. Z toho jednou stará televize CRT (opravdu stará, 72 cm), 1x fasádní desky a ještě něco.
Jinak dovolená ve 4 naprostý ideál, stavební materiál typu balený cement úplně ideál, dřevo na zimu v pohodě, brambory na podzim či pytle sena úplně v pohodě, nákupy v hornbachu s přehledem, pes v pohodě, ... za HB bych nikdy, nikdy neměnil. Vím, že v HB bych tak polovinu případů prostě neodvezl.
Netvrdím, že kombi není opravdu praktičtější, jen že se sedanem se dá v 95% případů žít úplně stejně jako s kombi, občas i lépe (akustický komfort, tepelná pohoda...).
Fluence nejsou v naftě, ale obvykle 1.6 74 kW. A kdyby chtěli liftback, pak za podobnou cenu mohli mít třeba Rapida...-
grifith 08.06.2014 12:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný
Fluence nikdy nebyl s 1,6 74kw, to jen tak pro zajímavost.
Každopádně co se praktičnosti týká, pak s tebou v podstatě souhlasím, je jen velmi malé procento případů, kdy je sedan nedostatčný a kombi naprosto ideální. A pro to malé procento zde právě karoserie kombi je. Litry jsou litry, ty jsou stejné u sedanu i kombi a rozdíl tedy je v přístupu k těmto litrům. Znovu zopakuji, že je poměrně málo věcí, jenž by se do kufru jaký má Fluence nevešlo a do kombi ano.
-
-
-
-
-
-
dadasada 07.06.2014 12:54
« Re: Re: Re: pěkný
Kombi je určo praktické, ale já jsem přeci jen chtěl něco jiného. Co se týká hatchbaku, ten se mi moc nelíbil, jak píše kolega dole, ten sedan vypadá, tak trochu líp (z mého pohledu).. Ale musím říct, že ten megan kombi vypadá taky pěkně - dynamicky a né tak robustně, to chválím.. Jinak ty managerské to je fakt je to Passat atd.., ale i tak.. Thalii bych do toho nezařadil, ani Citroen Elysse ani ten Peugeot 301. Ten Fluenc mi přijde víc blíže té střední třídě a v té černé to má šmrnc-
Ronault. 07.06.2014 21:11
« Re: Re: Re: Re: pěkný
Fluence je takový trochu hybrid... z venku se tváří, že jako by chtěl být více k té střední třídě, ale pod sukní skrývá horší techniku než Megane z nižší střední. Stačí se posadit v prodejně do obou aut a zkoumat detaily. Megane má jiné tlumiče, tužší, kvalitnější, jiné propracovanější páčky ovládání směrovek, karoserii svařovanou laserem a ne bodově (viz lišty na střeše), přitom třeba některými detaily zase se snaží fluence navodit dojem luxusu, např. Megane ve výbavě dynamique má látkovou loketní opěrku, Fluence koženou.
Neodsuzuju Fluence, svůj smysl má, ale prostě pro mě jak po stránce praktičnosti (kolega má dva sedany, protože je zarytý odpůrce kombíků, ale jakmile potřebuje něco někam převést, ejhle přichází s prosíkem...), tak po stránce pocitu pololowendového zboží tolik nezabodoval. Právě těmi rozvlátějšími jízdními vlastnostmi, klasickým pojetím karoserie sedan a elegancí by mi sedl k někomu staršímu.
Jinak HB je opravdu hlavně zezadu nepodařený designovým dílem, i vzadu na kolena je málo místa, ale jízdně je opravdu nejlepší... a pak si vyber >:D
Jinak ještě k motoru - určitě dobrá postačující volba, jen mi teda příjde, že i když teda jezdíš po městě, tak spotřeba docela vysoko. Já se držím zatím na 5,2 l/100km, ale pravda, město skoro má 1,6 dCi nezná, naopak dálnice ve čtyřech lidech hojně.-
dadasada 07.06.2014 21:57
« Re: Re: Re: Re: Re: pěkný
Tak ta spotřeba je hrozně subjektivní hodnotit. Každý jezdí trochu jinak a i když to šetřím, občas to šlápnu no a spotřeba letí - asi jako všude :). Uvidím, co to udělá do budoucna, ale čekám jen a jen snížení. Ze začátku jsem začínal cca na 6.4 l a teď už to padá. Každopádně budu informovat. Co se týče toho sedanu, je to asi většné téma většiny lidí (hlavně tady u nás). Každému se líbí něco jiného. Já spíš než nějakou extrémní praktičnost chtěl reprezentovat, že kombík ještě není třeba :). Jinak je určitě Megan lépe zpracován nebo aspoň na něčem, ale jako hatch se mi moc nelíbí a kombi ještě ne.. Zatím nelituji, každopádně snad nebudu muset vozit nic objemného - ani se s tím nepočítá. Je to auta tak na dovolenou a takové ty popojezdy.. Jestli něco někdy budu muset převést, tak se to tam snad vejde nebo se musíme zařídit jinak (viz kamarád, jako v tvém případě :D) a jen poslední věc, těžko hledat nějaký kompromis, každé auto má nějaké + a -.. Někde se ustoupit musí :-) Také jsem přemýšlel o nějakém ojetém autě (Audi atd), ale proč že jo.. Nějak mi nepřijde, že si potřebuji něco kompenzovat, navíc většina lidí asi ani nedopočte budoucí náklady za nějaký ten starší kus-
rmt 07.06.2014 22:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný
Dyt jo, koupil jsi si dobrý, pěkný a hlavně nový auto. Kupovat nějakou starou audi,vw atd jak jsi psal je nesmysl. Co se týče sedanu, tak s tím také problém nemám, odvezl jsem v něm vše co jsem potřeboval, dokonce i kamna z chalupy, lyže, čtyry pneumatiky... Co neodvezu v autě odvezu na káře. V 90% vozim pouze vzduch. Hledání detailů v interieru co je lepší, co horší? Proč? Prostě si vyberu co se mi líbí a je to. Nějaký názory pro koho je auto určený nebo neurčený taky blbost. Do mě taky hodně lidí šije, že mám renaul, sedan, atd. Vždycky jim řeknu že jsem si koupil to co se mi líbí a e bych neměnil. A k té spotřebě, mám podobný motor 1.5 dci akorát 78kw, průměrná spotřeba 70%město 30 mimo je 5,7l/100km, cesta z čb do Děčína, plně naloženej 4,8l. Myslim že to jde.-
Ronault. 08.06.2014 00:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný
Ono to není jen o těch detailech, ale i o spolehlivosti. Megany II sedan prostě prokazatelně byly méně spolehlivé než ostatní verze, výroba v Turecku se prostě projevila, stačí se podívat do Renault fora nebo se zeptat servisáků v Renaultu.
Jo, 1,5 dCi je hodně úsporná. Řekl bych teda, že 1,6 HDI si řekne tak v průměru o deci až dva méně, ale to už jsou opravdu detaily. Já jel v jednom člověku třeba Těšín-Poprad za nějakých 4,5/100 a to jsem se s tím nemazlil... Nebo Brno-Liberec ve dvou za 4,4, opět spíše přes limit... jen pak výjezd na Ještěd mi to hned vyhodil na 4,8 >:D
Občas si říkám, jestli ten příplatek 20t za 1,6 dCi proti 1,5 dCi stál za to. Lukáš Vaverka mi tvrdí, že ne, že on by si nepřiplatil, ale když jsem mu řekl, že bych ocenil ještě další výkon, tak uznal, že asi jo >:D ideální by byla asi verze GT [odkaz] :-! ,ale kdo by to živil...? 8-s-
rmt 08.06.2014 09:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný
V cem byly megany II sedany mene spolehlive nez treba HB? Podle mě tu hledas nesmysly. A k tomu kocarku pro dvojcata :-) ne kazdej ho vozí, a ne každej potrebuje vozit neco podobne velkyho. A kdyz proste chci neco prevest tak mám kouli a karu se kterou nemam problem jezdit. A kdyz budu mit tak velkou rodinu koupim spis treba Espace nez megane sedan ;-). A pokud byly nektere megany mene spolehlive, tam to byly ty pred faceliftem a pochybuji o tom, ze by si renault nedihlidl nad kvalitou vyroby vyroby v Turecku. To je jako s vyrobou mercedesu v Polsku. To je proste bullshit.
-
-
-
Ronault. 08.06.2014 00:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný
Všichni tvrdí, že spotřeba začne klesat po těch 10-15t km... já teda mám opačný dojem, ale začínal jsem na letních a ten nárust přišel až na zimních. :-) Buď mi ta úsporná jízda jde, ale i přes docela svižné ježdění se kolem té pětky držím. https://www.spritmonitor.de/en/detail/59… Pak dej vědět co a jak.
No uvidíš, co se bude dít, člověk míní, pán Bůh mění, abys brzo neřešil hlavolam a la ježek v kleci s dvoukočárkem, věk na to máš ;-) :-)
Ne, ojetina ať jakákoliv je v této cenové relaci šlápnutí vedle. Taky jsem zvažoval roční Octavii II 2,0 TDI a jen prohlídka ročních aut na živo mě přesvědčila, že už nevybírám z ty peníze, co chci, ale takové, co má nejméně škrábanců a přesto zustávájí pochyby typu - jak to zajel? Netýral turbo? Neřadil přes zuby... 8-s Nové je nové, kdo to nechápe, jeho mínus a pro nás plus, aspoň se máme jak našich ojetin zbavit :-)-
dadasada 08.06.2014 08:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný
Se spotřebou budu očekávat pokles stejně tak i větší výkon motoru :).. snad to přijde.. Hlavolam s kočárkem snad nebude nutný >:D Jsem ještě mladý, většina tenhle problém řeší tak ve 30 a v dnešní době ty auta, to ani nevím, jestli tak dlouho vydrží. Dyť i výrobci nechtěj, ani stát nechce, aby jsem si to nechali tak dlouho :-). Chtěl, aby se to točilo a bylo víc peněz v ekonomice..
Tak to jsem měli stejné auta v hledáčku, také jsem koukal po tomto typu Oktávky. Měli jí někde v Ústí. Černá v plné palbě (co si tak pamatuji) a měla najeto cca 50 000 km. No musím přiznat, že ze začátku jsem taky nebyl zastáncem nových aut, přišlo mi to jako vyhozené prachy, že je lepší ojetina (předváděčka), ale teď musím upřímně říct, že bych neměnil. Nové je prostě nové - jak píšeš, ty kdo nové neměli nepochopí a jen zbytečně odsuzují. Dyť i nás by odsoudili, že máme Renaulty a přitom mi to přijde, že je to auto jako každý jiný, ale ty předsudky tam jsou. -
woody-alien 08.06.2014 09:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný
Jsou samozřejmě i vyjímky, třeba ojetiny po mně ;-) , ale pravděpodobnost, že na takovou narazíš bez známosti někde na place v bazaru je téměř rovna nule. Od nákupu poslední ojetiny někdy před 10 lety (Jimníka nepočítám, to je úplně mimo kategorie) - roční Oktávky s 30.000 na tachometru - už jsem jednoznačným zastáncem nových aut a tvrdím, že je lepší se uskromnit na výbavě nebo velikosti auta ve prospěch jasného původu a možnosti zacházet s autem podle hesla "jaký si to uděláš, takový to máš". Podle mě není nic lepšího.
-
Bully_ 08.06.2014 10:54
« Re: pěkný
Pri poctu aut co je na silnicich vs. poctu prodanych novych vozu je stejne jasne, ze drtiva vetsina aut jsou ojetiny. Zvlast v CR, s vozovym parkem o prumernem stari 14,5 roku.
Ojete auto vzdycky skryva nejake riziko, ale zalezi, co kupujete a predevsim od koho. 10 let stara Audi A6 s 3.0 TDI s nejasnym puvodem a se 115 tkm >:D urcite nebude bezproblemovy vuz, zato auto, kupovane treba jeste v zaruce, tam se toho moc nedeje. Diky tomu, ze uz jenom prodejem noveho vozu jeho cena klesa o 15-20% (s 0 km), za prvni rok treba i o 40% (muj Accord, napriklad) vam casto umozni koupi auta z kategorie minimalne o tridu vyssi, nez byste dostali za stejne penize u noveho. O motorizaci a vybave nemluve, to jsou veci, ktere se pri koupi ojetiny na cene neprojevuji az tak vyrazne.-
woody-alien 08.06.2014 12:12
« Re: Re: pěkný
Já to chápu a nikomu svůj názor nevnucuju. Za prvé, ne každý si může nebo chce nové auto dovolit, někdo opravdu z finančních důvodů, pro někoho je zas auto čistě spotřební věc. Ale nákup ojetiny bych nedoporučil nikomu, kdo není alespoň trochu auto-gramotný. Kolik asi procent kupců aut diskutuje na netu, zajímá se, ví něco o modelech nebo dokonce motorech ? Většinou kolem sebe vidím velmi málo lidí, kteří vědí, a koupí "bezpečnou" ojetinu, ale mnoho těch nešťastníků, kteří sednou na lep zachovalé vizáži a velikosti kufru, ale nic víc neřeší.
Takže jsem se tím příspěvkem rozhodně nehodlal navážet do majitelů ojetin, jen jsem to řekl za sebe. Se ztrátou hodnoty pochopitelně musíš při koupi nového počítat, auto (až na vyjímky) je jedna z nejhorších investic.-
Bully_ 08.06.2014 19:21
« Re: Re: Re: pěkný
Jasne, chapeme se. Krome toho "dovolit si koupit nove auto". Ja treba dam prednost lehce ojetemu vozu (ale jak sam rikas- musim presne vedet co chci a co a od koho kupuji), i kdyz bych si za stejnou castku mohl dovolit treba 2 nova auta o tridu nizsi, s dychavicnym motorem a nulovou vybavou. Ale jiny da zase prednost sazce na jistotu a jde do noveho za cenu jinych kompromisu, o tech je to vzdycky. Malokdo ma na to si koupit doslova vuz svych snu a jeste uplne novy.-
woody-alien 08.06.2014 20:38
« Re: Re: Re: Re: pěkný
Samozřejmě, trochu jsem to zjednodušil, ta tvoje verze je další možnost. Já třeba taky nehodlal ani omylem dát za Jimnyho cenu nového auta, když jsem ho chtěl vlastně jenom "pro prču". Takže jsem ho koupil za polovic a musím říct, že to byl nejlepší kup mého života co se týká aut, protože po roce jsem ho prodal vlastně za stejnou cenu. ;-) To už se mi asi nikdy nestane.
-
-
-
-
rohYpnol 08.06.2014 11:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný
ojetina je vždy s více otazníkama, jenže koupě nového?
Ani u névho nevíš, jestli to není "páteční kus" a co všechno to zažilo u dealera, kde to odřel atp. (viz některé zážitky na forech nebo tu na ACZ). U mladé ojetiny už má auto něco najeto a případné vady se mohly projevit. Vše má své klady i zápory. Stejně tak jak nelze odsuzovat koupi nového (když na to máš...), stejně nelze odsuzovat koupi ojetiny.
Ty máš před koupí možnost si vůz vyzkoušet, jak ti chodí převodovka cítíš, ... Se zajížděním to taky není úplně jednoznačné. Naopak nám bylo řečeno, začít jezdit normálně - jak si vůz naučíš, tak si "sedne". A nikdo nechce mít línou mrchu. Motor je "zajet" z výroby.-
woody-alien 08.06.2014 12:24
« Re: pěkný
Nj, jenže právě s tou "mladou ojetinou" jsem si třeba já tak zavařil, že už na to nechci ani myslet. Roční auto, řekněme že sežratelných 30.000 km a jediný co mě zachránilo od větších investic bylo to, že ještě rok platila záruka a že i po záruce výrobce uznal, že takové "fungování" motoru při těch kilometrech není úplně normální a dal mi na opravy kulanci. Samozřejmě, na místě je otázka, jestli to nemělo najeto 3x tolik a jakým způsobem se s tím turbodieselem zacházelo. Tehdy jsem myslel, že určitou zárukou je, že původním vlastníkem byl samotný dealer. Dnes už si nemyslím nic. A samozřejmě, i při výběru nového auta je třeba být na pozoru a sledovat, jaké ten který model má problémy, zkušenosti uživatelů, třeba nebrat úplné novinky atd.
-
-
-
-
pogo26 08.06.2014 12:46
« Re: Re: Re: Re: Re: pěkný
Fluence je prostě navržen pro trochu jiné trhy. Proto se taky v Evropě na hodně trzích ani neprodává. Osobně bych ho jen kvůli českým cenám do pololowendu netahal. Materiály, zpracováním a výbavou tam určitě nepatří. Ta cena je dána postavením na našem trhu. Třeba v Turecku nebo Rusku je základní Fluence Authentic dražší než nová Octavia. A přitom jde pořád o stejná auta. Jak v případě Fluence, tak Octavie. -
grifith 08.06.2014 12:54
« Re: Re: Re: Re: Re: pěkný
Fluence se od výchozího meganu zase tolik neliší, jak se zde snažíš prezentovat. Má jiné naladění podvozku, u předfaceliftového modelu byla použita jiná metoda svařování (dnes již bez krycí lišty) a to je tak zhruba vše. O propracovanější páčkách Meganu bychom mohli vést dlouhé debaty a nejspíš bychom se neshodli, zde bych to viděl na osobní preferenci a pocit. :-)
-
-
-
-
-
-
JaSuMrnus 01.07.2014 08:13
Ad spotřeba Fluence
Ahoj, mám rok stejnou motorizaci. Spotřebu docela sleduji, bo snížení ceny za 1km byl jedním z impulsů ke koupi.
Když jsem auto kupoval, tak jsem dle spotřeb na spritmonitor měl v hlavě, že vzhledem k tomu, že se považuji spíše za defenzivního řidiče, tak že budu jezdit kolem 5 l/100km. Bohužel jsem zapomněl na manželku, dálnice a zimu. Já to vypíšu do bodů:
- manželka brzdí těsně před značkou, já vyřadím půl kiláku před ní a dojíždím a stejně musím ještě brzdit, takže trvale jezdí se spotřebou ona tak o 0,5l na 100 více (dojedem z vejletu v neděli, na PP 4,9l, přijdu k autu ve středu po té co byla 2x v práci a 5,7l :-)
- v zimě se celková spotřeba zvýšila o 0,5 litru. Na starém 1.6 benzínu jsem to v rámci zimního období pozoroval až když byly opravdu holomrazdy -10°C a tak. Fluence s tím 1460ccm motorem se nezahřeje. Od cca +10 °C kdy musí výrazněji ohřívat kabinu to jde nahoru. Dokonce ani nevyskočí ukazatel teploty na provozní hodnotu.
- v kombinaci se studeným motorem je ten poslední bod dálnice. Bydlíme u ní, jezdíme po ní s manželkou do zaměstnání, ale pouze cca 20km, takže motor není zahřátý a žere více. Ale na druhou stranu před měsícem jsem jel Vyškov - Plzeň a zpět za 5,6 na PP a to krom omezeních stavebních, rychlost cestovní přes 130 kmh
Co si ale hlavně zkus, tak změřit od plné do plné nádrže. Mě to dělá cca 0,4-0,5 navíc na PP. Také při tankování místo počítaných 43l natankuji třeba 39l.
Když občas zkouším ekojízdu z benzínky cca 10km domů, zahřátý motor, vyřazovačky, 80kmh max, tak to jde dle PP za 4,2 l+-. Ale to je psycho, takto kdybych měl jezdit, abych měl tu jejich mimoměsto spotřebu....
Za týden mě čeká Makarská, tak jsem zvědav za kolik to bude.
Jinak jsem na 18 500 km.
-
dadasada 03.07.2014 15:49
« Re: Ad spotřeba Fluence
Ahoj,
díky za reakci. Teď nějak mi přijde, že se to snižuje s počtem nájezdu km. Od plné do plné nepočítám, když o tom tak přemýšlím, nikdy jsem ještě plnou neměl >:D Přeci jen tam narvat 60 litrů není sranda :D, ale nápad je to dobrý. Zkusím to, až pojedeme někam dále. Díky za nápad. Někde jsem i četl v nějaké recenzi, že ten palubní počítač ukazuje trošku divoce. Sám jsem se o tom přesvědčil, když mi ukazoval 120 km dojezd a najednou skočila rezerva, že mám jen 50 km >:D (počítal jsem s tím, věděl jsem, že tam je málo). Momentálně je mi to i líto vynulovat. Koukám na tu opravdu dlouhodobou jestli klesá. Dost mě štve, že tam nejde počítat více tras...(km, spotřeba, rychlost atd)
V té zimě jsem si toho všiml také, že se motor vůbec nezahřívá na plno. Beru to tak, že je prostě zahřátý (uvnitř), ale že to dobře nějak chladí. Zahřeje se mi na plno, když to třeba trošku osolíš a pak se zastaví, ale zase rychle to dochladí. V zimě jsem s tím daleko nejel. Ani vesměs moc zima letos nebyla. Co se týče toho topení, tak mi to topí asi podobně jako předchozí auto. Mám to trochu usnadněné, parkuji totiž v garáži, která je nějakou záhadou, skoro lépe odizolovaná než dům v které je. Je tam přes léto, jak když máš klimatizaci a přes zimu, jak když se tam topí (a topit tam nesmím :D). Takže ohledně spotřeby při topení toho zatím moc nevím, ale doplním.
Co jsem zkoušel eko jízdu, tak to vždy hodím na tempomat. Jedu 90, dám tempomat a ať si s tím poradí počítač sám - zatím mi to vychází. Když si to šlapu sám, tak nižší spotřeby bych řekl, že nedosáhnu. Také musím říct, že to nechci moc podtáčet. Mám tak nějak v hlavě, že si to chci trošku zajet. Až to tak nějak bude ready, tak popřemýšlím i o hození v 90 rychlou šestku.
Ještě se zeptám. Nevíš kolik točíš při 130 km/hod? Já teď na to koukal, jak jsme jeli z té Prahy a měl jsem na šestku ve 130 zhruba 2600 otáček za minutu se spotřebou kolem 6,1 litrů (zahřáto + klima).-
JaSuMrnus 03.07.2014 22:01
« Re: Re: Ad spotřeba Fluence
Ty otáčky budou stejné.
Teď chvíli jezdila manželka a je tam průměrka 6,1.
Tempomat - když kolega v práci co má Rapida, se ptal na spotřebu, že nesedí podle papírů, tak ho krmili tím, že jestli užívá tempomat. Ale on má rozdíl pomalu litr, ten tempomat udělá tak desetinku si myslím. Co je spíš zajímavé, když pustí nohu z plynu, či jede z kopce, reaguje to rychleji. Fluence když se pustí plyn tak ještě dojíždí vyšší spotřeby, ikdyž auto už jede setrvačností.
Jinak si vedu spotrebu od plne do plné tu [odkaz] na kw nehledet, neslo tam zapsat spravny vykon.
Ty poslední čísla jak jsou rozdílné, jel jsem na garančku do Boskovic a to je rozdíl 200 m výškových. A tam na kopci jsem tankoval, takže 40 km jsem jel z kopce.-
-
-
-
-
-
woody-alien 05.07.2014 17:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ad spotřeba Fluence
Tak aby to teda nesmrdělo samochválou, pochválím tě taky. Tvoje první recenze byla perfektní, propracovaná do detailu, super fotky - zkrátka 3x10 bez mrknutí oka. Byla to recenze mladého kluka, co o svém autě hodně ví. Z recenze na Fanouše II je cítit zrání v dobrém slova smyslu. Už víš, že nemusíš o autě napsat úplně všechno - kde je jakej šroub a kde se co šteluje. Při mnohem menším rozsahu je ovšem ta recenze stejně kvalitní, jen jinak podaná. Už ne náhledem mladého kluka, ale dospělého chlapa. A svou roli jistě sehrává i to, že Fanouš II je už "jen" libůstka, nikoliv hlavní přepravovadlo. S Megošem to tím pádem budeš mít těžké. Přiznávám, že mně taky docházej nápady, jak se stále neopakovat. Snad mě k nějakému výkonu vybičuje aspoň úplně jinej druh auta, než jsem doteď měl. ;-) Zvažuju recenzi s oponentem aneb Druhý pohled. Co ty na to ? Já vím, bude záležet na tom, co to bude za auto. :-)-
Ronault. 05.07.2014 18:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ad spotřeba Fluence
Ono již Lagunu jsem nepsal nikterak originálně, natož P207, spíše prakticky. Na tvé básnické nápady jaksi nemám. Z druhé strany si říkám, že thle recenze by měly být především užitečné, tak proč ne, hlavně na ty praktické kombíky, co mám.
Myslíš toho oponenta na tvé nebo mé auto? Není problém ;-)
Recenzi na Megana vidím asi až tak na podzim, až po fotkách z dovolené a rád bych nafotil fotky v pohybu a detaily interiéru za světelně horších podmínek, něco jako má fotky Atlis (Focus III sedan), jen teda ten to asi nefotil kompaktem 5 let starým...
-
-
-
-
-
-
-
-
rmt 03.07.2014 22:26
« Re: Re: Ad spotřeba Fluence
Tak já se přidám do diskuse, sice se starším, ale motorově podobným. Mám také 6 rychlostí a při 130 to točí cca 2500ot. Nedávno jsem jel 600km se spotřebou 5l, ale bylo tam hodně ze zácpy v praze. Poslední dobou jezdim větší dálky a spotřebu mám 4,8l na sto. Jezdím uplně normálně, žádný brždění provozu.
Co se týče zimy, tak to teda nic moc. Změnu spotřeby moc nepozoruju, ale to topení je bída. Pořádně topí až u Budějc a to to mám 12km. Je fakt že to mám třičtvrě cesty z kopce, ale na tak malý motor bych čekal zahřátí okamžitě. Když je kolem -10 tak se rafika teploty za tu cestu (12km) dostane tak do čtvrtky. Pak jsem jezdil s vyplým topením aby se to zahřálo a po zapnutí bylo teplo okamžitě.
Jinak se šestkou jezdim až tak od 100km/h, jelikož mi příde že se to pod 2000ot dusí.-
dadasada 04.07.2014 11:51
« Re: Re: Re: Ad spotřeba Fluence
JaSuMrnus:
Zkusím to také počítat podlé plné nádrže, díky za tip. Co se týká toho tempomatu, tak o tom se vedou miliony diskuzí, jestli to je lepší nebo ne. Každopádně tu spotřebu možná o trochu zvýší, ale zase jede tak nějak plynuleji. Když si to šlapeš sám, tak přeci jen máš takový tendence sem tam šlápnout víc - nepřidáváš rovnoměrně. U toho dojíždění jsem si toho také všiml, zejména to sleduju, když tady kamarád dal foto ze Superba, že mě mu PP ukazoval spotřebu na křižovatce 16 l / 100 km >:D docela sranda, zrovna stál ani nejel, ani topení. Teď jde o to, jak velký vliv to má, že se to hned nevynuluje, jestli se tam deci spálí nebo to jen u těch Škodovek neuvádí ten PP. Toť otázka. Řekněme, že já moc té Škodě nefandím, asi to nejsou špatná auta (Oktávka - v plný palbě a Superb), ale Rapid je děs. Zrovna jsem teď četl článek srovnání Škoda vs. Peugeot 308. Ty testy to je k pláči :).
Vezl jsem jednou kamaráda, co má služební Oktávku (ten druhý facelift né tu úplně novou) 1.6 TDI a docela obdivoval, jak je ten motor tichý oproti němu, že to jede, ale neřve. Možná je to cena za kultivovanost.
Ty otáčky doufám, že ještě spadnou, až se to zajede.
rmt:
a parkuješ v garáži tu zimu? Já topím cca po 2,5 km. Mám tam teplotu 20 stupňů. Takže netopím úplně na max, ale jak jsem o tom tak přemýšlel, tak mi to tu spotřebu v zimě moc nezvyšuje, ani ta klima v létě (možná se mi to jen zdá, uvidíme)
-
-
-
-
mirastr 13.08.2014 12:46
Okna
Pokud máš otevřená okna, zkus dvakrát za sebou zmáčknout čudlík na zamykání, měly by vyjet nahoru. Jinak spotřeba klesne. Mám ten stejný motor ve Scenikovi. -
Ronault. 24.11.2014 19:50
Spotřeba II
V první řadě, Kubek se mi už dlouhou dobu nelíbí a s jeho testem nesouhlasím v mnoha bodech. Naopak tady je úplně stejné auto a testér má úplně jiné dojmy z něj a poznatky taky: [odkaz] I spotřebu tam měl velmi dobrou a sám říká, že naopak má z motoru velmi dobrý dojem, kdy mu až příjde srovnatelný s 1,6 dCi.
Něco se mi s tím chováním tvého motoru nezdá. Já mám 1,6 dCi a jsem dlouhodobě na 5,2 a vůbec mi nedělá problém se dostat pod 5l/100km, když jdu mimo dálnici tak i při docela svižném tempu, i pod 4,5 jezdím, když jedu úsporněji. Zkus to ještě změřit dle dotankování, může být špatně nakalibrovaný pal. PC a pak bych tu spotřebu zkusil řešit v Renaultu.
Však i na spritmonitoru jsou s tímhle motorem Fluence pod 5.
Jinak pod downsizing bych tohle nezařadil, 1,5 dCi se vyrábí už více jak 10 let, samozřejmě se hodně změnilo.
-
dadasada 25.11.2014 09:15
« Re: Spotřeba II
Ahoj,
no tak toho jsme se trošku bál, že mi někdo napíše. No každopádně až tam pojedu se je na to nechám kouknout. Nevím přesně, co to obnáší, ale snad to nebude takový problém zkontrolovat FAP.
Jinak s Honzou Koubkem nesouhlasím v 95% aut. Co se týče toho motoru, tak kromě té spotřeby by mě to snad ani nevadilo, co umí a neumí. No nechám to každopádně prohlédnout, za to nic nedám. Jinak spotřebu 4,5 l to jsem snad nikdy neměl. Nevím, jestli to třeba není tím, že nemám najeto tolik. Nikdy jsem nové auta (úplně od začátku) neměl. Je to pro mě taky novinka.
Změnili se myslím, i dodavatelé trysek apod. To ale není moje info, někde jsem to vyčetl. Určitě změn bude víc.
Čekal jsem schválně jestli ty náhodou si se taky nedíval. Jinak ten nový Megan nevypadá špatně, alespoň podle mne tedy.-
Ronault. 25.11.2014 09:27
« Re: Re: Spotřeba II
tak on ten Megane není nový, že jo... jen má novou masku, takže i proto to Koubkovo video moc nechápu.
Jo, je tam toho změněno více, asi největší rozdíl bude přesunutí FAPu před turbo, což pravda může turbo díru prodloužit, zase u 1,6 dCi to vedlo k tomu, že by neměl mít přídatnou trysku na vypalování FAPu, jestli se tohle podařilo i u 1,5 dCi, která s tímto nebyla přecejen konstruována od začátku, nevím.
Já jezdím pod 5 od začátku, auto mám taky nové a je to moje první nové auto, předtím jsem měl jen starší... takže si nemyslím, že je to nutně v tobě. Zkus ještě spotřebu měřit dle tankování, pal. PC nemusí být přesný a měl by se dát překalibrovat.
-
-
-
rmt 22.12.2014 23:03
Auta borek
Já jsem z personálu auta borek taky rozpacitej. Řešíl jsem tam teda jen rozbité sklo ale to mi stačilo. Jo a pak ještě následnou reklamaci skla jelikož upadlo zrcátko. Bylo spatne nalepený. A ty tam davas olej 5w30? Já myslel ze když už tak ze se tam dává 5w40 a já dávám 10w40. Zítra se kouknu ještě do manuálu jaly všechny tam muzu dávat. A k ty zaruce si myslím ze by ti měli dodat náhradní auto jelikoz mas auto v zaruce tak by to melo byt zdarma. Na to bych si tam ještě zavolal.-
dadasada 24.12.2014 11:27
« Re: Auta borek
Olej jsem opsal z faktury :).. možná mi tam dali levnější, říkal jsem jim, ať mě finančně šetří :).
Prý jednotlivé vrzání Renault jako společnost neuznává, tak to jde na náklad Auto Borek. Proto nedostanu ani náhradní vozidlo ani na něj slevu . :-) je to boj. Nějak nevím, co si o nich myslet.. Je to podle člověka na kterého narazíš :-)
-
-
Ronault. 16.03.2015 22:30
Clio a 1,2 TCe
Hle, oprav si to, v tom Cliu jsi neměl 1,2 TCe, ale 1,2 16V! Což je teda oooobrovský rozdíl. 1,2 16V je základní motor pro Clio, opravdu to není žádná raketa, prostě klasická atmosférická jedna dvojka, srovnatelná s čímkoliv podobného ražení. Proti tomu je tvoje 1,5 dCi opravdu raketa a mimochodem, myslím si, že na obecný vozový park v ČR je ta tvoje 1,5 dCi pořád docela slušný motor se kterým se dá jezdit bezpečně, vem si, že půlka národa jezdí na Feldách a Fabiích HTP. případně na Octaviích 1,9 TDI a ty jsou s tebou srovnatelně výkonné (66 a 81 kW).
1,2 TCe je v Cliu nabízen jen ve výbavě GT a s automatickou převodovkou a jelikož jsem řídil jak Fluence s tvým motorem, tak jako jeden z mála i Clio GT, tak si dovolím tvrdit, že by Clio GT tvému Fluenci z fleku ujelo, především díky lepšímu podvozku na techničtější trase, kde ladění od Renault Sportu je znát ;-)
Prostě měl jsi základní motor a základní motor je vždy jen... základní ;-)-
dadasada 17.03.2015 06:49
« Re: Clio a 1,2 TCe
Díky za opravu. Prodejce mi jen řekl, že je to 1,2. Ani nevěděl, jestli to není 0,9. Automaticky jsem bral, že by to mohlo být to. Jako Clio mi nepřijde vůbec špatné. Mít tam lepší motor a trochu si pohrát s tou výbavou, tak by to bylo OK. Asi né úplně pro mě, jelikož jsem trochu většího vzrůstu. Sedím tam, tak nějak natěsno. Pokud bych však vybíral další auto, které by tyhle nároky splnilo (malé rodinné combi), tak proč ne. Šel bych do něj. Jen nechápu, jak v tak velkém prodejním místě jako je tady v ČB nemají na zkoušku žádný automat. Na půjčení to už vůbec. Mě s e to vždycky líbilo, ale když nevíte co kupujete 8-s
-
-
roox 17.03.2015 11:58
perfektní!
Na rovinu přiznám, že jsem fanda úplně jinejch značek. To ale neznamená, že tvé auto není hezký (je a moc) a že si tvá recenze nezaslouží plnej počet (právě že zaslouží)! Rád si totiž přečtu recenzi + zkušenosti na normální auto, ze který je cítit, že auto je součástí majitelovy rodiny a že k němu má nějakej vztah :-)
Musím fakt uznat, že i když Fluence považuju za "obyčejný auto" (stejně jako Oktávku, kterou jsem nikdy nechtěl a mám ji), novej model vypadá fakt moc pěkně a určitě má svou hodnotu. Co ti fakt závidím, je ten pěkně tvarovanej volant!
takže ať dobře slouží a dlouho jezdí :-)
-
roox 17.03.2015 11:59
střešní box
Jo a ikdyž nejsem Fluencista, tak se střešním boxem mám jistý zkušenosti... nevím jak moc jej potřebuješ, ale spíš bych šel do varianty koupit si příčníky a box si někde půjčit. Buď jej půjčují prodejci / půjčovny, nebo i soukromníci (mělo by jít najít v nějakejch inzerátech, třeba za 60kč na den). Osobně si půjčuju z rodiny JetBag 700, ale je moc dlouhej a na Oktávku tímpádem ne moc vhodnej. Ale na to, že jedu 1-2 za rok na dovču je to OK. Dio příčníků bych ale investoval. Měl jsem různý auta i různý nosiče, vzhledem ale k ceně aut i převáženého materiálu tady moc nešetřím a vždy kupuju vyzkoušený Thule a nebo aspoň Hakr (pro tvů Fluenc tak za 3 litry +/- i se zamykáním).-
DanV 17.03.2015 13:22
« Re: střešní box
Já na megana blahé paměti kupoval box kvůli kočárku, který se sice v pohodě vlezl do kufru, ale když jsme jeli na dovolenou, tak jsme potřebovali větší zav.prostor. Příčníky jsem koupil origo z renaultu za cca 3,7 a box thule pacific 200. Je široký, vysoký, ale kratší. Pro naše potřeby ideální, ale lyže by se do něj nejspíš nevešly. -
dadasada 17.03.2015 20:33
« Re: střešní box
Ahoj, díky moc za odezvu. Snad bude jezdit, uvidíme, jak se vrátí ze servisu. Samozřejmě že Fluence je obyčejné auto, já ho i tak beru :). No líbí se mi Sklasse, ale bohužel na to není.
Chtěl jsem něco, co mě sveze, kam potřebuji a po zkušenosti s předchozím autem, jsem nechtěl řešit žádné poruchy atd - zvolil jsem proto i nové auto - fungl nágl. Je pravda že i to není zárukou kvality. Teď jsem četl recenzi, kde chlápech reklamoval Seata Leona po 1700 km na vadnou převodovku.
Každopádně zatím dobré. Na mé potřeby zatím dostačuje, jen by to chtělo silnější motor, ale mám co jsem chtěl ;-).
-
-
mikys 18.03.2015 19:34
Servis
To jsou teda koumácí v tom servisu...Já když mám auto v aut. servisu (Škodovka) tak auto projíždí jen, když dělají něco, co má vliv na bezpečnost a jedou max. 5km a vždy mi to napíšou. Jinak auto mám vždycky umytý a vyluxovaný gratis...-
dadasada 18.03.2015 20:48
« Re: Servis
Umyté a vyluxované jsem to měl taky, ale za jakou daň ;-). Vyfotil jsem si km před tím, než jsem to předal, pak jsem to snadno zkontroloval.
Zítra jim za to dám trošku čouda.. docela mě to naštvalo, že si někdo dojel do Globusu na nákup za moji naftu - tu už mi nikdo nevrátí.
Navíc to ani nezpravili, abych to mohl přehlédnout
-
-
JaSuMrnus 16.06.2015 12:44
Garančka - ňáky bordel v tom mají
Zdar, po roce zpět, nějak jsem to opomněl tu sledovat. Mají v tom chaos, v těch garančkách. První měla být pouze kontrola a výměna pylového filtr - cca 1500 Kč po roce a druha, tu jsem absolvoval 1/2015 (tj. rok a pul od koupě s 30 000 km) za 4300 Kč. Ti tví to nějak zmastili dohromady
Na druhé garančce jsem reklamoval tyč stabilizátoru, v malých rychlostech na drobných nerovnostech to pěkně mlátilo. Výměna bez problémů.
Taky mi prošla výměna oleje u známého v 15 000 Kč. Původně tam byl Renault filtr, asi to neřešili. Teď mam fakturu s přesným názvem MAN filtru a olej co tam dali, takže další výměna u kámoše bude ještě levnější (bo on tam lil ještě dražší Castrol svůj).
Auto je teď neustále v provozu (39 000km), neboť tchán, se kterým se vozila manželka do práce, dlouhodobě marodí. Takže spotřeba je trošku větší s její těžkou nohou, těch mých pár jízd to nestačí snižovat >:D .
S tou spotřebou jsem ještě odpozoroval, že to auto má raději než táhle dálnice, kopečky. Klasika do Praglu, když jsou dlouhé kopce, tak asi areodynamika s setrvačností více kompenzuje předešlé stoupání. Loni to Chorvatsko bylo 5,1l/100km tam (nikam jsme nespěchali přes noc) a 5,6l/100km zpět - spěchali jsme hodně (138tchkmh), klima. -
Ronault. 03.03.2016 19:40
Filuta
Tak jsem se prolouskal tou tvou novinkou (asi jsem sebevrah) a povím ti, seš filuta >:-[] >:D No místy jsem se zasmál >:D
Jinak ten tvůj podvozek ve Fluenci prý výchazí z minulé generace, ale to vychází i Megane, všude je torzní příčka vzadu, ale spíše je to o tom, že Fluence má, na rovinu, levnější a měkčí tlumiče na ty Turecké cesty, kam je původně určený. Jízdně je kombík Meganu a hatchback mnohem schopnější. Takže tvé pocity jsou oprávněné.
Jinak to vrzání...mě teda nevrže nic, trochu v kufru něco, asi obložení, ale není to nijak rušivé, že bych musel reklamovat a s vrzáním interiéru bych je asi neotravoval, kdyby to teda nebylo nějak extra rušivé. Jinak je to zvláštní, že šlo špatně dovírat dveře, já teď zkoušel dva nové Megany a tam jdou dveře všude krásně lehoučce. Mrkni na ronault.blog.auto.cz , je tam "test".
Jinak k těm reklamacím. Reklamace jsem měl dvě. V Chorvatsku mi 2x auto nereagovalo na tlačítko start, resp,. nestartovalo, pak na x - tý pokus se starter roztočil a nastartoval. Prvně vyměnili zámek volantu, ale udělalo ta znova, tak vyměnili startér, protože měl divný zvuk a je pokoj. Jinak spokojenost, teda samozřejmě bych hned bral nového Megana, ale kde má člověk na to brát pořád peníze >:D Tak hlavně moc nefilutuj a nehledej chyby na autě, protože si pak neužiješ nového auta, jen budeš rozmrzelý a budeš mít deprese časem ;-) >:D-
dadasada 04.03.2016 06:49
« Re: Filuta
Ahoj,
děkuji že si to přečetl. Dlouho jsem nic nepsal, tak jsem to chtěl nějak shrnout. Vlastně kromě tohodle nemám, co psát. Vše zatím funguje.
Ohledně toho vrzání už jde o takový pocit, jak vidíš nějakou větší nerovnost, tak ti to hned za hlavou u řidiče klepne (zvukově - šroubek na plech) a s tím se hodně blbě jezdí. Až je mi to líto. No více méně se to snažím odstranit než hledat kulišárny, ale co ty víš :). Kdyby mi to vrzalo někde vzadu tak ok, to bych možná přežil, ale hned za hlavou u řidiče, to asi psychicky nedám, navíc se na to teď víc soustředím. Jinak po pár jízdách se mi zdá, že to trošku opravili, ale stále to klepne na větší díře. Bohužel kanálů máme na silnicích hlavně ve městě fakt hodně a nejde se všem vyhnout, i když kličkuju jak klokan.
Ohledně zavírání dveří, to zkoušel i ten děda za mnou a taky mu to nešlo. Když mi to ten prodejce potvrdil, tak jsem byl hodně smutný, takové pěkné auto a tohle se děje :).
No zamysli se nad tou krásnou představou, že svoje stávající auto můžeš vrátit, získat zpět plnou cenu a koupit si nové? No není to sexy pocit? :-)
Jinak díky za reakci..
-
-
Brandon Walsh 22.05.2016 11:46
reklamacie
teda obdivujem tvoju trpezlivosť, tu už musí ísť slušnosť bokom. Ja som mal rok forda, skúšali to na mna presne takto, spravil som vo firme pri štvrtej (a poslednej návšteve, auto som radšej predal) taký bordel, že sa ma doslova báli a cítil som sa trapne, vždy keď som prišiel pán xy počkáte ešte chvíločku vybavím zákazníka, pán xy tu si sadnite, ospravedlňujeme sa, ale odvoz príde za 10 minút ...... proste si im tam nechal x sto tisíc peňazí a na základe toho sa k tebe budú aj správať ;-) manželka za to na mna nadáva, že keď ma niekto pár krát po sebe nas.erie správam sa k človeku ako k handre, ale keď niečo nevie vybaviť miňo, pôjdeš tam so mnou ? >:D-
dadasada 25.05.2016 06:50
« Re: reklamacie
Ahoj, klidně pojedu, kde se sejdem? >:D mám už s tím své zkušenosti. Každopádně mě nic moc jiného nezbývá. Tohle je jediný autorizovaný servis v okruhu 30 km. Dál už se mi to nevyplatí a jen tak perlička.
Sloupek už mi zase od víkendu klepe, tedy spíše airbag. Takže půjdu tam znova :D. Pak ty přijedeš za mnou ;-)
-
-
Ronault. 29.03.2017 18:52
spritmonitor
Taky vždycky po zadání nového auta s tím trochu bojuji, ale při tom prvním zápisu, dal jsi "first fulling"?
Jinak spíše ten spritmonitor by odpovídal tomu, co bych u tohoto motoru a auta očekával. -
Verny_2013 03.06.2017 21:37
Zajímavé testy
Kiu Sportage jsem měl minulý týden, možná to hodím do blogu, ale zatím je venku moc pěkně, tak až se zhorší počasí. Měl jsem ji s 1,6 GDi a byl to pro mě kulturní šok. Jako bych se vrátil do dob Škody 105L. Mám na mysli pružné zrychlení auta. Motor je neskutečně seškrcený emisema. Kilowaty jsem hledal marně, Newton metry taky. Údajně jsou někde kolem 6000 ot. Tam jsem se ale nedostal, motor měl najeto jen pár set km a nad 5000 ot příšerně řval. Stejně jako Tebe mě dostalo to nesmyslné držení v otáčkách při přeřazování. Jak jsem byl z I30 nadšený, tak tohle bylo velké zklamání.-
dadasada 05.06.2017 06:58
« Re: Zajímavé testy
Úplně chápu. Nějaká dynamika ani náznakem. Ten motor je opravdu pro takové klidné a pohodové řidiče, co se nad 3 000 otáček nepodívají.
Byl jsme zvědav, když mě vezl zpět ten prodejce, jak s tím pojede. Čekal jsem, že mi to nějak ukáže, jako když to auto vlastně zná a má najeté nejvíc -> nějakou ostřejší jízdu. No bohužel, na 50 řadil čtvrtý rychlostní stupeň. Takže jsme vesměs jeli podle eko řadícího rádce.
-
-
Rasto 11.06.2017 22:36
ak chces plynuly rozjazd odporucam Toyota s CVT
na plynulu kludnu jazdu je CVT od Toyoty perfektne - ak chces nizku spotrebu tak ber hybrida - inak je do vykonovo dost podobne s 1.6. Rozjazdy su velmi plynule prevodovka nesklbe, na beznu jazdu a cukanie sa v meste vyborna volba. Na druhej strane ak rad tlacis na pilu tak sa ti prejav CVT-cka pravdepodobne nebude pacit - hlavne ten prechod z turbodieselu, kde je clovek nauceny na kopanec po zabere turba posobi, ze pozitovo tie auta vobec nejdu a hucia, ale ked sa pozrie clovek na tachometer tak to predsa len ide (samozrejme v ramci danych parametrov). -
adamzprahy 20.06.2017 13:50
Další auto
Pročetl jsem tvé poznatky ze zkušebních jízd, především Kia Sportage. Pokud tě SUV zaujali a jsi zvyklý na Fluence, tak bych ti doporučil zkusit Kadjar 1.2 TCE, má i automat. Pro mě to bylo velké překvapení a už půl roku s ním jezdím a jsem moc spokojený. Negativa cos popisoval u Sportage v Kadjaru nepozoruji :-) Jak si zvykneš, tak už není cesty zpět ke klasickým sedanům či hatchbackům >:D-
dadasada 27.06.2017 06:31
« Re: Další auto
Díky za info. Zkusím ho. Akorát mi přišla pocitově ta 1.2 Tce do Kadjaru jako slabá. Přeci jen je to větší auto. Měl jsme jí půjčenou v Meganu.
Zbořím předsudky a zkusím to, i když jsem se zařekl, že Renaul už ne :).
- né tedy kvůli autu, ale kvůli servisu. Už teď jezdím jinam a mám to 25 km (Kadjar tam nemají) místo 3 km, co mám tady v ČB.
Na Kadjara chybí recenze. Doplň jí :), rád si jí přečtu.
-
-
DanV 08.09.2017 10:13
Cena za servis
Ahoj, hezký trápení. Nevím úplně, jak moc je to směroplatné, ale zkusím přidat ceny za servis po cca 6 letech provozu. byl to sice benzín 1.6, ale předpokládám, že ty ceny dílů (filtrů) nejsou tak rozdílné.
Auta mi servisuje kluk v Praze, který má svojí malou dílnu a mám s ním výborné zkušenosti.
Servisni prohlídka Renault Megane 11.2014 práce materiál
kontrola strojového spodku a karoserie vozu 190.00 Kč
kontrola přední a zadní nápravy 160.00 Kč
výměna vzduchového filtru 100.00 Kč
diagnostika řídících systémů 500.00 Kč
výměna kabinového filtru 150.00 Kč
kontrola osvětlení vozu 50.00 Kč
kontrola + vyčištění př.brzd 350.00 Kč
kontrola + vyčištění zad.brzd 350.00 Kč
kontrola + doplnění provozních kapalin 70.00 Kč
výměna + vyvážení 4x pneu 500.00 Kč
výměna oleja+filtru, D+M krycího plastu 300.00 Kč
olej Total 5W30 4,7l 1,690.00 Kč
olejový filtr 190.00 Kč
kabinový filtr 680.00 Kč
drobný materiál 80.00 Kč
vzduchový filtr 570.00 Kč
vyvažovací závaží 130.00 Kč
-
-
dadasada 10.09.2017 11:46
« Re: Re: Cena za servis
Tak vzduchový filtr si také už vyměním sám, ale u toho olejového jsme si nebyl jist a dobře jsem udělal. Doma bych to ven v životě nedostal. Nemám na to ani dost cajků. Plus taky nevím, co s tím vyteklým olejem dělat. Někam to přelívat a vézt je bída :-)-
Xylo 16.09.2017 14:28
« Re: Re: Re: Cena za servis
Taky jsem se ještě nedostal k tomu, abych si koupil nějaký spešl cajk, tak to povoluju hasákem. Když by nešel, tak ho kuchnout šroubovákem a zabrat ;-) . Mám na to takový lavór a pak to sleju a odvezu i se starým filtrem do sběrného dvora (třeba do Velešína ;-) ).
-
-
-