Recenze

5 Majitel

Škoda Favorit Solitaire

9.58 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7 Škoda Favorit, foto 8
Škoda Favorit, foto 9 Škoda Favorit, foto 10 Škoda Favorit, foto 11 Škoda Favorit, foto 12 Škoda Favorit, foto 13 Škoda Favorit, foto 14 Škoda Favorit, foto 15 Škoda Favorit, foto 16 Škoda Favorit, foto 17 Škoda Favorit, foto 18 Škoda Favorit, foto 19 Škoda Favorit, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Fialka - Je to fialové a kvete to (: Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:194000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 8 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 100 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14.8 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 240 pohon kol: přední

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "gronholmm".

Tento vůz opustil brány Škoda Auto a.s. dne 21. července 1994. Jedná se o Škoda Favorit Solitaire, což je považováno za nejvybavenější a nejdražší verze modelu Favorit a Forman.

Tento vůz má ve výbavě přední mlhovky, ostřikovače světlometů, střešní okno s roletkama, černé polstrování stropu, relativně dobrá sedadla, středový panel, originál autorádio Blaunpunkt Montreaux, 4 reproduktory Blaunpunkt (2x výškový a 2x střed), zadní spojler, kouřové zadní světla, dálkové ovládání centrálního zamykání (dálka už nefunguje - je hodně poruchová), alarm, otevírání kufru táhlem od řidiče, stropní hodiny Tesla, 5 paprskové litá kola, nerez koncovka výfuku, křidélko nad 5tými dveřmi, kožený volant a řadící páka, modrý pruh na čelním skle, zeleně tónovaná skla a to je vše co mě teď napadá ;)

Možná se někdo (nebo většina) nad touto výbavou zasměje, protože to je dneska standard většiny základních modělů všech automobilek, ale v roce 1994 to bylo u Škodovky něco extra. O tom že tento model byl unikátní svědčí i to že se jich vyrobilo jen 6000.

Vůz sem dostal od svého dědy, který byl první majitel. Auto má najeto přes 190 000 km. V posledních letech byla dělaná oprava rozvodů brzdové kapaliny a paliva, výměna zadních dveří, předních blatníků a došlo k zavaření rohů předních a zadních dveří. vozidlo bylo jednou bouráno na pravý předek, takže je v tom místě lehce prasklý nárazník a byl měněn světlomet.

S autem jsem celkem spokojený - je to tím že to je moje první auto, a tento konkrétní vůz se mi líbil už odmala a vždy jsem se o něj zajímal jako o žádného jiného Favorita. Auto samozřejmě má nějaké vetší mouchy, jako je relativně vysoká spotřeba, vyšší hlučnost, přílíš velký náklon karoserie při zatáčení a malý kufr. Kromě té spotřeby mi ale ty nevýhody tolik nevadí, protože jsem unesený z toho že poprvé v životě mám svůj vlastní prostor a nejsem zavislý na jiných prostředcích nebo lidech ;)

Rád bych ale auto postupně opravil tak aby se co nejvíc přiblížilo stavu po koupi. Je to sice zhola nemožné, ale aspoň se přiblížit.

Jinak předem děkuji za komentáře které mi možná napíšete(:

Silné stránky

- Levné a dostupné ND
- Design ;-)
- Docela příjemná sedadla

Slabé stránky

- Všudypřítomná koroze
- Hlučný motor
- Spotřeba
- Minimální ochrana posádky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- Výměna středního a zadního dílu výfuku po havárii
- Výměna všech žároviček v přístrojovce (nic nesvítilo)
- Výměna přepínače blinkrů (popraskali ty plastové výstupky co vypínají blinkr po zatočení volantem)
- Výměna přerušovače směrových světel

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem dostal od dědy, takže zkušenost nemohu popsat (:

 

Novinky v recenzi

2.6.2011 10:51

Spotřeba

Tak jsem spokojený - po 1000km počítání spotřeby jsem se dostal na 7,75l/100 a to s 80% podílem jízdy v Praze, takže jsem maximálně spokojený ;)

18.5.2011 17:07

Na výletě s Fialkou

Tak jsem o tomto víkendu absolvoval 400km výlet po ČR (: Cíl cesty byl u České Skalice na přehradě Rozkoš a jejím okolí. Vyrazili jsme ve dvou autech (druhé byla Škoda Octavia 1.9 TDi Combi)
V Sobotu ráno se vyrazilo z Prahy směr Hradec Králové. Dálnice D11 na začátku je hrozná, protože ty betonové papapapanely snášela Fialka s vlastním sebezapřením, ale i tak se jelo optimální rychlostí 110 - 120 Km/h. V Hradci jsme udělali zastávku u Heliportu LZS, bohužel Kryštofa jsme zastihli na zásahu, takže tam byla jen prázdná plocha :( Poté jsme vyrazili směr přehrada Rozkoš, ale to už se jede po okresce (na dálnici jsme najeli až na cestě zpátky u Mladé Boleslavi). Jelo se dobře, jediný problém byl, že jsme v obou autech měli staré mapy v navigacích, takže jsme docela bloudili, kudy se k té přehradě přiblížit :P Bohužel přehrada velké zklamání, nízká hladina vody způsobila že ryby zde vyskakují na břeh, a proto jsou všude mrtvoly kaprů a podobných ryb v různých stádiích rozkladu a všudy přítomný smrad rozkládajících těl :( Po tomto zklamání jsme se odebrali na přejezd k bývalýmu hraničnímu opevnění Dobrošov. Zde ale musím říct že kdo zde nebyl, o hodně přišel. Byly jsme zde přes 4 hodiny a zdaleka jsme neobešli všechny sruby. Končili jsme na srubech kolem 19 hodiny a vyrazili jsme hledat nějaké místo kde by jsme se mohli usadit na noc. Vzhledem k tomu že bylo v plánu spát v jendou stanu a v Oktávce, tak se muselo brát místo, kde nebudeme viděni ale kam se dostaneme auty. Protože jsme se chtěli druhý den ráno jet na přehradu Les království, tak jsme se ubírali na obec jménem Nemojov. Po cestě jsme sjeli asi na 5 polních cest a 3 lesní cesty, tak jsme to už pomalu vzdávali. Když už jsme přijeli do obce Nemojov, byli jsme smíření že budeme spát všichni v autech, a že to bude někde u cesty (takže na opékané buřty by jsme museli zapomenout). Dal jsem si tedy poslední šanci, a za obcí jsem začal sjíždět po nějaké louce k lesu. Když už jsem byl u lesa, tak jsem zahlídl Hajného jak si to štráduje po revíru. Zastavil jsem tedy a takovým váhavým krokem jsem k němu vyrazil. Řekl jsem mu že nejsem místní a že jsem se ztratil a jestli bych si nemohl rozbít stan u toho lesa. Hajný koukl po autě a asi po SPZ (ještě že jsem auto nepřepsal na sebe - přece jenom SPZ MBI je lepší než 2AB :D ) a řekl že s tím nemá vůbec problém a dokonce nás odkázal na místo kde bylo suché dříví (tímto bych chtěl neznámému hajnému moc poděkovat - vše jsme po sobě uklidili ;) ) Takže jsem zajeli a rozbili stan a Octavii (: . Bohužel přes noc začalo pršet a kromě toho že ráno byla zima tak mě čekalo nemilé zjištění, že ta utěsněná anténa stejně propouští vodu do interiéru, takže jsme po cestě honili vodu od interiérového světla :D Ráno jsme tedy vyrazili na tu přehradu a musím uznat že právem je to označováno jako nejhezčí vodohospodářská stavba v ČR. Když jsme si hráz prohlédli začali jsme pomalu plánovat cestu zpátky do Prahy, protože jsme odpoledne hráli o bronz na MS v hokeji ;) Cestou jsme se ještě zastavili na jídle u Jíčína v docela dost solidní restauraci (jak se jmenovala si bohužel nepamatuju) a pak jsme si to už valily domů už jenom s jedinou zastávkou a to byla věznice Valdice. Je to hodně zajímavá stavba, u které nás pobavili ty normální baráky které byli jen přes cestu ( to musí být příjemné bydlení :D ) Cesta do Prahy už pak byla jen nudná dálnice. Toť článek o jednom krátkém výletu (:

2.5.2011 23:20

Údajná poloosa

Tak moje autíčko potrápilo pár mechaniků :D Když jsme po výměně destiček vraceli kolo zpátky na auto, tak se asi málo utáhl šroub, který se při svižné jízdě uvolnil a začal mlátit s kolem.. Ale mlácení to nebylo ledajaký, ale dalo se perfektně zaměnit s mlácením poloosy - a jak jsem psal, všichni mechanici mi po poslechu tvrdili že odešla poloosa a jaký překvapení když se po sundání kola přišlo na to že jeden šroub je volný a už to nemlátí :D Moje strojovna je prostě vyčůraná jak mraky :D

2.5.2011 12:43

Úpravy

Tak po víkendu se na tom trochu zapracovalo ;) jsou tam nové H4 - Philips H4 PREMIUM, nové Flat stěrače, a taky konečně svítí celá přístrojovka. Také jsem pořídil nové autorádio ;)

26.4.2011 18:28

Brzdy

Tak nedávno se dali nové brzdové destičky a při zkoušce odešla poloosa.. Bych do toho kopl ;)

16.3.2011 19:34

Výměna výfuku

Tak dnes vyměněn zadní a střední díl výfuku. Výfuk se ohnul a prasknul po nárazu, který utrpěl při náledí (: Cena komplet byla 1600.


Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
6
praktičnost
6
prostornost
5
jízdní vlastnosti
5
jízdní komfort
4
provozní náklady
5
náhradní díly
10
výkon motoru
7
spotřeba
3
hlučnost motoru
3
kvalita sedadel
7
brzdy
7
zavazadlový prostor
4





Blesk.cz

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po stopách Hrabala i do Země Keltů

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po…

Karanténní omezení nepřejí návštěvám nejrůznějších organizovaných akcí či programům, které se konají pod…

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i zvíře! Jak se jich zbavit?

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i…

S koncem léta přichází jejich čas... Někdy se sice objeví dříve, ale právě nyní je velká pravděpodobnost, že na…

 

iSport.cz

Hradec šlape, Zámorskému chyběl ve Zlíně pískot: Ať si zase vyslechnu svoje

Hradec šlape, Zámorskému chyběl ve Zlíně pískot: Ať…

Dvě kola vynechal kvůli nemoci. Na led se vrátil doma ve Zlíně, ovšem jako host. Petr Zámorský (28) na stadionu…

SESTŘIHY: Hradec stále neporažen, řádili Klímové. Plzeň - Boleslav 4:2

SESTŘIHY: Hradec stále neporažen, řádili Klímové.…

Hned čtyři zápasy musely být kvůli koronavirovým opatřením odloženy, 3. kolo hokejové Tipsport extraligy se ale…

 

Reflex.cz

Ekonom Roman Češka: Žijeme novou kapitolu dějin lidských průserů

Ekonom Roman Češka: Žijeme novou kapitolu dějin…

„Vlády na koronavirus reagovaly jako na invazi Marťanů, dopady na ekonomiku mohly být o dvě nuly nižší. Bohužel…

Gejzír nevkusu vytryskl do nebe: Kolegové plakali, když jsem rezignoval, líčil Vojtěch v televizi

Gejzír nevkusu vytryskl do nebe: Kolegové plakali,…

Před kamerami předváděl dnes už bývalý ministr zdravotnictví Adam Vojtěch postupně různé své vlastnosti:…