Recenze

9 Majitel

Škoda Favorit

9.49 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7 Škoda Favorit, foto 8
Škoda Favorit, foto 9 Škoda Favorit, foto 10 Škoda Favorit, foto 11 Škoda Favorit, foto 12 Škoda Favorit, foto 13 Škoda Favorit, foto 14 Škoda Favorit, foto 15 Škoda Favorit, foto 16 Škoda Favorit, foto 17 Škoda Favorit, foto 18 Škoda Favorit, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Favoš Rok výroby 1990 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 46 kroutící moment [Nm]: 90 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 240 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Hasek11".

HISTORIE:
Škoda Favorit poprvé vyjel v září roku 1988. Základní typ motoru Škoda 781.136 je zážehový karburátorový řadový čtyřválec s rozvodem OHV (OverHead Valves = nahoře uložené ventily (ventily v hlavě válců)) chlazený kapalinou. Jsou konstrukčně shodné s inovovanými motory pro nové modely vozů Škoda 136L, GL a Rapid. Liší se od nich jen úhlem sklonu válců zmenšeným z 30stupňů na 20, tomu přizpůsobeným sacím potrubím a jiným karburátorem, novým, výkonnějším alternátorem i spouštěčem, hliníková 8 kanálová hlava. Na začátku výroby se montoval licenčně vyráběný karburátor Pierburg 2E-3 a v průběhu roku 1989 se začal montovat karburátor Jikov 28-30LEKR.
Po vstupu Volswagenu (16.dubna 1991) vůz dostal bezpečnostní výztuhy dveří a také neřízený katalyzátor pro model 135L. Motor měl pak výkon 42kW a točivý moment 94Nm, který se začal montovat začátkem roku 1992. Objevily i ekologické verze 135Le/LSe, motor dosahoval pouze 40kW a točivý moment jen 90Nm. Na druhou stranu tyto vozy již měly řízený katalyzátor, tyto modely byly určené na vývoz do zahraničí kde byly přísnější ekologické předpisy.
Největší modernizace se odehrála v roce 1993. Opět se zvýšilo dílenské zpracování a vůz dostal mírný facelift. Prodloužil se o 40mm, přední maska se znakem uprstřed dostata štěrbinu, karoserie byla zpevněná. Motor modelu 135 dostal elektronické jednobodové vstřikování Bosch - (Bosch Mono Motronic - BMM). V modelu 135LXi (resp. GLXi) byl naistalován motor o výkonu 40kW s točivým momentem 94Nm. Do výroby se znova zavedl motor o zvýšeném kompresním poměru 9,7:1 (tedy model 136). Model 136LX (resp. GLX) byl sice ještě s karburátorem, ale zvýšil se výkon na 50kW a točivý moment na 105Nm (781.136 X). Modely se vstřikováním dostaly lepší třícestný řízený katalyzátor. Zvětšil se také rozchod kol (změna rozteče na "standartních" 4x100). Interiér dostal lepší výplně dveří a nové potahové látky, byl laděn do černých odstínů. Také se zlepšilo odhlučnění.
Na začátku roku 1994 dostal i 50kW motor jednobodové vstřikování (BMM - 781.136 B). Výkon zůstal stejný, ale klesl točivý moment na 100Nm. Také se objevil Forman Plus vycházejíci z Formanu přidáním plastové nástavby.

Sériově montované motory:

Š 781.136
(od roku 1988 do července 1991)
příprava směsi karburátor (Pierburg 2E3, od průběhu roku 1989 Jikov 28-30) s automatickým sytičem
kompresní poměr 9,7:1 (rovná dna pístů)
největší výkon 46 kW (63 k) / 5000 min-1
největší točivý moment 100 Nm / 3000 min-1
palivo benzin s minimálním oktanovým číslem 96 i bezolovnatý

Š 781.135
(od roku 1990, 1992 neřízený katalyzátor do modernizace v roce 1993)
příprava směsi karburátor (Jikov) s automatickým sytičem
kompresní poměr 8,8:1 (dutiny ve dnech pístů)
největší výkon 43 kW(58 k) / 5000 min-1
největší točivý moment 94 Nm / 3000 min-1
palivo benzin s minimálním oktanovým číslem 91 i bezolovnatý
verze s neřízeným katalyzátorem (42 kW (57 k) / 5000 min-1, 94 Nm / 3000 min-1) - jen bezolovnatý benzín

Š 781.135 E
(v průběhu 1991 (vývozní model) do konce roku 1992)
příprava směsi elektronickým karburátorem (Jikov), řízený katalyzátor
kompresní poměr 8,8:1 (dutiny ve dnech pístů)
největší výkon 40 kW (54 k) / 5000 min-1
největší točivý moment 90 Nm / 3000 min-1
palivo benzin s minimálním oktanovým číslem 91 bezolovnatý

Š 781.136 X
(od března 1993 do září 1994)
příprava směsi karburátor (Jikov) s automatickým sytičem
kompresní poměr 9,7:1 (rovná dna pístů)
změna vačkového hřídele, tedy časování ventilového rozvodu, odlišná regulace předstihu
největší výkon 50 kW (68 k) / 5500 min-1
největší točivý moment 105 Nm / 3500 min-1
palivo benzin s minimálním oktanovým číslem 95 i bezolovnatý

Š 781.135 B
(od 1993 do konce výroby)
příprava směsi jednobodovým elektronickým vstřikováním Bosch Mono - Motronic, řízený katalyzátor, hliníkové rozvodové tyčky u sacích ventilů
kompresní poměr 8,8:1 (dutiny ve dnech pístů)
největší výkon 40 kW (54 k) / 5000 min-1
největší točivý moment 94 Nm / 3250 min-1
palivo benzin s minimálním oktanovým číslem 91 i bezolovnatý

Š 781.136 B
(konec 1993 začátek 1994)
příprava směsi jednobodovým elektronickým vstřikováním Bosch Mono - Motronic, řízený katalyzátor, hliníkové rozvodové tyčky u sacích ventilů
kompresní poměr 9,7:1(rovná dna pístů)
největší výkon 50 kW (68 k) / 5000 min-1
největší točivý moment 100 Nm / 3750 min-1
palivo benzin s minimálním oktanovým číslem 91 bezolovnatý

Výroba: Bylo vyrobeno 783.167 vozů Favorit, 219.254 vozů Forman, Forman Plus a Forman Praktik a 60.744 vozů Pickup.

Závodní a jiné motory:

pro Škodu Favorit 136 L/A - rallye
1989-1990
Soutěžní verze (rallye) pro skupinu A. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1299 cm³, vrtání 75,8 mm a zdvih 72 mm, komprese 11,7, karburátor Pierburg, výkon 77 kW (105 koní) při 6500 ot/min, točivý moment 117 Nm při 4750 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, hmotnost asi 830 kg, maximální rychlost 130 až 170 km/h a zrychlení na stovku za 10 s.

pro Škodu Favorit 136 L/A - rallye
1993
Soutěžní verze (rallye) pro skupinu A. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1299 cm³, vrtání 75,8 mm a zdvih 72 mm, komprese 12,5, dvojitý karburátor Pierburg, výkon 88 kW (120 koní) při 7000 ot/min, točivý moment 117 Nm při 4750 ot/min. Šestistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, vnější rozměry 3815x1620x1400 mm, hmotnost 750 kg, maximální rychlost podle převodů 150 až 210 km/h.

pro Škodu Favorit 136 L/A - okruhy
1993
Závodní okruhová verze pro skupinu A. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1299 cm³, vrtání 75,8 mm a zdvih 72 mm, komprese 12,5, karburátor Pierburg, výkon 91 kW (123 koní) při 7500 ot/min. Šestistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, hmotnost asi 750 kg, maximální rychlost podle převodů až 210 km/h.

pro Škodu Favorit "H" - okruhy
1991
Speciální vůz pro závody na okruzích, upravený pro skupinu H. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1596 cm³, vrtání 78 mm a zdvih 83,5 mm, komprese 11,8, dva dvojité karburátory Weber, výkon 123 kW (167 koní) při 6500 ot/min, točivý moment 176 Nm při 5500 ot/min. Šestistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, hmotnost 720 kg, maximální rychlost až 240 km/h a zrychlení na stovku za 6 s.

pro Škodu Favorit "H" - okruhy
1992
Speciální vůz pro závody na okruzích, upravený pro skupinu H. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1596 cm³, vrtání 78 mm a zdvih 83,5 mm, komprese 12,0, výkon 129 kW (175 koní) při 8000 ot/min. Šestistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, maximální rychlost 210 km/h.

pro Škodu Pick-Up Free Style 1.3, typ 787 - okruhy
1993
Závodní vozy pro národní okruhové závody Pick-Up Free Style připravovala firma Autospectrum 2000 Mariánské Lázně. Základem byl vůz Pick-Up odvozený z modelu Favorit, u kterého byla ložní plocha zakryta speciálním plastovým dílem. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm a zdvih 72 mm, komprese 12,0, výkon 78 kW (106 koní) při 7000 ot/min. Šestistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, hmotnost asi 750 kg, spotřeba 10 litrů/100 km a maximální rychlost 195 km/h.

pro Škodu Pick-Up Free Style 1.5, typ 787 - okruhy
1994-1995
Řadový čtyřválec Škoda s rozvodem OHV, objem 1490 cm³, vrtání i zdvih 78 mm, komprese 11,9, výkon 95 kW (129 koní) při 6500 ot/min, točivý moment 148 Nm při 5500 ot/min. Šestistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, hmotnost 780 kg, maximální rychlost 205 km/h a zrychlení na stovku za 9 s.

pro Škodu Forman 790.16. (1.6)
1993
Řadový čtyřválec s rozvodem OHC a objemem 1600 cm³, výkon 73 kW (99 koní). Pětistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, vnější rozměry 4160x1620x1420 mm, hmotnost asi 950 kg, maximální rychlost 200 km/h.
Model Škoda Forman (typ 785) s prototypovým motorem Škoda 790.16. Motor byl celohliníkový čtyřválec s rozvodem OHC, připravovaný pro nástupce řady Favorit/Forman. Motor nebyl zaveden do sériové výroby, Felicia 1.6 dostala starší a těžší koncernový litinový čtyřválec VW 1.6/55 kW.

Jedná se o Škodu Favorit vyrobenou v roce 1990. Počet najetých kilometrů není znám, protože je tam nový budík. Na to že je staré už uctihodných 18 let je to ještě živé auto a hodně v ČR a v blízkém okolí použivané a vyskytované. Přelomové auto v historii Škodovky a od té doby se vyrábí jen lepší a lepší auta. Favoš je dobré auto pro začínající řidiče a řidičky. Nejlépe spolehlivé auto a když má poruchu tak si ho opravíte doma a při horších poruchách už sním radši zajdu k doktorovi (servis), aby se na něj podíval:-D. Nedělá žádný problém jezdit přez nějaké překážky pač Favošova světlá výška je velká a né jak u novějších aut. NEMÁM ŽÁDNÝ POCHYB O TOM, ŽE BY TO NĚCO NEPROJELO. VŠUDE DRŽÍ DOBŘE JAK NA VODĚ TAK I NA BLÁTĚ

Silné stránky

-dobrý výhled vzad
-na 46 kW a stáří jede ještě docela rychle
-vyšší světlá výška
-spolehlivost


Slabé stránky

-koroze
-chybějící posilovač řízení, ale už jsem si zvykl, teď už točím na místě jednou rukou
-od čtverky špatněji táhne
-nejsou tvarované sedačky
-malý výkon
-chybějící otáčkoměr, tak jsem si ho tam musel přidat
-při vyšších rychlostech nad 110km/h se hodně třepe
-občastné vrzání interiéru, ale to zpraví bouchnutí
-nedělená sedačka vzadu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

O opravy se stará taťka, většinou se to opraví doma před barákem, ale když dojde na něco co jsi netroufnem tak se to dá do opravy ke známím, kde se o to dobře postarají.
9.5.2008 byla porucha palubovky. Všechny kontrolky svítily uplně na jiných místech než měly. V pojistkách chybělo relé nakonec, ale nevím jak se mohlo stratit.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto se kupovalo v roce 2002 přez známého od jeho známého:D

 

Novinky v recenzi

26.9.2008 00:00

Favoš dostal nové autorádio Trevi usb 5703

28.5.2008 00:00

18.5.2008 Interiér dostal nové červené závodní potahy, budu se snažit dodat nové fotky

28.5.2008 00:00

7.5.2008 Favoš prošel technickou, takže na další 2 roky klid.


Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Velice spolehlivé auto

praktičnost
9
prostornost
9

Pro řidiče a spolujezce hodně prostorné, ale pro cestující vzadu je to horší když jsou sedačky posunuty úplně vzadu což já jako řidič mám při výšce 187 cm.

jízdní vlastnosti
7

zrychlená po 80 km/h je báječné, dále už je to horší.

jízdní komfort
7
provozní náklady
8
náhradní díly
9

Dostupné na každém kroku.

výkon motoru
5

Docela malý, na město to stačí, ikdyž na dálnici to ostudu neudělá.

spotřeba
6

V průměru 7 litrů, ale dá se i míň například při jízdě městem 50 km/h na 5 rychlostní stupeň při 1500 ot/min.

hlučnost motoru
6

Ve vyších otáčkách je to pochopitelné.

kvalita sedadel
5

V zatáčkách lítam ze strany na stranu:D

brzdy
8

Stačí, ale kdyby bylo ABS tak bych se nezlobil

zavazadlový prostor
8

Na toto malá autíčko dostatečně stačí.






Blesk.cz

Málem byli bez aut. Poslancům skoro nikdo nechtěl prodat nové vozy, pouze jeden zájemce

Málem byli bez aut. Poslancům skoro nikdo nechtěl…

Sněmovna vymění část starých škodovek. Na obnovu části vozového parku musela vypsat veřejnou soutěž. Termín pro…

Babské rady na rýmu: Vyzkoušejte rýmovník i bylinky! Které vybrat?

Babské rady na rýmu: Vyzkoušejte rýmovník i bylinky!…

 I když se může zdát, že nás teď ohrožuje hlavně covid, stará dobrá rýma je pořád tady a čeká na svou…

 

iSport.cz

Hoftych: Hoffenheim? Poprvé jsme hráli o rekord, teď se může stát zázrak

Hoftych: Hoffenheim? Poprvé jsme hráli o rekord, teď…

Naděje na postup i přes dva debakly v Evropské lize stále žije. Liberec v odvetě s Hoffenheimem favoritem znovu…

Třinec dal Hradci gól z ofsajdu. Hronek zuřil: To byla komedie! Nemám slov

Třinec dal Hradci gól z ofsajdu. Hronek zuřil: To…

Dvakrát za sebou Třinec blbý den nemá. V neděli dostal v Pardubicích sedm gólů, dvakrát se vyspal a v Hradci…

 

Reflex.cz

Nesvatý svatý Jan Sarkander: Rozděluje českou společnost i 400 let po své smrti. Poslední události to jenom potvrzují

Nesvatý svatý Jan Sarkander: Rozděluje českou…

Snad žádný jiný kanonizační proces u nás nevyvolal tolik polemik, protestů a takové rozdělení společnosti jako…

Odlehlá indiánská vesnice Colpitas ukrytá v andských velehorách je domovem Ajmarů. Mají i státní školu pro pět dětí

Odlehlá indiánská vesnice Colpitas ukrytá v andských…

Když po dvouhodinovém stoupání serpentinami do výšky 4800 metrů začne prašná cesta konečně ztrácet výšku,…