Recenze

8 Majitel

Škoda Favorit 136 L

8.90 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Fávo Rok výroby 1990 Koupeno nové najeto [km]:220000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 43 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Agy".

Něco z historie:

Tento vůz se představil v roce 1987. Výroba tohoto vozu probíhala v letech 1988-1994. Tento vůz byl kdysi pro Škodu přelomový model,zároveň to byl skok který se podařil málokteré automobilce. Úplně 1.prototyp vznikl v roce 1980.Byl to první moodel Škody s motorem ve předu a pohonem předních kol. Na designu se podílel italský návrhář Giovani Bertone. První modernizace proběhla v roce 1991. Hlavní změnou v roce prošla přední maska, karburátory byly nahrazeny vstřikováním. V tomto roce se představil typ 135 s nižší spotřebou, oktanovým nárokem(91 místo 95), s kratšími dráhami převodovky a pochopitelně nižším výkonem. Druhá modernizace proběhla v roce 1993. Výroba modernizované Škody Favorit probíhala v letech 1993-1994. Modernizace se dotkla mnohých dílů. Změněna byla přední maska, kola, v zadní části přibylo logo automobilky, výplně dveří byly nově spracovány, přístrojová deska byla pozměněná a jednobarevná, přibyly katalyzátory, změnily se výbavy (místo L a LS, LX a GLX), změnily se také motory, zavedly se limitované série (kterých bylo u modernizovaného typu mnoho-Color line,Blask line...)

Combi odvozené od Favorita se jmenovalo Forman. Tento vůz se předstail v roce 1991. Výroba tohoto vozu probíhala v letech 1991-1995. Škoda Forman byla veřejnosti známá jako ,,Forman", avšak byla vyvíjena pod Označením ,,785 Tourist".

Vyráběli se i užitkové verze. První z nich dostala jméno Pick-Up. Tento vůz se představil v roce 1991 a výroba tohoto vozu probíhala v letech 1991-1995. Jednalo se o 2.místný, užitkový vůz odvozený od modelové řady Favorit.Další z nich byla verze Praktik. Tento vůz se představil v roce 1990. Výroba tohoto vozu probíhala v letech 1991-1995. Jednalo se o klasický model formanu jenom neměla od zadních dveřích skla ( krom zadního). Skla byla nahrazena plechy.

Výbava:do posledních modelů se dávali i věci jako je centrální zamykání a nebo dělená zadní sedadla. To však není náš případ. Naše auto je totální "holinka".

Ještě bych měl dodat, že auto je otce, ale hodně s ním jezdím i já takže vím co je zač. Jinak myslím, že Favorit všichni dobře znají. Je to rok výroby 1990 takže poněkud starší, ale motoristicky je dobrej. Jenom v zimě odešel tachometr, tak musíl jít novej. Ted občas prokluzuje spojka. První "příznaky" se objevili dneska, takže se to bude muset vyřešit. Ale jak říkám prakticky se jen mění olej. To auto je otce pracovní, takže s ním jezdí do práce atd. Podle toho vypadá stav tachometru. Jinak otec je truhlář, takže si Fano užil i vožení fošen a dalších materiálů. Ale táhne pořád dobře.

Silné stránky

1)Silnější motor (o proti 135)
2)Jednoduchá konstrukce dílů
3)Dostupná a jednoduchá montáž
4)Levné a snadno dostupné náhradní díly.

Slabé stránky

1)Kozoze
2)Spotřeba (i když neví tak strašná, ale o proti feldě? :-/ )
3)Bezpečnost

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto je po stránce problémů, motoru a vůbec všeho celkem držák. Jedinej problém je s korozí těch plechů. Některý jsou jak s papíru. Nejhorší jsou asi 5. dveře. Začátek roku měněný tachometr a odešla cívka startéru. Jinak auto tento rok jezdí bez problémů.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto se kupovalo před 7 lety v auto bazaru kousek od hlavního nádraží v Brně a samotný prodej byl bez problémů.

 

Novinky v recenzi

12.6.2009 11:45

Umřel

Tohle fáčo před v říjnu 10týho umřel. Odvezli jsme ho do Kotvrdovic na vrakoviště. Co jsme ale netušili bylo, že si ho půjčej hasiči a rozstříhaj nám ho. Aspoň po smrti posloužit jako svičebnice pro hasiče.


Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Nestěžujem si ;)

praktičnost
8

Na to jak vypadá tak místa dosti. Utáhne všechno

prostornost
7

Místa všude dost ;)

jízdní vlastnosti
7

Ve felicii se jede o něco líp

jízdní komfort
7

Ve felicii se jede o něco líp

provozní náklady
8

V pořádku

náhradní díly
10

Levné a snadno dostupné

výkon motoru
8

Dostačující

spotřeba
9

O proti Felicii vyšíí, ale je v celku rozumná

hlučnost motoru
6

Hlavně nad 3500ot/min to řve jak.......

kvalita sedadel
7

dostačuje

brzdy
8

Brzy by mohli být lepší, ale není to žádnej sporťák

zavazadlový prostor
8

Nezdá se, ale vejde se tam opravdu hodně věcí






Blesk.cz

Noční pieta vdovy Olgy Menzelové: Osamocená truchlila v prázdném Rudolfinu!

Noční pieta vdovy Olgy Menzelové: Osamocená…

S oscarovým režisérem Jiřím Menzelem (†82), který zemřel 5. září, se během pátku měla možnost rozloučit široká…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

Dynamo po výhře dupalo ve dveřích. Tak už nás pusťte na děkovačku!

Dynamo po výhře dupalo ve dveřích. Tak už nás pusťte…

Končila první minuta prodloužení a Martin Kaut nakopl motory. V tu chvíli byl led jenom jeho. Zabral, ujel,…

Špatně jsme dostupovali hráče, zlobil se Kotal. Ocenil i výkon Součka

Špatně jsme dostupovali hráče, zlobil se Kotal.…

Své hráče důsledně varoval před tím, aby se neopakovala situace ze zápasu v Karviné. Marně. Sparťané doma proti…

 

Reflex.cz

Pohřeb Tomáše Garrigue Masaryka: Zastavená doprava, 3800 policistů a půl milionu smutečních hostů

Pohřeb Tomáše Garrigue Masaryka: Zastavená doprava,…

Je tomu 83 let, kdy byl pohřben zakladatel Československé republiky, prezident osvoboditel, tatíček Tomáš…

Prostituce, drogy, hazard: Opevněné město Kowloon nerespektovalo žádné zákony

Prostituce, drogy, hazard: Opevněné město Kowloon…

Po druhé světové válce čelil britský Hongkong masívnímu přívalu čínských imigrantů, které nebylo kde ubytovat.…