Recenze

10 Majitel

Škoda Yeti

7.87 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Yeti, foto 1 Škoda Yeti, foto 2 Škoda Yeti, foto 3 Škoda Yeti, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Džety Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:20000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.1

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "milan_ruzicka".

Jde o Yetiho v modré metalíze. Pod kapotou vrní 140 koní, kteří se živí naftou. Samozřejmostí ve výbavě je pohon všech kol, jinak dle mého soudu nemá pořizování takovéhoto auta příliš smysl, to bych volil nějakou jinou, levnější, variantu.
Náš Yeti je narozdíl od pravděpodobně většiny ostatních často provozován v "náročnějších" podmínkách, než je česká silnice, tím mám na mysli louky, luhy a háje české kotliny. Opravdu se často dostaneme daleko od asfaltu do míst, kde mohu vyzkoušet "terénní" schopnosti auta a musím říct, že jsem celkem spokojený. Ovšem není to bez ztráty kytičky. Obecně jsem se nesetkal se situací, kde by si nevěděl rady, dokud si nesedne na břicho, pak je všechno marné. Pro takovéto cesty je potřeba vyměnit pneumatiky za nějaké s lepším vzorkem a vyhnout se 17" kolům. Já jezdím a jsem velice spokojený na Michelinkách Latitude Cross v rozměru 215/65 R16. Nezapomeňte na paket pro špatné cesty, na ten plech pod motorem už jsem párkrát narazil, neříkám, že nebýt ho, bylo by po něm, ale takhle je to jistější.
Co se týče spotřeby, tak tu jsem poměrně spokojený. S letními penumatikami Continental ContiPremiumContact 2 se při rozumné jízdě mimo město dá jet za 5 - 5.5 l/100km, ve městě se ve standardním provozu dá jet do 7 l. Samozřejmě, když chci, dokáže spotřeba pořádně vyletět. Nejjednodušeji to jde na dálnici, tam se dá lehce vylézt k 8 litrům i výš, hodláte-li překračovat stotřicítku.

Silné stránky

S vozem jsem velmi spokojený, těžko vypichovat silné stránky, je to v podstatě celé auto, ale zkusím, čeho jsem si nejvíce všiml:
- Motor 2.0 103kW TDI (zvuk, síla, spotřeba)
- Řazení (lehké, krátké dráhy)
- Zadní sedačky (sklápění, vyndávání)
- Pohon 4x4 (spojka sepíná včas, reaguje dobře - bál jsem se, že bude sepínat pozdě a tak)
- Držení stopy na silnici

Slabé stránky

Tady jsou to opravdu mouchy:
- 2. rychlostní stupeň je "strašně" daleko, na volnoběh si auto jede okolo 20km.h-1, už kvůli spojce bych ocenil, kdyby šla dvojka níž. Nějaké rozjezdy na dvojku téměř nepřipadají v úvahu.
- absence rozměru 215/65 R16 v TP
- nemožnost vypnutí asistenta pro sjíždění kopců (Offroad režim)
- poměrně agresivní zásahy ESP (tvrdé brždění), ale zdá se mi, že postupem času je to lepší, asi to bude jen subjektivní


Teď mouchy k provozu v terénu (to ale nikdo nečekal, že by v Yetim někdy bylo).
- nízká světlá výška (takové 2 či 3 cm nahoru by se hodily - třeba jako příplatková výbava)
- nemožnost trvalého připojení zadní nápravy
- přál bych si redukční převodovku
- mechanická uzávěrka diferenciálů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po 14000km problikla kontrolka "žhavení" čili obecně porucha motoru, jen problikla a dál nic, pak po 18000km chvíli svítila, asi 100km a pak zase zmizela a od 19000km svítí pořád a auto je objednané na servis.
Servis hotov, na nic nepřišli tak jen přehráli SW v ŘJ motoru, zatím dobrý (200km)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Tady můžu jen chválit. Jde o brněnský autosalon na Vinohradech. Prodejce je pan inženýr (a teď si nejsme úplně jistý, ale jméno by mělo být plus minu správně) Kolářek

 


Další vozy Škoda Yeti



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím dojel všude a ikdyž svítí nějaká kontrolka, auto jede dál

praktičnost
10

Tady je ohromná výhoda sklápění zadních sedadel.

prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9

Tak je to škodovka, to bude vždycky tvrdší auto, ale zase v terénu nelítáte jak na horské dráze.

provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
9

Určitě existují i auta s menší spotřebou, ale poměr spotřeba/výkon je skvělý.

hlučnost motoru
8

Je to diesel, ale odhlučněný hezky. Oproti PD případně Volvům paráda.

kvalita sedadel
9

Tady bych se přikláněl k lepšímu bočnímu vedení, právě kvůli jízdám v terénu.

brzdy
10
zavazadlový prostor
9

Kufr je trochu menší, ale zase hezky hranatý a zatím se do auta vlezlo vše, co jsem potřeboval. Maximum je 7 lidí + 7 batohů (gemmy) a 2 kytary.






Blesk.cz

Havlíček „superministrem“. Babiš ostře sepsul ČSSD: Je mi jedno, co se jim nelíbí

Havlíček „superministrem“. Babiš ostře sepsul ČSSD:…

Andrej Babiš (ANO) čelí kritice, že svému oblíbenci Karlovi Havlíčkovi (za ANO) „naložil“ příliš. Havlíček se v…

Kulečníková legenda Dick Jaspers (54) v Praze. „Být nejlepším je břemeno a zodpovědnost,“ říká

Kulečníková legenda Dick Jaspers (54) v Praze. „Být…

V jeho sportu nerozhodují ani tak fyzické proporce, jako spíše přesnost, preciznost, svěží mysl. A šikovné ruce.…

 

iSport.cz

Australian Open: Kvitové stačila na postup hodina, Serena senzačně končí

Australian Open: Kvitové stačila na postup hodina,…

Petra Kvitová postoupila do osmifinále grandslamového Australian Open. Loňská finalistka si ve třetím kole v…

Dopita ve Sport Magazínu: o triumfech, poškozeném zdraví a proč opustil NHL

Dopita ve Sport Magazínu: o triumfech, poškozeném…

Exkluzivní povídání s někdejším hokejovým titánem Jiřím Dopitou dominuje pátečnímu Sport Magazínu. Šampion…

 

Reflex.cz

Smrtící koronavirus: Čína už eviduje 26 obětí nového viru. Uzavřeno je 11 měst s 37 miliony obyvatel

Smrtící koronavirus: Čína už eviduje 26 obětí nového…

Už 26 obětí evidují čínské úřady v souvislosti s šířením nového typu koronaviru, který se na konci loňského roku…

Bohumil Pečinka: Žít a nechat žít! To bylo hlavní heslo Jaroslava Kubery a řídil se jím celý život

Bohumil Pečinka: Žít a nechat žít! To bylo hlavní…

Když jste dělali rozhovor s Jaroslavem Kuberou (1947–2020), měli jste pocit, že sedíte u sopky, z níž se místo…