Recenze

10 Majitel

Toyota Carina 2,0 Gli 16V

9.56 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Carina, foto 1 Toyota Carina, foto 2 Toyota Carina, foto 3 Toyota Carina, foto 4 Toyota Carina, foto 5 Toyota Carina, foto 6 Toyota Carina, foto 7 Toyota Carina, foto 8
Toyota Carina, foto 9 Toyota Carina, foto 10 Toyota Carina, foto 11 Toyota Carina, foto 12 Toyota Carina, foto 13 Toyota Carina, foto 14 Toyota Carina, foto 15 Toyota Carina, foto 16 Toyota Carina, foto 17 Toyota Carina, foto 18 Toyota Carina, foto 19 Toyota Carina, foto 20 Toyota Carina, foto 21 Toyota Carina, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Carina Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:249000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 89 kroutící moment [Nm]: 183 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.1 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "m.a.r.e.k_88".

Zdravím návštěvníky moje.auto.cz. Jsem zde častým návštěvníkem a baví mě číst recenze na různá auta a zajímavé postřehy a komentáře ostatních uživatelů. Ale co mě rozhodně nebaví je čtení příspěvků, které řeší jenom témata, jako „boj o co nejvyšší hodnocení“ ,nebo oficiální vlastnictví konkrétního auta a rozbor, jestli je to opravdu MOJE auto..Už delší dobu se rozmýšlím, jestli tady mám přispět autem, nebo radši z výše uvedených důvodů ne. Teď se pomyslná miska vah překlopila na stranu „ANO“ , a proto bych chtěl hned ze začátku uvézt, že v techničáku je majitelem můj otec, i když s autem jezdím v podstatě jen já. Druhá věc: Nezáleží mně na hodnocení.Nejsem žádný spisovatel, ani fotograf, proto ani nečekám žádné závratné hodnocení. Auto tady dávám spíše proto, abych se podělil o moje osobní dojmy a znalostmi ohledně Toyoty Cariny a proto, abych se od ostatních uživatelů případně dozvěděl další informace, které nemám. Proto mně ani nemusíte v komentářích psát něco jako „dodělej recenzi“, „více fotek“ , „umyj auto“ ,nebo příspěvky tohoto typu, děkuji :)

Dost bylo úvodních „keců“ a přání, proto napíši nejdřívě něco k historii.
Toyota Carina 2 se vyráběla v letech 1988-1992 ve verzích liftback, sedan a combi a byla určena převážně pro Evropu. Verze pro japonský trh se jmenovala Corona, ale nějaké podrobnější údaje a rozdíly neznám. Vyráběla se v pro mě zámých čtyřech motorizacích, z toho 3 benzinové a 1 diesel. V benzinu se dělaly 1,6Xls ; 1,6Xli ; 2,0Gli a 2,0Gti(na nepřesnosti a případné omyly mě,prosím, upozorněte). Naše Carina - verze liftback, - byla vyrobena v roce 1992 a do rodiny se dostala v roce 1995, když jsme ji nechali přivézt, jako lehce bouranou, z Německa. Tehdy jsem byl ještě menší smrad, než jsem teď ;) a možná právě proto se mi dostala hluboko pod kůži, což přetrvalo do teď. Od té doby s ní nebyly sebemenší problémy a nikde nás nenechala, čímž musím potvrdit roli klasického japonského držáka. To by k historii mohlo stačit, přistoupím tedy k popisu naší Cariny.

Takže co vám vlastně chci představit? Celý název zní Toyota Carina 2,0 Gli 16V, kde pod kapotou leží příčně uložený řadový čtyřválec o objemu 1998 cm3 s ventilovým rozvodem OHC, výkonem 89kW při 4400 n/min a kroutícím momentem 183Nm. Interní označení motoru zní 3S-FE. Motor žije, dalo by se říct, dvojím životem. Do přibližně 3800n/min to není žádný dravec, ale po překročení této hranice se otevírá druhá komora sání a auto citelně víc zrychluje a hodně lidí i s DALEKO novějšími´a ne zrovna slabými auty potom nechápe, jaký starý, nenápadný „vrak“, je to vlastně předjíždí. Co pravděpodobně velkou měrou přispívá k tomuto faktu je hmotnost, která je pouze 1050kg! Motor je spojen s pěti stupňovou, manuálně řazenou převodovkou, která je spřevodovaná podle mě celkem do krátka- při 140km/h točí motor 4000n/min. Jinak při aktuálním stavu kilometrů (při psaní recenze 249 000) už jde poznat, že má převodovka nejlepší léta za sebou. No ale zpátky k technickým údajům. Co do rozměrů Carina není příliš velká, ale ani malá. Na délku má 4440mm, široká je 1690mm, a výška 1570mm. Auto má rozvor 2525mm a rozchod 1455mm ve předu a 1425mm na zadní nápravě. Z toho plyne, že spadá do střední třídy. Výrobcem uváděné zrychlení z 0 na 100km/h je 9,1s a maximální rychlost 195km/h. Zrychlení jsem netestoval, ale jednou jsem zkoušel maximálku a "vyždímal" jsem z ní 205 tachometrových. Ale to už není zrovna nejbezpečnější rychlost s tímto autem a taky na to, holka, nebyla stavěná. Spotřeba je hodně závislá na stylu jízdy a naložení auta. Teď v zimě s Carinou jezdím 1x týdně trasu Zlín-Brno, kdy je naložená 5ti lidma a plným kufrem a vezme si 9l/100 ,což je celkem dost. Na druhou stranu v létě, když nejsem naložený se dá s lehkou nohou jezdit za 7,5l. Celkově to není nic slavného, ale nemůžeme chtít po starém dvoulitru žádné zázraky. Co se týká podvozku, tak ten by mohl být klidně tvrdší, mám rád sportovnější,svižnější - ale POZOR- bezpečnou a ne na hranici možností stavěnou jízdu. Ale na druhou stranu auto bylo koncipováno jako rodinný liftback a po tom se, zejména v těch letech, nechtěly žádné sportovní vlohy. Carina má obuty pneu o rozměrech 185/65 R 14. Když se ale dostanu k brzdám, tak musím být (i když nerad) ke Carině dost kritický. Ve předu se nacházejí kotoučové s vnitřním chlazením a vzadu bubnové. Nevím jestli je to opotřebením kotoučů a destiček (v servise říkali, že ještě můžou chvíli v klidu jezdit) ,nebo jestli jsou brzdy tak poddimenzovány. Každopádně při vyšších rychlostech na dálnici a s plně naloženým autem bych si představoval daleko lepší brzdný účinek. Interiér je na svou dobu podle mě velice povedený, plasty dokonce pěknější, než u některých nových aut (nechci jmenovat, aby se majitelé neurazili a nevznikla zbytečná rozepře v diskuzi). Sedačky jsou velice pohodlné a kufr, v naší verzi liftback, bych si troufnul přirovnat k Octávii I. Nedal bych za to ruku do ohně, ale o moc menší nebude. Zadní sedadla jdou sklopit do roviny, čímž se nákladový prostor dá ještě o hodně zvětšit. Nevím, jaké vybavení bylo v době výroby auta standardní, nebo nadstandardní, tak nevím,co stojí za vyjmenování. Ale možná bych se měl zmínit o elektrickém stahování všech oken, elektrické nastavení zrcátek, otáčkoměr, centrální zamykání. Každopádně nevýhodou je absence ABS (slyšel jsem, že do některých modelů se dává, tak nevím, proč není v té naší).

Pokud jste se dočetli až sem, tak jsem velice rád a chtěl bych Vás poprosit o komentář, ať už kladný, nebo záporný a pokud máte jakékoliv připomínky, či doporučení, tak budu rád, když se s nimi podělíte!

Silné stránky

- jednoznačně SPOLEHLIVOST
- MOTOR na svou dobu a určení relativně pružný
- DÍLENSKÉ ZPRACOVÁNÍ
- VÝBAVA
- VELKÝ KUFR

Slabé stránky

-BRZDY
-ŠPATNÁ DOSTUPNOST NÁHRADNÍCH DÍLŮ
-VEDENÍ VÝFUKOVÉHO POTRUBÍ (velmi nízko u cesty-na nerovnostech není problém "škrtnout" o zem)
-HLUČNOST MOTORU(výfuku) PŘI VYŠŠÍCH OTÁČKÁCH

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zliner Zlín-bez problému.
O servisování se zatím stará otec, proto k tomu nemám moc co říct.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Byl jsem malý smrad-neznám podrobnosti :-)

 


Další vozy značky Toyota



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

nic jiného dát nemůžu

praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
6
výkon motoru
9
spotřeba
7
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
6
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…