Recenze

10 Majitel

Toyota Prius

9.94 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Prius, foto 1 Toyota Prius, foto 2 Toyota Prius, foto 3 Toyota Prius, foto 4 Toyota Prius, foto 5 Toyota Prius, foto 6 Toyota Prius, foto 20 Toyota Prius, foto 21
Toyota Prius, foto 22 Toyota Prius, foto 23 Toyota Prius, foto 24 Toyota Prius, foto 25 Toyota Prius, foto 26 Toyota Prius, foto 27 Toyota Prius, foto 28 Toyota Prius, foto 29 Toyota Prius, foto 30 Toyota Prius, foto 31 Toyota Prius, foto 32 Toyota Prius, foto 33 Toyota Prius, foto 34 Toyota Prius, foto 35 Toyota Prius, foto 36 Toyota Prius, foto 37 Toyota Prius, foto 38 Toyota Prius, foto 39 Toyota Prius, foto 40 Toyota Prius, foto 41 Toyota Prius, foto 42 Toyota Prius, foto 43 Toyota Prius, foto 44 Toyota Prius, foto 45 Toyota Prius, foto 46 Toyota Prius, foto 47 Toyota Prius, foto 49 Toyota Prius, foto 50 Toyota Prius, foto 51 Toyota Prius, foto 52 Toyota Prius, foto 53 Toyota Prius, foto 55 Toyota Prius, foto 56 Toyota Prius, foto 57 Toyota Prius, foto 58 Toyota Prius, foto 59 Toyota Prius, foto 60 Toyota Prius, foto 61 Toyota Prius, foto 62 Toyota Prius, foto 63 Toyota Prius, foto 64 Toyota Prius, foto 65 Toyota Prius, foto 66 Toyota Prius, foto 68 Toyota Prius, foto 69 Toyota Prius, foto 102 Toyota Prius, foto 121 Toyota Prius, foto 122 Toyota Prius, foto 123 Toyota Prius, foto 124 Toyota Prius, foto 125 Toyota Prius, foto 126 Toyota Prius, foto 127 Toyota Prius, foto 128 Toyota Prius, foto 129 Toyota Prius, foto 130 Toyota Prius, foto 132 Toyota Prius, foto 133 Toyota Prius, foto 134 Toyota Prius, foto 135 Toyota Prius, foto 136 Toyota Prius, foto 139 Toyota Prius, foto 141 Toyota Prius, foto 142 Toyota Prius, foto 143 Toyota Prius, foto 144 Toyota Prius, foto 145 Toyota Prius, foto 150 Toyota Prius, foto 152 Toyota Prius, foto 153 Toyota Prius, foto 154 Toyota Prius, foto 155 Toyota Prius, foto 156 Toyota Prius, foto 157 Toyota Prius, foto 158 Toyota Prius, foto 159 Toyota Prius, foto 160 Toyota Prius, foto 161 Toyota Prius, foto 162 Toyota Prius, foto 163 Toyota Prius, foto 164 Toyota Prius, foto 165 Toyota Prius, foto 166 Toyota Prius, foto 167 Toyota Prius, foto 168 Toyota Prius, foto 169 Toyota Prius, foto 170 Toyota Prius, foto 171 Toyota Prius, foto 172 Toyota Prius, foto 173 Toyota Prius, foto 174 Toyota Prius, foto 175 Toyota Prius, foto 176 Toyota Prius, foto 177 Toyota Prius, foto 178 Toyota Prius, foto 179 Toyota Prius, foto 180 Toyota Prius, foto 181 Toyota Prius, foto 182 Toyota Prius, foto 200 Toyota Prius, foto 201 Toyota Prius, foto 202 Toyota Prius, foto 203 Toyota Prius, foto 204 Toyota Prius, foto 205 Toyota Prius, foto 250 Toyota Prius, foto 251 Toyota Prius, foto 252 Toyota Prius, foto 253
 

Technické info

Přezdívka auta tramvaj Rok výroby 2010 Koupeno ojeté palivo: hybrid počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 73 kroutící moment [Nm]: 142 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.4 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 1 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 445 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.5

Popis vozu

Toyota Prius vzbuzuje v zemi, kde peníze za reklamy přikazují velebit diesel, obrovské vášně. Nějaký pomatený rozumbrada napsal článek o těžbě a lodích, a hned se toho pár snadno ovlivnitelných jedinců chytlo. Jestli tedy Prius není ekologický, vážím si každého jeho odpůrce, který do záchodu nelije savo, a na mytí nádobí nepoužívá jar. Nebo snad pro ostatní automobily rostou díly a pneumatiky v sadech a zahradách, odkud se po světě vozí na oslech?

Touto recenzí bych rád vyvrátil některé lži, které šíří špatně informovaní nebo hloupí lidé. Občas kritizovaný vzhled je otázkou vkusu. Mně by se třeba nelíbila dívka takového kritika...

PRIUS, KRÁL HYBRIDŮ

Benzínoelektrický hybrid vymyslel již v roce 1900 Ferdinand Porsche. Myšlenka postavit funkční a úspěšný hybrid se oživila vždy po nějakém světovém ropném šoku. Ve světě proběhlo několik pokusů, ale až od sedmdesátých let minulého století koketovali s vlastními hybridními vozy inženýři japonské Toyoty.
První Toyota Prius se začala prodávat v roce 1997 v Japonsku, dále pak v USA a v Evropě. Zpočátku se Prius neprodával dobře, ale rostoucí ceny ropy a plynu se staly důvodem, proč lidé hledali alternativu. Skutečným hitem a modlou hi-tech se Toyota Prius stala v roce 2001, kdy si své auto u dealera v Hollywoodu koupili Leonardo DiCaprio a Cameron Diaz. První generace se prodalo okolo 70.000 kusů.
Druhá generace Priusu se představila v roce 2003 s upraveným pohonem, který znamenal zlepšení parametrů při současném zvýšení výkonu. Nový pětidveřový Prius byl silnější, rychlejší a úspornější než jeho předchůdce, a stal se okamžitě módní ikonou. Obě generace používaly stejné základní technologické prvky, stejný elektromotor a stejný motor o objemu 1 497 ccm, jen s nepatrně jinými parametry. V roce 2008 dosáhl celosvětový prodej 1 milion vozů.
Od roku 2009 je na trhu třetí generace s výkonnějším elektromotorem (60 kW) a motorem o objemu
1 798 ccm (73 kW). Celkový výkon systému Hybrid Synergy Drive je 134 koní a kombinovaná spotřeba 3,9 l/100 km.
Jako majitel již čtvrtého Priusu doporučuji plynulou jízdu, je nutné naučit se ovládat specifické vlastnosti vozidla, a potom není problém se dostat spotřebou právě pod 4 litry. Prius třetí generace se rovněž může pochlubit koeficientem odporu vzduchu 0,25, a tím je nejvíce aerodynamickým sériově vyráběným automobilem na světě. Do dnešních dnů prodala Toyota více než 3 miliony Priusů.
Nejprodávanější a nejoblíbenější hybridní automobil na světě se v roce 2015 dočká čtvrté generace. Spekuluje se o menším elektromotoru, větších akumulátorech a není ani jasné, zda zůstane u NiMH článků nebo jestli přejde na Li-Ion nebo úplně jiný typ. Nový Prius dostane novou globální platformu TNGA, která vozu zajistí větší tuhost a snížení těžiště, což by mělo zlepšit chování na silnici. Příští generace má být zkrátka výkonnější a ještě úspornější, a podle vedení automobilky svým designem přijatelnější pro širší okruh zákazníků. Čtvrtý Prius bude možná plný překvapení.

LEŽ Č.1 NEEKOLOGICKÁ VÝROBA

Prius se vyrábí v supermoderním závodě s ekologickými atributy, tedy v továrně, jaká k vozu šetrnému pro životní prostředí rozhodně patří.
Pýchou závodu Tsutsumi jsou plochy s bohatou vegetací a alternativní zdroje energie. Čistička použité vody vypouští dokonce pětkrát čistší vodu než je v řece, z níž se do závodu čerpá. Denně automobilka spotřebuje pět tisíc tun vody, kterou takto vrací do řeky.
Zajímavostí je výroba elektrické energie v slunečních článcích, jež pokrývají střechy továrních budov spolu se zatravněnými plochami. Poprvé byly namontovány v březnu 2008 s kapacitou 2000 kW, což odpovídá spotřebě pěti stovek domácností, uspoří 740 tun CO2 ročně a také 2500 sudů ropy po 200 litrech objemu. Dalším z vrcholů ekologických opatření je fotokatalytický nátěr továrních budov na ploše 22 000 čtverečních metrů, jehož částice reagují s ultrafialovým zářením slunečních paprsků a vytvářejí efekt čistění vzduchu, eliminace bakterií na zdech a odstraňování prachu ze zdí. Toyota uvádí, že jde o stejný účinek, jaký může zajistit dva tisíce vysazených topolů, známých očistnou funkcí přilehlých ploch. Navíc je Prius z více než 85 % recyklovatelný a z více než 95 procent navratitelný.

LEŽ Č.2 NEEKOLOGICKÁ DOPRAVA

Automobilka Toyota vylepšuje nejen své továrny, ale i nákladní lodě kterými přepravuje svá auta.
Loď Auriga Leader je od roku 2009 vybavena 328 solárními panely. Později byla doplněna o NiMH baterie, které snižují spotřebu paliva. Během jedné cesty loď převeze 6200 automobilů. Ve stavbě jsou další hybridní lodě, a probíhají též pokusy s vlečnými větrnými draky.

LEŽ Č.3 DRAHÉ BATERIE

Hojně používaná lež o drahých bateriích je asi nejzásadnější. Občas jsem v diskusích zahlédl i dohady o statisícových částkách. Cena baterií pro Prius 3 je k březnu 2014 pouze 44.444 Kč. V České republice ještě není jediný Prius, který by výměnou baterií prošel. Ze světa jsou známy výměny baterií od najetí 500.000 km a mnohem více! Jsou totiž případy, kdy se baterie nemusely měnit ani po ujetí milionu kilometrů.
To mi nedá porovnat třeba s výměnou filtru pevných částic u moderních dieselů. Jsou to velmi drahé časované bomby, a otázkou je, jak dlouho vydrží do další výměny. Kolik jich je asi potřeba například do ujetí oněch 500.000 km?

PRIUSŮ NIKDY NENÍ DOST

První Prius jsem koupil v roce 2009 manželce. Do té doby používala 3 SUV, naposledy Nissan Murano V6. Po narození syna se zkrátka začalo po Praze jezdit více, navíc hrůzovláda carevny Nagyové v celé zemi snížila životní úroveň, a tak bylo nutné se podívat po nějaké náhradě. Podmínkou bylo auto spolehlivé (čti japonské), a během pár dní se dostavila myšlenka na pohon hybridní.
Po přečtení několika nezaujatých testů (zahraničních) jsme se rozhodli pro Toyotu Prius.
První Prius II (r. v. 2008) jsem koupil v Táboře. Žena si ihned auto zamilovala, a během několika dní si jeho zeleným lakem označkovala všechny cesty vedoucí domů. S Priusem II jsme najezdili zhruba 40.000 kilometrů. Krásných a bezstarostných kilometrů! 3 roky spokojenosti způsobily touhu po další generaci Priusu.

Toyota Prius druhé generace má zážehový čtyřválec o obsahu 1497 ccm3 s 57 kW, a elektomotor s 50 kW. Zrychlení 0-100 km/h za 10,9 s.

První Prius III jsem koupil v Berlíně. Od té doby jsem jich vystřídal hned několik, včetně praktičtějšího Priusu Plus.

Toyota Prius třetí generace má zážehový čtyřválec o obsahu 1798 ccm3 se 73 kW, a elektomotor s 60 kW. Zrychlení 0-100 km/h za 10,4 s.

Silné stránky

Ekonomický provoz, pověstná spolehlivost, a stále ještě vysoká individualita. V porovnání s moderním dieselem se stejnou spotřebou je Prius mnohem výhodnější servisem.

Slabé stránky

Tady nemůžu napsat nic. Prius si to nezaslouží. Nebudu jako nějaký týpek z diskuse na AUTO.CZ, a nebudu psát, že Prius není sportovní automobil, ani že se vůbec nehodí do terénu.
Podle mého nemá Prius slabé stránky, navíc je generaci od generace lepší a lepší! Jak bude asi vypadat Prius 10? ;-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nic. Opravdu nic, a to je to nejdůležitější. Pouze servisní prohlídky a svolávací akce, které jsou spíše reklamním tahem.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Všechny Priusy jsem koupil na různých místech. Důležité je se s prodejci moc nemazat (pokud nekupujete auto nové), nenechat se houpat řečmi o předešlém majiteli starém pánovi nebo staré vdově. Důležité je vzít si technický průkaz vozu, zavolat dealerovi (ne vždy je vstřícný), a zeptat se na VIN. Pokud jsou nějaké pochybnosti, je lepší jít pryč.

 

Novinky v recenzi

23.4.2015 09:52

Prius maratón

S posledním Priusem jsem během tří týdnů najezdil 4.500 kilometrů. Nejdříve byla cesta z Prahy do italského Janova, tedy ke Středozemnímu moři, kde nás čekala 13 denní plavba s MSC Sinfonia do Atlantiku a pak jsem jel autem z Janova přes Prahu do Amsterdamu, kde jsem se podíval až k Severnímu moři a užil si jako kapitán plavbu menší lodí po kanálech.
Průměrná spotřeba 4,4 litru je výsměchem všem rádoby (zaujatým) odborníkům, kteří vidí výhody hybridu jen a pouze ve městě.
Nejdůležitější je pro mě však neuvěřitelná spolehlivost auta. Prostě už se všeho ostatního bojím.

14.3.2014 18:32

Upgrade

Dnes proběhl u bílého Priusu tovární upgrade.


Přidat názorDiskuse: Toyota Prius

Další vozy Toyota Prius



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…