Recenze

Mikesus (muž 33 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Toyota Highlander Hybrid Executive AWD-i

9.97 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Highlander, foto 1 Toyota Highlander, foto 2 Toyota Highlander, foto 3 Toyota Highlander, foto 4 Toyota Highlander, foto 5 Toyota Highlander, foto 6 Toyota Highlander, foto 7 Toyota Highlander, foto 8
Toyota Highlander, foto 9 Toyota Highlander, foto 10 Toyota Highlander, foto 11 Toyota Highlander, foto 12 Toyota Highlander, foto 13 Toyota Highlander, foto 14 Toyota Highlander, foto 15 Toyota Highlander, foto 17 Toyota Highlander, foto 18 Toyota Highlander, foto 19 Toyota Highlander, foto 20 Toyota Highlander, foto 21 Toyota Highlander, foto 22 Toyota Highlander, foto 23 Toyota Highlander, foto 24 Toyota Highlander, foto 25 Toyota Highlander, foto 26 Toyota Highlander, foto 27 Toyota Highlander, foto 28 Toyota Highlander, foto 29 Toyota Highlander, foto 30 Toyota Highlander, foto 31 Toyota Highlander, foto 32 Toyota Highlander, foto 33 Toyota Highlander, foto 34 Toyota Highlander, foto 35 Toyota Highlander, foto 36 Toyota Highlander, foto 37 Toyota Highlander, foto 38 Toyota Highlander, foto 39 Toyota Highlander, foto 40 Toyota Highlander, foto 41 Toyota Highlander, foto 42 Toyota Highlander, foto 43 Toyota Highlander, foto 44 Toyota Highlander, foto 45 Toyota Highlander, foto 46 Toyota Highlander, foto 47 Toyota Highlander, foto 48 Toyota Highlander, foto 49 Toyota Highlander, foto 50 Toyota Highlander, foto 51 Toyota Highlander, foto 52 Toyota Highlander, foto 53 Toyota Highlander, foto 54 Toyota Highlander, foto 55 Toyota Highlander, foto 56 Toyota Highlander, foto 57 Toyota Highlander, foto 58 Toyota Highlander, foto 59 Toyota Highlander, foto 60 Toyota Highlander, foto 61 Toyota Highlander, foto 62 Toyota Highlander, foto 63 Toyota Highlander, foto 64 Toyota Highlander, foto 65 Toyota Highlander, foto 66 Toyota Highlander, foto 67 Toyota Highlander, foto 68 Toyota Highlander, foto 69 Toyota Highlander, foto 70 Toyota Highlander, foto 71 Toyota Highlander, foto 72 Toyota Highlander, foto 73 Toyota Highlander, foto 74 Toyota Highlander, foto 75 Toyota Highlander, foto 76 Toyota Highlander, foto 77 Toyota Highlander, foto 78 Toyota Highlander, foto 79 Toyota Highlander, foto 80 Toyota Highlander, foto 81 Toyota Highlander, foto 82 Toyota Highlander, foto 83 Toyota Highlander, foto 84 Toyota Highlander, foto 85 Toyota Highlander, foto 86 Toyota Highlander, foto 87 Toyota Highlander, foto 88 Toyota Highlander, foto 89 Toyota Highlander, foto 90 Toyota Highlander, foto 91 Toyota Highlander, foto 92 Toyota Highlander, foto 93 Toyota Highlander, foto 94 Toyota Highlander, foto 95 Toyota Highlander, foto 96 Toyota Highlander, foto 97 Toyota Highlander, foto 98 Toyota Highlander, foto 99
 

Technické info

Přezdívka auta Highlander Rok výroby 2021 Koupeno nové najeto [km]:15000 palivo: hybrid počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2487 výkon [kW]: 182 kroutící moment [Nm]: 239 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 180 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 zavazadlový prostor [l]: 658 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.6 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Kdo trochu sleduje diskuzi, ví nebo má představu, co jsem hledal/potřeboval.
Abych tedy nastínil cestu, která mne dovedla k Highlanderu.

Před dvěma a půl roky jsem vyměnil hybridní Auris za Corollu z důvodu, že se nám narodil 3.potomek. do Aurisu se vůbec 3 dětské sedačky nevešly, tak se muselo řešit promptně. Věděl jsem, že časem to nebude komfortní, ale do 3 let nejmladšího bude stačit bez problémů. Ono to stačí i dál, jen člověk musí pečlivě vybírat sedačky a obrnit se trpělivostí při upoutávání sedaček. Měl jsem v plánu příští rok Corollu vyměnit za něco většího, jak se má lenost a pohodlnost zvětšují spolu s věkem.
Takže jsem již mapoval trh a pokukoval po možnostech od prosince 2020. Coronavirus do toho házel dost vidle, ale nějak se to dalo.

Co jsem tedy hledal?

Auto pro 5členou rodinu, kam bych dostal pohodlně 3 velké dětské sedačky. Nejsem závodník, stačí mi průměrný výkon dostačující na bezpečné předjíždění. Tato hodnota je subjektivní a pouze při vyzkoušení jsem jediný, kdo to může zhodnotit. A také chápu, že co je dostačující pro mne, nemusí být dostačující pro druhého. Dále, aby to mělo panoramatickou střechu, kterou si děti oblíbily, LED světla, HUD, vyhřívaný volant ( ruce mám zmrzlé snad už při 15 stupních ) a ,na mou lenost odkazující, parkovací senzory. Ohledně pohonu, tak jen a pouze hybrid, který je mnohem komfortnější při jízdách po městě a okolí, kde trávím nejvíce času.

Jaké byly možnosti?


Než začnu rozebírat alternativy, neměl jsem stanoven cenový limit. Nemám problém pořídit něco dražšího, jen musím na autě vidět tu přidanou hodnotu a musí mít přidanou hodnotu v porovnání se stávajícím vozovým parkem. Dřív jsem si dával limit 500, který jsem ve výsledku stejně ignoroval a pak jsem ho postupně zvedal a znovu ignoroval s každým dalším nákupem až jsem na limit úplně rezignoval. Je mi jedno, kolik to bude stát, jen mi to musí dávat smysl.
Jako první jsem hledal nějaký kombík ( ano, rád vozím vzduch v kufru a každý týden stěhuji ledničku 😀 ). Teď vážně, rodina už tolik místa v kufru nepotřebuje, když jsou už děti bez kočárku, plen a cestovních postýlek atd, ale pracovně se mi prostor v kufru hodí často.
Z kombíků člověka hned napadne etalon prostornosti a sen "každého" Čecha, Octavia nebo Superb. Ale u obou je stejný problém jako u stávající Corolly. Sedačky se vejdou, ale jak se člověk u toho nadře a toho prostoru na šířku tam není fakt na rozdávání, takže s 3 velkými sedačkami by to nešlo, ani u jednoho bych si nepomohl. Abych nerozepisoval dalších x modelů, zjednodušeně, kombík C ani D segmentu není schopen pojmout 3 dětské sedačky nějak pohodlně
No což, musím do jiné kategorie. MPV dodávky nechci. S tím mám vlastní zkušenosti a komfort ( kromě MB V ) je na hrozné úrovni v porovnání s klasickými osobáky.
Klasické MPV mají již jen pár zástupců. Líbí se mi Chrysler Pacifica, což by byl velký favorit, ale po přečtení různých diskuzí v USA, lidi s tím často byli nespokojeni z důvodu nekvalitního zpracování a poruchovosti. Do toho bonus, že to je dovoz a oficiálně se tu neprodává, mne odradilo definitivně. S hybridem je už jen Ford S-Max a Galaxy ( snad jsem na žádného zástupce nezapomněl ). Tam se sedačky vejdou ( I když jsem to čekal lepší ), těm dvěma není ani co vytknout. Dostupnost hybridu až na konci 2021 není překážkou. S-max by i stačil. Takže to byl nejžhavější kandidát. Jen škoda, jak se o něm píše, že se tam sedačky vejdou naprosto v pohodě a zas takový zázrak to nebyl, když jsme si to s Jirkou Vejražkou zkoušeli u Fordu.
Pak tu ještě máme SUV, údajně prostornější než kombíky, praktičtější a bezpečnější. Pokud pominu prostor nad hlavou, kde jsou opravdu prostornější, tak velikost kufru je o třídu menší. Tedy mít tolik prostoru jako v kombíku C segmentu, musím vybrat SUV D segmentu ( vyzkoušeno na vzorovém nákladu, když jsem vybíral Corollu. Kočárek pro dvojčata, vanička, postýlka, taška plná plen a cestovní kufr ). Teď už ovšem kufr tolik nepotřebuju, tak můžu koukat ve skoro jakémkoliv revíru. Bohužel C segment má stejný problém, ať je to SUV nebo klasická karoserie. Na šířku toho místa pro sedačky moc není. Nebudu to opět rozepisovat, ve výsledných kandidátech z SUV jsem měl X5, Q7, Explorer, Santa Fe ( Sorento mne odrazuje designem zadních partií, ač nejsem nějak na design a hodně přehlédnu, tohle mne vysloveně odpuzuje. Jinak se mi to auto moc líbí ), RAV4 a Highlander. Kvůli coronaviru šlo objíždění a zkoušení sedaček pomalu. Jako nejjednodušší byla Toyota, kde mi půjčí auto prakticky kdykoliv. Rav4 byla taková na hraně, šlo to, ale nebylo to úplně, co bych si představoval. Highlander byl o něčem jiném. Je to pořádný kus auta a na naše silnice dost neohrabaný. Ale se sedačkami naprosto v pořádku, a to bych mohl dát další 2 do 3.řady. Ovšem bouchala mu dost přední náprava, jinak byl komfortní, tlumil nerovnosti výborně. Explorer velikostně hodně podobný, ale hodně mne zklamal zpracováním, na tu cenovku hrozně odbyté. Pohon super, ale to nevyváželo dostatečně ty materiály a zpracování, aby si to u mne obhájilo cenu. Q7 není co vytknout, vejdou se sedačky, cenovka vyšší při konfiguraci mých požadavků, ale OK. K X5 a Santa Fe jsem se nedostal. Než se mi povedlo dokopat se k návštěvě, přistála nabídka od Toyoty na Highlandera s vyjádřením, že nápravy už nebouchají, že to byl problém první série. Sleva značně přesahující 25% a k tomu financování s úrokem 0,99% na 3 roky. Ačkoliv jsem neměl v plánu kupovat na úvěr, s dnešní inflací přes 4% jsem nemohl tomuto odolat. Orientačně spočítané, přeplatím 18tis za 3 roky při minimální akontaci. Takže jsem si nechal 2 dny na rozmyšlenou a kývl na to 13.května.

Objednal jsem tedy Highlander v nejvyšší výbavě Executive ( jiné výbavy nemají panoramu )ve světle modré kovové barvě s tmavým interiérem. K tomu jsem přidal příslušenství jako např. tažné, prodloužená záruka, různé ochranné lišty, síťový program, boční nášlapy a další drobnosti a blbosti co jsem uznal za použitelné. Suma sumárum, výsledná ceníková cena se vyšplhala na 1,96M. První termín dodání byl konec července. Na konci června jsem dostal echo, že jim již dorazil a z důvodu pracovního vytížení jsem auto přebíral až 13.července. Tedy přesně 2 měsíce od objednání. Snad ty třináctky nebudou smolné, ale šťastné.

Highlander

Hned na první pohled zaujme velikost. Je to kategorie Mid-Size SUV, tedy středně velké SUV. Ale to platí pouze pro USA, kde se Highlander i vyrábí. V ČR je to kráva velká. Na délku 5 m, na šířku bez zrcátek téměř 2 m, úzkým pruhům na D1 můžu dát sbohem, se zrcátky mám změřeno ( laicky metrem, Toyota to nikde neuvádí ) 234cm. Do toho pohotovostní hmotnost dle COC je 2200 kg. Světlá výška 202 mm snad už zajistí, že manželka neodře spodní hranu dveří o obrubník, jak zatím dokázala u každého auta. Brodivost 400 mm doufám nebudu potřebovat nikdy, i když při současném nevyzpytatelném počasí…. Auto je obuto na 20“ kolech o rozměrech 235/55 s možností 18“ 235/65. Příplatková světle modrá barva zvýrazňuje některé křivky, ale také zakrývá na můj vkus velký nevzhledný stříbrný plast na zadním nárazníku.

Pohon

O pohon se stará hybridní 2,5l čtyřválec kombinující přímé a nepřímé vstřikování a k tomu mu sekunduje jeden elektromotor vpředu a druhý na zadní nápravě. Je to tedy elektrická čtyřkolka, která není ani nijak určena do terénu, jako spíše na zlepšení rozjezdů nejen na kluzkém povrchu. Samotný spalovací motor má 140kW a 239Nm, přední elektromotor má 134kW a 270Nm, zadní 40kW a 121Nm. Z toho je vidět, že zadní elektromotor má spíše sekundovat, než aby se na něj auto spoléhalo primárně. Kapacita baterie je 6,5Ah při napětí 288V. Tedy jak se všude píše o kapacitě v kWh ( i když je to jednotka energie ), zde to je 1,87kWh. Pro srovnání, Corolla má 1,4kWh ( jestli si to tedy pamatuji dobře. Přiznám se, jsem teď líný to hledat ). Jak daleko se dojede na elektřinu? To záleží na reliéfu cesty, rychlosti, plynulosti, teplotě a stavu baterky. Může to být 500m, ale i 10km. Sice je to hybrid ( obecně u Toyoty hybrid utáhne tak nosič kol ), ale může táhnout až 2t přívěs, to už bych si asi mohl konečně rozšířit řidičák o skupinu E. S tažným byly taky dost peripetie, to se rozepíšu později.

Jedná se o nejvyšší výbavu Executive, ve které je např. elektrická panoramatická střecha, 360° kamerový systém, digitální zpětné zrcátko, třízonová klimatizace, ventilované přední sedačky elektricky ovládané s pamětí. Zde bych zmínil první fail Toyoty, co se týče výbavy. Elektricky nastavitelná sedadla, ale u spolujezdce není nastavitelná ani bederní opěrka, ani sklon podsedáku, ani výška sedačky. To bych chápal v lowcost modelech, ale tady?

Exteriér

Jak jsem již psal, venku je to velké ( a hlavně modré, modrá se mi líbí. I když v techničáku je napsána šedá ). A ještě víc při parkování u obchodních center, kde často nestačí parkovací místa na délku. Podzemní garáže jsou někdy taky dost peklo. Auto je aktuálně na 20“ kolech. Nejsou to naštěstí žádné nízkoprofily. Přední světla jsou Bi-LED. A zde je dle mého další výbavový fail Toyoty. Jsou to obyčejné statické, bez dalších funkcí ( tedy kromě automatických dálkových, ale to mi jako nějaký zázrak nepřijde ), i když v USA normálně nabízejí adaptivní a ještě jako bonus, u nás nemají ani autonivelaci. Pro řidiče jako takového to problém není, světla svítí hodně dobře, ale pro ostatní účastníky ano. Časté a delší oslňování na horizontech, oslňování přede mnou jedoucí auta v pravé zatáčce ( vjedou do zvýšeného kuželu pravého světla osvětlující pravou krajnici, bohužel v pravých zatáčkách tam už není krajnice, ale auto ). A u světel ještě zůstanu. Snad už každá nově uváděná Toyota má full LED vpředu i vzadu, a to i Yaris. Tady, u prakticky nejdražšího modelu? Samozřejmě, že ne, to by nebyla Toyota. Směrovky jsou obyčejné žárovky, vpředu i vzadu. A také zadní mlhovku a couvačku obstarávají žárovky. To je tak těžké dát tam LEDky všude? Zadní nárazník je v této výbavě obalen, dle mého, strašně hnusným stříbrným plastem. I z toho důvodu jsem volil světlejší barvu. A modrou, protože se mi líbí. Lépe řečeno, odstíny šedi nemusím, takže vypadla bílá, stříbrná, šedá a černá. Zůstala světle a tmavě modrá, červená a hnědá. Červená se mi líbí jen s černou střechou. Hnědá a tmavě modrá vypadly právě z důvodu toho stříbrného plastu. S těmi barvami to bylo jako pěst na oko. Takže zbyla jen světle modrá. V možnostech barev Toyota taky dost šetří, bohužel. Ale naštěstí zatím vždy jsem našel barvu, která se mi líbila bez kompromisu.
Nechal jsem z příslušenství namontovat boční nášlapy. Neboť jak každý Vám řekne, do SUV se lépe nastupuje, tak aby žena a děti nemusely pracně vyskakovat, když se tam tak dobře nastupuje, mají k tomu teď ty boční nášlapy.

Interiér

Interiéru dominuje široký 12“ display infotainmentu s velkým nápisem JBL. Je tak obrovský, že z místa řidiče nedosáhnu na druhý konec bez naklonění se. I proto má funkci přemisťování zobrazovaných informací ze strany na stranu, aby si člověk k sobě přehodil to, co chce/potřebuje. Ovládání klimatizace, vyhřívání sedaček, hlasitosti, to vše zůstalo tlačítkové ( a kolečkové ), ale je to duplicitně v dotykovém infotainmentu pro fajnšmekry. Také je zde možnost ovládat 3.zónu klimatizace, kdyby si s tím někdo vzadu chtěl hrát ( a jak znám ty svoje pidižvíky, tak budou ). JBL…..hraje. Ne, na kvalitu se mne prosím neptejte, já jsem hluchej na tyhle věci. To bych mohl maximálně požádat Hammunasakru, dnes vlastně už Amaterasu, zda by na to nehodil oko, tedy ucho a nezhodnotil. Pokud někdo si to chce poslechnout, klidně umožním. Vedle něj je dle mého nevkusný ukazatel zapnutých pásů, tvořen rudě červenými LED ve tvaru auta. To opět nechápu, proč to tam cpou, když v USA to mají součástí palubního počítače s normální grafikou. Že by nějaký diktát EU? Na přístrojový panel se zase vrátil powermeter místo otáčkoměru v Corolle. Otáčkoměr má své místo, ale ne u hybridu, kde jsou otáčky k ničemu, když je tam planetová převodovka ( bezestupňová ) a otáčky motoru si řídí elektronika podle míry stlačení plynu a potřeby. Z Corolly jsem si zvykl na digitální rychloměr, zde je ručičkový a přijde mi to jako krok zpět. Snadnější je přečíst číslo než odečítat, jestli jedu 92 nebo 98 na stupnici. I díky tomu více využívám HUD. Palubní počítač je především o zobrazení údajů o hybridním ústrojí a statistik jízdy. Konečně Toyota zvládne zobrazit i aktuální stav tlaku v pneumatikách, nejen hlásit jeho pokles. Dveře jsou tak daleko, že si nemůžu položit ruku na opěrku, aniž bych pustil volant. To samé platí i pro tu středovou. Je široká, že si na ní pohodlně dáte ruku i se spolujezdcem. Ale na volant nedosáhnu, pokud si ji tam odložím, a to si nemyslím, že bych se svými 186cm byl nějak malý. Pod ní je bezdrátová nabíječka, a tak obrovský úložný prostor, že vytáhnout něco ze spodu, znamená zasunout ruku až nad loket. To bude bezedná díra na bordel. Další přihrádky jsou na mobil a drobnosti pod středovým displayem a před spolujezdcem. Ale zase, proč by Toyota do stropu dávala schránku na brýle? V USA ji mají, Evropa ji nepotřebuje. Sedačky jsou velké, pohodlné, ale bez bočního vedení. Tedy za mne, klidně trochu zmenšit a přidat oporu. Díky tomu mi přijde, že v Corolle jsou lepší, protože tam prostě drží celé tělo kdykoliv. Vzadu je místa hodně, všemi směry. A to byl taky důvod výběru, nechci se trápit s dětskými sedačkami a prostě je tam dát. To splňuje na jedničku ( i když s mínusem, nejsou tam 3 isofixy 😊 ). Třetí řada se zdá být nouzová, ale není to tak hrozné. Se ženou jsme tam jeli v kuse 3,5h a nebylo to nějak odrazující. Není to samozřejmě tak pohodlné a člověku nesmí vadit pozice polosedu/pololehu. Podlaha je tam dost vysoko a aby člověk neměl nohy pod bradou, je potřeba si sklopit sedačky až dozadu a nohy si více natáhnout. Nicméně auto bude na 99% svého času provozováno jako 5místné, a to jedno procento jen proto, že ta možnost tu je, ne že by to bylo potřeba.

Zavazadelník

Pro všechny každodenní stěhováky, milovníky vzduchu, přepravovače ledniček, praček, sušiček a dětí, pozorně poslouchejte, budu mít pro vás spousty čísel a dohromady se odveze na chalupu celý 4+1. Začnu marketingovými čísly. Sklopené všechny sedačky nám dají 1909l, 5místné uspořádání 658l a 7místné 241l. Prostor pod podlahou je pro nářadí, povinnou výbavu a roletku, aby nikde v autě nepřekážela. Navíc tam uložíte několik listů papírů, možná pár mincí, tabatěrku nebo krabičku žvýkaček. Víc nic. Ale objem tento prostor má 27 litrů a je započítán do výše zmíněných objemů, kromě 7místného uspořádání. Dále, aby to bylo jednoduché, tak jak to Toyota umí, 1909l při sklopených všech sedačkách je po střechu, při zarovnání po roletku, je to 1177l. V 5místném uspořádání je 658l při nastavených zadních sedačkách ve střední pozici a po roletku, pokud jsou úplně posunuté dozadu, je to 579l po roletku. Ale ve střední pozici po strop to máme 865l. No a protože už v tom máte určitě bordel, hodím jednodušší shrnutí.
Prostor pod podlahou zavazadelníku 27
Po kryt zavazadelníku
7míst. uspořádání + prostor pod podlahou 268
5míst. uspořádání (posuvná lavice zcela vzadu + prostor pod podlahou) 579
5míst. uspořádání (posuvná lavice v prostřední pozici + prostor pod podlahou) 658
2míst. uspořádání + prostor pod podlahou 1177
Po střechu
7míst. uspořádání + prostor pod podlahou 332
5míst. uspořádání + prostor pod podlahou 865
2míst. uspořádání + prostor pod podlahou 1909

Celkem to je tedy 5815l přepravního prostoru :D. To ještě ani neznám jaký je objem, když jsou zadní sedačky posunuté úplně vpředu. A to by bylo, aby se tam nevešlo několik amerických ledniček.
Tyto hodnoty jsem převzal z oficiálních stránek Toyoty, sám jsem je neměřil.
http://www.toyotanews.eu/images/DPL_-_Highlander_Hybrid_Tech_Sheet_Final_cz.xls

Jízda

Po usednutí za volant přichází šok. Z SUV má být přeci lepší výhled. Ano je do dálky, ale na blízko nevidím zhola nic. Ani přes dlouhou vysokou kapotu, ani přes vysoko položenou hranu bočních oken. Ne, není to pravda, že je z SUV lépe vidět, je to přesně naopak. Máte lepší rozhled do dálky, ale přehled o situaci v okolí auta je mnohem horší. O pohledu šikmo vzad nebo dozadu ani nemluvím. Viz. http://www.novinky.cz/krimi/clanek/ridicka-zabila-holcicku-na-odrazedle-ze-sveho-suv-ji-vubec-nevidela-40361105
Pro názornou ukázku, ke konci fotogalerie máte pár fotek, kdy jsem fotil co vidí řidič a kolik tam je skutečně místa. Zem před autem vidím ve vzdálenosti až 530cm, přes okno spolujezdce až za neskutečných 470cm. Dolní hrana bočního okna je ve výšce 125cm a roh kapoty ve 115cm. Takže dítě do cca 110cm se vám bez kamer skryje prakticky kdekoliv kolem auta. Zrcátka jsou tak vysoko, že vidět co se děje za Vámi, vůbec nevidíte spodní část boků auta, natož zadní kolo. Naštěstí mají zrcátka paměť a při zařazení zpátečky se sklopí do řidičem předdefinované polohy. A to nejen pravé, ale i levé. A tuhle polohu si ukládáte do paměti spolu se sedačkou.
Už se mi stalo, že za mnou jelo auto tak blízko, že jsem ho neviděl ani v jednom zpětném zrcátku, nebo jak má Sportage/Tucson směrovky úplně dole v nárazníku, tak při stání za nimi je vůbec nemám šanci vidět, pokud si nenechám míst pro další auto. Na ty vzadu je pak dobré digitální zrcátko, které promítá obraz z kamery umístěné nad RZ. Na druhou stranu, úplně nejsem nadšen, když do detailu vidím honiče nosních holubů jedoucího ( lépe řečeno stojícího v koloně ) za mnou. I když si myslíte, že Vás nikdo nevidí, velký bratr se kouká pořád! Ale pokud nepotřebuju, rozhodně pro oko je příjemnější klasické zrcátko než display. Při parkování, dojíždění ke křižovatkám a vyjíždění z parkovacích míst pomáhá „jestřábí oko“ neboli 360° kamerový systém. Zde by mohla Toyota zapracovat na kvalitě obrazu. Je to použitelné, přehledné, ale dnes kdejaká kapesní kalkulačka má lepší obraz. A ještě obzvlášť v porovnání s tím digitálním zrcátkem, které je velice detailní. Kamery je samozřejmě potřeba čistit, jedna je vpředu, po jedné v bočních zrcátkách a 2 vzadu nad RZ. Alespoň ty zadní mají ostřikovač. Jinak na ulicích už jsem se s velikostí sžil. Při tom parkování pořád nemám odhad. Vůbec si nedokážu představit s tím jezdit bez 360° kamer. A to je Toyota dává jen do nejvyšší výbavy. Ne to nechcete, aby tohle v nižší výbavě někdo parkoval vedle vás. Potvrdil jsem si, že čím větší auto, tím větší mrtvé úhly a slepá místa. Je vůbec nějaké omezení pro homologace? To se dnes řeší každý asistent, ale mrtvý úhel je v pořádku?
Jelikož jsem měl dost shon, první nádrž jsem vyjel za den. Udávaná spotřeba 6,2l mne překvapila. O to víc, že to odpovídalo i u stojanu. Velikost nádrže je 65 litrů, takže 1000km hranice by mohla být dosažitelná. Z toho důvodu jsem se rozhodl založit účet na spritmonitor a zadávat tankování. Ať vidí i ostatní, že si spotřebu necucám z prstu. Druhé tankování jsem měl s větším podílem dálnic a spotřebou 6,5l. Takže uvidíme, jak to půjde dál. Po Praze v průměru jezdím za 5l, bez dálnic okresky se pohybuji kolem 5,3. Je to vůbec možné na tak velké auto? Dálnice se měří dost špatně, plynulý provoz 130 už si ani nepamatuju, kdy jsem potkal. Ale zatím odhadem to je 8-9l. A při tempomatu na 180 to je kolem 20l.

Na dynamice je znát, že auto váží 2.2t a že má aerodynamiku letící skříně. Udávaných 8,3s na 100 je asi reálných, neměřil jsem. Z místa to nejsou tak živé rozjezdy jako u ostatních hybridů, ale na semaforech to pořád bohužel je mezi nejrychlejšími. Na dálnici už zase člověk tlačí před sebou několik m3 vzduchu, že se autu taky tolik nechce ( zdravím tím dieselovej kodiaq RS, který už neměl nad 160 kam přeřadit a dostat se na optimální otáčky, u benzínového už si ani neškrtnu ), prostě SUV. Uvnitř kabiny je na Toyotu, resp. hybridní Toyotu hodně ticho. Při 50 km/h jsem naměřil 64dB, při 90 67dB a při 130 69,5dB. Je to měřeno aplikací v mobilu, minutový průměr při tempomatu, takže to berte jako orientační. Hluk od kol a bouchání přední nápravy, na který jsme si stěžovali nejen my, ale i kluci z redakce je vyřešen. Prý to byl problém prvních sérií, že tam zapomněli dát nějaké podložky. Ale je i víc utlumeno, takže tam podle mého museli přidat i nějakou tlumicí hmotu navíc.

Než jsem se dostal k této recenzi, stihl jsem již být i na polygonu v mostě na škole smyku. Auto se chová striktně nedotáčivě a elektronika dost k tomu je i nastavená. Přetáčivý smyk, pokud jsem udělal úmyslně chybu, končil vždy výletem mimo silnici, ale vždy rovně předkem, i když jsem záměrně volantem netočil. ESP to vždy otočilo předkem a třeba i přestalo brzdit, jen aby mne stočilo. Jezdili jsme i losí test, tam jsem měl největší obavy dle videí, jak se HL chová. No choval se úplně jinak. Jezdili jsme tedy rychlostmi jen do 65km/h, ale žádné poskakování jak jsme u slovenských novinářů mohli vidět, nicméně obrovská nedotáčivost. Kola pískala a předek se hrnul rovně. Byl jsem snad jediný z celé skupiny, kdo tam propískal vyhýbací manévr. Takže na tom Toyota taky asi trochu zapracovala.

Třešnička na dortu na závěr, pro pobavení škodolibců 😊

Při objednání auta jsem rovnou chtěl tažné pro nosič na kola. Takže se objednalo tažné. V ceníku příslušenství mají celý paket tažného, kde mají rozepsáno pro výbavu Executive: Odnímatelné horizontální, Kick senzor, Kick senzor – držák, 13pólová elektroinstalace, Kryt zadního nárazníku. No a někdo objednal jen tažné a elektroinstalaci. A mechanik při instalaci narazil na problém, že se mu to pod původní nárazník nevejde, tak tam prostě vyříznul díru, viz fotogalerie. Navíc se tam nevešel původní senzor otevírání kufru, tak ho prostě vyndali. Když jsem jim vysvětlil, že takto určitě ne, objednali zbytek dílů. No ale nárazník objednali na jinou výbavu, takže byl jinak lakovaný ( osobně by mi to nevadilo, ten stříbrný plast se mi vůbec nelíbí a tento byl tmavě šedý, ale dozvěděl jsem se to pozdě, kdy ho poslali už zpět ). Takto jsem čekal na dokončení tažného 3 týdny.
A druhá věc, při předání jsem si ničeho nevšiml, ale při jízdě domů jsem si za sluníčka všiml, že jsou v rozích poškrábaná zpětná zrcátka. Někdo se asi snažil sundat lepidlo z přepravních nálepek a pojal to jako stírací los. Opět viz fotogalerie. Takže jsem jim to hned posílal. Že mi to vymění a že vezmou zrcátka z jejich předváděcího HL, abych to měl hned. Takže druhý den jsem přijel a za patnáct minut jsem dostal informaci že mají 2 špatné zprávy. Ta první je, že to zrcátko z jejich HL nepasuje ( důvod jsem nezjišťoval ) a ta druhá, že když mi vraceli to moje, tak prasklo, přikládám ve fotogalerii. Takže objednali nová. To levé prasklé naštěstí bylo do týdne, na to pravé se čekalo měsíc a půl. Zároveň po cestě jsem zjistil, že v pneumatikách nechali přepravní tlaky, bylo v nich 3,9bar. Že mi to upustí, ať to nedělám já. Nastavili to dobře, ale druhý den jsem zjistil, že chybí čepičky ventilků.

No a peripetie pokračují. Za týden mi vyměnili levé zrcátko a nandali čepičky ventilků. Když mi vrátili auto, přístrojová deska byla jak vánoční stromeček, svítily chyby všech asistenčních systémů. Prý by museli nakódovat nové zrcátko do řídící jednotky, a to bych musel čekat hodinu a půl, tak to nedělali. OMG. No nechal jsem je to hned udělat a vzal si zatím náhradní auto. Za měsíc a půl jsem dostal nové pravé zrcátko a vyměnil servis.

A poslední věc, 28.9. jsem měl už vybitou 12V baterku. Děcka si vzadu hrála se stropními lampičkami a nechali je svítit. A jak jsou nad dveřmi, nevšiml jsem si toho. A tím že byl státní svátek v úterý, od pátku jsem s autem nejel a těch 5 dní stačilo. Takže teď už hlídám, co vzadu ty potvůrky zmáčknou a pro jistotu jsem pořídil startovací powerbanku. Nabíjím s ní mobil a pro případ potřeby nastartuje i auto.
Takže na těch dvou datech 13. asi něco bude.
Při garančce jsem nechal zkontrolovat odběr baterky a přišli jsme na to, co jí vybíjí. Nebyly to ty lampičky, ale špatně zapojená palubní kamera montovaná ještě ve Zdibech. Ač má adaptér kameru odpojit při poklesu napětí, neděje se tak


A tedy teď už jezdím na servis jinam a zatím jsem nadmíru spokojen.

Silné stránky

Prostornost
Komfort
Spotřeba na danou velikost

Slabé stránky

Poskládání výbav
Horší výhled a přehled v okolí auta
Chybějící maličkovsti ve výbavě
Velikost na české silnice
Nižší kvalita 360° kamer

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Raději bez komentáře. Musel bych být vulgární. A Ozzman se zajisté směje ještě teď. Více v textu a přiložených fotkách

Teď jezdím na servis do nově otevřené Toyoty, Autobond Praha

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Toyota Zdiby Domanský, prodejci skvělí

 

Novinky v recenzi

5.11.2021 07:23

1.garančka + další info + Yaris Cross

Mám za sebou 1.garančku. kromě toho jsem chtěl nechat přehodit kola na zimní. Komplety byly objednané už přes měsíc, ale v pondělí mi volali, že jim poslali špatné, kdyz otevřeli krabice. Tak doufali, že jim stihnou poslat správné. No nestihli. Zatím to tak nehoří, ale snad budou brzy.

Nechal jsem také zkontrolovat baterku kvůli jejímu vybíjení, lampičky to nezpusobily, tyse po cca 20 minutách samý vypnou jak jsem zjistil. Takze jsem deti podeziral neprávem:). Způsobuje to špatné zapojení a palubní kamera montovaná ještě ve Zdibech. Takze ji nechám připojit až pojedu na přezutí.

Dále mi něco drnčelo jakoby ve dveřích řidiče, ale při otevřeném okně to bylo slyšet víc. Tak jsem to nechal zkontrolovat a byly povolené 2 šrouby na bočních nášlapech. Vypadá to, že to zmizelo.

U hybridů jsem zvyklý, že nechávám čistit brzdy, že se tolik nepoužívají m hlavně ty zadní. Tady to prý nemělo smysl, že i zadní jsou naprosto čisté. Takze i zde váha je znát.

No a protože jsem ještě neměl čas si vyzkoušet Yaris Cross, řekl jsem si o něj. jako náhradní auto. Prý budu zklamanej, ale mně se docela líbil. Člověk to nesmí hodnotit optikou Highlandera, ale Yarise.a kdyz ho porovnám s naším Yarisem, tak je to zase o trošku zlepšené. Přístrojový štít je skoro stejný jako v Corolle, jen s pozmenenou grafikou. Vypadá to mnohem lépe než analogové přístroje v Highlanderu a hlavně se to snadněji čte. Funguje tam bezdrátové AA/CP, a infotainment et jako takový je úplně něco jiného než ostatní Toyoty. Takze to jsem moc neprolézal, mušle bych se moc soustředit. Graficky je to skok zase o několik generací. Ale jak píšu, nevím jak je to z intuitivností, nijak jsem to neprolezal. Auto je prijemne malém parkování je taková paráda. Uvnitř je to také malé, prostě yaris. Je to v městských živé. Hluk vyssi a je to tvrdé dost, ale v porovnani s HL, v porovnani s Yarisem je to hodně podobné. Výhled super,


Přidat názorDiskuse: Toyota Highlander Hybrid Executive AWD-i

Další vozy značky Toyota



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Snad bude pokračovat v kvalitě Toyoty

praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8

Je to SUV, takže velké, neohrabané a těžkopádné a navíckomfortně naladěné

jízdní komfort
10

Na to, že to nemá vzduchový podvozek, tak filtruje téměř dokonale. Drncnutí nebo bouchnutí, to už musí být jáma jak na mamuta.

provozní náklady
10

Uvidíme co servis, zatím spotřeba na tu velikost parádní

náhradní díly
0

Nehodnotím

výkon motoru
10

Vždy může být lépe. Ale zde je to naprosto v pohodě. Stejně s takovým autem moc rychle člověk jezdit nechce a na bezpečné předjíždění je tvýkonová rezerva velká.

spotřeba
10

Nevím o žádném jiném autě takové velikost, které je schopné jezdit za takovou spotřebu

hlučnost motoru
10

Utlumen na hybridy až neskutečně

kvalita sedadel
9

Trochu chybí boční vedení. Nejspíš se počítá s tlustým američanem jakožto cílovkou.

brzdy
9

Váha je znát

zavazadlový prostor
10

Komu by nestačilo ani tohle, tak pak už jen dodávka ve verzi "bouda"






Blesk.cz

Fotografie zašlé slávy SSSR: Zchátralý plavečák, polorozpadlé lázně i sovětská sci-fi

Fotografie zašlé slávy SSSR: Zchátralý plavečák,…

V nové fotografické knize Opuštěný Sovětský svaz přináší fotograf Terence Abela snímky kdysi navštěvovaných…

Paulínu (80) a další seniory vykutálený »pošťák« připravil o životní úspory! Jak je lákal?

Paulínu (80) a další seniory vykutálený »pošťák«…

Čtrnáct důvěřivců o úspory okradl někdejší bruntálský pošťák Miroslav D. (40). Zbohatl o 2,5 milionu a k jejich…

 

iSport.cz

Bek Košťálek vyrovnal extraligový rekord: Jen jsem to pral na bránu

Bek Košťálek vyrovnal extraligový rekord: Jen jsem…

Do pátečního večera dokázal mezi obránci jenom Adam Polášek posbírat v jednom zápase 5 asistencí. Při výhře nad…

SESTŘIHY: Dynamo skolilo Třinec 6:3, Košťálek 0+5. Gazda 3+1 zničil Spartu!

SESTŘIHY: Dynamo skolilo Třinec 6:3, Košťálek 0+5.…

Hokejistům Pardubic se povedl parádní kousek, ve 29. kole Tipsport extraligy přestříleli vedoucí Třinec 6:3.…

 

Reflex.cz

Jak s českým bohémstvím, přejídáním se a láskou nejen k pivu zamávala pandemie?

Jak s českým bohémstvím, přejídáním se a láskou…

Skoro dva roky s koronavirem se podepsaly nejen na zdraví a životech Čechů, ale i na jejich návycích. Dříve…

Karel Steigerwald: Hora Říp, vlajková loď Agrofertu. Prezident v akváriu

Karel Steigerwald: Hora Říp, vlajková loď Agrofertu.…

Hora Říp je památka zabydlená v pověstech a legendách. Na samotném kopci krom jedné z románských rotund nic…