Recenze

10 Majitel

BMW řada 3 328Ci (E46)

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 38× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5
BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8 BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25 BMW řada 3, foto 26 BMW řada 3, foto 27 BMW řada 3, foto 28 BMW řada 3, foto 29 BMW řada 3, foto 30 BMW řada 3, foto 31 BMW řada 3, foto 32 BMW řada 3, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 328Ci Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:120800 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2793 výkon [kW]: 142 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 maximální rychlost [km/h]: 242 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 440 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.3

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Hudyzz".

Tak se pokusím přispět svou troškou do mlýna zdejších plechových miláčků. Auto už tu jednou bylo, ale myslím, že si zaslouží lepší recenzi! Sice jsem poměrně mladý člověk, ale už jsem si pár aut vyzkoušel - lépe řečeno - řídil jsem je. A z celé škály toho, co jsem si kdy projel, mi nejvíc sedlo BMW e46 320D 110kW 2002 facelift. Po škole jsem byl nucen si koupit nějaké přemísťovadlo na cesty do práce a za klientelou. Volba byla jednoduchá, otec chtěl prodat Peugeota, tak jsem přebil nabídku bazaru a rodinného Pažouta 406 sedan 1.8 16v koupil. Po roce ježdění Francouzem a hlavně po roce tvrdé snahy si vydělat :-) už mě Pažout přestal bavit, ačkoliv byl v super stavu - byl jsem druhý majitel (tátu nepočítám) po paní doktorce, která to měla stát na dvorku, serviska, všechno transparentní, takhle má vypadat prodávané auto. No abych se nerozpovídal, prostě srdce zavelelo - BMW.

Tak jsem začal pokukovat po BMW e46, zjišťoval jsem, co se na trhu vyskytuje, kolik to asi stojí, jaké jsou nejlepší motorizace, vždyť to všichni znáte. Nakonec jsem zjistil, že great poměr výkon/požitky/provoz bude třílitr benzín R6 a ač jsem do té doby chtěl výhradně naftu (najezdím přes 25 tkm ročně), tak jsem se koukal spíš po benzínech. Ale v ČR a nakonec i v Německu byl problém sehnat nějaký pěkný benzín za přijatelnou cenu. Chtěl jsem rok alespoň 2001, ideálně 2002 facelift - no sci-fi :-) Potom se naskytlo svezení v e36 2.5 R6 141kW a bylo jasno, že to bude řadovej šestivál. Nakonec jsem narazil na bmwklubu na Yngwieho a ten nabízel svou 328ci s bodykitem od Hamanna a Kerschera a předkem faceliftovým 2003. To auto se mi fakt líbilo a cena vzhledem k fotkám byla super. Inu neváhal jsem a jel se na fešáka podívat do Práglu. Z blízka už to nadšení nebylo tak dechberoucí, protože na fotkách nebylo vidět všechno, lak má relativně hodně kosmetických vad. Na druhou stranu ani jedna nebyla zásadní a všechno dokáže spravit dobrý lakýra, auto vypadalo celkově hezky - interiér naprosto bez výhrad, nic neohmataný a zakázková kůže-alcantara v barvě kastle, styl :-) Po motorické stránce těžko soudit, nikdy jsem 2.8 R6 neměl. Přišlo mi, že to jede fakt hezky, ale to je hooodně subjektivní. Každopádně zvuk motoru krásný, bez nepatričných zvuků (z Pažouta jsem byl zvyklý na typický klapot hydroštelů). Zkrátka slovo dalo slovo a BMW bylo v garáži.

Tak a teď už k věci - BMW 328ci M52 facelift, motor bez úprav, podvozek H&R 35/10 a tlumiče Bilstein B8, kola s leštěným límcem 18" Mille Miglia (aktual - Dotz Mugello 18" J8,5 a 9,5), lemy Hamann a spojlery Kerscher (teda alespoň doufám :-)). Z výbavy - sedačky v elektrice s pamětí, digiklima, multifunkce (předfacelift), zadní okna v elektrice - to se mi líbí :-), jinak klasika nooo, 6 pytlů, ASC. Vzadu jsou tunerské lampy, ale plánuju LED. Kola bych chtěl taky měnit - ideálně origo M3, aktuálně mám nabídku, ale zatím zvažuji, jestli nekoupit opět něco límcového. Najeto podle BC je aktuálně 89 tkm, když jsem to kupoval, tak nám v BMW vyjeli z klíčku 77tkm a odpovídalo to stavu na BC - metoda "Buy and hope" - mimochodem v období krize i oblíbená strategie investičních spekulantů (z původního "Buy and hold") :D

Po deseti tisících km šťastného řízení a křečovitých úsměvných grimas při mačkání plynu můžu s klidem říct, koupě BMW chyba nebyla :) I přes počáteční technické potíže, ta jízda za to stojí.

AKTUALIZACE:

Po roce a půl užívání auta bych rád zrekapituloval své poznatky. Trochu jsem se zklamal v kvalitě originálních dílů BMW. Mám za sebou řešení několika typických bolístek e46 - termostat, vodní pumpa, servo pumpa, čidlo polohy sací vačky apod. Alespoň bude mít další majitel klid :-) Nicméně s autem veliká spokojenost. Dlouhodobá spotřeba se dá při kombinované jízdě držet i po devíti litry (ale pravda chce to trošku disciplíny a sebeobětování :-)). Při využívání potenciálu motoru se reálně pohybuji kolem 9,8 litru, BC ukazuje o 0,5 litru méně. Už se mi podařilo ujet 100 km s průměrnou spotřebou cca 7,3 litru. No není to krása na bezmála dvousetkoňové auto :) O motoru můžu mluvit jen a pouze v superlativech, za interval výměny náplní (v mém případě 10 - 15 tkm) nespotřebuje ani deci oleje. Alespoň mi není líto mu dopřávat kvalitní syntetiku :-) Nástup kroutícího momentu je výborný. Narozdíl od 3.0i M54 přichází většina krouťáku už od 2000 rpm, takže není třeba motor tolik točit (což je i důvod nižší spotřeby ve srovnání s M54). Zároveň je to příčinou pocitově lepšího zátahu. Samozřejmě papírové zrychlení hraje jednoznačně ve prospěch 3.0i disponujícího dalšími 40 plnokrevníky :-) Ale to, že mi to do 3500 rpm táhne líp mi nikdo z třílitrárů nevymluví :-D Někdo může považovat za benefit i provozní náklady, které jsou oproti 3.0i o maličko nižší (viz olej a spotřeba paliva) - například na zimu lze obout na kotoučové brzdy i kola o průměru 16", na 3.0i (vzhledem k průměru kotoučů) lze montovat při nejmenším 17", čili dražší kola, dražší pneu. Což mě až tak netrápí, stejně jezdím na 17" v zimě.

Po roce užívání jsem si jednoznačně zvykl na radikálně přitvrzelý podvozek s tlumiči ruční výroby, to svezení je opravdu super. Sice se ze mě stal silný alergik s nejvážnějšími alergeny typu kanály, díry, nerovnosti, ale opět podotýkám, že za to svezení to stojí a navíc si návyky určitě ponechám i do nového vozu a tomu to bude dělat jen a jen dobře :) Poslední myšlenka k podvozku - v zatáčkách auto sedí jako přikované :) Podvozek není ani extrémně tvrdý a snížení je taktéž rozumné, čili hodnotím jízdní vlastnosti jako ideální sportovní kompromis. (snížení je téměř identické se sériovým M-packet podvozkem, tlumiče jsou tužší). Zde taky podotýkám, že se nevyplatí šetřit na pneu a po několika mých experimentech už volím pouze mezi Bridgestone Potenza, Conti SportContact a Michelin Pilot sport. Aktuálně na předku Potenzy a na zadku Pilot sporty a maximální spokojenost...

Za drobné negativum coupé považuji závistivost českého národa. Už mi byli odcizeny 18" alu (to souvisí asi spíš s podnikavostí darebáků) a někdo mi promáčkl na parkovišti blatník (zřejmě nohou). Na druhou stranu je příjemné občas pozorovat pochvalná gesta (čti zdvižený palec, nikoliv prostředníček) kolemjdoucích :) Ale nejlepší jsou stejně reakce lidí, kterým řeknete, co máte za motor. 90 % národa odpoví něco v duchu "šmarjá, kolik to žere??" Zbylých 10 % národa už se někdy svezlo v BMW :-D Čili ví, o čem to auto je a nemá takové nonsense poznámky.

Silné stránky

- MOTOR!!! Jel jsem přes celou republiku s plným autem a průměrnou spotřebou na BC 7,7 a to podotýkám, že nenosím klobouk ;-) Pro skoro 200 koní celkem slušná hodnota. Zátah lineární už téměř z volnoběhu a zvuk R6... noo... kdo zažil, chápe :-)
- považuji motor M52B28 za jeden z nejpovedenějších od BMW!!!
- podvozek, neutrální chování díky rozložení hmotnosti a hlavně jednoplášťové Bilstein B8 se zkrácenou pístnicí jsou super kombinace na krásné silnice, do města občas děs :-)
- nestárnoucí vzhled mnichovského coupé, ještě pořád se lidé otočí, navíc faceliftový předek je opravdu mistrovské dílo
- poháněná náprava :D
- na suchu jsou jízní vlastnosti opravdu záviděníhodné i pro nové modely konkurenčních značek, auto se nenaklání (ale podotýkám, že to není sériový podvozek) a chová se až do hranice limitů naprosto předvídatelně - škoda, že ta hranice na mokru přichází tak brzy :-) (ale to je vina pneu) EDIT: na Michelinech drží jako ďas :-)
- interiéru jsem přišel na chuť až s postupem času, ale teď bych ho za nic nevyměnil, je kvalitně zpracovaný, líbivý, palubka nakloněná k řidiči a kombinace šedá kůže - modrá alcantara je, řekněme, neokoukaná :-)

Slabé stránky

- špatný výběr pneu, auto na mokru neskutečně klouže, na suchu to celkem jde a vzorek skoro vůbec nemizí - vyřešeno kvalitou :-)
Teď něco obecného:
- velmi malý rejd
- řada e46 má některé typické bolístky - viz. výměna čidla polohy sací vačky, termostat, vodní pumpa
- pořád se mě někdo snaží předjet, aby mi ukázal, jak velký má... EGO

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- měsíc po koupi výměna diferáku kvůli špatné údržbě, odešla ložiska
- přetěsnění předního okna, blbla elektrika kvůli vlhkosti, která se dostávala ke Grund modulu, ale než se na to přišlo, zbytečně jsem měnil Grund modul. To je tak, když se po kamínku mění čelní sklo :-/
- silentbloky přední nápravy (spotřebka vzhledem ke kolům, podvozku a stavu českých silnic)
- vytekly mi zadní tlumiče, zřejmě chyba montáže, na záruku vyměněny, takže vřelé díky prodejci AutoFren ;-)
- čidlo polohy sací vačky, bolístka e46, naštěstí celkem laciná záležitost
- termostat a vodní pumpa - opět bolístky e46 a opět k mému překvapení laciná věc
- je potřeba vyměnit koncovky výfuků, páč ten tuning časem rezne :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

- celkem dobré :-)

 

Novinky v recenzi

16.11.2010 09:33

PRODÁNO

Včera bylo auto vysláno do světa, snad bude dělat jen radost a majitel na něj bude hodnej :)

12.11.2010 14:08

Výměna ramen + auto stále na prodej!!!

Dnes jsem auto vyzvedl od mechanika po výměně ramen a zadních silentbloků - podvozek zase jako nový :-) Auto stále na prodej...

1.11.2010 07:35

PRODÁM!!!!

Pracovní situace mě nutí se svého mazla vzdát. Najezdím teď 3-5000 km měsíčně a zpravidla i ve více jak dvou lidech a na to je mi kupátka líto. Takže přijde něco praktičtějšího. Proto jsem se rozhodl vůz prodat. Aktuálně nová STK + emise, kupci vyměním olej a filtry, auto prodám i s 18" Alu Dotz Mugello za 179000,- plus přidám jako bonus nové zadní Michelin Pilot Sport :)

25.6.2010 19:07

2 ze 3

Při koupi auta jsem si slíbil, že vyměním 3 věci, volant, zadní lampy a kola. Vše jsem chtěl buď origo ///M nebo M-paketové. Nakonec je vše jinak, volant si zřejmě nechám a kola a lampy jsou na autě, výsledek posuďte sami, ale já jsem spokojený :-)

28.9.2009 11:51

Výměna oleje a filtrů

Tak mi zase pár tisícovek kilometrů uteklo jako voda a je čas na novou baštu. Castrol Magnatec 5w40 full synthetic proudící přes filtr Mann. Báwo má stravování stejně špatné jako většina dnešní populace. Pořádně se "přežere" - 6,5l oleje jako prd - a pak 10 tisíc km vůbec nebaští. Během intervalu se ztratilo sotva pár deci.

22.9.2009 22:10

Výměna tlumičů

Konečně mám zpět na autě nové Bilsteiny B8. Auto už zase sedí jako přibité a na hezké silnici je to radost :) Hlavně ve vyšších rychlostech je to hodně znatelné...

8.8.2009 20:54

Výměna čidla

Konečně vyměněno čidlo otáček sací vačky, auto už zase jede jako ďábel :-) Zabralo to chvilku, asi 40 minut i s diagnostikou. Zase platí "Freude am Fahren" :-)


Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 328Ci (E46)

Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

No zatím moc oprav na počet najetých km, zlatej Pažout :D Až na ten diff jsou to drobnosti a auto mě nikde zatím stát nenechalo, přece jen už slaví 10. narozeniny. EDIT: po výměně tlumičů už zase dělá jen radost, takže zvyšujeme hodnocení :)

praktičnost
9

Na coupé super, i dětskou sedačku jsem tam měl...

prostornost
9

Přirovnal bych to k Octávce I, akorát tohle je hezký auto :D

jízdní vlastnosti
10

Podvozek super, motor super, zvuk super, prostě srdeční záležitost.

jízdní komfort
9

Bilsteiny jsou tvrdé jako hrom, ale zase to fakt sedí :) EDIT: nové Bilsteiny jsou opravdu znát, na slušné silnici (žel Bohu je jich málo) je to zážitek, auto opravdu ovládáte a víte, co se pod koly děje...

provozní náklady
8

Spotřeba mě velice potěšila, náhradní díly jsou o fous dražší než u Pažouta, ale nic hrozného... Ale bojím se spotřeby pneu :) Edit: 50 tkm najeto a gumy nejeví známky výraznějšího opotřebení oproti tomu, na co jsem byl zvyklý. Pilot sport je tvrdá směs:)

náhradní díly
8

Náklady na provoz a náhradní díly považuji za úměrné stáří a typu vozu. Rozhodně jsem čekal, že to bude dražší. V porovnání s kolegovým Mondeem na tom rozhodně nejsem hůř :)

výkon motoru
10

M3 to není, ale jede to hezky. A hlavně ten průběh krouťáku...

spotřeba
10

Bez výhrad. Dlouhodobě lehce nad 9 litrů. Při delších cestách výrazně méně.

hlučnost motoru
10

Zvuk řadového šestiválce je vysoce návyková záležitost, doporučuji!!!

kvalita sedadel
9

M-packet hezky vede tělo a dobře vypadá. Elektrický posuv s pamětí je hezká "fíčura". Možná opora ramen je trochu nedostatečná...

brzdy
8

Jednoznačně poddimenzované ve vztahu k výkonu... Ale při běžném ježdění asi není potřeba nic víc. Na druhou stranu umožňují levnější zimní "obuv" viz recenze.

zavazadlový prostor
10

Dostačující. EDIT: právě se stěhuju, takže zvyšuju hodnocení, báwo je asi nafukovací :D






Blesk.cz

Drama na Vltavě: Převrhla se pramice, dvě děti a čtyři dospělí skončili v peřejích!

Drama na Vltavě: Převrhla se pramice, dvě děti a…

Tohle mohlo skončit obrovskou tragédií! S šesti účastníky každoročního svatováclavského závodu Přes tři jezy se…

Nejstarší dcera Karla Gotta (†80) Dominika: S prázdnou kapsou hody v luxusu!

Nejstarší dcera Karla Gotta (†80) Dominika: S…

I přesto, že si Dominika Gottová (47) na všechny strany stěžuje, jak je na tom finančně špatně, vymetá jednu…

 

iSport.cz

Šílené odhalení trojnásobné olympijské šampionky: Chtěla se oběsit v garáži!

Šílené odhalení trojnásobné olympijské šampionky:…

Olympijská vítězka ve skoku do dálky Tianna Bartolettaová (35) se potýká s psychickými problémy. V roce 2013 jí…

West Ham akutně shání beka. Prahne po Coufalovi, ten do Anglie chce

West Ham akutně shání beka. Prahne po Coufalovi, ten…

Klid okolo možných odchodů ze Slavie trval jen pár týdnů. Podle anglických médií chtějí West Ham United přivést…

 

Reflex.cz

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před 130 lety se narodil protektorátní předseda vlády Alois Eliáš

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před…

Vedle Emila Háchy a Edvarda Beneše mají protektorátní dějiny ještě jednu postavu, na kterou se často zapomíná.…

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm demonstrantů na covid. Jsou to hrdinové, tvrdí organizátoři

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm…

V neděli se v Praze sešlo několik set odpůrců roušek, aby demonstrovali proti vládním opatřením a aby se v davu…