Recenze

9 Majitel

BMW řada 3 320d

8.17 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 320D Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 330 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální pohon kol: zadní

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "aarden".

Zdravím všechny čtenáře moje.auto.cz.
Po nákupu nového přibližovadla mi bylo jasné, že se musím podělit o své zkušenosti s tímto autem, protože čtení Vašich příspěvků a zkušeností s každodenním provozem mi hodně pomohly při výběru.
Bohužel jsem se ke svému autu dostal za ne úplně pozitivních okolností. Moje milované Mondeo Titanium X rv. 2006 vzalo přes noc nožičky a ten kdo si ho odvezl mi za něj nedal žádné peníze (shnij v pekle hajzle!).
Chvíli jsme řešili dopravu porůznu půjčovanými vozy ale Vy chlapi mi určitě dáte za pravdu že chlap prostě potřebuje mít něco co má 4 kola a motor.
Protože chceme koupit domeček měl jsem nejdřív v plánu z finančních důvodů koupit nějakou paštiku za pár peněz. Jenže když jsem viděl nabídky našich autobazarů/prodejců musel jsem zvýšit rozpočet. BMW byl vždycky můj sen, ale i po navýšení rozpočtu jsem se stále snažil uvažovat racionálně a koukal jsem po autech jako C-MAX, Zafira apod. Máme velkého psa, dítě, já mám přes 190 cm, chystáme stěhování atd. atd. takže bylo třeba koukat po něčem praktickém.
Jenže jsem náhodou zabrousil na autoscout a na čelní stránce jsem viděl 325i E46 za rozumný peníz. Zaměřil jsem se na E46 a ceny mne příjemně překvapily. Došlo k dalšímu navýšení rozpočtu a já začal koukat po nějaké 330d Touring. Jenže těch je zoufale málo a já navíc ani nemám zkušenosti s dovozem aut. Když už jsem byl hodně bezradný našel jsem na serveru sauto.cz svého bramboříka. Sice částka za něj opět přesáhla mnou několikrát navýšený rozpočet, ale mně se prostě líbil. Jel jsem se na něj podívat, následovala zkušební jízda, několik telefonů do BMW Bychl pro ověření VIN, servisky apod. a BMW se mnou jelo domů.
Takže mé BMW je model 320d, rok 2004, bez M paketu, jinak s plnou výbavou. Chybí mu jen automatická převodovka (což je škoda, tu bych si přál), elektrické stahování oken vzadu (tam nikdy nesedím) a kožené čalounění (to je dobře, vozíme vzadu psa).
Tedy: 110 kW, 150 koní, 330 Nm, náhon na zadní kola, šestistupňová manuální převodovka.
Výbava tedy obsahuje: xenony, el. střešní okno, vyhřívané sportovní sedačky s velmi širokou možností seřizování, sportovní volant s ovládáním, elektrické bederní opěrky, malou navigaci, tempomat, bluetooth, parkovací senzory, matelízu, 17-ti palcová kola… Je to prostě velmi mnoho a já jsem ještě ani nestačil všechno okoukat a zjistit.

Silné stránky

Uff… Je toho opět velmi mnoho.
Tak jasně, je to BMW. Neznámý, nepopsatelný feeling. Sakra tohle je BMW – je skvělý. To auto voní, všechno jde tak akorát správně ztuha pro pocit robustnosti, výdrže, bezpečí.
Pocit z jízdy – miluju ten pocit protáhnout se zatáčkou, přidat plyn až k podlaze a cítit jak mně zadní pohon vytahuje.
Motor – není to trhač asfaltu, ale jede velmi dobře. Z Mondea jsem byl zvyklý na tah od velmi nízkých otáček (táhlo už od nějakých 1.500 otáček), tady je třeba pro zátah držet pole někde nad 2.000 otáčkami. Motor má ale mnohem širší pole využitelných otáček. Mondeo uvadalo kolem 3.700, BMW jede i u 4.500 otáček.
Pohodlí. Ikdyž se to nezdá, auto je i na relativně velkých kolech ve spojení s tuhými sportovními sedačkami velmi pohodlné. Pro pohodlí znamená hodně i opravdu velkorysé možnosti nastavení sedaček.
Luxus. V autě jedu a mám pocit luxusu. Líbí se mi sportovní volant s dřevem, pečlivé dílenské zpracování palubní desky, promyšlené detaily.
Spotřeba – zatím se ustálila na 6,4 l na 100 km, ale mám pocit že to půjde dostat se i níž. Jenže pro spotřebu jsem si BMW opravdu nekupoval.
Částka za povinné ručení – samozřejmě v porovnání s původně zamýšleným 330d.
Navigace – dostala přezdívku Helga. Ikdyž nám není příjemný její hlas, tak nás dokáže perfektně dovézt k cíli. Přestože jsem tomu zpočátku nevěřil, tak forma zobrazování pouze šipek (nebo základních nákresů křižovatek) opravdu stačí.
Propojení s iPhonem – super! Všechna muzika z knihovny je k dispozici. A hraje vážně dobře.
Auto mám zatím krátce, takže určitě budu objevovat nové a nové silné stránky. Se slabými nepočítám. :o)

Slabé stránky

Kufr – je to moje chyba že jsem si koupil sedan (jenže tak skvěle vypadá). Kufr není malý, ale má velmi úzký vstupní otvor.
Pes – vzadu se mu moc nelíbí. Asi to bude sportovnějším tvarováním sedadel. V Mondeu měl pro sebe celý obří kufr (ten kufr byl opravdu velký. Někdy jsem měl pocit že by se tam vešla Toyota Aygo) a dokázal zachrupnout po dvou minutách jízdy a spal až do cíle 1.200 km.
Vystupování – to je opravdu bída. Mám 193 cm a vyskládat se ven přes velké boční vedení sedaček není sranda. Navíc se sedí nízko nad vozovkou. Zatím to nevadí, není mi 60, ale uvidíme, třeba jsem zatím nezískal správný grif.
Zájem zlodějů – vyřešeno garážovým stáním, Constructem a chystám se na Sherlog. Tohle auto mi neukradneš hajzle! :o)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné. Ale servis mně čeká. Už jsem si odhalil několik detailů které se mi nelíbí – poškrábané čelní okno, mlžící se přední světla, drhnoucí stěrače (chtěl bych stírací lišty Bosch) apod. Taky mně bude čekat servis mechanických částí abych věděl v jakém stavu auto je.
Kdyby kdokoli z Vás věděl o nějakém dobrém servisu se specializací na BMW tak sem s tím. Budu jen rád. Zatím jsou pro mě jediným vodítkem nějaké zprávy z internetových fór. Nechci přeplácet autorizovaný servis, ikdyž bych získal zápis do servisky – budu to muset zvážit.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nemastné neslané. Neudělal nic navíc. Jen mi nutil povinné ručení (nakonec sjednáno on-line přes pojisteni.auto.cz). Na druhou stranu to nebyla banda nagelovaných „pracantů z áček“ – jó pane, todle je leštěnka, po německým důchodci… a sami mně upozornili na věci, se kterými je třeba v budoucnu počítat na výměnu/kontrolu.
Prostě menší bazar z Prahy.

 

Novinky v recenzi

26.10.2010 14:00

První společný měsíc za námi

Myslím že už můžu říct aspoň trochu něco objektivního.
Zatím jsme spolu najeli cca 2.500 km a spotřeba se ustálila na 6,02 l/100 km. Palubní PC hlásí průměr 6,4 což znamená, že je tohle první auto, které hlásí větší spotřebu, než jaká je v reálu. I dojezd auta překonávám o více než 150 km než hlásí PC.
Minulý týden jsem dal na jednu nádrž Praha - Bratislava - Praha - Praha - Trutnov - Pardubice. Suma sumárun 840 km.
Co se spotřeby týče je to super, spokojenost na 100%.
Motor mně nepřestává fascinovat. Diesel který točí 5 tisíc a pořád má chuť jet dál. Pánové konstruktéři klobouk dolů.
Vnitřní prostornost. No na předních sedadlech celkem ok, jen ten zadek nic moc. O víkendu jsem převážel zimní kola z Fordu a to tím způsobem, že 2 ležely na sklopených zadních sedačkách a dvě tak nějak v kufru.
Odhalil jsem první nedostatky. Zatím toho není až tak moc jak jsem původně čekal u šestiletého auta, ale myslím že ještě zvládnu na něco přijít. Detaily typu poškrábané čelní okno, nesvítící parkovačka apod.
Jasně, fotky chybí. Stejně jako čas...:( Snažím se to zlepšit, slibuju...:)


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez zkušeností

praktičnost
9

Ten kufr a vystupování

prostornost
10

Mondeo bylo větší, ale tohle je dostačující

jízdní vlastnosti
10

Proč je tady maximum desítka?

jízdní komfort
10

Perfekt, i D1 jsme zvládli a žena skoro usnula - což je dobré znamení ne?

provozní náklady
10

Super

výkon motoru
10

Dostačující, ikdyž 330 to není

spotřeba
10
hlučnost motoru
10

Krásně si bručí, jinak než ostatní diesely. Mám zkušenosti z TDI PD a to je jen pro masochisty

kvalita sedadel
10

Na pohled vypadají že to bude sado maso, ale opak je pravdou

brzdy
10

Moc dobré

zavazadlový prostor
9

Kufr dobrý, až na tu přístupnost úzkým otvorem. Oceňuji sklopné sedačky a mechanizmus sklápění v kufru.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…