Recenze

10 Majitel

Ford Focus Collection kombi 1,6 / 74kW

9.51 Uživatelé

Hodnoceno: 33× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Béďa Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:7000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 150 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.2 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 482 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Mortiz".

Starší felicie začíná dosluhovat, na delší cesty neposkytuje dostatečné pohodlí, bezpečnostně taky nic moc a o jízdních vlastnostech radši moc psát nebudu. Přišlo tedy rozhodnutí pořídít nové auto. Vybíral jsem auto nižší střední třídy, požadavky byly kombík, dobré jízdní vlastnosti, bezpečnost a kvalita zpracování. Z výbavy potom automatická klimatizace, palubní počítač, tempomat, přední okna a zrcátka v elektrice, centrální zamykání na dálkové ovládání, parkovací senzory, rádio s MP3 a loketní opěrka. Zvítězil Ford Focus s akční nabídkou Collection.

FORD FOCUS COLLECTION KOMBI 1,6
Motor: 1,6 Duratec (1596 cm3) -16V / 74 kW(100 k) při 6000 min-1 / 150 Nm při 4150 min-1 / řadový čtyřválec / DOCH / elektronické vícebodové vstřikování paliva / elektronicky řízená škrtící klapka
Brzdy: diagonálně rozdělené, s posilovačem dual-line, přední i zadní kotoučové brzdy, ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD
Řízení: hřebenové s hydraulickým posilovačem řízení
Zavěšení náprav: přední-nezávislé zavěšení na vzpěrách McPherson, zadní-víceprvkové zavěšení typu Control Blade
Vnější rozměry: délka 4472 mm, šířka včetně zpětných zrcátek 1991 mm, šířka bez zpětných zrcátek 1840 mm, výška 1501 mm, rozvor 2640 mm.
Objem zavazadlového prostoru: 482/1525 l
Průměr otáčení: 10,4 m
Provozní hmotnost: 1294 kg
Objem nádrže. 55 l

Standardní výbava COLLECTION:
Manuální klimatizace
6 airbagů
Stereorádio / CD přehrávač 6000, 6 reproduktorů, dálkové ovládání
Tempomat s 4-paprskovým volantem potaženým kůží
16" ocelová kola
Rám mřížky chladiče a ochranný plast nad mlhovkami v barvě vozu
Řadicí páka se stříbrnou ozdobou
ABS s el. rozdělovačem brzdné síly EBD
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
Elektricky ovládaná přední okna
Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
Sloupek řízení nastavitelný ve 4 směrech
Palubní počítač (včetně zobrazování aktuální spotřeby)

Příplatková výbava:
Automatická duální klimatizace
Audio systém Sony CD – stereorádio/CD/MP3, 8 reproduktorů, AUX
Metalický lak Sea Grey
Loketní opěrka Armster
Parkovací asistent Phantom BS415

S fokusem mám zatím najeto prvních 300 km, takže jsou to takové první dojmy z auta.

VZHLED
Oproti první generaci je vnější vzhled výrazně konzervativnější, což se mi líbí, přesně taková auta mám rád. Přední část vozu je podle mě skvělá a nemám jí co vytknout. Při pohledu z boku se mi silueta auta taky líbí. Se zadní částí si však u fordu mohli trošku více pohrát.

VNITŘNÍ PROSTOR
Ohledně sedadel a prostoru vpředu i vzadu naprostá spokojenost. Měřím 194 cm, manželka jen 164 cm a ani jeden si nestěžujeme. Sedačky jsou pohodlné. Všechno je v dosahu, dobré je ovládání rádia na sloupku volantu. Skvělá je loketní opěrka, výrazně zvyšuje pohodlí při řízení a přibyl další odkládací prostor. Ve dveřích ale chybí držáky na 1,5 l PETky. Přihrádka před spolujezdcem je dostatečně velká. Kufr mi přijde dostatečně velký, dobrá je rovná nakládací hrana. Sklápění zadních sedaček je rychlé a jednoduché, výhodou je také rovná plocha po sklopení sedadel.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Jízdní vlastnosti mě doslova nadchly. Na 16-ti palcových kolech 205/55 Michelin Pilot Premacy drží auto jako přibité a láká k rychlým průjezdům zatáčkami. Nerovnosti na vozovce auto nijak nerozhodí. Při horším povrchu, nebo při přejezdu záplat je v interiéru celkem slyšet hučení od kol, podle diskuzí na netu je na hluk od pneu focus trošku více náchylný. Lepší odhlučnění od kol by tedy neškodilo.

KVALITA ZPRACOVÁNÍ
Kvalitu zpracováni hodnotím jako velmi dobrou, nikde mi nic nevrže, odnikud se neozývají žádné pazvuky a zatím vše drží na svém místě, nikde nic neodstává. Jedinou výtku mám k provedení vnitřních madel z tvrdého plastu, nějaké měkčí čalounění by se hodilo.

MOTOR
Výkon motoru mi zatím přijde dostatečný, po přesedlání z 50-ti kW felicie je focus jako raketa. Zatím jsem s ním jel jen po městě a okreskách, takže zatím nevím jak se bude chovat na dálnici. Motor má velice příjemný sytý zvuk. Doufám že s kombinovanou průměrnou spotřebou se zapnutou klimou se dostanu pod 7,5 l/100km při normální jízdě. Myslím ale že tenhle benzíňák je pro kombíka naprosté minimum. Při čtyřech lidech už má co dělat. Na zkušební jízdě jsem jel s 1,8 TDCI a to byla jiná káva.

ŘAZENÍ
Řazení jde hladce a přesně, jen z dvojky na trojku se musí přesně trefit jinak jde trošku ztuha. Škoda, že focus nemá šestý rychlostní stupeň, při 130 km/h motor točí cca 3900 ot/min, na dálnici by se šestka hodila.

KLIMATIZACE
Výborná věc, k funkčnosti a výkonu nemám žádné výhrady. Auto bez klimy už bych nechtěl. Dobrá mi přijde funkce rychlého odmlžení a odmražení čelního skla, která současně zapíná vyhřívání zadního okna.

TEMPOMAT
Zatím jsem ho pořádně nevyzkoušel, ale užitečná věcička a myslím že dost návyková. Jednoduché logické ovládání, zajímavé je zvyšování a snižování rychlosti tlačítky na volantu.

Silné stránky

jednoznačně podvozek a celkové jízdní vlastnosti
brzdy
komfort
automatická klima
zvuk rádia Sony
solidní zpracování

Slabé stránky

při méně kvalitním povrchu vyšší hluk v interiéru od pneu
ovládání hlasitosti rádia Sony kolečkem
ve dveřích chybí držák na 1,5 l PETku
madla z tvrdého plastu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím všechno funguje jak má, takže zkušenosti žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval v autosalónu Dankar v Havířově. Prodejce solidní, ochotný, zatím ve všem vyšel vstříc. Uvidíme jak se zachová při případných problémech s autem (doufám, že žádné nebudou.

 

Novinky v recenzi

10.11.2007 00:00

ZIMNÍ PNEU
Tak dneska jsem konečně přezul a chvilku nato začlo sněžit :-). Na zimu má Béďa obuty Dunlopy Wintersport 3D 195/65/R15. Zatím jsem na nich moc neujel, ale přijdou mi trošku měkčí než letní Michelinky.

2.11.2007 00:00

DEFEKT
Tak mě potkal s Béďou první defekt. Málem jsem oddělal pravou zadní pneu, ale snad to dopadne dobře. Už se mi jednou stalo že kolo bylo trochu podhuštěné, ale po dofouknutí drželo. Včera jsem přijel domů z práce a všiml jsem si že je to samé kolo zase upuštěné. Řekl jsem si že to risknu a sjedu to dofouknout k nedaleké benzince. U benzinky byl samozřejmě vzduch mimo provoz. Kolo už vypadalo hodně špatně, takže na řadu přišlo dojezdové kolo. Celkem mě překvapilo, jak lehce šlo kolo povolit, čekal jsem že to z výroby bude dotažené trošku víc. Dneska jsem byl v pneu servise,jen se na pneu podívali a že prý je KO. Tak sem zkusil jiný servis, tam ji sundali z disku, zevnitř poškozená nebyla, tak ji zalepili a snad se nebude boulit a bude sloužit dál. Jinak s dojezdovým kolem se celkem v klidu dá jezdit, je na něm sice napsáno jen do 80km/h, ale trošku jsem se zapoměl a jel kolem 90 a žádné výrazné zhoršení jízdních vlastností jsem si nevšiml. No doufám že kolo bude v pořádku a nebudu muset kupovat nové.

26.9.2007 00:00

Dovolená
Tak konečně jsem si našel chvilku napsat pár postřehů z dovolené s Focuskem. Byl jsem na Šumavě, celkem najel cca 1500 km. Průměrná spotřeba podle PP 8,0 l/100km, po přepočítání mi vyšlo 7,75 l/100km, rozhodně jsem nejel na spotřebu. Cesta tam necelých 500 km polovina okrsky a polovina dálnice, jel jsem trošku rychleji, na okrskách tak 100-120 a časté předjíždění. V autě tři lidi, tři kola a plno dalších věcí, kupodivu se všechno vešlo :-). Po Šumavě naježděno asi 500 km většinou po okrskách, něco málo ve městě. Cestou zpět (už jenom ve dvou, zato přibyly věci v kufru) jsem na dálnici testnul maximálku. Celkem stabilně se s focusem dá jet 160 km/h i do mírných kopců. Maximálně jsem z něj dostal papírových 180 km/h po rovince i z mírného kopečku, víc už to jet nechtělo. Pohodlí i při 180 v pohodě, auto pěkně drželo. Pochválit musím podvozek a celkové jízdní vlastnosti, rychlejší projíždění zatáček je zážitek. Skvělá je taky jízda s tempomatem, rychle jsem si na něj zvyknul. Ani focusek ale bohužel není dokonalý. Celkem blbě je umístěn displey PP, to že je malý budiž, ale nechápu proč ho alespoň neumístili více nahoru. Při delší jízdě se v sedačce jakoby sesouvám a skoro na něj nevidím a to mám 194 cm. Taky mi trošku vadí tvrdý plast, ze kterého jsou dveřní madla, jejich umístění je dobré ale při delší jízdě celkem tlačí, alespoň na horní ploše mohlo být čalounění. Taky se mi nějak podařilo to madlo trošku odřít a je to celkem vidět, povrch madla je černý a škrábanec takový světle šedý :-(. Ale celkově velká spokojenost :-).


Přidat názorDiskuse: Ford Focus Collection kombi 1,6 / 74kW

Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím vše funguje.

praktičnost
10
prostornost
9

Prostornost velmi dobrá, jen ve dveřích chybí držák na 1,5 l PETky.

jízdní vlastnosti
10

Vynikající

jízdní komfort
10

Vynikající

provozní náklady
0

Zatím nehodnotím.

náhradní díly
0

Zatím nehodnotím.

výkon motoru
9

Zatím spokojenost, uvidíme po delší době.

spotřeba
8

Na vodu bohužel nejezdí.

hlučnost motoru
10

Líbí se mi, že je motor slyšet. Má příjemný zvuk.

kvalita sedadel
10

Sedí se skvěle.

brzdy
10

Vpředu i vzadu kotouče, super.

zavazadlový prostor
10

Pro mě naprosto dostačující.






Blesk.cz

Miroslav Táborský (60) odmítá práci: Nejde to, přiznává s lítostí

Miroslav Táborský (60) odmítá práci: Nejde to,…

Oblíbený herec Miroslav Táborský nedávno oslavil sladkých 60 let. A že se mu daří, dokazuje i skutečnost, že…

Zemřel saxofonista Rosťa Fraš (†44): Manželka popsala jeho poslední chvíle

Zemřel saxofonista Rosťa Fraš (†44): Manželka…

Včera ráno odešel do muzikantského nebe skvělý saxofonista a také skladatel Rostislav Fraš. Bylo mu teprve 44…

 

iSport.cz

Nový trenér pro Karvinou. Po Strakovi tým převzal Slovák Jarábek

Nový trenér pro Karvinou. Po Strakovi tým převzal…

Fotbalisté Karviné si po konci motivátora Františka Straky na lavičce budou zvykat na nový trenérský styl. Během…

Málo peněz, výborný hokej. Kouč Pešout líčí, jak se maká ve Varech

Málo peněz, výborný hokej. Kouč Pešout líčí, jak se…

Porazit v posledním kole před repre pauzou Olomouc, mávaly Karlovy Vary dolů dvanácti klubům. Ale i bez toho si…

 

Reflex.cz

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do zákulisí čínských nočních podniků

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do…

Ukrajinec Sergej Melničenko se v roce 2015 přestěhoval do Hongkongu, kde se začal živit jako model a tanečník.…

Uloupené mládí: Čeští studenti vzpomínají na peklo v koncentračním táboře Sachsenhausen

Uloupené mládí: Čeští studenti vzpomínají na peklo v…

Na letošní státní svátek Dne boje za svobodu a demokracii připadají hned dvě kulatá výročí. Po demonstracích…