Diskuse

BMW řada 5 (2001)

26.6.2007

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Luke (BMW_fans)". >[UNDER CONSTRUCTION]< Ze začátku bych chtěl říct, že auto není moje, ale protože s…

 

BMW 530d (Lukas06)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 21.01.10  16:28

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Mám za to, že Torsen typ C má už i nová A8 (čili opak toho co píšeš). Jinak si netroufnu to nějak hloubkově soudit, musel bych porovnat odpovídající generace obou systémů ve stejných podmínkách, což jsem možnost zatím neměl. U Audi vidím obrovskou nevýhodu v uložení motoru (navzdory změnám u MLB), které ho už na startu hendikepije ve srovnání s jediným přímým konkurentem - BMW. Naprosto odlišná výchozí koncepce pohonu taky zásadním způsobem ovlivňuje smysl fungování 4x4 u těch aut - quattro je nezbytností pro slušné fungování Audiny, xDrive je v BMW doplněk zlepšující trakci. Věřil bych ale, že vzhledem ke schopnostem poslední generace obou systémů fungovat v rozpětí 0:100-100:0, "inteligentnímu" řízení pohonu, el. zadnímu diferenciálu atd. bude quattro i xDrive ve většině běžných situací na běžného řidiče působit stejně dobře až bezchybně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.01.10  16:26

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Ha! Studijní materiál! Chci! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Cobalt

    "-- skrytý --" 21.01.10  16:25

    « Re: xDrive vs. Quattro

    [potlačený obsah - obsah příspěvku zásadním způsobem odporuje pravidlům použití a byl administrátory potlačen]
  • « 00 Reagovat !

    foto Cobalt

    "-- skrytý --" 21.01.10  16:24

    « Re: xDrive vs. Quattro

    [potlačený obsah - obsah příspěvku zásadním způsobem odporuje pravidlům použití a byl administrátory potlačen]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.01.10  16:22

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Já to bral tehdá z nějakýho toho AutoBildu či co to bylo, ale už je to delší dobu (tušim 2005?). Tam mleli o systému BorgWarner, ale žádný detaily.
  • « 00 Reagovat !

    foto Cobalt

    "-- skrytý --" 21.01.10  16:20

    « Re: xDrive vs. Quattro

    [potlačený obsah - obsah příspěvku zásadním způsobem odporuje pravidlům použití a byl administrátory potlačen]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 21.01.10  16:15

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Díky a nic dalšího, nebo podrobnějšího tam k tomu není... ;-)

    Jedna věc je kdo to pro Q7 vyrábí/dodává, druhá věc co pro ni vyrábí/dodává.
    Docela by mě zajímalo, jaký systém tam tedy je konkrétně...?
  • « 00 Reagovat !

    foto Cobalt

    "-- skrytý --" 21.01.10  15:19

    « Re: xDrive vs. Quattro

    [potlačený obsah - obsah příspěvku zásadním způsobem odporuje pravidlům použití a byl administrátory potlačen]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 21.01.10  15:10

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Netuším co máš konkrétně na mysli, ale žádné větší praktické zkušenosti s 4Maticem nemám...
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 21.01.10  15:01

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Nemyslím pouze medializaci ve smyslu vlastní propagace! ;-)
    A odkud teda máš tuto (nejen pro mě docela "senzačni") informaci?
    Přece jen fakt, že by Audi přestalo využívat (i kdyby jen částečně) pro "podélné" Quattro Torsen, je (mírně řečeno) poněkud zásadnější informace, než příklady, které si právě uvedl...
    Díval jsem jěště na změny po faceliftu Q7 a taky nic... ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.01.10  14:38

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Koncern VW nikdy nedal na zásadní medializaci. Spousta lidí např. neví, že i 1.9 TDI se 66 kW má od +- poloviny roku 2000 dmychadlo s proměnnou geometrií statoru nebo že Fabia RS TDI má od ledna tušim 2004 šestikvalt s kratšími převody...

    O tom systému BorgWarner vím akorát, že ho narozdíl od ostatních audin používá Audi Q7. Detaily mi bohužel známy nejsou.
  • « 00 Reagovat !

    foto talio2

    talio2 21.01.10  14:22

    « Re: xDrive vs. Quattro

    WL: nerozumíš taky 4Maticu od Mercedesu ???
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 21.01.10  14:03

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Rozdělení 40:60 s planetovým typem Torsenu už mají novější modely Audi delší dobu (jak jsem psal), ale řek bych, že např. právě tato generace A8 má ještě rozdělení 50:50...
    Nemáš nějaký odkaz na ten BorgWarner pro Q7?
    Pokud vím Q7 vyjela právě s planetovým typem Torsenu (s poměrem 40:60) podobně jako třeba RS4.
    Nějak se mi nezdá, že by došlo k tak zásadní a "netradiční" změně bez patřičné medializace...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.01.10  13:00

    « Re: xDrive vs. Quattro

    No Q7 jako jediná nemá torsen, ta má nějakej systém BorgWarner, a neni to jenom o poměru rozdělení. Ten je 40:60 ve prospěch zádě už delší dobu takhle. Torsen maji ty "placatý" audiny. Že časem možná úplně přejdou na BorgWarner je jiná záležitost.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 21.01.10  12:42

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Je mi jasné proč nevzali Audi s haldexem... :-)
    Těmi současnými torseny určitě myslíš Torsen ("typIII"), což je planetový typ, u kterého de nepočítá s přesně rovnoměrným "základním" rozdělením 50:50, ale např. 40:60.
    Ten už třeba déle využívá Audi RS4, S4, Q7... (a počítá se sním postupně pro všechny Audi Quattro s motorem uloženým podélně), ale v této A8 by ještě být neměl.
    V praxi se i s takovou situací, kterou poipsuješ, setkáš jen velmi těžko. Musel by si totiž doslova zastavit na místě kde je např. přední náprava oběma koly na asfaltu a oběma zadnímikoly ná "extrémně" hladkém ledu, tedy se stejnou adhezí pro obě kola současně..., coš se třeba mně zatím nikdy "nepodařilo"...
    ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.01.10  11:55

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Nezapomeň, že torsen se může jako otevřený chovat i na silnici. Stačí, když adhezní podmínky překročí bias momentu (např. předek na ledě, zadek na asfaltu či obráceně). U původního symetrického torsenu s 80% svorností tak stačilo, když adheze pod jednou nápravou klesla pod 20% adheze pod druhou nápravou a torsen se otevřel. Současné torseny v audinách biasují spíše dozadu, což zhoršuje vlastnosti auta, když zadek ztratí adhezi.

    Quattro s Haldexem nezvolili záměrně, protože Haldex není nic jiného než řízená uzávěra diferenciálu ;-) Což je vlastně i xDrive.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 21.01.10  11:22

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Ano, protože i v popisu Quattra (z odkazu) se logicky řeší jen situace (onroad i offroad) které mohou skutečně nastat.
    Ale už si někdy viděl (třeba i v těžkém terénu) "uvíznout" nějaké auto jen na dvou kolech téže! nápravy? S gravitací se počítá jaksi automaticky, bez ní by nesjela ani ta 5ka s viskózní spojkou. Zajímavé je, že pro demonstraci nezvolili k X-drivu třeba Audi A3 (příp. TT) "quattro" s haldexem... ;-) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 21.01.10  11:14

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Úvaha o vyřazení ABS a tím i EDS má svou logiku v případě, že platí "tvá" teorie a systém EDS tedy "nehlídá" jen obě nápravy samostatně ale i rozdílnou adhezi obou náprav navzájem.
    Tereticky to možné je, ale ptám se proč by tomu tak mělo být? EDS je přece elektr. berlička pro otevřený dif. nikoli např. pro dif. typu Torsen, ten naopak EDS příp. supluje/nahrazuje (viz např. ta zadní náprava). Všude se uvádí, že EDS "hlídá" rozdílnou "adhezi levých a pravých kol" na téže nápravě, nikde jsem zatím opravdu nečetl, že by navíc "hlídal" i adhezi předních kol vůči zadním...
    Navíc by tak EDS (do určité rychlosti) "dabloval" funkci středového Torsenu. Ale proč, když se díky gravitaci nemohou nikdy obě kola jedné nápravy dostat současně do vzduchu (kromě skoku)?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.01.10  10:59

    « Re: xDrive vs. Quattro

    a eště dodatek: Píšeš jedno přední a jedno zadní kolo... Zde mají obě přední grip.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.01.10  10:47

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Sežeň mi technické studijní programy 282 a 285 od Audi (ty totiž nemám). Budu věřit až tomu, co se píše tam, jinak zůstanu u svojí elektrické pojistky.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…