Případnou "rozdílnou trakci" přední a zadní nápravy má přece logicky na "starost" právě "středový" Torsen, ne EDS, který pracuje na obou nápravách, tedy vlastně na všech čtyřech kolech, ale na každé nápravě samostatně....
Že píšu o Qauttru VI.generace (od r. 1996) si mohl poznat už podle popisované konfigirace s jedním "středovým", Torsenem a dvěma otevř. dif. s EDS, které právě proti III.generaci nahradílo Torsen u zadní nápravy, takže měl tento systém (ve III.g.) Torseny dva (ovšem pouze u manuál. přev., u aut. přev. byly
planetové převody uprostřed s elektonicky kontrolovanou několika vrstvou uzavíratelnou spojkou).
Není pravdou, že je schopen poslat EDS potřebný točivý moment na kolo s větší přilnavostí v případě, že je ve vzduchu současně jedno kolo přední a jedno kolo zadní nápravy.
Citát z odkazu ke Quattru IV. gen.:
"Skvělý pohon všech kol na silnici. V podmínkách "on-road" musí ztratit všechna čtyři kola trakti aby se auto nehnulo. Torsen efekt s jedním kolem ve vzduchu nenastane, protože zasáhne EDS a Torsen transferuje točivý moment na zadní nápravu. V podmínkách "off-road" (kola ve vzduchu nebo překážky) auto se nehne pokud jedno přední a jedno zadní kolo ztratí trakci. Důsledek tohoto chování je, že EDS není náhrada za manuální uzávěrku diferenciálu a není tedy schopen přenést dostatek točivého momentu na další kolo."
[odkaz]