Diskuse

BMW řada 5 (2001)

26.6.2007

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Luke (BMW_fans)". >[UNDER CONSTRUCTION]< Ze začátku bych chtěl říct, že auto není moje, ale protože s…

 

BMW 530d (Lukas06)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.12.10  09:27

    « Re: xDrive vs. Quattro

    eště dodatek: Právě u Q7 se začalo poprvé mluvit o systému BorgWarner.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.12.10  09:26

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Hlavní důvod použití Haldexu v A3 a TT je ten, že se jedná o platformu Golfu s motorem napříč. Torzní tuhost tady problém nepředstavuje (takové Audi 100 z roku 1992 s Torsenem má nepoměrně menší torzní tuhost než soudobý Golf). Tato platforma je vyvinuta tak, aby zástavba pohonu 4x4 byla co nejjednodušší a bylo nutno udělat co nejméně úprav. Takže se vezme auto s přednim pohonem, na převodovku se našroubuje náběh kardanu, dozadu se dá Haldexka a hotovo.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.12.10  00:19

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Ten pohon čistě zadní nápravy není novinou poslední generace, už předchozí generace 5er (Banglovská) měla v propagačních materiálech, že při rychlostech nad 160 a při parkování je hnaná pouze zadní náprava, čímž se odlehčí řízené nápravě a auto se pohodlněji ovládá.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 08.12.10  23:46

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Q7: Pokud vím, Touareg a Cayenne používají BorgWarner a Q7 Torsen. Těžko říci, jestli všechny modely mají stejný diferenciál, tedy speciální Torsen vyvinutý BorgWarnerem, a jen to jinak prodávají zákazníkům, nebo jestli Q7 má skutečně jiný diferenciál. Nikdy jsem to nezkoumal, ale vím, že v souvislosti s Touaregem a Cayennem jsem vždy slyšel BorgWarner, ale s Q7 tradičně Torsen.

    Haldex: Co já vím, tak hlavní důvod je, že konstrukce téhle platformy (A3, TT) by Torsen neutáhla - nemá dostatečnou torzní tuhost. Takže by Audi skutečně muselo navrhnout auto od základů, což se jim nechce dělat - je to doplňový model v nabídce a je pro ně lepší převezmout platformu bráchy v koncernu.

    A8: Tady je skutečně problém jak říká WL. Elektronika přbržďuje kola jen v rámci nápravy. A tahle A8 měla určitě v době uvedení 50:50. Pohybuji, že se diferenciál měnil během výroby, maximálně tak s faceliftem. Ale i tak, nová generace byla "nutností" pro menší modely, které jsou spíš zaměřené na řidiče, ne na cestující. Pokud vím, uvažovalo se řešení, že elektronika zkusmo přibrzdí všechna kola a uvidí, co se stane. Což simuluje ono přitažení ruční brzdy. Díky tomu se chytne Torsen a auto sjede z válců.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.01.10  11:37

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Souhlasím, napsal jsem:
    "Ta tabulka řeši jen některé současnější modely a do nějaké "hisrorie" nejde..."
    Mohl jsem snad místo "nějaké" napsat třeba "kompletní".
    Tak mě hned nechytej mě za slovíčko, jako já tebe... :*) >:-[] >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 24.01.10  11:29

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Hele hele, ty mě sám zatáhneš do půlky diskuse a pak mě tady pořád předhazuješ, že to už se tady psalo >:D a myslím samozřejmě mezinápravový diferenciál, Torsen na nápravě mají spousty aut a Audi jich je z celkového počtu jen pár.
    No a pokud nejdou do historie, tak jim tam trochu přebývají třeba A4 první generace a naopak chybí A8 2003, která je starší než Q7, tak do sledovaného období spadá taky. A chybí tam třeba i VW Phaeton, který se v USA taktéž prodával... Takže to není přehled, ale výběr (no sestavoval to asi nějaký Američan >:D )
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.01.10  11:15

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Ta tabulka řeši jen některé současnější modely a do nějaké "hisrorie" nejde...
    Audi V8 Qauttro mělo Torsen vždy, ale vzadu, druhý "středový" Torsen měla opravdu jen verze s manuální přev., verze s automatem měla místo střed. Torsenu planetové převody uprostřed s elektonicky kontrolovanou několika vrstvou uzavíratelnou spojkou, ale to už jsem tu psal ještě než ses zapojil do této quattrodiskuse... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 24.01.10  10:51

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Ráno moudřejší večera, tak jsem na to kouknul znovu a měním svoje původní prohlášení >:D Ten nákres u Q7 se funkcí shoduje s Torsenem typ C v odkazu, co jsem včera přidal. Ale podle toho, co jsem dál našel, není identický s ostatními Audi, je to konstrukce navržená specificky pro Q7/Touareg/Cayenne. Mimochodem podle těch popisů ze stránek Torsenu už na typu C asi není nic patentovaného (u typů A a B jsou patentem chráněné části v nákresech označené).
    Jinak ta tabulka je taková zmatená... míchá tam starší a novější modely, spousta novějších tam přitom chybí, rozhodně to není kompletní přehled. Např. zrovna Audi mělo Torsen už v 100 C3 nebo V8 manuál (automat ne).
    K předchozí A8 nic víc nevím. Asi se to u tohoto typu auta prostě "neřeší"...
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.01.10  01:33

    « Re: xDrive vs. Quattro

    My jsme hlavně řešili EDS u předchozí A8, a Torsen u Q7...
    Myslím v tom odkazu co jsem tu teď dal ("torsen.com"), jestli si už našel taky ten Torsen3 pro Q7?
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 24.01.10  01:30

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Tak to sorry, já četl reakci Hooonzy, kde píše o Q7 a potvrdil jsem, že v těch materiálech o Q7 to není výslovně napsané ale je to tam jednoznačně namalované.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.01.10  01:29

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Tak to jo, ale my "řešíme" EDS u předposlední A8...
    Našel si v tom odkazu Torsen3(C) i pro Q7?
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 24.01.10  01:26

    « Re: xDrive vs. Quattro

    U Q7
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.01.10  01:20

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Tak kde jsi teda viděl ten "jasný popis a grafy k EDS"?
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 24.01.10  01:11

    « Re: xDrive vs. Quattro

    V těch materiálech k A8 je jenom mechanika a dlouhé PDF nejde zdaleka tak do hloubky...
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.01.10  01:03

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Ricardo
    A kde jsou nějaké ty grafy k EDS u předchozí A8 Quattro?
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.01.10  00:52

    « Re: xDrive vs. Quattro

    [odkaz]%20Applicatio… />
    Myslím, že tenhle odkaz jako důkaz toho, že v Q7 skutečně je, od r. 2006, středový Torsen 3(C) stačí, takže v tomto jsem měl pravdu určitě... ;-)
    P.S. A jak jsem psal, je už déle také v RS4, S4...
    A nověji taky v A5/S5...

    edit-odkaz se nevlezl, takže dejte tento
    [odkaz]
    a klikněte vpravo nahoře "Applications"
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 24.01.10  00:30

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Já myslím, že tady ten planetový diferenciál má trochu odlišný princip než Torsen typ B ( [odkaz] ) i Torsen typ C ( [odkaz] ), i když typu B se hodně podobá. Ale zase si netroufnu na nějaká kategorická tvrzení, jsem jen technik-amatér :-)
    Jinak ten popis a grafy k EDS jsou jasné - diferenciál má určitý rozsah a zbytek do 100% přenosu momentu na jednu nápravu je řešen dobrzďováním kol druhé nápravy.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.01.10  00:25

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Jj, zmínka přímo "jménu" Torsen tam nebyla, ale tecnický popis i nákres mu odpovídal, takže nějaká forma licence, nebo vlastní invence je taky možná..., také to mohou brát jen jako komponent pro svůj celkový produkt a nemají zrovna zájem dělat "konkurenci" zbytečnou reklamu... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.01.10  00:17

    « Re: xDrive vs. Quattro

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.10  00:04

    « Re: xDrive vs. Quattro

    U Q7 je planetový diferenciál, ale nikde tam není zmínka o tom, že by to byl přímo torsen (protože torsen je mimo jiné ochranná známka Gleason Corporation, vynálezce těchto diferenciálů). Může to být torsen vyrobený v licenci u BorgWarner, ale může to být taky něco trošinku jiného s podobným principem funkce.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Instagram zavedl možnost „přišpendlení“ komentářů. Funkce má pomoci vymýtit z diskuzí nenávist

Instagram zavedl možnost „přišpendlení“ komentářů.…

Funkci, která je na Youtube, Twitteru a Facebooku dostupná již několik let, zavedl konečně tento týden…

Odkud se ze zahraničí vrátíte bez karantény a testu na Covid-19?

Odkud se ze zahraničí vrátíte bez karantény a testu…

Svou dovolenou letos nemusíte nutně trávit v Česku. Využijte otevírání hranic a nechte se inspirovat našimi…

 

iSport.cz

Sokolov spadl z druhé ligy, zachránil se Varnsdorf. Postupující Pardubice prohrály

Sokolov spadl z druhé ligy, zachránil se Varnsdorf.…

Fotbalisté Sokolova v závěrečném 30. kole druhé ligy prohráli 0:2 v Hradci Králové a jsou druhým sestupujícím po…

Gratulace jak sviňa! Vémola překvapil Procházku, řešili party i rukavice

Gratulace jak sviňa! Vémola překvapil Procházku,…

Vycházející hvězda UFC Jiří „Denisa“ Procházka navštívil v úterý redakci deníku Sport a iSport.cz. A český…

 

Reflex.cz

Zemřel Miloš Jakeš, předrevoluční generální tajemník ÚV KSČ. Bylo mu 97 let

Zemřel Miloš Jakeš, předrevoluční generální tajemník…

Zemřel předrevoluční generální tajemník ústředního výboru KSČ Miloš Jakeš. Bylo mu 97 let. Uvedla to televize…

Vystoupení Miloše Jakeše vstoupilo do dějin české politiky. Znamenalo začátek konce komunismu

Vystoupení Miloše Jakeše vstoupilo do dějin české…

Sedmnáctého července tomu bylo třicet let, co poslední generální tajemník komunistického Československa, Miloš…