Diskuse

BMW řada 5 (2001)

26.6.2007

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Luke (BMW_fans)". >[UNDER CONSTRUCTION]< Ze začátku bych chtěl říct, že auto není moje, ale protože s…

 

BMW 530d (Lukas06)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.12.10  09:27

    « Re: xDrive vs. Quattro

    eště dodatek: Právě u Q7 se začalo poprvé mluvit o systému BorgWarner.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.12.10  09:26

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Hlavní důvod použití Haldexu v A3 a TT je ten, že se jedná o platformu Golfu s motorem napříč. Torzní tuhost tady problém nepředstavuje (takové Audi 100 z roku 1992 s Torsenem má nepoměrně menší torzní tuhost než soudobý Golf). Tato platforma je vyvinuta tak, aby zástavba pohonu 4x4 byla co nejjednodušší a bylo nutno udělat co nejméně úprav. Takže se vezme auto s přednim pohonem, na převodovku se našroubuje náběh kardanu, dozadu se dá Haldexka a hotovo.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.12.10  00:19

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Ten pohon čistě zadní nápravy není novinou poslední generace, už předchozí generace 5er (Banglovská) měla v propagačních materiálech, že při rychlostech nad 160 a při parkování je hnaná pouze zadní náprava, čímž se odlehčí řízené nápravě a auto se pohodlněji ovládá.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 08.12.10  23:46

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Q7: Pokud vím, Touareg a Cayenne používají BorgWarner a Q7 Torsen. Těžko říci, jestli všechny modely mají stejný diferenciál, tedy speciální Torsen vyvinutý BorgWarnerem, a jen to jinak prodávají zákazníkům, nebo jestli Q7 má skutečně jiný diferenciál. Nikdy jsem to nezkoumal, ale vím, že v souvislosti s Touaregem a Cayennem jsem vždy slyšel BorgWarner, ale s Q7 tradičně Torsen.

    Haldex: Co já vím, tak hlavní důvod je, že konstrukce téhle platformy (A3, TT) by Torsen neutáhla - nemá dostatečnou torzní tuhost. Takže by Audi skutečně muselo navrhnout auto od základů, což se jim nechce dělat - je to doplňový model v nabídce a je pro ně lepší převezmout platformu bráchy v koncernu.

    A8: Tady je skutečně problém jak říká WL. Elektronika přbržďuje kola jen v rámci nápravy. A tahle A8 měla určitě v době uvedení 50:50. Pohybuji, že se diferenciál měnil během výroby, maximálně tak s faceliftem. Ale i tak, nová generace byla "nutností" pro menší modely, které jsou spíš zaměřené na řidiče, ne na cestující. Pokud vím, uvažovalo se řešení, že elektronika zkusmo přibrzdí všechna kola a uvidí, co se stane. Což simuluje ono přitažení ruční brzdy. Díky tomu se chytne Torsen a auto sjede z válců.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.01.10  11:37

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Souhlasím, napsal jsem:
    "Ta tabulka řeši jen některé současnější modely a do nějaké "hisrorie" nejde..."
    Mohl jsem snad místo "nějaké" napsat třeba "kompletní".
    Tak mě hned nechytej mě za slovíčko, jako já tebe... :*) >:-[] >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 24.01.10  11:29

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Hele hele, ty mě sám zatáhneš do půlky diskuse a pak mě tady pořád předhazuješ, že to už se tady psalo >:D a myslím samozřejmě mezinápravový diferenciál, Torsen na nápravě mají spousty aut a Audi jich je z celkového počtu jen pár.
    No a pokud nejdou do historie, tak jim tam trochu přebývají třeba A4 první generace a naopak chybí A8 2003, která je starší než Q7, tak do sledovaného období spadá taky. A chybí tam třeba i VW Phaeton, který se v USA taktéž prodával... Takže to není přehled, ale výběr (no sestavoval to asi nějaký Američan >:D )
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.01.10  11:15

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Ta tabulka řeši jen některé současnější modely a do nějaké "hisrorie" nejde...
    Audi V8 Qauttro mělo Torsen vždy, ale vzadu, druhý "středový" Torsen měla opravdu jen verze s manuální přev., verze s automatem měla místo střed. Torsenu planetové převody uprostřed s elektonicky kontrolovanou několika vrstvou uzavíratelnou spojkou, ale to už jsem tu psal ještě než ses zapojil do této quattrodiskuse... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 24.01.10  10:51

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Ráno moudřejší večera, tak jsem na to kouknul znovu a měním svoje původní prohlášení >:D Ten nákres u Q7 se funkcí shoduje s Torsenem typ C v odkazu, co jsem včera přidal. Ale podle toho, co jsem dál našel, není identický s ostatními Audi, je to konstrukce navržená specificky pro Q7/Touareg/Cayenne. Mimochodem podle těch popisů ze stránek Torsenu už na typu C asi není nic patentovaného (u typů A a B jsou patentem chráněné části v nákresech označené).
    Jinak ta tabulka je taková zmatená... míchá tam starší a novější modely, spousta novějších tam přitom chybí, rozhodně to není kompletní přehled. Např. zrovna Audi mělo Torsen už v 100 C3 nebo V8 manuál (automat ne).
    K předchozí A8 nic víc nevím. Asi se to u tohoto typu auta prostě "neřeší"...
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.01.10  01:33

    « Re: xDrive vs. Quattro

    My jsme hlavně řešili EDS u předchozí A8, a Torsen u Q7...
    Myslím v tom odkazu co jsem tu teď dal ("torsen.com"), jestli si už našel taky ten Torsen3 pro Q7?
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 24.01.10  01:30

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Tak to sorry, já četl reakci Hooonzy, kde píše o Q7 a potvrdil jsem, že v těch materiálech o Q7 to není výslovně napsané ale je to tam jednoznačně namalované.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.01.10  01:29

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Tak to jo, ale my "řešíme" EDS u předposlední A8...
    Našel si v tom odkazu Torsen3(C) i pro Q7?
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 24.01.10  01:26

    « Re: xDrive vs. Quattro

    U Q7
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.01.10  01:20

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Tak kde jsi teda viděl ten "jasný popis a grafy k EDS"?
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 24.01.10  01:11

    « Re: xDrive vs. Quattro

    V těch materiálech k A8 je jenom mechanika a dlouhé PDF nejde zdaleka tak do hloubky...
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.01.10  01:03

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Ricardo
    A kde jsou nějaké ty grafy k EDS u předchozí A8 Quattro?
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.01.10  00:52

    « Re: xDrive vs. Quattro

    [odkaz]%20Applicatio… />
    Myslím, že tenhle odkaz jako důkaz toho, že v Q7 skutečně je, od r. 2006, středový Torsen 3(C) stačí, takže v tomto jsem měl pravdu určitě... ;-)
    P.S. A jak jsem psal, je už déle také v RS4, S4...
    A nověji taky v A5/S5...

    edit-odkaz se nevlezl, takže dejte tento
    [odkaz]
    a klikněte vpravo nahoře "Applications"
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 24.01.10  00:30

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Já myslím, že tady ten planetový diferenciál má trochu odlišný princip než Torsen typ B ( [odkaz] ) i Torsen typ C ( [odkaz] ), i když typu B se hodně podobá. Ale zase si netroufnu na nějaká kategorická tvrzení, jsem jen technik-amatér :-)
    Jinak ten popis a grafy k EDS jsou jasné - diferenciál má určitý rozsah a zbytek do 100% přenosu momentu na jednu nápravu je řešen dobrzďováním kol druhé nápravy.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.01.10  00:25

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Jj, zmínka přímo "jménu" Torsen tam nebyla, ale tecnický popis i nákres mu odpovídal, takže nějaká forma licence, nebo vlastní invence je taky možná..., také to mohou brát jen jako komponent pro svůj celkový produkt a nemají zrovna zájem dělat "konkurenci" zbytečnou reklamu... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.01.10  00:17

    « Re: xDrive vs. Quattro

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.10  00:04

    « Re: xDrive vs. Quattro

    U Q7 je planetový diferenciál, ale nikde tam není zmínka o tom, že by to byl přímo torsen (protože torsen je mimo jiné ochranná známka Gleason Corporation, vynálezce těchto diferenciálů). Může to být torsen vyrobený v licenci u BorgWarner, ale může to být taky něco trošinku jiného s podobným principem funkce.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Adolf Hitler by se divil: Z nacistického bunkru bude luxusní hotel!

Adolf Hitler by se divil: Z nacistického bunkru bude…

Chtěli byste jet na dovolenou do hotelu, který je postavený na střeše nacistického bunkru? Ano? Ne? Firma NH…

Nejvtipnější fotka přírody: Hravé lvíče uchvátilo porotce soutěže

Nejvtipnější fotka přírody: Hravé lvíče uchvátilo…

Bylo to těžký boj. Soutěže Comedy Wildlife Photography Awards 2019 o nejlepší humornou fotku přírody se letos…

 

iSport.cz

Brněnský střelec Holík: Věděl jsem, že bude Čiliak chytat. Nechtěl jen v Brně

Brněnský střelec Holík: Věděl jsem, že bude Čiliak…

No jo, na mateřský Zlín holt umí. Petr Holík klub, v němž hokejově vyrostl, zase nešetřil. Ani jeho dva góly…

SESTŘIHY: Sparta přehrála Kladno 6:2, Jágr asistoval! Čiliak vychytal Kometu

SESTŘIHY: Sparta přehrála Kladno 6:2, Jágr…

Dvěma zápasy po reprezentační přestávce pokračovala hokejová extraliga. Sparta před vyprodanou O2 arenou…

 

Reflex.cz

Z biče na dvojí kvalitu potravin se stala tradiční česká politická žvanírna. Výsledek je v nedohlednu

Z biče na dvojí kvalitu potravin se stala tradiční…

Až 50 milionů korun pokuty zaplatí prodejce, který v ČR prodává ve stejném obalu jako v dalších zemích Evropské…

Hvězdy Reflexu promluvily. Seriál besed bude pokračovat i v listopadu

Hvězdy Reflexu promluvily. Seriál besed bude…

Časopis Reflex od počátku roku systematicky pátrá po lidech a jejich skutcích, které se vzpírají temnému…