Q7: Pokud vím, Touareg a Cayenne používají BorgWarner a Q7 Torsen. Těžko říci, jestli všechny modely mají stejný diferenciál, tedy speciální Torsen vyvinutý BorgWarnerem, a jen to jinak prodávají zákazníkům, nebo jestli Q7 má skutečně jiný diferenciál. Nikdy jsem to nezkoumal, ale vím, že v souvislosti s Touaregem a Cayennem jsem vždy slyšel BorgWarner, ale s Q7 tradičně Torsen.
Haldex: Co já vím, tak hlavní důvod je, že konstrukce téhle platformy (A3, TT) by Torsen neutáhla - nemá dostatečnou torzní tuhost. Takže by Audi skutečně muselo navrhnout auto od základů, což se jim nechce dělat - je to doplňový model v nabídce a je pro ně lepší převezmout platformu bráchy v koncernu.
A8: Tady je skutečně problém jak říká WL. Elektronika přbržďuje kola jen v rámci nápravy. A tahle A8 měla určitě v době uvedení 50:50. Pohybuji, že se diferenciál měnil během výroby, maximálně tak s faceliftem. Ale i tak, nová generace byla "nutností" pro menší modely, které jsou spíš zaměřené na řidiče, ne na cestující. Pokud vím, uvažovalo se řešení, že elektronika zkusmo přibrzdí všechna kola a uvidí, co se stane. Což simuluje ono přitažení ruční brzdy. Díky tomu se chytne Torsen a auto sjede z válců.