Opravdu jsem nepátral po počátku této diskuse (což bych ve stromovém zobrazení udělal, jenže tady...).
Na tvůj příspěvek z 11:14 teď moc reagovat nemohu, systém quattro jsem kvůli už dřív popsaným důvodům nikdy nějak zvlášť nezkoumal. Z funkce Torsenu mi ale vyplývá, že nějaká elektronická regulace pomocí přibrzďování kol u něj nemá význam, jen by dublovala samotný Torsen. Ale to je jen moje teoretická úvaha, muse bych to nastudovat, abych získal bližší představu o tom, jak to je. Nakonec i Torsen třeba v některých modelech může být použitý jako taková "berlička"... opravdu nevím. Ale quattro s torsenem typ C (pokud tedy v zatáčkách "posílá" automaticky víc momentu dozadu) by snad EDS vůbec nemuselo potřebovat.
xDrive III. generace (X6, X1, 7er) rozdělení momentu řídí aktivní elektronickou regulací mezinápravové jednotky na základě propojení se stabilizací (proto nelze u těchto aut už z principu DSC zcela vyřadit). Pokud např. zadek stojí na ledu nebo v písku, má být opravdu schopen mechanickou cestou "poslat" i 100 % na předek. Zajímavostí této verze je taky to, že při pomalé jízdě (třeba parkovaní) úplně odpojí přední kola, taže se s autem líp manévruje a zbytečně se v plnémrejdu neopotřebovávají homokintecké klouby.