Recenze

5 Majitel

Fiat Tempra 1.4

8.74 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Tempra, foto 1 Fiat Tempra, foto 2 Fiat Tempra, foto 3 Fiat Tempra, foto 4 Fiat Tempra, foto 5 Fiat Tempra, foto 6 Fiat Tempra, foto 6 Fiat Tempra, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Žeryk Rok výroby 1991 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 1372 výkon [kW]: 57 zrychlení 0-100 km/h [s]: 20 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Žeryka jsem zdědil po rodičích, bylo to moje asi čtvrté auto. Koupili ho v roce 1996 za 140 tisíc. Už tehdy byla tempra trochu otlučená. Já jí dostal někdy kolem 2002. Najezdili jsme na ní dohromady asi 70 tisíc. Auto bylo z prvních sérií, čili ještě bez pozinkované kastle. Je to velký prostorný sedan s velmi pohodlnými sedačkami a slušným kufrem, který je ale limitovaný provedením sedan. Žeryk byl úplně bez výbavy, měl jen posilovač brzd. Karburátorový motor 1.4 reagoval docela pružně, brzo mu ale docházely síly. Maximálka byla někde kolem 150km/h. Auto jezdilo prvních X let docela spolehlivě, ke konci už ale začaly problémy starých aut. Měnit se musely přední ramena (velká bolest tohoto typu), startér, vodní pumpa, alternátor, 2x výfuk a další věci. Z motoru i převodovky tekl olej, snad všude. Velký problém byla cca od roku 2003 koroze. Napřed shnily zadní podběhy, pak podlaha v kufru. Nechal jsem to opravit, rok na to shnily prahy. Když jsem nechal zavařit i ty, zjistil jsem že je shnilý předek zespodu. V roce 2008 jsem už byl s trpělivostí u konce a auta se za 5 tisíc zbavil. V současnoti počítám že už je v hutích. Stav tachometru byl v té době asi 150 tisíc, jenže určitě to neodpovídalo. Auto mělo nejasnou minulost, bylo dovezené začátkem 90. let asi z Německa. Po letech jsme zjistili že bylo vážně bourané na zadek, dále jsme po dalších letech zjistili, že má jiný motor (podle VIN tam patřil 1.6i). Čili bylo postavené z několika aut. Na to co to bylo za zrůdu ovšem sloužilo celkem spolehlivě a v rodině jsme ho měli dlouhých 12 let.

Silné stránky

Rozhodně vnitřní prostor, který je vepředi i vzadu královský. Pak také pohodlné mikroplyšové sedačky, které jsou skutečně skvělé i v žebrácké verzi. Vzhledem k tomu že auto nemělo žádnou výbavu, celkem je i pozitivum že se na ní nemělo co posrat. Spolehlivost také ucházející, během šesti let mě nechalo ve štychu jednou.

Slabé stránky

Koroze, přední ramena, slabý motor, špatný výhled dozadu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Dá se říct že Žeryk byl ke konci na dílně poměrně často, ale zas určitě na tom byl líp, než třeba soudobé favority. V první půlce svého života byl ovšem celkem bez závad.

 

Novinky v recenzi

25.3.2010 14:22

Jezdí? Nejezdí?

Kamarád mi říkal, že Žeryka nedávno někde potkal. Podle mě se mu to asi zdálo, ale našel jsem v telefonu číslo na člověka, kterému jsem to prodal. Napsal jsem mu SMS a odpověď byla: "Máte špatné číslo". Takže se k tomu už nikdo nehlásí a já doufám, že z auta už je kostička.


Další vozy značky Fiat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
5

Jak se to vezme. Startoval až do konce na drc, ale dvakrát mi upadl výfuk, jednou praskly dvě svíčky najednou, dvakrát odešel alternátor, jednou totálně zničený startér aj.

praktičnost
6

Pro ženskou moc ne, kvůli absenci posilovače řízení. Mizerný výhled dozadu přes vysoký zadek.

prostornost
6

Uvnitř místa fůra.

jízdní vlastnosti
6

Jízdní vlastnosti slušné, nehoupe se, ze zatáček nevylítává.

jízdní komfort
7

Pohodlný cesťák, mizerné zrychlení. Ekvivalent favorita, předjíždět felicie už byl risk.

provozní náklady
6

Spotřeba šla, ale jinak jsem do toho auta nacpal docela hodně prachů, který ovšem ve finále jenom udržovaly káru při životě.

náhradní díly
7

Všecko jde sehnat a to lacině.

výkon motoru
3

Špatný.

spotřeba
7

V létě to šlo, v zimě po městě ovšem kolem 10.

hlučnost motoru
9

Auto naprosto tichoučké.

kvalita sedadel
9

Křesla jako v obýváku. Bez opěrek na ruce ovšem.

brzdy
3

Brzdy tupé a slabé. Při sjezdu z Klínovce zvadly tak, že přestaly brzdit úplně a dole jsem se mále vyboural na světelné křižovatce.

zavazadlový prostor
8

Kufr velký ale hůř se do něj leze. Spíš na víc menších věcí, než na míň větších. A navíc nešly sklopit zadní opěradla, což degradovalo celý zavazadelník o třídu.






Blesk.cz

Snaha o rozptýlení? Královna Alžběta II. čtyři dny po smrti Philipa (†99) uspořádala párty!

Snaha o rozptýlení? Královna Alžběta II. čtyři dny…

Měla držet dvoutýdenní smutek, ale už po čtyřech dnech od ztráty milovaného manžela se Alžběta II. (94) vrátila…

Chcete péct a došla vejce, kypřicí prášek nebo mouka? Co použít místo nich?

Chcete péct a došla vejce, kypřicí prášek nebo…

Už se vám to určitě stalo. Pustili jste se do pečení v domnění, že máte vše potřebné, ale najednou jste…

 

iSport.cz

Vrbovi začínají ve Spartě těžkosti. Situace není vůbec dobrá, připustil

Vrbovi začínají ve Spartě těžkosti. Situace není…

Ostře sledované angažmá ve Spartě odpálil sérií výher, teď ovšem Pavlu Vrbovi začínají první skutečné těžkosti.…

Ohlasy na trest pro Kúdelu ONLINE: Právník Kamary chtěl roční stopku

Ohlasy na trest pro Kúdelu ONLINE: Právník Kamary…

Do příprav na čtvrteční odvetu čtvrtfinále Evropské ligy Slavie proti Arsenalu výrazně zasáhlo oznámení trestu…

 

Reflex.cz

Aktivní dovolená v Děčíně: Užijte si cyklo-vodácký výlet do Německa nebo nejdelší ferratu v České republice

Aktivní dovolená v Děčíně: Užijte si cyklo-vodácký…

Tohle město bylo pro nás Jihomoraváky donedávna zcela neznámé. Stačilo v něm ale strávit prodloužený víkend a…

Terapie Bena Afflecka: Cesta zpátky je film o sportu i o osobním boji s démony

Terapie Bena Afflecka: Cesta zpátky je film o sportu…

I sám představitel hlavní role, (momentálně) abstinující Ben Affleck, připouští, že roli ve sportovním dramatu…