Recenze

8 Majitel

Renault Mégane grandtour 1.5 dci

9.52 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Renault Megane III Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:8000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1500 výkon [kW]: 63 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 524 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Tohle auto jsme si půjčili z půjčovny na letišti v Lisabonu a strávili jsme s ním týdenní dovolenou. Mělo najeto 7 tisíc kilometrů a my s ním najeli další asi 1100. Za tu dobu jsem získal nějaké základní poznatky, takže je tady krátce shrnu.

Kombík byl ve slušné výbavě, s elektrickými všemi okny a zrcátky, navigací, dvouzónovou klimatizací a naftovou patnáctkou s šestikvaltem plus tempomat. Bohužel nevím, která výkonová verze toho motoru to byla, ale vzhledem že to bylo auto v půjčovně, tipoval bych nejslabší 63kW provedení. Cestovalo nás v něm pět, z toho jedno malé dítě v dětské autosedačce, proto píšu recenzi z tohoto pohledu. Vpředu je místa celkem dost, ovšem díky pitomě tvarované palubní desce si spolujezdec neustále okopává levé koleno. Vzadu by bylo pohodlné místo pro dva lidi, s tou sedačkou už to byl dost press a člověk sedící uprostřed má pohodlí minimální. Všecky zadní sedačky jsou vybavené trojbodovými pásy. Střecha se za B-sloupky svažuje celkem příkře dolů, ale kupodivu místa nad hlavou je pro střední postavy celkem dost. Bohužel zadní boční okna jsou přímo hrozně řešená a náš malý synek neustále naříkal, že nevidí vůbec ven. Také okno na pátých dveřích je malé a výhled dozadu je mizerný. Navíc asymetricky umístěný mrňavý stěrač na něm je zoufale neúčinný. Co mi dále vadilo byla přístrojová deska, s podivnou nesourodou směskou analogových a digitálních ukazatelů a zvláště pak centrální kruhový displej s jasně bílým podsvícením a prapodivnými nepopsanými kontrolkami po obvodu, jejichž funkci se nám za týden nepodařilo zcela odhalit. Celková zmatečnost ovládání palubky je dost otravná, pokud k autu nemáte manuál, není lehké se v tom zorientovat (kde se tlumí podsvětlení toho LCD jsme zjistili po třech dnech). Na horní ploše palubky uprostřed je displej navigace a vedle něj malá kontrolka zapnutých pásů. Když někdo sedí vepředu a není připoutaný, tak bliká a pípá. Co ale nechápu je, proč když se během jízdy někdo odpoutá vzadu, spustí se místo toho peklo v podobě řevu a rozsvícení obrovské červené plochy na pomocném displeji vedle tachometru! Docela jsem se toho lekl. Dále je přímo hrozně umístěný přepínač omezovače / tempomatu, a to vedle ruční brzdy (kdo zná umístění sytiče u 1203ky, tak je to podobné). Tolik ke kritice. Naopak pozitiva jsou rozhodně pružný motor a skvělé řazení, které jde bez nadsázky ovládat jedním prstem. Kontrolka na palubní desce informuje, kdy je potřeba řadit nahoru nebo dolů, přičemž nahoru to doporučuje už někde kolem 1500 otáček. V praxi to znamená, že šedesátikilometrovou rychlostí už jedete na šestku. Vedle té kontrolky bych ale ještě uvítal informaci, který převodový stupeň je aktuálně zařazen. Věnec volantu dobře padne do ruky, i když tvar svislé příčky je zvláštní. Motor je tichoučký a podvozek parádně tlumí příčné nerovnosti. Kufr je velký a dobře přístupný. Auto se startuje po zasunutí karty do přístrojové desky a zmáčknutí tlačítka Start / Stop. Dále karta obsahuje ovládání centrálu a taky si na dálku můžete rozsvítit obrysová světla. S vozidlem jsme jezdili celkem svižně a to jak po dálnici, tak po místních komunikacích. Spotřeba se ustálila na 6,5 litrech nafty na sto kilometrů.

Silné stránky

Motor a převodovka
Podvozek s komunikativním řízením
Pohodlné sedačky
Zavazadlový prostor
Přehledná velká vnější zrcátka

Slabé stránky

Palubní deska, a to jak tvar, tak funkce a ovládání
Veškerá zadní okna

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

S půjčovnou Avis jsme se pohádali a dvě hodiny jsme kvůli ní trčeli na letišti, za to ale auto samozřejmě nemůže.

 

Novinky v recenzi

24.10.2013 23:33

1.10.2010 08:39

Otrávenej

Když vidím, jak nová recenze tady hned zapadne a že přidaná fotka se neobjeví na homepage, tak mě už vůbec nebaví sem něco přidávat nebo psát :(


Přidat názorDiskuse: Renault Mégane grandtour 1.5 dci

Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Nové auto, ale po ujetí jen 1000 km nelze hodnotit

praktičnost
9
prostornost
7

Pro čtyři lidi a zavazadla výborný, pro pět už malý

jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
6

Hodně ubírám za okopaná kolena

provozní náklady
9
výkon motoru
9

Mile překvapil

spotřeba
9
hlučnost motoru
10

Motor není skoro vůbec slyšet

kvalita sedadel
10

Sedadla velmi dobrá, včetně hlavových opěrek

brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila ve sportovní podprsence. Sexismus, rozčiluje se!

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila…

Fitness nadšenkyně Julia Marenová ze Spring Hillu ve státě Tennessee tvrdě narazila v tělocvičně ve Franklinu.…

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173 miliard korun!

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173…

Videoherní svět se otřásá v základech. Došlo totiž k jedné z nejvýznamnějších událostí všech dob. Microsoft…

 

iSport.cz

Kluby reagují na Prymulu: Pardubice chtějí hrát, Plzeň zuří, Jablonec pustí i hosty

Kluby reagují na Prymulu: Pardubice chtějí hrát,…

Roman Prymula oficiálně potvrdil to, co nastínil v úterý večer. Minimálně pro příštích čtrnáct dní platí omezení…

Palička: Teď bude zlodějem míčů Slavia. Zima roste, Kolář nezůstane

Palička: Teď bude zlodějem míčů Slavia. Zima roste,…

Do odvety dává Slavii dobré naděje. Zkušený trenér a expert deníku Sport Vlastimil Palička si myslí, že výchozí…

 

Reflex.cz

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na ni ANO málem doplatilo

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na…

Nebuďte slušnej… Jakoby náhodná konverzace, kdy premiér nutil ministra zdravotnictví prozradit zdroj…

Jesenicko: Unikátní krápníkové jeskyně i lázeňská města se vyplatí navštívit v každém ročním období

Jesenicko: Unikátní krápníkové jeskyně i lázeňská…

Pokud uvažujete nad víkendovým výletem, z osobní zkušenosti bych vám rád doporučil navštívit Jesenicko. Tato…