Recenze

8 Majitel

Renault Mégane grandtour 1.5 dci

9.52 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Renault Megane III Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:8000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1500 výkon [kW]: 63 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 524 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Tohle auto jsme si půjčili z půjčovny na letišti v Lisabonu a strávili jsme s ním týdenní dovolenou. Mělo najeto 7 tisíc kilometrů a my s ním najeli další asi 1100. Za tu dobu jsem získal nějaké základní poznatky, takže je tady krátce shrnu.

Kombík byl ve slušné výbavě, s elektrickými všemi okny a zrcátky, navigací, dvouzónovou klimatizací a naftovou patnáctkou s šestikvaltem plus tempomat. Bohužel nevím, která výkonová verze toho motoru to byla, ale vzhledem že to bylo auto v půjčovně, tipoval bych nejslabší 63kW provedení. Cestovalo nás v něm pět, z toho jedno malé dítě v dětské autosedačce, proto píšu recenzi z tohoto pohledu. Vpředu je místa celkem dost, ovšem díky pitomě tvarované palubní desce si spolujezdec neustále okopává levé koleno. Vzadu by bylo pohodlné místo pro dva lidi, s tou sedačkou už to byl dost press a člověk sedící uprostřed má pohodlí minimální. Všecky zadní sedačky jsou vybavené trojbodovými pásy. Střecha se za B-sloupky svažuje celkem příkře dolů, ale kupodivu místa nad hlavou je pro střední postavy celkem dost. Bohužel zadní boční okna jsou přímo hrozně řešená a náš malý synek neustále naříkal, že nevidí vůbec ven. Také okno na pátých dveřích je malé a výhled dozadu je mizerný. Navíc asymetricky umístěný mrňavý stěrač na něm je zoufale neúčinný. Co mi dále vadilo byla přístrojová deska, s podivnou nesourodou směskou analogových a digitálních ukazatelů a zvláště pak centrální kruhový displej s jasně bílým podsvícením a prapodivnými nepopsanými kontrolkami po obvodu, jejichž funkci se nám za týden nepodařilo zcela odhalit. Celková zmatečnost ovládání palubky je dost otravná, pokud k autu nemáte manuál, není lehké se v tom zorientovat (kde se tlumí podsvětlení toho LCD jsme zjistili po třech dnech). Na horní ploše palubky uprostřed je displej navigace a vedle něj malá kontrolka zapnutých pásů. Když někdo sedí vepředu a není připoutaný, tak bliká a pípá. Co ale nechápu je, proč když se během jízdy někdo odpoutá vzadu, spustí se místo toho peklo v podobě řevu a rozsvícení obrovské červené plochy na pomocném displeji vedle tachometru! Docela jsem se toho lekl. Dále je přímo hrozně umístěný přepínač omezovače / tempomatu, a to vedle ruční brzdy (kdo zná umístění sytiče u 1203ky, tak je to podobné). Tolik ke kritice. Naopak pozitiva jsou rozhodně pružný motor a skvělé řazení, které jde bez nadsázky ovládat jedním prstem. Kontrolka na palubní desce informuje, kdy je potřeba řadit nahoru nebo dolů, přičemž nahoru to doporučuje už někde kolem 1500 otáček. V praxi to znamená, že šedesátikilometrovou rychlostí už jedete na šestku. Vedle té kontrolky bych ale ještě uvítal informaci, který převodový stupeň je aktuálně zařazen. Věnec volantu dobře padne do ruky, i když tvar svislé příčky je zvláštní. Motor je tichoučký a podvozek parádně tlumí příčné nerovnosti. Kufr je velký a dobře přístupný. Auto se startuje po zasunutí karty do přístrojové desky a zmáčknutí tlačítka Start / Stop. Dále karta obsahuje ovládání centrálu a taky si na dálku můžete rozsvítit obrysová světla. S vozidlem jsme jezdili celkem svižně a to jak po dálnici, tak po místních komunikacích. Spotřeba se ustálila na 6,5 litrech nafty na sto kilometrů.

Silné stránky

Motor a převodovka
Podvozek s komunikativním řízením
Pohodlné sedačky
Zavazadlový prostor
Přehledná velká vnější zrcátka

Slabé stránky

Palubní deska, a to jak tvar, tak funkce a ovládání
Veškerá zadní okna

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

S půjčovnou Avis jsme se pohádali a dvě hodiny jsme kvůli ní trčeli na letišti, za to ale auto samozřejmě nemůže.

 

Novinky v recenzi

24.10.2013 23:33

1.10.2010 08:39

Otrávenej

Když vidím, jak nová recenze tady hned zapadne a že přidaná fotka se neobjeví na homepage, tak mě už vůbec nebaví sem něco přidávat nebo psát :(


Přidat názorDiskuse: Renault Mégane grandtour 1.5 dci

Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Nové auto, ale po ujetí jen 1000 km nelze hodnotit

praktičnost
9
prostornost
7

Pro čtyři lidi a zavazadla výborný, pro pět už malý

jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
6

Hodně ubírám za okopaná kolena

provozní náklady
9
výkon motoru
9

Mile překvapil

spotřeba
9
hlučnost motoru
10

Motor není skoro vůbec slyšet

kvalita sedadel
10

Sedadla velmi dobrá, včetně hlavových opěrek

brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Kauza týraného štěněte: Dean už není v útulku! Víme, kde je a jak teď vypadá!

Kauza týraného štěněte: Dean už není v útulku! Víme,…

Šokující záběry, jak David Vebr (22) z pražských Kbel praští štěnětem o zem, obletěly republiku. Díky…

Utrum prodeje na parkovišti a evidence chovných fen: Veterináři mají nový bič na množírny

Utrum prodeje na parkovišti a evidence chovných fen:…

Od února nebude možné prodávat psy a kočky ve zverimexech nebo na veřejných prostranstvích, chovatelé tří a více…

 

iSport.cz

Kozel: Juliš? Důležitější bylo pokrýt Dočkala. Mrzí mě nevstřelený gól

Kozel: Juliš? Důležitější bylo pokrýt Dočkala. Mrzí…

Tak velká šance porazit Spartu už tady dlouho nebyla a možná ani dlouho nebude. Baník to ví. V týdnu před…

Kotal: Protiútoky jsme měli řešit lépe. Jak hodnotil Vitíka s Minčevem?

Kotal: Protiútoky jsme měli řešit lépe. Jak hodnotil…

Musel se obejít bez jedenácti hráčů základního kádru. Trenér Sparty Václav Kotal proto dal v utkání na Baníku…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Předejte očkování soukromému sektoru

Karel Steigerwald: Předejte očkování soukromému sektoru

Extra nervák pro ohrožené: jaký bude postup při očkování. Kde, kdy, kdo? Vláda je v klidu, všechno bude skvělé.…

Opráski s historje: Jak na hrážek

Opráski s historje: Jak na hrážek

Zakladatelem genetiky se před více jak 150 lety stal Gregor Mendel, rodák z Brna. Dědičnost zkoumal na…