Recenze
Peugeot 406 2.2i TS4 16V 116kW
Technické info
Přezdívka auta Bejk Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:111000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2230 výkon [kW]: 116 kroutící moment [Nm]: 217 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 218 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 526 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.8 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Po čtyřech letech ježdění dieselovou Temprou jsem došel k závěru, že naftové auto mi nemá krom spotřeby co nabídnout. V zimě hůř chytá, hůř topí, všechno je na něj dražší. Navíc choulostivé drahé díly jako čerpadlo, vstřiky, turbo. S mým ročním nájezdem cca 10 tisíc jsem se rozhodl, že další vůz v pořadí bude zase benzínový. Tempra nakonec dosloužila, takže sháňka po novém autě začala být aktuální.
Při výběru dalšího auta hrála roli tato kritéria: dlouhý rozvor, kvůli místu pro nohy vzadu, automatická klimatizace, benzínový motor. A touto kombinací se strašně zúžila nabídka, protože v úvahu v podstatě od začátku připadaly jen Passat B5, Mondeo III a P406. Passaty jsou strašně předražené, Mondea jsou všechna stočená, bouraná nebo v AAA (čili stočená A bouraná) a 406ky mají manuální klimák. A sečteno dohromady - všechny tři typy se v kombíkové variantě v 95 procentech případů vyskytují jenom v turbodieselu. Takže v podstatě záleželo na tom, které z uvedených vozidel mi přijde pod ruku první v obstojném stavu.
Vyhrála to 406ka. Sice jsem dlouho váhal, když jsem viděl objem toho motoru, ale nakonec jsem to vzal. Moje úvaha byla taková, že vyšší spotřebu by měly vyvážit levnější opravy, protože ceny oprav naftových a benzínových aut jsou prapodivně nepoměrné. A hlavně jsem koukal, jak moc je vozidlo těžké a došel jsem k závěru, že těch skoro 160 koní není zas až tak přestřelených a menší motory bych zase musel pro stejnou jízdu víc točit. V Německu měl celou dobu auto jen jeden majitel a člověk, který ho dovezl, ho ani na sebe nepřihlásil, takže jsem vlastně kupoval vůz po prvním majiteli. Serviska u toho sice byla, ale poslední záznam byl 30 tisíc kilometrů zpátky před několika lety. Takže těžko říct. Pežo hned šlo na výměnu kulových čepů, což mi doporučili na STK, a všech filtrů. Trochu cvakaly hydroštely, pomohla výměna oleje. Velká nepříjemnost se ukázala ve formě klimatizace - jedné z rozhodujících podmínek koupě - která prostě nefungovala. Tvářila se že běží, doplnilo se chladivo, ale do kabiny stále šel maximálně vlažný místo studeného vzduchu. Diagnóza byla nemilosrdná - kompresor v čudu. Sice spínal a tvářil se jakoby nic, ale místo chlazení topil. Výměna vyšla i s prací na osm a půl tisíce, což je sice relativně málo v porovnání s jinými, ale i tak to zabolelo víc než dost.
K celkovému stavu bych řekl asi to, že vozidlo se zdá na pohled mimořádně zachovalé, jak zvenčí, tak především uvnitř. Má pár mušek, nějaké ty oděrky a prasklinky, semtam něco klepe, ale dohromady jsem spokojený. Svezení je ale takové mdlé, žádný požitek z jízdy s tím nezažívám. Je to sice o něco lepší než u Passata, se kterým jsem krátce jezdil v mezidobí, ale Tempra prostě byla mnohem zábavnější auto. Pežot je bez emocí. Mám ho krátce, ale doufám že vydrží dlouho. To Fiat bohužel nedokázal.
Silné stránky
-Vzhled. Je to čistě subjektivní, ale řekl bych, že 406ky (po faceliftu) na pohled stárnou celkem pomalu. Nemám rád slovo "nadčasový", ale tady se design myslím povedl. Zepředu to vypadá pořád docela moderně, zezadu už ale trochu stárne. Taky při faceliftu mohli krom předku udělat i něco se zadkem...
-Pohodlné sedačky a slušné místo za předními opěradly. Vůbec interiér je útulný a dílenský dobře zpracovaný. U sedaček bych měl jen drobnou výtku - kůže způsobuje, že když dozadu přimontuju dětskou sedačku, tak vzájemným pohybem plastu po kůži dochází k vrzavým zvukům. Musel jsem mezi obě sedačky dát kus hadru.
-Skvělý dešťový senzor, fakt návyková věc.
-Slušný výhled všemi směry, dobrá zrcátka.
-Motor má sílu, i když až od třech tisíc otáček. V praxi to znamená, že při projížďkách po okresce v devadesáti se nějak vezu, ale skutečná síla 157 koní se ukáže na dálnici, kde na to ve stotřiceti šlápnu a auto krásně zrychluje. Dělá to i ve stopadesáti.
-Kufr, samozřejmě.
Slabé stránky
- Co mě štve je, že na multifunkční páčky pod volantem není přes volant vidět. Pro funkci blinkrů a stěračů to nevadí, ale ty různé točící kroužky bych měl rád na očích, nevím čím zrovna otáčím. Navíc zapínání a vypínání automatiky stěračů není zrovna moc šťastně řešeno, což má s tím, že na páčky nevidím, přímou souvislost.
- Opěrky na ruce na předních sedačkách mají špatný tvar i umístění. Při jízdě ve městě s častým řazením jsou naprosto nepoužitelné. Z toho jsem fakt zoufalý.
- Nepříliš přesné řazení, jednička a pětka tam někdy nepadají úplně hladce. Dlouhé dráhy řazení navíc způsobují, že na pětku se člověk musí už trochu natahovat. A na dálnici dost chybí šestka.
-Nepříliš chytrá automatická klimatizace, FIAT jí měl daleko promakanější.
-Autorádio má mizerný příjem.
-Spotřeba. Prostě turbodiesel to není, ale zas s tím jsem počítal. Jak se říká - "kdo chce mět opicu, musí mět aji na banány".
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Hned po koupi mi kluci na Tmáni vyměnili oba kuláky, olej a všechny filtry. Znám se s nimi, takže OK.
Opravu klimatizace provedl servis v Praze na Radlické ulici. Vynikající rychlé služby za dobré ceny a dobrý přístup. Jen mě trošku zarazilo, že mi svévolně přelepili podložky pod SPZ svými reklamami, čehož jsem si všiml po pár dnech. Nijak zvlášť mi to nevadí, ale slušnost by byla aspoň se zeptat.
Geometrii a výměnu bouchající tyčky stabilizátoru dělala dílna Jirky Dvořáka ve Stodůlkách. Můžu doporučit.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno od soukromníka, který to krátce před tím dovezl z Německa. K autu byla trochu podivná historka a prodejce o autě moc nevěděl, ale nezdálo se, že by něco zatajil. O nefunkčním klimáku mi řekl, s tradičním dovětkem "stopro stačí jenom naplnit". Dost jsem s tím laboroval a nakonec jsem to risknul, no nevyplatilo se. A 110 tisícům najetých kilometrů u 10 let starého auta se mi moc věřit nechce, i když ten údaj podpírají spousty papírů a dokladů.
Výbava TS4
Auto bylo určeno pro dánský trh a na bocích má nápisy TS4. Pátral jsem co to znamená a je to výbava. TS je úroveň výbavy a 4 značí čtyřválec. Třílitrové 406ky ve stejné výbavě byly šestiválcové TS6. Takže co všechno se pod tím označením skrýva?
-Dálkový centrál
-4x airbag
-Vyhřívání sedaček
-Velurová tapecíra
-Elektrická přední i zadní okna
-Tónovaná skla
-Automatická klimatizace
-Přední mlhovky
-Kliky v barvě auta
-Elektrická vyhřívaná zrcátka
-Rádio s CD a ovládáním u volantu
-ABS
-Dešťový senzor
-Loketní opěrky
-Modré obložení palubky
-Teploměr oleje, venkovní teploměr
-Kožený volant, nastavitelný ve dvou osách
-Polokožené sedačky s modrým vzorem
-Palubní počítač.
Novinky v recenzi
Bilance
Pežo je pryč, je na čase udělat nějaké shrnutí. Za celou dobu co jsem ho měl jsem pečlivě vedl seznam všech investic ve Spritmonitoru. Za těch 12 let tak vnikl unikátní přehled veškerých nákladů na vozidlo a můžu z nich udělat následující souhrn:
S autem jsem najel 92.734km. Celková suma, utracená za dobu provozu vozidla, byla 526.477,- korun včetně pořízení. Z toho kupní cena, po odečtení prodejní ceny, byla pouhých 9 procent. Největší položka, 53 procent, tj. 278.394 korun, byla cena paliva. Další velká položka jsou opravy, které byly za 99.410,- korun (19 procent). Zbytek jsou poplatky (STK, ručení, dálniční známky apod), nějaké ty spotřební věci (gumy, fólie na skla, příslušenství...). Celkem to vyšlo, včetně pořízení auta, na 5,04 korun / kilometr.
A je pryč
Včera šel do světa. Měl jsem ho 12 let a bylo to SKVĚLÉ auto. Velmi věrné a neuvěřitelně pohodlné. Čas ale pokročil, přišly stařecké problémy a tak Bejk ve svých 22 letech ještě naposledy změnil majitele.
Škrtící klapka - další díl seriálu
Před 40 tisíci kiláků se rozsypala škrtící klapka a auto odstavila. Byl to díl od firmy Magneti Marelli. Bohužel auto bylo už v té době staré a novou klapku jsme museli objednat od stejné firmy, protože ostatní dodavatelé (např. Pierburg) jí už přestali vyrábět. No a teď auto přestalo táhnout, rozsvítila se známá oranžová kontrolka a diagnostika nám řekla - opět problém se škrtící klapkou. Tentokrát se nerozpadla mechanicky, ale elektronicky (nesoulad mezi polohami) - tzn. problém s dráhami uvnitř nerozebíratelné elektroniky. Takže jsme objednali opět novou a samozřejmě zase MM. Auto je celkem držák a je k nasrání, že jediné co se opakovaně mrví je italský díl. Nota bene když stojí šest tisíc. Ta firma je v posledních letech fakt úplně tragická.
Nové přední lampy
Ve 170 tisících přední světla už fakt nevypadala dobře. Plexi byly matné a zažloutlé a už mi to psali i do protokolu na STK. Než je nechat leštit s nejistou trvanlivostí, rozhodl jsem se koupit nová (viz fotka). Nechtěl jsem žádné čínské TYC apod., originální Bosch se už ale neprodávají. Rozhodoval jsem se tedy mezi značkami Valeo a Magnetti-Marelli. Vybral jsem tu druhou a můžu říct - bohužel. Světla přišla blbě zabalená, jedno bylo rozbité. Navíc v něm byl steklý chrom v parabole, úplně zvlnený. Obchod mi poslal nové, ale i tak kvalita je teda dost mizerná. Magnetti-Marelli je jen na krabici, výrobce je Made in Czech Republic. V druhém, nepoškozeném světle, byl zase podivně nepasující naklápěcí mechanismus, nedržel pohromadě. Muselo se před montáží upravovat a lepit. Zadní krycí pokličky na žárovky tak tak drží na místě, myslím že za jízdy se vyklepou. Kvalitativně je to všechno tak třetí jakost, při ceně tři tisíce za světlo jsem dost nespokojen. Vizuálně nová světla autu prospěla, ale mám vážné pochybnosti jak dlouho vydrží i jak to bude svítit.
Gumy
Jo a leště jednu věc musím napsat - na loňskou sezónu jsem koupil fungl nový letňáky: GoodYear Efficient Grip Performance. Jsou úplně famózní, nemůžu se jich nabažit.
Vzpěry kufru
Dlouho jsem sem nic nepsal, ale auto stále mám. Najeto něco přes 170 tisíc. Posledních pár let jsou v létě úmorná vedra a ta měla zřejmě na svědomí, že mi během jednoho odpoledne odešly obě vzpěry na pátých dveřích. Možná byly načaté, možná už jedna nebyla funkční, ale prostě vyjdu z krámu s nákupem a kufr nejde otevřít. Zvedl jsem ho silou nadlidskou a skutěčně ho nepodpíralo vůbec nic, jakoby tam vzpěry ani nebyly. Výměna ale nebyla drahá.
Destičky
141720 km - vyměnil jsem přední destičky. Věděl jsem že stojí za prd už asi rok, ale poslední měsíc už pískaly i když jsem nebrzdil, tak jsem koupil nová Bremba a bylo to skutečně za pět dvanáct. Staré desky už neměly snad ani milimetr. Nové nepískají, ale příjde mi že brzdí nic moc. Uvidíme až si to sedne. Nicméně 406ky jsou známé tím, že brzdí obecně pod psa.
Loketní opěrka
Naprosto tragické nezávislé loketní opěrky, kterí jsou chycené do sedaček a sklápějí se spolu s opěradly, jsem vyndal a namontoval centrální středovou opěrku na tunel, originál 406 příslušenství. Taky to není žádná sláva, dutina uvnitř je malá, tvar ani umístění opěrky není optimální a navíc je z hnusného tvrdého plastu, ale je to lepší než ty původní mrchy. Nechám jí trochu vypolstrovat a potáhnout černou kůží, snad se to o něco zlepší.
První vážná závada
Bejk přestal jet, rozsvítila se kontrolka motoru a ten nešel vytočit přes 1000 otáček (čili de facto přes volnoběh). Skončilo to odtahem. Na vině byla porucha škrtící klapky sání vzduchu, což je prý bohužel bolest těchhle motorů. Klapka je elektrická, všechny ostatní motory 406ek jí mají mechanickou. Oprava stála šest tisíc. S autem mám najeto 25 tisíc kilometrů.
133333 km
od 123456 uplynulo 11 měsíců, čili to tak odpovídá mojemu dlouhodobému nájezdu cca 10 tisíc za rok.
Zhnětla se baterka
Pug stál měsic v garáži, protože jsem jezdil Ritmama. No a po měsíci jsem ho už nenatočil. Tak jsme do něj drcli a chytnul, ale po třicetikilometrové dobíjecí jízdě po dálnici byl ráno stav baterie opět stejný a neotočila startérem. Po vyndání auta a změření naprázdno ukazovala sotva 10,2 V. Takže jsem koupil novou, 71Ah Akumu za necelých osmnáct stovek. Buď šly ceny dolů, nebo ten obchod má skutečně dobré ceny (a je to osvědčený shop). V autě byla malá baterka 41Ah, pro takovýhle motor naprosto nevhodná a popravdě se divím že klekla až teď.
Tempomat
Dnes do auta přidán tempomat, věc po které jsem dlouho toužil. Veškerá příprava tam už byla instalovaná, stačilo dodat ovládací páčku a vypínač.
Ztracený klíč
Před Vánocemi se mi povedlo ztratit klíč s dálkovým ovládáním od centrálu. Bohužel mi všude, včetně třech českých dealerů Peugeotu řekli, že tyhle klíče se už nedělají a objednat jde jedině klíč bez D.O. To mě teda docela dost štve, auto není ještě tak strašně stará past a PSA má za tohle u mě obrovské mínus. Klíč z jiného auta, který by se přeprogramoval, je také nesehnatelný. No a protože zámky v zimě zamrzají a D.O. je potřeba, nedá se nic dělat a příští týden jde Bejk na montáž neoriginálního dálkáče.
Spotřeba za poslední 2 nádrže
9,7 litru / 100 km aneb co udělá poskakování po pražské magistrále.
Nájezd
včera mi u Berouna počítadlo kilometrů dosáhlo hodnoty 123456.
8,1
Zkusil jsem pár dní jezdit vyloženě na spotřebu a to i po Praze. Znamenalo to, že jsem všude dodržoval předepsanou rychlost, včetně dálnice a jezdil jsem pokud možno co nejplynuleji. Žádná brzda - plyn, k semaforům jsem pomalu dojížděl, zrychloval zvolna a řadil jsem do dvou tisíc otáček. Nejezdil jsem přitom jako šnek, všude jsem ale jel maximální dovolenou rychlostí (čili většinou 50, 90, 130) a provoz jsem rozhodně nebrzdil. Odměnou mi byla rekordní spotřeba 8,1 litru na 100km (po ujetých asi 300 kilometrech). Ovšem co ukazuje počítač nemusí být skutečnost. Kdyby tohle ale byla dlouhodobá průměrná, ó to by bylo žrádlo :)
Slušní lidé existují.
Jenže ne u nás.Přišel jsem k autu a orvaný bok (viz fotka). Někomu byla ulice úzká. Nu což, stát se to může. Stát se může ledacos. Koneckonců, kvůli tomu platíme povinné ručení. Ale v Česku je pravidlo, že takovéhle s prominutím prase, prostě ujede a dál se nestará. Včera jsem do auta poslal deset tisíc a dneska je na něm škoda opět nejmíň za další čtyři. Tak díky.
Nemilé překvapení při rozvodech
Dal jsem auto na výměnu rozvodů ve 120 tisících. Zároveň jsem chtěl ještě nechat udělat nějaké drobnosti - olej, ruční brzdu, ostřikovače a tak. Celkově jsme to spočítali asi na šest tisíc. No a po dvou hodinách jsem měl telefonát z dílny: "Mám pro Tebe celkem špatnou zprávu, i když jak se to vezme. Dvouhmotý ozubený kolo na vačce visí na vlásku, v podstatě je na dvě půlky a vyosený už tak, že dře o plastovej kryt. Ta špatná zpráva je, že se nedělá v druhovýrobě a originál stojí trojku. Dobrá zpráva je ta, že jsi přijel doslova za vteřinu dvanáct - ještě pár kiláků a rozlítlo se to a potkal by se Ti motor!" Tak mě celkem zamrazilo. Nechal jsem současně s tím vyměnit ještě dvě kladky na klíňáku, který chrastily a no a rázem z toho byla investice za deset a půl. Ale snad bude nadlouho klid.
Hodnocení spolehlivosti po 10 tisících.
Je na čase trochu shrnout duhy a neduhy, které mě během půl roku provázely. Předem musím říct, že mě auto nikde nenechalo, ale už se objevují malé mušky. Startování je někdy nejisté, i když nakonec chytne. Dveře v mrazech nejdou otevřít, na vině je špatně řešené těsnění. Taky někdy bliká kontrolka airbagu, za což můžou zřejmě pověstné francouzské konektory. Zjistil jsem nefunkčnost jedné rychlosti sahary. Od řemenice serva se ozývá povrzávání. Celkově jsou to ale všechno prkotiny, které se dají napravit během jednoho dne pořádné údržby. Čekají nás rozvody a olej, tak to asi uděláme všecko při jednom. Za mě spokojenost.
Palubní počítač
Dneska jsme do výbavy auta přidali palubní počítač. Teda on tam vždycky byl, jenže předchozí majitel z kdovíjakého důvodu vyměnil displej za menší a počítač deaktivoval. Sehnal jsem displej, co tam má být a přes diagnostiku se povolilo pár funkcí, aby se počítač projevil. Laborování s tím bylo na dvě hodiny, odmítalo to komunikovat, dělalo to kraviny a ne a ne spolupracovat. Nakonec jsme učinili poslední zoufalý pokus a odpojili baterku. BSI se resetla a už to všecko funguje. Takže mi do auta přibyly funkce jako zobrazování dojezdu na nádrž, průměrné rychlosti a spotřeby, okamžité spotřeby a ujeté vzdálenosti. Navíc grafické znázornění funkcí, které tam už dřív byly textově - hlasitost rádia, otevřené dveře a tak podobně. No hurá, mám z toho radost.
Ježíšek
přinesl Bejka v měřítku 1:43. Bylo to urputné půlroční hledání, narozdíl od sedana, který se dá běžně koupit na eBayi, kombík je všude vyprodaný a nedá se sehnat. Nakonec se poštěstilo za nemalý peníz a nadělil jsem si ho pod stromeček. Přikládám fotečku.
Spotřeba
se konečně, za celou dobu co to auto mám, dostala pod devět litrů, konkrétně 8,49. Dlouhá štreka Praha - Vídeň a zpět. Škoda že to není dlouhodobý průměr, ale aspoň je vidět, že to taky umí.
Divné vlastnosti v driftu
Napadly nám bílé s..čky, takže jsem jako s každým autem před tím začal brát sídlištní a jiné menší křižovatky přes ručku. Bejk se ale v driftu chová podivně - neutrhne se mu zadek, ale utrhne se celé auto a jde celým bokem napřed. Pomáhá rychlý kontr volantem a přidat plyn, aby to přední kola vytáhly ze smyku. Nevím co to má znamenat, gumy jsou podle mého OK a ESP to nemá. Každopádně to není moc příjemné a je to akorát tak o to trefit obrubník.
Koberečky
gumové koberečky za tři kila z Globusu smrdí jak chcíplá koza. Jakmile se trochu ohřejí od topení, začnou intenzivně smrdět gumou. Nevím co s nimi, jestli je nějak chemicky přeprat, nebo trpět a doufat, že snad jednou vyčichnou?
Přimrzly mi dveře. Úplně všecky.
Dneska ráno jsem se nemohl do auta dostat. Večer padal déšť se sněhem a ráno jsem odemkl centrál, a to bylo všecko. Nakonec se mi podařilo urthnout pravé zadní, těma jsem vlezl dovnitř, nastartoval, zatopil a počkal až to trochu povolí. I tak jsem ale pak musel zbylé dveře otvírat násilím. No pěkně pěkně, to je teprve začátek zimy a bylo na nule. To jsem zvědav co se stane až začne doopravdy mrznout :-/
Spotřeba
se na zimních kolech přehoupla přes 10 litrů. Nic moc no.
Co jsem si to koupil za auto?
Je to strašně DLOUHÝ! Kam by se vešly obě moje ritma za sebou, tak s tímhle je problém se vtěsnat :-)
Automatické rozsvěcení světel
Štvou mě řidiči, co nesvítí. Jako chápu za slunečného dne, člověk zapomene. Ale magoři, co si nerozsvítí ani v podvečer, v tunelu nebo za mlhy, mě teda točí. Často na ně blikám, protože prostě nejsou vidět. Ale za bílého dne jsem i já párkrát zapomněl a ostatní blikali na mě. A protože je svícení v Česku povinné celoročně a můj bejk má přípravu na automat, zprovoznil jsem automatické rozsvěcení světel. Úprava je triviální, spočívá ve výměně dvou bočníků za relátka v pojistkové skříňce. Takže teď se mi světla sama rozsvítí bezprostředně po nastartování a nemusím se o nic starat. Blbinka, ale potěší.
žárovičky
Dneska jsem měnil žárovky v přístrojovce. Většinou je krtání v palubce ta nejhorší práce na autě, ale kupodivu u 406ky to není žádná velká dřina. Napoprvé samozřejmě nějaké to laborování, ale příště ji budu mít venku za pár minut.
Virtuální changer
Jedna z věcí, co mě na pežotu štvaly, je origo rádio. Příjem má mizerný, takže hudba z transmitteru byla s ruchama, CDčka přehrává jen některá (a navíc je to děsně nepraktické médium) a standardní CD changer je na prd. Koupil jsem proto changer virtuální, který přehrává mp3ky z vložené SD karty nebo USB flashky. Připojit ho dalo trošku práce, protože si člověk musí přes diagnostiku pohrát s nastavením origo rádia, ale výsledek předčil všechna očekávání. Dá se virtuálně "vložit" až 100 CDček v mp3, přehraje to 1000 skladeb a kvalita přenosu je skvělá. Navíc to jde ovládat jako standardní changer páčkou pod volantem. Můžu všem doporučit, cena i s poštovným z Hong Kongu byla cca 1800.
Diagnostika
Včera jsem bejka prohnal Peugeot Planet diagnostikou. Jediné, co to našlo, je chyba P0485, což je chyba sahary. Sahara ovšem funguje, bude to falešný poplach a někde je zřejmě zoxidovaný kontakt. Myslím, že na 11 let staré auto je to výborný výsledek.
Penál
Včera jsem z toho nechal udělat pohřebák, od B sloupku jsem nechal zatmavit okna, tak doufám že to v těch úděsných vedrech trochu pomůže.
Dvě fotky
406ek jsou všude mraky, ale dneska jsem zaparkoval vedle auta, které vypadalo úplně stejně jako moje - až na to že to byl sedan. Ale stejná barva, stejná kola, taky benzínák, taky autoklima, no prostě bráchové. Jen měl novější páčky pod volantem a látkové sedačky. No musel jsem to vyfotit.
První zásek
Auto vydrželo hezké asi pět týdnů. Dneska dostalo první supermarketovou lišej, zásek do dvěří o výšce dobrých 20 cm. Nějaký kokot mi do dvěří švihnul tak prudce, že nepomohl ani gumový ochranný pás, který mi svými dvěřmi prosekl taky. Navíc je to ze strany, kde byl vedle přechod pro chodce přes parkoviště. Takže zaparkoval na přechodu, udělal mi šlic do dvěří a když viděl co provedl, tak ujel. Hrdina. 10 let jezdilo auto v Německu bez škrábance a jen co přijelo do česka... EDIT: během týdne další dva záseky. Národ hovad.
Nic nového nemám
Tuhle "novinku" sem dávám jen proto, abych trochu vypíchl mojí recenzi, když už ji MACZ nechalo takhle zabít :) Ale příště napíšu o zkušenostech na dálnici.
První údaje o spotřebě
Po vyjetí první nádrže tu mám údaj o spotřebě. Ten je teda nelichotivý: auto žere skoro deset litrů. Je sice pravda, že třetinu nádrže jsem vyjel na dálnici a zbytek po Praze a s klimatizací, ale i tak 9,6 l/100km je teda hodně, čekal jsem tak do devíti. Vzhledem k výkonu auta by se to mohlo zdát OK, ale nepříjde mi, že by to jelo až zas tak skvěle, aby taková spotřeba byla obhajitelná. Koupil jsem si pěkného žrouta...
Clarionu trošku hrabe
Origo autorádio má trochu svérázný přistup k CD: originály některé přehrává dost neochotně a dlouho mu trvá než je načte, některé nebere vůbec a rovnou je vyplivne, ale pálená CD bere bez problému. Není to nějaká provokace od OSA?
Auto dnes zveřejněno
Bohužel MACZ má stupidní systém publikování, takže recenze, kterou jsem začal psát už před týdnem, ale zveřejnil až dneska, zapadne a neukáže se mezi dnešními nováčky.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Peugeot 406 2.2i TS4 16V 116kW
- Gumy 21.06.2019 08:29 Aspon
- najeté kilometry 21.06.2014 13:56 baca42
- Re: Re: Re: Re: Zdravíčko 31.03.2013 15:46 HonzoiS
- Re: Re: Re: Zdravíčko 31.03.2013 15:37 Stejsn
- Re: Re: Zdravíčko 31.03.2013 14:15 HonzoiS
- Re: Zdravíčko 31.03.2013 12:14 Stejsn
- Zdravíčko 31.03.2013 08:46 HonzoiS
- Re: Vybrals dobře 11.01.2013 13:08 Stejsn
- Vybrals dobře 11.01.2013 09:58 Kubattt
- Re: Re: Re: Re: Re: 406 07.01.2013 22:39 Stejsn
- Re: Re: Re: Re: 406 07.01.2013 10:47 Papír1
- Re: Re: Re: 406 06.01.2013 22:52 Stejsn
- Re: Re: 406 06.01.2013 21:51 Papír1
- Re: Re: Re: To znám.... 02.01.2013 21:09 Stejsn
- Re: Přimrzlé dveře 30.11.2012 13:07 Stejsn
- Přimrzlé dveře 30.11.2012 12:35 Nerez
- Re: Re: Ahoj 18.09.2012 07:33 sendador
- Re: Ahoj 17.09.2012 10:39 Stejsn
- Ahoj 14.09.2012 14:56 sendador
- Re: pohrebak 20.08.2012 20:24 Stejsn
- pohrebak 20.08.2012 17:14 dino77
- Re: Re: To znám.... 20.08.2012 15:04 Automobiles
- Re: To znám.... 19.08.2012 21:41 Stejsn
- To znám.... 18.08.2012 23:17 Automobiles
- Re: nájezd km 29.07.2012 19:54 Stejsn
- nájezd km 29.07.2012 17:44 Thorakus
- Re: Re: Re: Re: 406 09.07.2012 13:41 Daniel
- Re: Re: Re: 406 09.07.2012 13:08 Stejsn
- Re: Re: 406 09.07.2012 11:59 Daniel
- Re: 406 09.07.2012 09:47 Stejsn
Další vozy Peugeot 406
-
Peugeot 406 (2000) Majitel: HonzoiS
Přidáno: 11.11.2013 2310 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Peugeot 406 (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.5.2008 3010 Majitel 9.68 Uživatelé
-
Peugeot 406 (2001) Majitel: koyacik
Přidáno: 29.6.2008 169 Majitel 9.65 Uživatelé
-
Peugeot 406 (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.5.2007 149 Majitel 9.59 Uživatelé
-
Peugeot 406 (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.5.2010 199 Majitel 9.50 Uživatelé