Recenze

1 Majitel

Fiat 127 Mk3 Sport 75HP

9.20 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat 127, foto 1 Fiat 127, foto 2 Fiat 127, foto 3 Fiat 127, foto 4 Fiat 127, foto 5 Fiat 127, foto 6 Fiat 127, foto 7 Fiat 127, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Gedžitka Rok výroby 1982 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 výkon [kW]: 55 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední

Popis vozu

Hledal jsem auto pro přítulku, která měla čerstvě noty. Něco na otřískání, čili pokud možno malé, levné a oplastované ze všech stran. F127 Mk3 byla pro tento účel ideální volba. Chtěl jsem vzhledem k předpokládanému užívání tu nejslabší verzi, shodou okolností jsem ale narazil na vrchol této modelové řady a tou je verze Sport se 75 koníky. Bylo to v bazaru u Rakovníka, koupil jsem ho tam za 6 tisíc, slečna ho dostala k svátku. Celkově to bylo na pohled zachovalé auto, koroze nebylo moc (vidět byla kolem předního a zadního okna, jinak to bylo v pohodě, interiér byl pěkný, lak jen na rozleštění. Motor taky chytnul, neklepal a nic podezřelého nenaznačoval. Že zdání klamalo se ukázalo později. Dovezli jsme ho domů, napulírovali, předali a pak v podstatě jeho kariéra skončila. Po ujetí cca 300 kilometrů od koupě se bez varování z ničehonic rozsvítila kontrolka oleje, tlak spadnul na nulu a z prvního výletu se auto vrátilo na laně. Rozebrali jsme půlku motoru (a že to jde u stěstnané nabušené 127ky opravdu špatně, na to vemte jed) a závadu jsme nenašli. Olejové čerpadlo bylo v pořádku, čidlo tlaku oleje jsme vyměnili, stejně tak jsme prolezli vedení tlakoměru a kontrolky a nic. Auto buď mazalo a dělalo si z nás srandu, nebo nemazalo (i když olej na ventilech cákal). Se svítící kontrolkou a mrtvým budíkem ovšem bylo o strach jezdit. Navíc ještě se do toho přidal problém s volnoběhem, který lítal v rozmezí 1000 otáček a to i po výměně karburátoru. Chcípalo to za jízdy i při stání. Tohle všecko bohužel rozhodlo a auto šlo nakonec z domu, protože pro holku - začátečníka bylo naprosto nepoužitelné.

Silné stránky

Motor, když ještě jel, tak byl neuvěřitelný. Táhnul odspoda a maličkému autíčku dával razanci rakety. Navíc malý sportovní volant s tlustým věncem umožňoval dobré ovládání a i výhled byl dobrý. Celkově je interiér velice útulný.

Slabé stránky

Motor tohohle konkrétního kousku byl prostě v prdeli. Od původního majitele jsme sice dostali druhý motor, ovšem neznámých vlastností a než ho měnit, radši jsme to vzdali a káru prodali i s ním. Dlužno ještě dodat, že k dalšímu majiteli (provozovateli F127 vrakoviště v Pardubicích) sporkta už ani nedojela, kus cesty před cílem jí shořela spojka.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Opravy na motoru - ke všemu je šíleně špatný přístup díky stísněnosti a nahuštěnosti.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bazar nám celkem nic moc nezatajoval, auto tam bylo v komisi, ale majitel mlžil teda dost. Ale zas co bych chtěl od auta za šestku, že.

Dodatek

Nehodnotím Fiat 127 jako takový, jen tohle konrétní auto, se kterým jsem si teda naběhl. Docela bych se i k MK3 Sport vrátil, ale to už bych hledal asi trochu jinde...

 


Další vozy značky Fiat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
1

Bohužel, katastrofa.

praktičnost
4

Autíčko pidi, na zadní sedačky se leze děsně.

prostornost
5

Ve své třídě asi průměr, je to mikroauto.

jízdní vlastnosti
9

Jede jako střela a drží jako přibité, když to funguje.

jízdní komfort
7

Sice jsou v tom díky malému rozvoru a kolům cítit díry v silnici, ale sedačky jsou příjemné a tělo dobře drží.

provozní náklady
5
náhradní díly
8
výkon motoru
9

Tohle zamává každé felicii, přitom motor je 1.3

spotřeba
7

Kolem 7 litrů

hlučnost motoru
7

Samozřejmě motor je pár centimetrů od řidiče, ale vzhledem k tomuhle faktu to celkem šlo.

kvalita sedadel
7
brzdy
7
zavazadlový prostor
8

Kufr to má celkem velký na svou třídu,navíc zadní opěradla jdou sklopit a pak se tam vejde i lednice.






Blesk.cz

Jak správně připravit steak? Rozhoduje výběr masa i doba grilování

Jak správně připravit steak? Rozhoduje výběr masa i…

Že grilování steaků je náročné? Omyl! Stačí dodržovat několik pravidel. Začíná to výběrem masa, přes marinování,…

Policisté začali vrtat před domem Paurových! Ukrývá skalka strašlivé tajemství? „Věřím, že ji zabil,“ řekla příbuzná

Policisté začali vrtat před domem Paurových! Ukrývá…

Jana Paurová je sedm let nezvěstná, zmizela ze dne na den. V jejím domě od tohoto pondělí znovu pracují…

 

iSport.cz

Kam s ním?! Ronalda nabízeli i Barceloně, řekl znalec a spustil bouřku

Kam s ním?! Ronalda nabízeli i Barceloně, řekl…

Cristiano Ronaldo do Barcelony? Tahle fotbalová spekulace se ve čtvrtek rozeběhla po internetu rychlostí blesku…

Šílený dojezd, kroupy jako míčky. Cyklisté ukázali zbičovaná záda

Šílený dojezd, kroupy jako míčky. Cyklisté ukázali…

Ve druhé etapě slavného Critérium du Dauphiné vládl po úniku na posledním kilometru Slovinec Primož Roglič, na…

 

Reflex.cz

Falak-ol-Aflak: Největší hrad v Persii se tyčí nad íránským městem Chorramábád

Falak-ol-Aflak: Největší hrad v Persii se tyčí nad…

K málo navštěvovaným částem Íránu patří provincie Lorestán. Právě zde přitom stojí největší íránský hrad Falak-ol-Aflak.

Bohumil Pečinka: Raději zvracet s Francouzem než se objímat s Rusem

Bohumil Pečinka: Raději zvracet s Francouzem než se…

V současné době žije necelých 20 procent lidí, kteří v dospělém věku zažili okupaci v srpnu 1968, od níž uplyne…