Recenze

9 Majitel

Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120k Dynamic

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 182× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Bravo, foto 1 Fiat Bravo, foto 2 Fiat Bravo, foto 3 Fiat Bravo, foto 4 Fiat Bravo, foto 5 Fiat Bravo, foto 6 Fiat Bravo, foto 7 Fiat Bravo, foto 8
Fiat Bravo, foto 9 Fiat Bravo, foto 10 Fiat Bravo, foto 11 Fiat Bravo, foto 12 Fiat Bravo, foto 13 Fiat Bravo, foto 14 Fiat Bravo, foto 15 Fiat Bravo, foto 16 Fiat Bravo, foto 17 Fiat Bravo, foto 18 Fiat Bravo, foto 19 Fiat Bravo, foto 20 Fiat Bravo, foto 21 Fiat Bravo, foto 22 Fiat Bravo, foto 23 Fiat Bravo, foto 24 Fiat Bravo, foto 25 Fiat Bravo, foto 26 Fiat Bravo, foto 27 Fiat Bravo, foto 28 Fiat Bravo, foto 29 Fiat Bravo, foto 30 Fiat Bravo, foto 31 Fiat Bravo, foto 32 Fiat Bravo, foto 33 Fiat Bravo, foto 34 Fiat Bravo, foto 35 Fiat Bravo, foto 36 Fiat Bravo, foto 37 Fiat Bravo, foto 38 Fiat Bravo, foto 39 Fiat Bravo, foto 40 Fiat Bravo, foto 41 Fiat Bravo, foto 42 Fiat Bravo, foto 43 Fiat Bravo, foto 44 Fiat Bravo, foto 45 Fiat Bravo, foto 46 Fiat Bravo, foto 47 Fiat Bravo, foto 48 Fiat Bravo, foto 49 Fiat Bravo, foto 50 Fiat Bravo, foto 51 Fiat Bravo, foto 52 Fiat Bravo, foto 53 Fiat Bravo, foto 54 Fiat Bravo, foto 55 Fiat Bravo, foto 56 Fiat Bravo, foto 57 Fiat Bravo, foto 58 Fiat Bravo, foto 59 Fiat Bravo, foto 60 Fiat Bravo, foto 61 Fiat Bravo, foto 62 Fiat Bravo, foto 63 Fiat Bravo, foto 64 Fiat Bravo, foto 65 Fiat Bravo, foto 66 Fiat Bravo, foto 67 Fiat Bravo, foto 68 Fiat Bravo, foto 69 Fiat Bravo, foto 70 Fiat Bravo, foto 71 Fiat Bravo, foto 72 Fiat Bravo, foto 73 Fiat Bravo, foto 74 Fiat Bravo, foto 75 Fiat Bravo, foto 76 Fiat Bravo, foto 77 Fiat Bravo, foto 78 Fiat Bravo, foto 79 Fiat Bravo, foto 80 Fiat Bravo, foto 81 Fiat Bravo, foto 82 Fiat Bravo, foto 83 Fiat Bravo, foto 84 Fiat Bravo, foto 85 Fiat Bravo, foto 86 Fiat Bravo, foto 87 Fiat Bravo, foto 88 Fiat Bravo, foto 89 Fiat Bravo, foto 90 Fiat Bravo, foto 91 Fiat Bravo, foto 92 Fiat Bravo, foto 93 Fiat Bravo, foto 94 Fiat Bravo, foto 95 Fiat Bravo, foto 96 Fiat Bravo, foto 97 Fiat Bravo, foto 98 Fiat Bravo, foto 99 Fiat Bravo, foto 100 Fiat Bravo, foto 101 Fiat Bravo, foto 102 Fiat Bravo, foto 103 Fiat Bravo, foto 104 Fiat Bravo, foto 105 Fiat Bravo, foto 106 Fiat Bravo, foto 107 Fiat Bravo, foto 108 Fiat Bravo, foto 109 Fiat Bravo, foto 110 Fiat Bravo, foto 111 Fiat Bravo, foto 112 Fiat Bravo, foto 113 Fiat Bravo, foto 114 Fiat Bravo, foto 115 Fiat Bravo, foto 116 Fiat Bravo, foto 117 Fiat Bravo, foto 118 Fiat Bravo, foto 119 Fiat Bravo, foto 120 Fiat Bravo, foto 121 Fiat Bravo, foto 122 Fiat Bravo, foto 123 Fiat Bravo, foto 124 Fiat Bravo, foto 125 Fiat Bravo, foto 126 Fiat Bravo, foto 127 Fiat Bravo, foto 128 Fiat Bravo, foto 129 Fiat Bravo, foto 130 Fiat Bravo, foto 131 Fiat Bravo, foto 132 Fiat Bravo, foto 133 Fiat Bravo, foto 134 Fiat Bravo, foto 135 Fiat Bravo, foto 136 Fiat Bravo, foto 137 Fiat Bravo, foto 138 Fiat Bravo, foto 139 Fiat Bravo, foto 140 Fiat Bravo, foto 141 Fiat Bravo, foto 142 Fiat Bravo, foto 143 Fiat Bravo, foto 144 Fiat Bravo, foto 145 Fiat Bravo, foto 146 Fiat Bravo, foto 147 Fiat Bravo, foto 148 Fiat Bravo, foto 149 Fiat Bravo, foto 150 Fiat Bravo, foto 151 Fiat Bravo, foto 152 Fiat Bravo, foto 153 Fiat Bravo, foto 154 Fiat Bravo, foto 155 Fiat Bravo, foto 156 Fiat Bravo, foto 157 Fiat Bravo, foto 158 Fiat Bravo, foto 159 Fiat Bravo, foto 160 Fiat Bravo, foto 161
 

Technické info

Přezdívka auta Bravo Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:29000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 206 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 / 9.3 * maximální rychlost [km/h]: 197 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Pro Bravo jsme se rozhodli po delší debatě a zvažování. Šlo o to, že jsme chtěli omladit náš vozový park a vyměnit velkou a naftovou 406ku za něco menšího a benzínového, protože velké auto u nás nemá žádné uplatnění. Bylo jasné, že to bude hatchback Golf-klasse. Druhé kritérium byl ten benzín. Třetí kritérium bylo 5 dveří (někteří z naší rodiny se nechtěli smířit s 3dveřákem ;-) ). Otázka byla jestli koupit něco lehce ojetého nebo nového. Nakonec padla volba na koupi nového vozu, šlo už jen o to, který to bude. V širší nominaci byli tito : Alfa 147, Citroen C4, Fiat Bravo, Fiat Grande Punto, Ford Focus, Honda Civic, Hyundai i30, Kia Cee´d, Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 307, Peugeot 308, Renault Megane, Seat Leon, VW Golf. Hodně široký výběr, že? Tak jak na to?! Nejlépe vyřazovací metodou, vypadla Alfa (nedůvěra, cena), Citroen (nelíbil se), Civic (cena), Megane (nedůvěra, nelíbil se), Mazda 3 (cena), 307 (nedůvěra), 308 (cena), Leon (špatné zkušenosti, odpudivost interiéru), Golf (interiér, cena). GP bylo moc malé, Hyundai a Kia nenašla u zbytku rodinné rady dostatečnou podporu (a důvěru). Zbyli Fiat Bravo, Ford Focus a Opel Astra. Astra odpadla z důvodu ceny a interiéru. Mezi Focusem a Bravem to bylo spíš o sympatiích. Problém focusu byl, že jeho facelift přišel těsně po našem zájmu, jinak by to možní dopadlo v jeho prospěch. Jinak ve prospěch Brava mluvil jednoznačně design, to auto jsme si všichni prostě zamilovali. Z mého praktického pohledu vítězil jednoznačně motorově, za stejnou cenu moderní 1.4T 120koní oproti 1.6 se 100koňmi. Jasná volba, navíc v souvislosti 6 oproti 5stupňové převodovce. Toto vidím jen tak mimochodem jako velkou slabinu fordu - motory :-/ Ta 1.6 není vůbec špatný motor, ale konkurence je mnohem dál už. Mno takže takhle jsme se dopídili, že chceme nové Bravo a jeli jsme k dealerům. Rozsáhlejší popis je dole ve zkušenostech s prodejcem, jen ve zkratce : Totálně nás zklamal přístup a informovanost a celková úroveň přístupu k zákazníkovi u firmy Dojáček. Naopak nás velice potěšil zájem a ochota u firmy Imofa. Absolvovali jsme jízdu v Bravu T-Jet 150k Sport, jelikož 120k neměli. O motor už ale tolik nešlo, v tom bylo jasno, při testování jsme se hlavně ujistili, že interiér nám vyhovuje a že je snad vše takové, jak má být. Takže se při další návštěvě a po dodatečném vybavení a usmlouvání ceny podepsala objednávka a za cca 7 týdnů jsme si byli převzít krásné nové červené italské vzrušující emotivní úžasné blyštivé skvělé okouzlující silné překrásné dynamické...ehm...prostě Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120k ve výbavě Dynamic plus něco málo navíc. A pohádky je konec...

FIAT BRAVO 2
Fiat uvedl svůj model hatchbacku pod jménem Bravo již v roce 1995, ale to se samozřejmě nejednalo o tento model. Přímým předchůdcem nového Brava je ovšem Fiat Stilo. To vsadilo v roce 2001 na chladný německý design, bohaté výbavy a atraktivní ceny, aby přilákalo novou skupinu zákazníků k Fiatu. Nutno říci, že se mu to dařilo jen velmi chabě, a tak Fiat opustil představu chladného auta s ostrými hranami a vrátil se ke své italské tradici křivek, oblouků a ladných linií a stvořil Bravo 2 jakožto nástupce Stila. To se odehrálo v roce 2007. Oba tyto modely stále existují vedle sebe, kdy se prodávají již jen některé verze a edice Stila. Zaměřme se ale již konečně na nové Bravo 2. Jak jsem již uvedl, to se vyrábí od roku 2007. Techniku z 85% sdílí právě se Stilem, takže výrazné novinky nečekejte (až na pár výjimek - hlavně v motorech).
Od počátku se do Brava montují benzínové motory 1.4 Fire s 66kW (90k) a hlavně nová generace nízkoobjemových přeplňovaných motorů T-Jet ve variantě 110kW (150k). Od listopadu 2007 je v nabídce i 1.4 T-Jet 88kW (120k). Z naftových motorů byly zpočátku v nabídce dva, a to 1.9MultiJet 88kW (120k) a 110kW (150k). V březnu 2008 byl slabší 1.9 vyřazen z nabídky a nahrazen zcela novým commonrailovým MultiJetem o objemu 1.6 ve dvou výkonových variantách 77kW (105k) a 88kW (120k). Na silnější verze případně model Abarth se zatím čeká, spekuluje se o přeplňovaném motoru 1.8 s přímým vstřikováním, dvěma turbodmychadly a výkonu přesahujícím 200koní.
Všechny benzínové motory jsou k dispozici se 6 stupňovou manuální převodovkou, 1.9 MJet 120k se nabízela pouze s 5 stupňovou, 1.9MJet 150k opět se 6 stupňovou a taktéž nové 1.6 MJet se 6 stupňovou manuální převodovkou. V současnosti jsou tedy všechny motory spřaženy výhradně se 6 stupněm. Výjimku tvoří 1.4 T-Jet 120k a 1.6 MJet 120k, které mohou být na přání vybaveny i automatizovanou převodovkou. Poháněna jsou výhradně přední kola automobilu.
Rozměrově se Bravo řadí spíše k větším zástupcům třídy, na délku má 4336mm, na šířku 1792mm a na výšku 1498mm při rozvoru 2600mm. Průměr otáčení je velice solidních 10,4 metru a i z vlastní zkušenosti mohu říct, že s autem se otočíte skoro na pětníku. Limitující faktor je zde odhad vzdálenosti od rohů karoserie.

POHONNÁ JEDNOTKA a věci s tím související...
Naše Bravo ukrývá pod svou kapotou lehký hliníkový čtyřválec o přesném objemu 1368 cm3 se čtyřventilovým rozvodem DOHC a přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem s pevnou geometrií lopatek. Tato kombinace dokáže ze sebe vyždímat až 88kW (120 koní) při 5000ot. a 206Nm při 1750ot.
Motor po nastartování za studena lehounce cvaká, po 30 vteřinách ovšem zcela zmlkne a téměř o něm nevíte. Už se mi stalo, že jsem chtěl startovat běžící motor, naštěstí mě vždy zachránil otáčkoměr sdělující, že motor je v chodu :-).
Agregát poskytuje vozu vcelku slušnou dynamiku, zvláště pokud jedu sám je vůz velice živý. Sepnutí turbodmychadla je patrné tak okolo 1800ot., ovšem nečekejte žádné nakopnutí jako u TDI, u T-Jetu je turbo především pro optimalizaci točivého momentu v celém rozsahu otáček, a v těch nízkých především. Čili do kopce můžete jet na 4ku na 2000ot. a plynule zrychlovat, což by se vám u atmosférického motoru nepovedlo. Zátah lineárně stoupá, po překročení 3000ot. už auto zrychluje velice pěkně. Zatím netočím auto víc jak do 3500, párkrát do 4000, přeci jenom zatím mám najeto 1700km, tak chci ještě chvíli počkat. Odezva na plynový pedál je velice rychlá, ani malé turbo netrpí žádným turboefektem.
Zvuková kulisa jízdy, akcelerace či decelerace je v případě T-Jetu velice příjemná. Motor má trochu drsný zvuk, mírně řvavý, bude se vám líbit! :-) Ani není znát, že sedláte jednačtyřku :-) Pro porovnání se silnějším T-Jetem - ten má projev ještě o kus sportovnější a chraplavější, taky se mi moc líbil!
Převodovka je ručně řazená 6stupňová, se zpátečkou před jedničkou, musíte ale povytáhnout kroužek pod hlavicí řadící páky. Odstupňování je vcelku logické, nemám k němu žádných výhrad, rychlosti zapadají skoro samy, dráhy jsou přesně vymezené, i když trochu delší, než bych si představoval. Nepamatuji si, kolik jedete na kterou rychlost při různých otáčkách, jen jedna informace k 6 rychloběžnému stupni. Ten při 100km/h točí as 2300-2400 ot., takže na dálnici se při 130 dostanete někam ke 3000 a to je velice příjemná hodnota na delší cestování, kdy vás nebude obtěžovat vytočený motor. Navíc 6ku používám i na okreskách k ekonomické jízdě, kdy jedete třeba na 2000ot., turbo zabírá, takže tah máte a jedete si piánko, snižujete si spotřebu, prohlížíte si spolujezdkyni...ehm, jestli je připoutaná...;-)
Spotřebu udává výrobce kombinovanou 6,7 litru, ve městě pak 8,7litru. Naše Bravo se pohybuje především na krátké vzdálenosti (do 7km) a pak po městě, takže dlouhodobá hodnota 8,5litru je vlastně nejspíš zcela v pořádku, i když by se mi líbila menší. Navíc k tomu městu a popojízdění, když se dostaneme z města, tak rozhodně nejsme brzdou provozu, svižná jízda se tedy tako podepisuje pod spotřebu. Doufám, že po zajetí motoru a jeho usazení ještě o pár deci klesne. Jen pro zajímavost, když bylo auto zcela nové (najeto 30km), jel jsem s ním z Prahy asi 60km, dlouhodobá spotřeba byla 7,2litru a taky sem nejel vyloženě pomalu, takže ono to za málo bude umět jezdit ;-) Nádrž má 58 litrů, což je obvyklá hodnota.
Brzdy jsou samozřejmě všechny 4 kotoučové o průměru 284mm vpředu a 251mm vzadu. Vpředu jsou vnitřně chlazené. Nástup mají trochu pozvolný, pak se ale probudí k velice jedovatému životu. Řekl bych tedy, že jsou na auto dimenzovány adekvátně.
Auto je vcelku dobře a hodně odhlučněné, motor na volnoběh není vůbec slyšet, kor když je zahřátý. Za jízdy ho slyšíte lehce, abyste o něm věděli, rozhodně vás to nebude obtěžovat. Překvapila mě aerodynamika Brava, jen jsem s ním už kolem 150-160 km/h a až u této rychlosti jsem začal pociťovat nebo spíš vnímat aerodynamický hluk okolo dveří a oken. Do této doby (řekněmě zhruba do 140km/h) neslyšíte prostě nic. Velice mile mě to překvapilo. V kabině není slyšet ani nic od kol, buď je to dáno pneumatikami Pirelli P7, které mi přijdou opravdu extrémně tiché (i díky porovnání stejných gum na Fiatu Stilo), nebo prostě odhlučněním podvozku. Odvalování pneumatik tedy prostě neuslyšíte. Malá výtka mě napadá k rázům od náprav, pokud přejíždíte příčnou nerovnost, konkrétně retardér. Auto docela dost nadskočí a ozve se taková jako rána. Asi daň za tvrdší odpružení Brava.
Jízdní vlastnosti jsou na velice vysoké úrovni. Držení stopy je příkladné, předvídatelnost chování taktéž. Řízení je příjemně naladěno, má okolo neutrální polohy velice přímý chod, kdy stačí malý pohyb volantem pro změnu směru jízdy. Je ale dost nekomunikativní a naposilované. Nevím, jestli funkce posilovače CITY je k něčemu dobrá, už takhle je řízení ovladatelné poměrně malou silou, takže další posílení přijde vhod jen opravdu velice křehkým ženám nebo nevím komu.
Na celkovém chování vozu je znát, že auto nepatří k nejlehčím, je to asi dáno dobou a nároky na pasivní bezpečnost vozu spolu s nároky na tuhost karoserie, ale je to pak i malý handicap při jízdě. Většina lidí to asi vůbec nepocítí, ale prostě pokud projedete zatáčku ostřeji, auto má tendenci k nedotáčivému smyku, který jde sice velice dobře kontrolovat, ale přesto tam je. Zároveň se dostaví náklon karoserie. Ten není nijak velký, přesto možná o kousek větší, než bych byl čekal.
Velkou zásluhu na držení stopy a celkovém chování vozu mají jistě pneumatiky. Jsou to Pirelli P7 v rozměru 205/55/16 R16 91H, montované z výroby. Jak už jsem uvedl, jsou velice tiché a na suchu výkonné, na mokru je testovat nijak extrémně nehodlám. Jejich výdrž ukáže až čas. Jinak musím doporučit volbu 16" pneumatik, jel jsem testovací jízdu na 17", ty jsou sice velice hezké, autu sluší, ale rázy od kol a celkové kozí chování vozu by mi asi trochu vadilo. Naopak 15" s profilovým číslem 65 už jsou velice vysoké a auto na nich hodně plave. Přispěje to komfortu, ale jistotě v řízení a ovládání to dle mě ubere citelně více. Proto bych 16" viděl jako optimální kompromis mezi komfortem a jízdní stabilitou.

INTERIÉR
Začnu prvním dojmem, který ve mě zanechal, a to je útulnost, hřejivost. Není to chladný interiér jako např. z O II, tenhle v Bravu si vás získá, přivítá, pohladí, potěší. Je dle mě velice líbivý pro oko, plně funkční, vše najdete bez problému. Použité plasty (teď potěším asi pár lidí z diskuzí :-P ) jsou měkčené, na dotek velice příjemné, jediný tvrdý plast je ten lesklý na středovém panelu. Barevné sladění našeho "Anthracit" interiéru je perfektní. Zpracování na špičkové úrovni, nikde nic nevrže, vše drží kde má, slícování v pořádku. Tlačítka mají optimální zdvih i odpor a obvykle malou LEDkontrolku, zdali jsou vypnutá či zapnutá (klimatizace například).
Kaplička přístrojů je vyvedena do sportovna, rychloměr a otáčkoměr jsou schovány v tubusech, které vypadají dynamicky a brání nadměrnému osvětlení sluncem. Méně praktická je tenká stříbrná obroučka na jejich obvodu, která při (naštěstí jen velmi specifickém) úhlu sluníčka odráží světlo, což nepotěší. Na fotkách vypadá, že skla kryjící budíky odráží něco snad pořád, jde ale o nějaký klam nebo snad specifikum fotoaparátu, při jízdě zádné odlesky v těch sklech nejsou a budíky jsou dobře čitelné. Dobře čitelné s malou poznámkou. Jsem vyšší postavy (190cm), jezdím se sedadlem co nejblíže u podlahy, přesto mi přijde, že sedím stále o kousek výš, než bych chtěl. Také volant mám v nejvyšší možné pozici. V této konfiguraci pak na tubusy přístrojů vidím jen tak tak otovorem ve volantu, aby mi jeho věnec něco nezakrýval. Vyšší člověk by možná mohl mít problém. Doporučoval bych si to vyzkoušet, najít si svou polohu za volantem.
Volant...ten je perfektní, potažený kůží, anatomicky tvarovaný na bocích pro lepší úchop. Má optimálně zvolenou tloušťku, čili se opravdu velice dobře drží. Na showroomu jsem porovnával klasický plastový a kožený ve dvou autech vedle sebe a musím jednoznačně doporučit ten kožený. Lépe padne do ruky, je příjemnější na omak, má podle mě o trochu silnější věnec a i vypadá naprosto skvěle. Na bočních partiích je perforovaná kůže, na horním a spodním díle klasická.
Další kapitolou by mohla být sedadla. Do Brava se dají objednat i celokožená, ale zatím jsem je v žádném neviděl. V našem modelu jsou látková sedadla v provedení Anthracit. Opěradlo je dovybaveno bederní opěrkou (u řidiče). Jsou pohodlná, látka působí odolně, že se jen tak neošoupe, narozdíl od "Sport paketových" sedadel se semišem. Boční vedení je průměrné, podrží vás, ale není to nijak extrémní. Celkově jsou sedadla tuhá (nutno říct, že příjemně tuhá!). Jediná věc kterou bych ocenil a změnil je o kousek delší sedák, menším lidem to možná nevadí, já bych ale delší ocenil. Nemáme v autě loketní opěrku a zjišťuji, že bych ji zřejmě také dnes již ocenil.

EXTERIÉR
Exteriér vozu jistě mnoho z Vás zná z reklamy s krásnou hudbou Gianni Nannini Meravigliosa creatura (překlad zhruba Nádherné stvoření :-) ). Vnějšku tedy dominují výrazné linie zahnuté do oblouků, křivek, parabol a hyperbol, prostě, kulatých tvarů. Velice výrazná je linie oken, a to jak horní tak spodní. Spodní strmě stoupá a vytváří tak dynamický profil. Horní linie naopak mírně klesá, utváří dojem kulatého automobilu s klesající zádí a málo místem vzadu nad hlavou (což ovšem vůbec není pravda). Tato horní linie oken pak přechází ve spodní linii zadního okna, všimněte si, jak navazuje. Dalším dominujícím prvkem jsou samozřejmě světla. Ať už přední, která považují téměř za geniální umělecké dílo či, zadní. Přední světla jsou v detailech v galerii, postranní čočkové světlomety patří potkávacím světlům, na vnitřním okraji pak jsou světla dálková. Blinkry jsou ukryty ve zvláštně tvarovaném pruhu podél okraje. Prostě nádhera a skvost! Zadní světla jsou moderně kruhová, bohužel bez LED technologie. Při pohledu zezadu vypadají vcelku malá, při zadobočním nebo bočním pohledu jsou ale jakoby protáhlá do stran. Uprostřed kruhu vyhrazeného obrysovým a brzdovým světlům se ukrývají malé kulaté blinkry. Zpátečka a zadní mlhovka jsou v nárazníku vedle značky po jednom kusu.
Přední mlhovky. Není na nich nic zajímavého, abych jim věnoval samostatný odstavec, až na jednu věc a to je funkce CORNERING. Hezky česky řečeno jde o přisvěcování do zatáček právě mlhovými světly. Tato funkce se aktivuje buď natočením volantu o určitý úhel při rychlostech do 30km/h nebo zapnutím blinkru. Do onoho daného směru se pak rozsvítí ta jedna daná mlhovka a osvětlí vám prostor, který je jinak ukryt ve tmě. Je to velice užitečná funkce, z pohledu řidiče velice prospěšná.

VÝBAVA
Výbava našeho Brava je na druhém stupni odspodu, tedy Dynamic. K tomu pak něco málo navíc. Součástí Dynamicu jsou tyto položky : 6 airbagů (přední, boční, hlavové), posilovač řízení DualDrive, ABS, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio s CD a 6 reproduktory, přední okna elektrická, zrcátka elektrická a vyhřívaná, manuální klimatizace, 16" kola, 3. opěrka vzadu. Navíc jsme chtěli bederní opěrku u řidiče, aktivní opěrky hlavy vpředu a kožený volant. Věci jako volant stavitelný ve 2osách či nárazníky v barvě karoserie snad uvádět nemusím ;-)

Silné stránky

DESIGN - hodně lidí se stále otáčí, hlavně když je auto umyté, interiér vás vždycky vřele obejme, nenechá vás chladným

PROSTOR - to platí hlavně pro místa vpředu a kufr, tady všude nebude mít myslím nikdo problém, zadní sedadla překvapivě nemají problém s místem nad hlavou, ale trochu s místem pro kolena

6 STUPEŇ - na 6ku můžete ekonomicky plout krajinou, je to opravdu rychloběh, u benzínu při 100km/h okolo 2300 ot./min!

KOŽENÝ VOLANT - skvěle se drží, díky anatomickému tvarování padne skvěle do ruky, má i optimálná tloušťku

JÍZDNÍ VLASTNOSTI - držení stopy, obratnost i přes vyšší hmotnost, tuhost karoserie

CORNERING FUNKCE - přisvěcování mlhovkami do zatáček v nízkých rychlostech nebo při blinkru. Hodně to pomáhá, vidíte kam odbočujete, skvělá funkce

MOTOR - hlavně kultivovanost, téměř lineární zátah díky pomoci turba v nízkých otáčkách, a z toho vyplývající široké spektrum použitelných otáček, solidní výkon

Slabé stránky

MALÝ POČET ODKLÁDACÍCH MÍST - např. na lahev, do dveří se nevejde téměř nic, na středovém tunelu něco málo je, ale lahev se vejde max. půllitrová a je velice nestabilní. Schránka před spolujezdcem také mnoho nepobere, je sice hluboká, ale úzká, nebo spíš nízká

VÝHLED VZAD - malé zadní okno, dohánějí to velkoryse dimenzovaná boční zrcátka, přesto je to trochu problém

VYŠŠÍ POSEZ - přijde mi že sedadlo řidiče by mělo jít ještě více snížit, ale nejde, takže i na nejnižší polohu si připadám, že sedím docela vysoko. Asi jde jen o pocit

ABSENCE PLYNOVÝCH VZPĚR - V motorovém prostoru. Naše 406ka je měla a má je i Stilo, tak nevím, proč u Brava nejsou. Drobnost, která potěší, i když do motoru se naštěstí moc často neleze

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Se servisem zatím žádné zkušenosti nemám, doufám že budu navštěvovat pouze garanční prohlídky, které navíc proběhnou dle očekávání ;-) Až nějaké budou, přidám je sem.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce je IMOFA Praha. Nejblíže máme do Prahy k Fiatům, a tak se rozhodovalo mezi Imofou, Dojáčkem a Autotypem. Autotyp chvíli předtím, než jsme je chtěli navštívit zrušili (nahradila ho myslím už 4. prodejna Dojáčka). U Dojáčků jsme byli přímo v jejich centru kousek od Edenu ve Vršovicích. Jelikož prodávající o Bravu nevěděl skoro nic (mohl bych ho skoro poučit), nabídl nám ceník, který dle oficiálního dovozce Fiat ČR byl 2 měsíce starý (lépe řečeno již 2 měsíce byl k dispozici nový, kde bylo Bravo levnější) a při požádání o testovací jízdu se nám skoro vysmál, co že to po něm chceme, oděšli jsme odtud asi po 10minutách s pevným přesvědčením, že sem se opravdu již nevrátíme. Již předem jsem na Autocentrum Dojáček slyšel spíše špatné zvěsti, ale z tohohle mi bylo skoro nevolno.
Naopak pár dobrých zvěstí jsem slyšel o prodejci IMOFA na Pankráci. Tak jsme se vydali i tam. Ujal se nás solidní pán, všchno co jsme chtěli nám vysvětlil, nabídl kávu ( ;-) ), nakonfiguroval sestavu i s cenou, automaticky nám dal vcelku nezanedbatelnou slevu a téměř vnutil testovací jízdu v Bravu T-JET 150k Sport, a ještě se nám omlouval, že 120k verzi nemají (prodávala se tuším od listopadu, my tam byli někdy...těsně ;-) ). Takže taky veliký šok, ovšem pozitivní. Jak je již jasné, u Imofy jsme i skončili a ke spokojenosti všech i vůz objednali a převzali. IMOFU mohu tedy jen a jen doporučit, pan Jeřábek (alespoň doufám že se nepletu :-) ) udělal vše co bylo v jeho silách, ještě jednou děkujeme!

Zkušenosti z provozu a Postřehy

2011
Auto už má najeto přes 25000, a věk přes 3 a půl roku, za tu dobu nebyl žádný problém až na jednu maličkost, kdy se jakýmsi záhadným způsobem přepůlila jedna malá gumová hadička v motorovém prostoru. Vedla od čidla tlaku turba, takže auto hodilo hlášku diagnostiky motoru, ale jelo dál. Hned první pohled pod kapotu odhalil problém, telefonát do Imofy, koupena hadička přímo od Imofy (cca500Kč!!! :( ), vyměněna, chybová hláška vymazána a vše je v nejlepším pořádku.

2.12.2008
Absolvována cesta asi 230km, ve dvou lidech a docela plným autem, nijak agresivní jízdou, ale vcelku svižně, 15%město, 15%dálnice, 70% okresky, celková spotřeba byla 6,7litru/100km. Vypadá to, že spotřeba vážně klesá :) Navíc auto má od počátku trochu lepší zvuk a citelně lépe reaguje na plyn!

říjen 2008
Absolvoval jsem s Bravem cestu do hor a zpátky. Celkem jsem najel 510km, plně naložen, 4-5lidí. Průměrná spotřeba za tu dobu byla přesně 7,5litru, a to jsem jezdil dosti svižně. Vcelku mile mě to překvapilo. Navíc sem zjistil, že sedačky nabízejí dostatek komfortu i pro jízdy delší než 2 hodiny ;-)


 

Novinky v recenzi

15.3.2012 12:58

Hodně štěstí do dalšího automobilového života kamaráde! :,-)

Tak Bravo má již nové majitele...bylo to těžké loučení, s autem jsem zažili spoustu dobrého a nezapomenutelného. Snad bude takovou radost, jako nám, dělat i dalším...
Hodně štěstí do dalšího automobilového života kamaráde! :,-)

18.12.2011 12:09

Najeto 28tkm! Auto stále bez problémů, spotřeba při převážně městském a příměstském provozu cca 8l.

16.9.2011 22:07

2011

Auto má přes 25000, stáří přes 3,5roku, vše OK až na maličkost s hadičkou, popsanou v recenzi. Absolvoval jsem v něm několik delších i hodně dlouhých cest (až 1200km) a můžu říct, že sedadla jsou velice dobrá a nic z nich nebolí. Spotřeba se stále pohybuje mezi 7 a 8 litry, podle stylu jízdy a spíše ještě podle krajiny, kde se zrovna pohybuje.

29.12.2009 19:51

Zima

Tak jsme překročili 10 000km, auto nic nebolí, nic mu není, všechno v pořádku. K tomuto výročí jsem mu dal pořádnou koupel, voskový lesk, interiérové leštění a jednu plnou od OMV. Celkem si mlaskal :) A konečně zas vypadá jako auto a ne jak rozdrážděná bahnivá koule.

11.8.2009 19:23

Kdyby náhodou někoho zajímala fotka krásných červených ploštic, aneb ruměnic pospolných, ať se mrkne na konec mé galerie ;)

20.6.2009 18:03

Oprava

Tak jsem dneska vyrazil do terénu ofotit znova auto již s přestaveným foťákem, výsledek můžete posoudit sami. Do "Old Factory" jsem se tentokrát už nedostal, protože mě vyhodili nevraživí cikáni a riskovat jejich útok vůči mně či autu jsem nehodlal.

18.6.2009 22:32

Nová kola

Tak dneska jsme se s Bravem společně vykoupali, navoskovali a pak vyfotili. Premiéru slaví nová 16" kola, původem z Grande Punta. Jejich montáži bránilo řada problémů, o nichž napíšu časem odstavec do recenze, nicméně vás všechny předem varuju, zapomeňte na to, že si dáte na Bravo (a kteréhokoliv jiného Fiata mimo GP a Liney) kola z GP (nebo Liney). Proklínali byste se ještě dnes, stejně jako já.
Prosím omluvte tu zprasenou kvalitu fotek, měl jsem trochu rozštelovaný foťák a všimnul jsem si toho až doma, bohužel :(

15.6.2009 17:20

Přezul jsem před časem na originální alu kola

Přezul jsem před časem na originální alu kola, hned jak auto umyju, tak sem hodím i fotky. Jsou to 16ky z Grande Punta, což s sebou neslo nemalý problém, který se naštěstí podařilo vyřešit.

8.3.2009 21:18

8.3.2009

Dneska jsem s láskou vydrhnul Bravo, byla to docela dřina kvůli těm kilům zimní špíny, co na něm bylo. Takže je teď krásně čisté. Navíc jsem ho i navoskoval, aby se více lesklo a aby jeho laku bylo dopřáno zadostiučinění za tu zimní útrapu :-)
Přidáno pár autentických fotek, zároveň to jsou konečně aspoň trochu pořádné fotky se zimními poklicemi na 15"kolech. Ve fotogalerii je 126 fotek a jsem přesně na limitu 10MB, jdu požádat o rozšíření.

12.2.2009 14:51

Aktualizace najetých kilometrů a jiných věcí. Sníh nám bohužel roztál, tak zatím žádné nové fotky, fotit se s bahnem není úplně to co chci ;-)

18.1.2009 01:28

Přídány nové fotky

Jsou z jednoho zimního rána, kdy bylo asi -15stupňů a já se vracel domů.

30.12.2008 00:00

Přidávám fotku zimního kola s origo poklicemi 15", je to foceno narychlo, takže auto je dost špinavé, a taky pouze z mobilu, jen pro představu, až bude sníh (pokud bude sníh :D ), chci nafotit nějakou zimní sérii.

16.11.2008 00:00

Dnes včera jsem přezul na zimní, tak přidávám v rychlosti focené přední a zadní zavěšení kol plus porovnání obou gum vedle sebe. U zavěšení mě trochu překvapilo lakování brzdových třmenů stříbrnou barvou. Vypadá to dobře, pokud to není zrovna zaprášené jako na fotce.
Porovnání pneu - vlevo letní Pirelli P7 205 / 55 / 16 xxx vpravo zimní Good Year UltraGrip 7+ 195 / 65 / 15 . Časem až se naskytne příležitost ještě přidám foto se zimními poklicemi.
Omlouvám se za špinavost auta, dělal jsem to až v noci, pod vodu půjde zítra, už to má slíbené ;-)
Ve fotogalerii se nyní nalézá 119 fotek!

14.11.2008 00:00

Tak 5000km už za námi, přidávám fotku. Nelekněte se prosím mě v pozadí, fotil jsem to "za jízdy", kdy jsem jen narychlo zastavil u krajnice ;-)

8.11.2008 00:00

Aktualizace profilu a recenze. Bravo už má najeto téměř 5000km a zatím vše šlape jak má. Je na něm poznat, že už je jakžtakž zajeté, motor má větší chuť do života a zároveň už si tolik nebere jako když byl ještě malý ;) Aktuální dlouhodobá spotřeba za posledních cca 1500km je 7,9 litru. Najeto většinou po městě, asi třetina pak v kuse na delší vzdálenost. Docela se mi to líbí! :)

1.8.2008 00:00

Dodány schémata motoru T-Jet, navíc ještě schéma vnějších rozměrů auta. Fotogalerie se tímto rozšiřuje na 108 fotek a jen čekám, kdy mi server vynadá, že jsem přešvihl limit ;-)

30.7.2008 00:00

Přidána noční série fotek, foceno asi ve 2 ráno, tak omluvte myslím dvě trochu mázlé. Jinak dík patří fotografovi Hawkemu!
Nyní je ve fotogalerii 104 fotek...;-) NJoy!

28.7.2008 00:00

Přidány zkušenosti z cesty do Krkonoš, celková aktualizace auta.

5.7.2008 00:00

Tak myslím že tu na MACZ padl pomyslný rekord, podařilo se Vám pomoct mi k palci za nejlepší recenzi hned druhý den po zveřejnění, tímto všem hlasujícím děkuji a jsem rád, že se vám to moje dílo líbí!

5.7.2008 00:00

Tak přidány prozatím všechy použitelné fotky, snad vás z těch necelých 90 nebude bolet hlava jako teď mě ;-)

4.7.2008 00:00

Omlouvám se za fotky, pro dnešek už víc přidat nemůžu, hned jak uběhne 24hodin dodám další! Buďte proto prosím k nim shovívaví ;-) Díky moc!

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120k Dynamic

Další vozy Fiat Bravo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problému, ale je to nové auto, tak se to od něj jaksi očekává :-)

praktičnost
9

5 dveří, velký kufr, mínusy jsou vyšší nakládací hrana a nedostatek odkládácích prostor

prostornost
9

Adekvátní 5 dveřovému hatchbacku, vepředu místa dost a dost, vzadu je to trochu stísněnější, ale i dospělí se v pohodě svezou

jízdní vlastnosti
9

Jsou perfektní, držení stopy je příkladné, řízení je přímé a rychle reagující, malá výtka patří nepřílišné komunikativnosti v řízení a znatelné hmotnosti, díky níž to není vyložený atlet

jízdní komfort
9

Na 16" pneumatikách jezdí vcelku komfortně, naprosto v pohodě, při přejezdu příčných nerovností (retardéry) ale trošku nadskočí

provozní náklady
8

Zatím jsem řešil pouze spotřebu benzínu, ta je zatím trochu vyšší, což přikládám syrovosti motoru a jízdám převážně na kratší vzdálenosti

náhradní díly
0

Zkušenosti nejsou žádné a doufám dlouho žádné nebudou :-)

výkon motoru
9

Na toto auto plně dostačující, užijete si kdykoliv svižnou jízdu, slimák to rozhodně není, ale na vyložene sportovní vyžití a tlačení do sedaček raději počkejte na Abarth

spotřeba
8

Je trochu vyšší, než bych čekal, 8,5litru dlouhodobá, přikládám to syrovosti motoru a jízdě na kratší vzdálenosti

hlučnost motoru
10

Velice kultivovaný chod, po zahřátí zvenku ani zevnitř neslyšný, při vytočení (to jsem ovšem nezkoušel naplno zatím) umí vykouzlit velice pěkný dravý zvuk :-)

kvalita sedadel
9

Nedá se jim nic vytknout, možná jen bych snesl delší sedák, nicméně si jinak nemohu stěžovat. Najdete ovšem jistě i lepší. Boční vedení je dostatečné. Výborná je bederní opěrka

brzdy
9

Opět jim nelze nic vytknout, vlažnější nástup, ale pak brzdí docela ostře, ubrzdily zatím vše bez problému. Tendenci k vadnutí jsem nepozoroval, ovšem nebyl k tomu taky žádný důvod ;-)

zavazadlový prostor
10

Na tuto třídu litrově myslím největší, vejde se do něj opravdu hodně. Malou překážkou může být vyšší nakládací hrana






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…