Recenze

Onyx (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Toyota Yaris GR-4

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Yaris, foto 1 Toyota Yaris, foto 2 Toyota Yaris, foto 3 Toyota Yaris, foto 4 Toyota Yaris, foto 5 Toyota Yaris, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta zavodak Rok výroby 2022 Koupeno nové najeto [km]:4700 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1618 výkon [kW]: 192 kroutící moment [Nm]: 360 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.5 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 174 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7.6

Popis vozu

..jak jsem už naznačil v recenzi mého EVA devítky, každodenní soužití s touhle «kdysi raketou», hlavně při delších cestách, se ukázalo jako nesnadné. Nebojím se přiznat, že je to možná mnou a mou pohodlností, která se prostě postupem času vyvinula směrem, na kterej nejsem pysnej. Ale takova je realita.

Nicméně když se objevil Yaris GR a vyzkoušel jsem si ho, říkal jsem si, že by to možná mohl být důstojný nástupce. Zároveň ale musím přiznat, že myšlenka tříválce mě nelákala a zároveň ten ultra vysoký posaz byl přesným opakem toho, co hledám při spojení řidiče s autem. Pak ale uběhl nějaký čas a moje situace s EVEm se začala vyhrocovat a jak jsem se koukal víc a víc na GR4, viděl jsem všude na YT, ze nikdo moc ten tříválec necupuje na hadry a zároveň, že začaly aftermarketove firmy dělat kity na snížení sedaček.

Byl jsem se nakonec projet ještě jednou a podíval jsme se na ten celý obrázek a začalo to vsechno do sebe zapadat, az bylo jasny, ze nic jinyho po EVU proste prijit nemuze.

Mám ho teď asi půl roku a najel jsem 3.500 km. Funguje jako daily driver, auto na víkendy, ale I auto na delší cesty, když jedu třeba na lyže nebo něco podobnyho (300 km za den). Není to auto, ve kterým bych chtěl absolvovat 1000 kilometrů, ale určitě by se to taky dalo.

Nicméně tohle auto je prostě zase další mašina na zábavu. Je rychlejší než absolutní většina toho, co se na silnicích pohybuje a zvládá to levou zadní. Na suchu to člověk do dlouhyho driftu úplně snadno neutrhne, pokud teda nemá fakt hodně najeto, ale při nastaveným režimu SPORT, kdy jde na zadek 70% je prostě jasně v oblouku a na výjezdu cejtit, že je auto tlačeny ven a je to fakt příjemný a dobře nastavený. Nadruhou stranu fyzika funguje všude a pokud to člověk přežene v nájezdu, tak dokáže být nedotáčivý. Je to hned cítit, což je super. A taky je to vidět na gumách. Mám se co ucit..

Už se těším na zimu. Poladil jsem sadu kol BRAID a k tomu Bridgestone LM005. Taky bych chtěl vzít auto do Livigna na sněhový okruh a trochu se s tím líp naučit pod dohledem profíků. Pokud s tím má někdo zkušenost a má tip na kontakt, budu rád.

Silné stránky

Další schopná chytrá čtyřkolka
Charisma jak hovado
Praktičtější než EVO (sklápěcí zadní opěradla umožní dát do auta lyže aniž by se dotýkaly zadního skla..)
Lehčí než EVO (1280 kg vs. 1530 kg)
Modernější než EVO (tempomat … dokonce adaptivní, LED světla, samozatmavovaci vnitřní zrcátko)
Úspornější než EVO (dá se jet delší cesta za 7.5l na 100 km .. s EVEm naprostá utopie)
Plná záruka a japonská spolehlivost
A mohl bych pokracovat..

Slabé stránky

Nové auto určitě na hodnotě neporoste, právě naopak
Vysoký posaz (vyřešil jsme kitem na snížení obou sedaček vpředu)
Špatný výhled vprevo vpřed (vyřešil jsem kitem pro zvýšení zrcátka)
Nevyměním si na tom ani olej (ne snad, že bych to neuměl, ale kvůli záruce to nebudu riskovat)
Syntetický zvuk z reproduktorů (dealer Toyoty mi to vypnul a já pořídil výfuk Milltek, takže taky vyřešeno)
Nástup na zadní sedačku pro naši dceru není úplně komfortní, ale není to žádná tragédie
Kvůli karbonové střeše nelze dát střešní nosič
Výkon není plných 300 koní jako má americká Corolla GR4
Podobně hlučné, hlavně při vyšších rychlostech

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Při statické rychlostí 100kmh + autem prostupují velmi mírné vibrace – dlouhé táhlé. Servis zatím nedokázal přijít čím to je. Z toho jsem trošku rozladenej.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vše cajk.

Vyfuk MILLTEK

Má CE certifikaci a nevyžaduje speciální zápis do papíru. Jen certifikát vozím v kastlíku, kdyby si mě cajti vyhmátli.

 


Další vozy Toyota Yaris



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
7

Pro 4 lidi to neni. Myslim, ze ani dite si za me nesedne.

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9

Mozna Michelin Pilot Sport 4S pridavaj na hlucnosti, nevim.

provozní náklady
9

Kdyz se taha, tak to zere skoro jako EVO.

náhradní díly
1

To bude urcite darda. Ale snad to nebudu muset resit.

výkon motoru
9

Hrozne me laka navyseni vykonu. Vsude vsichni mluvi o tom, jak snadny to je. Uvidime

spotřeba
9
hlučnost motoru
9

Na studeny volnobeh to po vymene vyfuku asi 30 vterina celkem duni. Ale pak uz cajk.

kvalita sedadel
9

Chybi bederni operka a mohly by byt mozna jeste o neco vyraznejsi. Recara v EVU byly lepsi.

brzdy
9

Mohly by mit ostrejsi nastup, ale da se to vyresit vetsim tlakem na pedal.

zavazadlový prostor
9

Uvital bych tam oka na sitku. Jinak tam veci celkem dost litaj.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…