Toyota Yaris (2017)
8.12.2017Hybrid? Proč ne. Nastala potřeba druhého auta do rodiny. Zde recenzovaná V70 plní svůj účel rodinného auta na jedničku, ale na denní městské používání,…
Toyota Yaris (saabik)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
dr.biker 08.12.2017 19:46
Hybrid
Ahoj, poprosím o pravidelné aktualizace recenze, jak se s autem žije, jaká je spotřeba a servisní náklady. Docela takovým systémům fandím, je to levný způsob, jak snížit spotřebu a emise auta zejména ve městě. Pro normálního řidiče pohybujícího se v městě a přilehlém okolí mi takové auto dává smysl. Já se bohužel každý den pohybuji po dálnici, takže mě by Hybrid spotřebu moc nesnížil...-
-
sobullko 18.12.2017 15:45
« Re: Re: Hybrid
Super recenzia. Taktiež pozerám automat pre manželku a bude to asi yaris HSD. Bol som na skušobnej jazde - chce to trošičku zvyk, hlavne práca s plynom ale pacilo sa mi že to nebolo lenivé. Vedel by si pls (ak bude čas a chut:D) odmerať pruzne zrychlenie: napr. 60-100, 80-120km/h.
Pripadne ešte info - či to nieje moc hlučné na dialnici pri 110km/h ( raz za čas na dialnicu manzelka musi a to je jej rychlost) lebo to som neskusal.
Ta kombinacia pohonu ma zaujala + eCVT nakolko staci stlacit plyn a vykon sa dostavi okamzite (pripada mi to bezpecne hlavne pri obiehaní) pre manzelku, ktora nema az taky odhad. Ten vysavacovi zvuk mi az tak nevyadil (vytoceny atmosferak tiez huci aj ked inak) ale vykonovo sa to neda porovnat...Ten elektromotor tam supluje turbo.
Najprv som chcel klasicky menicovy automat + atmosferu - v meste ale berie kludne 8-9l (v tomto je spotreba 4,5-5l polovicna) a ziadny vykon. Dvojspojku ani robotizovanu prevodovku nechcem.
Este chcem skusim 1,2 puretech s 6st. menic. automat AISIN (vraj skvela kombinacia) ale je tu obava z toho francuzkeho 3 hrnčeka. Yaris HSD je zatial favorit.
Este k priestoru - ten posed bol taky autobusovy, sedi sa dost vysoko ale auto je fakt priestranne, ma skvely vyhlad, vela miesta aj vzadu. Mam 185cm a bezproblemov sa posadim za seba. E-cvt bola skvela, ziadne trhanie - super do mesta. Pripadal som si jak v auticku na autodrome:)
Myslim ze skvele auto pre zeny do mesta-
saabik 18.12.2017 21:08
« Re: Re: Re: Hybrid
Ahoj, s dálnicí bohužel nepomohu. Nemáme ani dálniční známku, protože hybrida používáme (především manželka) hlavně ve městě nebo na jízdy do okolí. Na okreskách jezdím max 100-110 tachometrových, a ani při této (konstantní) rychlosti není motor hlučný, až na to zrychlování. Spíše člověk registruje aerodynamický hluk.
Co se týká pružného zrychlení, tak to bude slabší. Sice při max výkonu vypomáhá elektro, ale nebude to žádná sláva. To auto stavěli na městské ježdění, takže silnější disciplínou bude spíše to zrychlení 0-60 než 60-100 nebo 0-100 apod. Každopádně až bude možnost, vyzkouším a pošlu soukromou zprávu. Bezestupňová převodovka á la skútr je naprosto bezproblémová, člověk o ní vůbec neví.
Mám 186 cm, spoustu kil navíc, a souhlasím, na pozici řidiče se necítím nějak stísněně. Což teprve jakákoliv žena :). Pro ženu ideální auto do města i mimo město. Jen tu dálnici nemohu nijak posoudit...-
sobullko 19.12.2017 14:28
« Re: Re: Re: Re: Hybrid
Ahoj, budem vďační za každú ďalšiu recenziu a postrehy...
Celkom ma ta akceleracia zaujima, nakoľko som este zvazoval kratky auris HSD, ktory ma atmosferu 1,8 (v recenzii som nasiel pruznost pre auris hsd kombi (60-100 km/h) za 7s, (80-120 km/h) za 9,5s. V akceleracii bola auriska lepsia ako ceed 1,6 crdi. Recenzia: [odkaz]
Aurisku som "zatial" nejazdil, nepaci sa nam interier (este lacnejsi ako yaris), vnutorny priestor je cca podobny ako v yarise (aj ked je to nizšia stredna trieda), prakticky ma teda len vacsi kufor (z hladiska manzelky)
Myslim ze jazdecky to bude ina liga (ja by som bral auris): vacsia sirka, viacprvkova naprava atd.. Ale samozrejme je drahsia, a kedze auto ma byt primarne pre manzelku taaak zatial yaris
Aaaale aj tak ma zaujima porovnanie akceleracie pri yaris 1,5ka HSD (je samorejme lahsia) vs auris 1,8cka HSD :))
-
-
-
-
-
MGRR 08.12.2017 21:43
Hybrid má dvě baterie, ke startu slouží malinká 12V
Zdravím, žádné obavy z hybridů mít nemusíte.
1. *** První baterie 12V *** slouží k "nabuzení" systému, protočení/start motoru.
1a. když necháte rozsvícené interiérové světlo několik dní a baterie bude slabá, poznáte to už podle podivného/jiného zvuku centrálu, po zmáčknutí tlačítka start, se palubka sotva rozsvítí, motor nenastartuje, jen přes startovací kabely a stačí slabounký externí zdroj (i ta baterie z motorky by na nahození stačila).
1b. řešení vybité baterie vlastní vinou je banální, přes startovací kabely Jump start: otevřít kapotu, otevřít pojistkovku, je tam
[odkaz]
2. *** baterie trakční ***, pokud nejde o dojetinu s 500.000km, tak na tu moc nemá vliv delší odstávka - pokud jej tedy neodstavili s prázdnou trakční baterií na 1/2 roku. I tak dám téměř ruku do ohně, že vše bude běžně fungovat.
Držím palce a přeji hodně šťastných kilometrů paní :-) -
Verny_2013 10.12.2017 16:54
výběr auta
Ahoj, nejprve musím pochválit skvěle napsanou recenzi na zajímavé auto s ještě zajímavějším pohonem. Taky stejně jako dr.Biker budu sledovat aktualizace. Toto provedení hybridu má určitě v městském a příměstském provozu smyl. Při výběru auta na základě kritérií - benzín atmo, automat, spolehlivost mě překvapilo že jsi opomenul Mazdu 2 a Hondu Jazz. Obojí toto nabízí.-
saabik 10.12.2017 18:50
« Re: výběr auta
Ahoj, díky za pochvalu. Mazda by byla zajímavá volba, kdyby nebyly dva důvody proti. Prvním je to, že primárně s hybridem jezdí manželka a ta tolik neocení auto postavené pro řidiče (což s tímto Mazdu jako značku spojenou mám). Druhým, ne méně podstatným důvodem byl fakt, že automat má Mazda spojený s jedinou, relativně malou výbavou, a přitom celkově vyšší cenou než hybrid. Honda Jazz je cenově ještě výš a s výbavou a automatem atakuje půlmilionovou hranici. Náš původní rozpočet byl +-400 tis., který jsme museli o trochu navýšit. Ale téměř půl milionu za B segment, to už bych si raději udělal radost a počkal na nové Polo GTI >:-[] .
Recenzi budu aktualizovat postupně se zkušenostmi jak s autem, tak servisem. Zatím volby nelitujeme :yes: -
palix 19.01.2018 14:56
« Re: výběr auta
Zdravím. Najprv by som chcel tiež pochváliť recenziu auta. Prajem veľa šťastných km.
Toyota má najlepšie hybridy. Navyše terajšie Toyoty celkom dobre vyzerajú zpredu - okrem Aurisa (prečo tam nedali predok, ako má Corolla?). Ak by som chcel hybrid, tak beriem Auris. Ale keďže som ešte nemal "poriadné" auto a som tak trochu "autoholik", rozhodol som si dopriať niečo, čo si hádam užijem. Nie je to žiadny športiak (skôr obyčajné auto), ale viac vlastne ani nepotrebujem...
K Mazde 2... Priznám sa, že môj názor je taký, že Mazda má momentálne úplne nejdokonalejšiu ponuku vozidiel na trhu. Čo model, to skvost. Najslabším článkom je pre mňa práve Mazda 2. To auto nie je až také nádherné ako zvyšok ponuky. Nie je hrozná, ale napr Nissan Micra je väčšia "divočina". Mazda 2 a Honda Jazz - ak by boli za podobnú cenu, tak osobne beriem asi Jazz. Ak by som ale chcel hybrid, tak v danej kategórii bezkonkurenčne Yaris.
-
-
martinST 11.12.2017 10:06
Super volba
Gratulace k výběru a souhlas s designem exteriéru-facelift se moc povedl. Celkově auto v té šedo černé vypadá super. K hybridu a spotřebě: Taky mam hybrida (auris) a spotřebu mám nižší. Bez problémů pod 5l. Ted v zimě. Takže můj odhad je, že po zajetí auta budete po městě a okolí jezdit okolo 4l. Mám tady i recenzi na aurise, kde i trochu rozepisuju jakym způsobem jízdy jsem se dostal k nejnižší spotřebě. Můžeš mrknout. Sice mám motor 1.8, ale podle me se systémy budou chovat obdobně. Ať hybridek dělá radost, myslím, že si jej zamilujete.. Mě hybrid dostal a až budu Aurise prodávat, bude nastupce určitě zase hybrid.-
saabik 11.12.2017 20:57
« Re: Super volba
Ahoj, díky. Na Aurise jsem se díval. Ve způsobu jízdy problém nebude. Spíše v používání auta. Manželka denně jezdí krátké trasy( 0-3km), ale mnohokrát denně startuje. Takže to není za den 15 km v kuse, ale třeba na 6 startování. Je to vidět i na dosažené průměrné rychlosti, cca 26 km/h. Těch 5 litrů proto hodnotím jako dobré číslo s tím, že konvenční malý benzín by v tomto režimu bral ještě více. Když vyjedeme za město, spotřeba klesá klidně ke 4 litrům, takže super. Pokud spotřeba ještě klesne, jedině dobře :-)
-
-
Nonsens 12.12.2017 15:35
hybridné nedorozumenie
tiež si myslím, že keď profíci testujú hybrid, tak za prvé nemajú s hybridmi toľko skúseností a za druhé idú dokázať, že hybrid nespotrebuje menej a tým pádom nemá zmysel. Ale to je hluboké nedorozumění. Ja by som si užíval total tiché štarty a krátke jazdy aj dobrú spotrebu a bezemisnú prevádzku v meste. Ja som pred rokmi vyriešil mestskú dopravu smartom, ale jeden nikdy nevie, hybridy sú mi sympatické. -
-
-
-
Nicco 06.11.2018 09:17
« Re: Re: Tempomat
Svedi budu asi jedine vynimky. Tiez som to nikde nevidel. Jedna vec je tempomat na dlhych trasach a druha je dodrziavanie rychlostnych limitov, ak je niekde napr 80kmh a nastavim na 80, tak z kopca nemoze zrychlovat, lebo darmo budem policajtom vysvetlovat, ze plachtim dole kopcom na spotrebu.-
Lucaslegend 08.11.2018 11:05
« Re: Re: Re: Tempomat
Nie nie sú. Mám to podobne na honde... Keď je mierny kopec tak dobrzduje aj sám ale ak je prudký tak len bliká displej že prekročilo nastavenú rýchlosť... ale to prekročí len o cca pár km 3 - 6...ale takto to mali zrejme len staršie autá... A adaptivny ani "nevedel" (bolo to tak úmyselne naprogramované) zastaviť na nulu, pri poklesnuti rýchlosti na cca 20km to upozornilo že ho vypína :-) -
saabik 26.11.2018 17:37
« Re: Re: Re: Tempomat
U yarise to přisuzuji bezestupňové převodovce. U Volva s automatem se to na pasivní tempomat skutečně chová tak, že z kopce zrychluje, dokonce si je schopen přeřadit nikoli dolů, ale nahoru. Na druhou stranu, při sjíždění prudkých kopců bez tempomatu (Alpy) volvo samo brzdí motorem, je dokonce schopno držet otáčky poměrně vysoko - kolem 4.500ot.
-
-
-
-