Recenze

Onyx (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Toyota Corolla GT AE86 (Hachiroku) Twin cam 16V

9.53 Uživatelé

Hodnoceno: 36× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Corolla, foto 1 Toyota Corolla, foto 2 Toyota Corolla, foto 3 Toyota Corolla, foto 4 Toyota Corolla, foto 5 Toyota Corolla, foto 6 Toyota Corolla, foto 7 Toyota Corolla, foto 8
Toyota Corolla, foto 9 Toyota Corolla, foto 10 Toyota Corolla, foto 11 Toyota Corolla, foto 12 Toyota Corolla, foto 13 Toyota Corolla, foto 14 Toyota Corolla, foto 15 Toyota Corolla, foto 16 Toyota Corolla, foto 17 Toyota Corolla, foto 18 Toyota Corolla, foto 19 Toyota Corolla, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Hachina Rok výroby 1987 Koupeno ojeté najeto [km]:162000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1587 výkon [kW]: 92 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní

Popis vozu

Tak tohle auto jsem si pred par lety relativne nahodou (diky Nissanu 200SX S14) naprosto zamiloval a konecne ho mam. Nebyt jednoho neprijemnyho problemu, ktery vyvstal minuly patek (dva dny potom, co jsem si ho vyzvedl od klempiru a lakyrnika po ctyrmesicnim pustu) mam jeste ted usmev od ucha k uchu. Ten se momentalne snazim navnadit lahvinkou otevrene Plzne.. Bohuzel to moc nezabira..
K popisu: Puvodne pouze japonska legenda si behem poslednich par let ziskala spoustu fanousku prevazne v America (hlavne z duvodu relativne velkeho poctu prodanych kusu), ale i v Evrope je par entuziastu, kteri kvuli tomuhle autu v noci nespi.. (aeu86.org) a kdykoliv muzou, uzivaji si jeho jednoduchost, silu a proste jeho celkovy jizdni projev, ktery bych rekl, je vazne vynikajici.
Auto ma klasickou koncepci motoru ulozeneho vepredu podel s pohonem zadnich kol pres samosvorny diferencial. Vazi kolem 900 kilo, takze o legraci je postarano. Tato Corolla se vyrabela jako dvoudverove kupe nebo jako tridverovy hatchback. V Japonsku mel tento model jeste dalsi dve odlisnosti a to hlavne svetla. Model s pevnymi svetly se jmenoval Levin a model s vyklapecimi svetlomety se jmenoval Trueno. Do verze GT se davaly vysokootackove motory 4A-GE 1.6 16v s vykonem, jez se pro Evropu pohyboval v rozmezi od 77kw do 92kw pri 7000 otackach. Tem, kteri tento vykon nepovazuji za dostacujici, vyhovuje swap za turbem preplnovany motor 4A-GZE z prvni generace MR2. Fajnsmekri ale voli atmosferickou 20ti ventilovou verzi s ctverici skrticich klapek z vylozene japonskeho predokolkoveho modelu AE101, pripadne AE111. Tento motor ma pak atmosferickych 170 koni.
Vuz se vyrabel tez v civilnejsi verzi SR-5, ktera mela motor 3A-C s osmi ventily a vykonem tusim 55kw. Nemela tez samosvorny diferencial. Motory mely taky horsi vnitrnosti, netocily tolik otacek. Tento slabsi model ma oznaceni AE85.
V Japonsku tento model zna snad kazde male dite diky kreslenemu serialu "Initial D" se serie manga a nerekne mu jinak nez hachi-roku (8-6), dle koncoveho oznaceni modelu AE86.
V dobe sveho vzniku s timto vozem jezdil zavody i Antonin Charouz. Jeho model je vystaven v muzeu v Lanech. V soucasne dobe je kvuli sve koncepci pouzivan prevazne pro driftovani. Pred mesicem byl dalsi sraz s klukama z fora aeu86.org na nemeckem Nurburgringu a opet to nemelo chybu. Tohle auto je proste neuveritelne rychly v zatackach.

Silné stránky

Nenapadny design, byt pro nekoho je to spis asi hodne osklivy auto a nepozna to od Nissanu Sunny. Meli byste ale pak videt ten vyraz, kdyz takovymu ohrnovaci nosu zmizite na chvili z dohledu.. ;-), nestaci se divit. Krasny zvuk vytoceneho motoru. Po vymene tlumicu a pruzin naprosto vynikajici podvozek. Nizka hmotnost je jasne klic k vyuziti vykonovych parametru motoru (vseobecne). Tady jsem si to overil. Auto je v zatackach neuveritelne dlouho neutralni. Potom samozrejme prechazi do pretaciveho smyku, ktery je ale lehce korigovatelny. Sedacky jsou seriditelne v nekolika smerech a posaz skoro na podlaze se snizenym podvozkem je proste kombinace, ktera mi naprosto vyhovuje. Kdybych za jizdy otevrel dvere, sahnu snad bez ohnuti na zem.

Slabé stránky

Silne korodujici karoserie, hlavne, kdyz se o auto majitel nestara. Absence posilovace rizeni. Zadni brzdy, byt jsou kotoucove, nebrzdi moc dobre. Zadni naprava v zakladnim nastaveni je nepochopitelne mekka a na zacatku se zdalo, ze snad beha za autem s dvoucentimetrovou vuli doleva a doprava. Prevodovka neni dostatecne dimenzovana na 120 koni a je po 160t relativne vybehana. Ma vule, ktere nejsou uplne prijemne. Co se tyce dostupnosti nahradnich dilu, neni to samozrejme zrovna idealni. Plecharina je vazne dost problem a to dokonce i v originalu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto jsem nechal pres zimu kompletne vyvarit a nalakovat do puvodniho odstinu. Menili se vsechny ctyri lemy, opravovaly prahy, misky zadnich tlumicu a cilem bylo dostat vahu co nejmin, takze, listy, prahy, lapace necistot, vsechno slo dolu a uz se nevracelo. Menily se vsechny seriove tlumice za zlute stavitelne KONI a seriove pruziny za o 3 cm kratsi holandske pruziny APEX (neplette si s APEXi). Pro zpevneni predni casti karoserie jsem dal duralovou vzperu Weichers. Kabely ke svickam vymenil za kabely od TRD. Kola SSR Longchamps XR-4 absolvovaly cestu z Japanu do Madridu pak do Bruselu a pak do HK. Na ne jsem dal 4x Toyo Proxes T1-R 195/55/14. Auto na nich ukrutne sedi. Gumy na limitu ani nepisknou, drzi jak prilepene. NADHERA!
Ted ta velka kanka na krase, ktera mi kazi naladu: V patek odpoledne motor zacal cukat a v nedeli uz nebylo jednoznacne schopny prevozu do Bruselu. Timto bych chtel podekovat Martinovi z Kladna, kterej auto vzal na vlek a do Bruselu nas oba s Petrou odvezl. Dal bych chtel podekovat Menclum z HK, jak opravili karoserii, ale taky bych jim chtel "podekovat", ze se na to cukani nepodivali, kdyz jsem jim to v prosinci rikal. Kdyby to projeli, projevilo by se to a dalo by to vcas opravit.
Vcera se mi tady na to jeden kluk podival a jeho "guess", jak rikal, je, ze bude asi praskla hlava.. :-(((((( Druha verze rika, ze by to mohl byt jen rozdelovac. Cekam na nej.
Tak pred par tydny kolega z prace prinesl rozdelovac z MR2ky, ale uvnitr byl jiny a mel dokonce i diry na srouby na jinych mistech. Zkusil postelovat aspon ten puvodni, ale auto pak uz jen vyjelo z garaze a zustalo v praci na parkovisti. Noto guto. Spravny rozdelovac uz ale mam a zkusim ho vymenit tento vikend.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval na doporuceni kamarada a jen podle fotek, ktere mi poslal. Mela to byt libovka, ktera potrebovala "jen vyvarit a nastrikat", ale bohuzel dopadlo to jinak. To ze auto cuka jsem nevedel a jen doufam, ze predchozi majitel mi to neprodal, protoze zjistil, ze s motorem neni neco v poradku. Udajne by to mel byt dost solidni clovek. Momentalne shanim motor nebo aspon hlavu, abych mohl zase co nejdriv slyset cistejch 7300 RPM pri vytoceny dvojce..

Dodatky

1. oprava udaju o SR-5ce, doplnen aktualni status opravy motoru
2. vcera nalezena dirka na vrsku nadrze.. SAKRA :-(
3. nove video
4. 27/7 update opravy motoru

 

Novinky v recenzi

29.10.2008 00:00

Sem tam mrknu na stranky novyho majitele a vidim, ze se o ni stara moc pekne, tak jsem rad. Na druhou stranu doufam, ze mi zas jednou bude rikat pane..

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Toyota Corolla



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Nemuzu hodnotit. S autem jsem najel asi 500 km. Doted se na nem pracovalo a dokud nebude slapat motor, tak se na nem bude pracovat i nadale.

praktičnost
9

Jedno kolo se do toho vejde... Vstupni otvor kufru je ale u kupe samozrejme maly.

prostornost
10

Jinak je to auto primarne jen pro ridice. Pak pro ridice a navigatora. Zadni sedacky nejsou vylozene nouzovy, ale na dlouhy cestovani to neni.

jízdní vlastnosti
10

Vynikajici.

jízdní komfort
10

Ted uz tvrdy jak fosna. Ale ja to mam tak rad.

provozní náklady
10

Zatim vysoky, ale za splneni snu musi clovek platit.

náhradní díly
10

Moc potreba jich zatim nebylo. Snad to tak i zustane. Jinak v Japanu by se na to melo dat sehnat vsechno. Aftermarket dilu je na to diky driftingu spousta.

výkon motoru
10

V zakladu dostacujici. Casem bych tam rad dostal aspon 2x WEBER, ale to se teprve uvidi. Vykonu neni nikdy dost.

spotřeba
10

Maly motor + vstrikovani = mala spotreba.

hlučnost motoru
10

Velka, ale ja to mam tak rad.

kvalita sedadel
10

Sedak ma nastavitelny uhel sklopeni. Boky operadla se daji utahnout dle sirky tela ridice! Auto je stare 20 let..

brzdy
9

Zadni kotoucove maji pravdepodobne maly pistek ve trmenu. Proste nejsou schopny vyvinout dostatecny tlak na kotouc. Aspon mam takovy pocit.

zavazadlový prostor
10

Mohl by byt klidne mensi. Aspon by to usetrilo par kilo ;-).






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…