Recenze
Technické info
Přezdívka auta audina Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:60000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3000 výkon [kW]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.9 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.5
Popis vozu
V mezičase se nám stala velmi milá a nejkrásnější věc. Vstoupil nám do života novej človíček, takže Golfik musel ven. A jakožto otec rodiny se samozřejmě musím postarat o adekvátní rodinný auto. Fanda SUV nejsem, takže volba byla jasná. Musí to bejt rychlej kombik. Moc dalších požadavků jsem neměl, byl jsem otevrenej spoustě věcem. Jelikož jsem se ale během pracovní zkušenosti v Audi do tyhle značky konečně dostal a pochopil jsem ji, tak jsem tam měl tuhle preferenci. No a po zkušenosti s emtrojkou a její zábavnosti v civilním balení jsem koukal I tímhle směrem. Nemohl jsem nepomyslet na C63 AMG, ale cenové úplně jinde než kde jsme se pohybovali, nemluvě o příšerný spotřebě a hodně rozporuplnejch zkušenostech uživatelů. Vyzkoušel jsem postupně 530i, 330i, S4 B8 a RS4 B7. Nebudu to zjednodušovat, že všeho nejvíc jsem chtěl RS4ku. Finančně by to šlo, spotřeba strašná, ale jízda mě dostala. Nejen že to jelo jak prase a znělo to jako hudební aparatura za mega, ale ono to umělo I zatáčet a dobře radit. Strašně mě to překvapilo. Navíc ty vytažený blatníky a doma M3. No prostě takováhle kombinace by byla perfektní. Problém byl prostor ve druhý řadě sedadel. Vyšší člověk se tam prostě neposadí komfortně. To byl prostě jasnej signál, že tohle neklapne. Proč kupovat rodiny auto, když bych do něj rodinu v podstatě ani nedal a na cestě by mi kopali do sedačky a říkali mi, co jsem to vybral za nesmysl.. 330ka byla uvnitř snad ještě menší. Aši jak je motor posunutej hodně dovnitř, tak to auto bylo uvnitř snad menší než ten Golf, nebo to tak určitě působilo na nas oba. 530ka pak byla obrovská zvenku, ale místa uvnitř bylo jen o trochu víc než v 330. Pak jsme si jeli vyzkoušet S4ku.
Před lety jsem ji měl na pár týdnu a oba nás tehdy dost zaujala. Byla hrozně univerzální, měla dostatek místa, ale zároveň byla uvnitř taková lepší, něčim byla speciální. A navíc jela jak prase, když ji člověk šlápnul trochu na krk. No a téhle pocit se nám vrátil asi tak po 5ti minutách testovací jízdy.
Vybrali jsme nakonec model před faceliftem, ale naspecifkovanej byl skvěle. Navíc nizkej nájezd a predplacenej servis do 10ti let stáří vozů nebo 100 000 km. Když má auto najeto necelých 50tkm z roku 2011, tak je jasný, že máme před sebou ještě dost času, kdy se nemusíme o moc starat a to byl poslední hřebík do rakve, kterej nás přesvědčil. Auto je sice skoro v plný palbě, ale jenaspecifikovany velmi podobně tomu, jako kdybych si ho konfiguroval sám. Nemá start-stop, nemá stavitelný podvozek, ale standardní pasivní tlumiče. Nemá panoramatickou střechu a nemá moc asistenčních systému. Má karbonovej dekor, Bang&Olufsen audio, zatmaveny skla, zimní kola na druhý sadě originál S4 discích, komplet samozatmavovaci zrcátka a automatickou klimu. Tohle všechno kvituju s povděkem. Nemá ale alcantarovy středy sedaček (být má plnej koženek package od Audi Exclusive, kterej je teda nadhernej, ale pořád ta kůže v parnejch dnech někdy trochu lepí; byt je to o dost lepší, než jsem čekal). Taky nemá supersportovní sedačky (s integrovanou opěrkou). Tyhle dvě věci bych klidně změnil.
Jinak je ale život a jízda s tímhle autem moc příjemná a jsem rád, že jsem nešel do něčeho jinyho. Jasně, ve městě si vezme 13, ale na dálnici I při rychlostech daleko za limitem jezdí zhruba za 9-10 (průměr). Najeli jsme s ní asi 17000 km a dolil jsem litr oleje, to je všechno. Auto na vyjížďky to ale není, ale to si snad nikdo ani nemůže myslet. Být to už má modernější stredovej diff, kterej rozděluje sílu v poměru 40/60 ve prospěch zadku, člověk cejti, že motor je skoro mezi svetlama. Zvláštní, že v ty RS4ce to prostě v porovnání s tímhle cejtit nebylo. Zajímalo by mě, jak to udělali; to mě tehdy dostalo.
Co se motoru týče, tak ten kompresor to tam ženě od volnoběhu a je to strašně znát. Reaguje fakt okamžitě I na malý pohyby pedálu. Když na to člověk šlápne, auto vyrazí v podstatě stejně jako předchozí generace RS4, ale když člověk jen tak jede a nikam nespěchá, tak se s tím prostě jezdí krásně. Je příjemný cejtit pod plynem takovou tu rezervu, která jen čeká, až ji řidič bude chtít využít. Má v sobě takovou nenucenou rychlost a sílu a zároveň to doplňuje velmi příjemnou zvukovou kulisou.
Převodovka je 7-stupňový S-tronic. Pověst má všelijakou, takže nepodřazuju manuálně až do jedničky, abych ji zbytečně nezatápěl, ale jinak každou chvíli řadím na volantu, protože mě to prostě baví a reaguje rychle (hlavně po vyměně oleje). Ted půjdeme na servis po 60tkm a měla by tam proběhnout nějaká údržba, tak si to musím pohlídat, abych ji prodloužil životnost a hlavně odvrátil nějaký dráhy opravy.
Tvrdost podvozku je v pořádku. Vozíme v tom naší dceru od narození a nemá s tím žádný problém. Je to vážně skvelej kompromis pro lidi, pro který je A4ka moc obyčejná a RS4 už moc extrémní. Řekl bych, že je to neobyčejná A4ka, co navic jede jak prorvaná :-).
Mužů doplnit, že jsem měl tenhle přesný model jako služební auto přes rok s motorem 2.0 TDI se 184 koníky (nebo tak nějak) a už tam se mi právě tohle auto celkové dost líbilo a splňovalo spoustu věci. Jen tomu chybělo něco, co by mu dalo trochu výjimečnosti. V podstatě asi něco takovyho co člověk může vidět mezi obyčejnym Golfem a pak třeba právě GTI..
S tímhle posledním přírustkem se momentálně loučím.
Ale S4 musím doporučit!
Prodano po temer 3 letech a 45tkm. Bez zavazne poruchy. Doted na to rad vzpominam.
Silné stránky
Kombinace vykonu a pohodli
Motor
Na prvni pohled sleeper skoro pro vsechny.
Zvuk
Slabé stránky
Strasak v podobe S-tronicu.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Kdyz jsem auto vybiral cetl jsem na internetu co slo. Docetl jsem se, ze i kdyz Audi v oficialnim servisnim manualu neuvadi nutnou vymenu oleje v prevodovce, aby se prevodovce prodlouzil zivot, mel by se olej menit kazdych 60 000 km. Pri servisu jsem to technikovi rekl a on mi opacil, ze to nikdy neslysel, ale ze to proveri. Kdyz jsem si auto odpoledne vyzvedaval vsechna prace byla hotova vcetne vymeny oleje v prevodovce - zdarma... Jak se rika "Lina huba..".
Jinak se porouchal jeden senzor pro bezklickove otvirani dveri. Koupil jsem na ebayi a vymenil - vse hotovo do hodiny. Zacal protekat zadni sterac.. nechutna vec. Docetl jsem, ze je to casty jev. Koupil jsem novy dil mechanismus Valeo a opravil svepomoci - vse hotovo do hodiny. Tot vse.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno od soukromnika, ktery auto koupil od reditele dealera Audi v miste bydliste.
Další vozy značky Audi
-
Audi S4 (2004) Majitel: Jacoob
Přidáno: 2.7.2012 349 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Audi S4 (1999) Majitel: Loki
Přidáno: 16.2.2013 010 Majitel 9.42 Uživatelé
-
Audi S4 (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.8.2011 79 Majitel 9.25 Uživatelé
-
Audi S4 (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.9.2011 17 Majitel 3.67 Uživatelé
-
Audi A6 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.6.2007 229 Majitel 9.93 Uživatelé