Recenze

L@lek (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i 6M/T Terra Cool Start & Stop

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Yaris, foto 1 Toyota Yaris, foto 2 Toyota Yaris, foto 3 Toyota Yaris, foto 4 Toyota Yaris, foto 5 Toyota Yaris, foto 6 Toyota Yaris, foto 7 Toyota Yaris, foto 8
Toyota Yaris, foto 9 Toyota Yaris, foto 10 Toyota Yaris, foto 11 Toyota Yaris, foto 12 Toyota Yaris, foto 13 Toyota Yaris, foto 14 Toyota Yaris, foto 15 Toyota Yaris, foto 16 Toyota Yaris, foto 17 Toyota Yaris, foto 18 Toyota Yaris, foto 19 Toyota Yaris, foto 20 Toyota Yaris, foto 21 Toyota Yaris, foto 22 Toyota Yaris, foto 23 Toyota Yaris, foto 24 Toyota Yaris, foto 25 Toyota Yaris, foto 26 Toyota Yaris, foto 27 Toyota Yaris, foto 28 Toyota Yaris, foto 29 Toyota Yaris, foto 30 Toyota Yaris, foto 31 Toyota Yaris, foto 32 Toyota Yaris, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta Bobánek Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:91000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1329 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 132 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 272 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Nadešel čas přidat recenzi na své další auto. Minulý rok koncem léta 2011 jsem řešil co dál se svojí Mazdou. Sloužila na své stáří relativně dobře, ale začal jsem jezdit výrazně víc. Minimálně 2x týdně Praha-Vysočina a přes týden nějaké to ježdění po Praze. Do toho jsem se ještě odstěhoval kousek za Prahu, takže se z auta stala denní nutnost (dojíždění do práce atd.). No bylo prostě cítit, že nájezd minimálně 3.000 km/měsíc na Mazdici začíná být příliš. Začal jsem se tedy poohlížet po něčem jiném. Ze Swifta Sport, na kterého jsem tu měl také recenzi, jsem definitivně udělal matkomobil, protože na to, že to bylo nové auto, jsem s ním nebyl příliš spokojen a s přístupem autorizovaných servisů Suzuki k řešení závad už vůbec ne… Zbavovat se takto nového auta v záruce mi přesto přišla škoda, takže jsme se domluvili s mámou, která ho má dodnes. Podal jsem inzerát na Mazdu a třetí den po, nebylo co řešit a byl jsem rázem bez auta. Začalo tedy honění a shánění něčeho jiného. Věděl jsem určitě, že to bude zase japonec, určitě ne Suzuki. Nejlépe nové nebo ojeté s nájezdem max. 30.000 km a po prvním majiteli. Vzhledem k velice dobrým zkušenostem s Toyotami, které máme v rodině již přes 10 let, tak Toyotu nebo i připadala v úvahu opět Mazda, případně Honda. Začal jsem tedy v Mazdě, bohužel v mé cenové relaci mi tam v té době neměl známý co nabídnout a čas mě tlačil, buď to mělo výrazně více najeto než jsem požadoval nebo byl vůz výrazně dražší. Pokračoval jsem tedy za druhou známostí do Toyoty. Tam mi byl nabídnut právě můj Yaris, v té době skoro roční auto, najeto necelých 8.000 km ve velice dobrém stavu, akorát byl lehce odřený pravý zadní blatník a to vše za cenu, která se neodmítá a navíc jsem věděl, že auto nebylo nijak huntované, bylo to služební auto člověka, kterého znám. Jelikož jsme v březnu 2011 koupili do rodiny naprosto to samé auto, věděl jsem velice dobře, do čeho půjdu. Auto zvláštního, leč sympatického vzhledu, s pověstí auta pro baby, velice praktické, úsporné s chováním výrazně dospělejšího vozu, které se dobře řídí a celkově je uživatelsky příjemné. Chvíli jsem zvažoval, zda nevzít Auris, přece jen je to větší auto, ale po zvážení všech pro a proti, mi prostě Auris lepší nepřišel-dost velký cenový skok, který nebyl nikde moc znát… Takže sečteno, podtrženo, dne 1.9.2011 jsem převzal Bobana :-)

Design:

Jedná se již o model po faceliftu, který se liší designem předního i zadního nárazníku s ochranými lištami, předních i zadních svítilen (zadní s integrovanými LED diodami). V interiéru se změny dotkly materiálů, které jsou o něco kvalitnější, nových ovladačů na středovém panelu a barevného provedení interiéru. Tou nejzásadnější a nejlepší změnou ovšem byl nový agregát 1.33 Dual VVT-i podávající na hmotnost auta slušných 74 kW standardně spojený se 6˚ manuální převodovkou a v té době ještě systémem Stop & Start. Ač, podle mého názoru patří Yaris k tomu hezčímu, co se dá v této kategorii koupit, úplně nadšený jeho vzhledem jsem rozhodně nebyl (aspoň vnějším) ale snažil jsem se ke koupi tohoto vozu přistupovat s rozumem. Světe div se, stačilo pár doplňků a z nenápadného auta se stalo auto celkem pěkné. Co se interiéru týče, tam je z mého pohledu vše v pořádku, těžko hledat v této kategorii něco promyšlenějšího. Velmi moderně pojatý, až na detaily, které se musí chvíli hledat i kvalitně zpracovaný (po 42.000 km nikde nic nevrže) a neskutečně praktický.

Interiér a výbava:

Při prvním sednutí do této verze Yarisu mne upoutalo, že se dveře (přední i zadní) dají otevřít do velkého úhlu, což je praktické a navíc při zavírání se ozvalo takovéto odtěsněné „žuchnutí“. Pohodlnou pozici za volantem jsem si se svými 186 cm našel rychle i snadno a to i s absencí podélně seřiditelného volantu, kterým tato „základní“ výbava nedisponovala. Ergonomicky je vše v pořádku, vše je příjemně po ruce a hlavně ovládání všech spotřebičů je intuitivní a jednoduché. Tolik diskutovaná středová kaplička, kvůli které kde kdo Yaris zavrhuje, mi vůbec nevadí, naopak v ní vidím velký přínos. Jde jen o to si zvyknout, že budíky nejsou přímo před vámi. Jinak čitelnost a přehlednost přístrojů v kapličce je skvělá za každého počasí (vše je zobrazeno ve velkém a digitálně) a na přístroje koukáte „do dálky“, takže nepřeostřujete zrak z vozovky. Výtku bych měl akorát k ovládání palubního počítače, který má sice moře funkcí, ale natahovat se k jeho ovládání až na kolíčky, které jsou umístěny na kapličce, není zrovna ideální. Kdyby udělali dvě tlačítka navíc u rádia pod kapličkou, jako to měl Yaris 1. generace, bylo by to asi o 1000% procent pohodlnější, bezpečnější a i by to lépe vypadalo. Zpracování palubní desky a interiéru hodnotím velmi kladně a to nejen v mezích této kategorie. Plasty jsou sice tvrdé ale dobře slícované, povrchy se velmi dobře udržují a dveře jsou po celé vrchní polovině čalouněné. Po 42.000 km uvnitř nic nevrže, neklepe a interiér působí dojmem nového vozu, což je něco, co ze Swiftu neznám-ve 40.000 km mlátil celý vnitřek. Dveře, prahy sedačky ošoupané více jak u mé 13 let staré Mazdy. Posez v Yarisu je vyšší (dáno celkově vyšší stavbou karoserie) dá se alespoň částečně eliminovat sériovým výškovým nastavením sedadla, přesto i na delších cestách se tam sedí příjemně a k autu, které bylo primárně určeno na městský a příměstský provoz, to prostě patří. Kladem této vlastnosti je velice pohodlné vystupování a nastupování. Sedadla jsou v celku pohodlná, nejsou ani měkká ani tvrdá, jedná se o takový kompromis, který je vhodný až na vzpřímenější pozici i na dlouhé cesty. Ani po 300 km jsem nepociťoval nějaké bolesti zad ani čehokoliv jiného. Jediné co by sedadla snesly, je výraznější boční vedení. Výhled vpřed je díky rozměrnému přednímu oknu a vyššímu posazu dobrý i přes širší sloupky, které má každé dnešní moderní a bezpečné auto. U Toyoty se to snaží alespoň trochu dohnat „pomocnými“ okénky vedle zrcátek. Výhled vzad i do stran je v nejlepším pořádku a to i díky rozměrným vnějším zpětným zrcátkům. Prostor na předních i zadních sedadlech je zcela dostačující i v oblasti ramen, kdy ideální počet převážených osob jsou maximálně čtyři, jako u každého auta v této kategorii. V pěti je vzadu těsněji… Místa na nad hlavou, před koleny habakuk. Se svými 186 cm si za sebe sednu s takovou rezervou, že to nemám ani v Octavii II, vycházeno z toho, že jsou zadní sedadla zcela vzad. O úložných prostorách se dá říci to samé, když si něco někam dáte a zapomenete, nějakou chvilku vám to zabere, než to najdete. Dalším nečekaným zjištěním byl vcelku kvalitní zvuk audiosoustavy. Zadní sedadla jsou kapitola sama pro sebe, na praktičnosti auta přidávají maximálně. Jsou dělená v poměru 60:40, v tomto poměru se dá měnit sklon zadních opěradel stejně jako vpředu. Zároveň se dají v tomto poměru posouvat ve velkém rozsahu a následně sklopit, kdy vzniká skoro rovná ložná plocha s minimálním schůdkem, který se dá řešit dokoupením dvojitého dna. Při sedadlech v základní poloze (zcela vzad) má zavazadlový prostor 272 l, při posunutí zcela vpřed 363 l, po sklopení dokonce 738 l. Nutno také zmínit skutečnost, že auto je i ve vysokých rychlostech na dálnici velice tiché a hluk motoru začíná do kabiny trochu pronikat až za hranicí 4000 ot/min. S odhlučněním podběhů je to už slabší, naštěstí se projevuje jen při rychlé jízdě na mokré dálnici.

Výbava:

15“ kola
4x airbag
varování nezapnutých bezpečnostních pásů
aktivní opěrky hlavy (WIL)
ABS + EBD + BA
el. přední okna
el. zpětná zrcátka
elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem (EPS)
manuální klimatizace
centrální zamykání s DO
imobilizér
digitální přístroje
rádio s CD s podporou MP3/WMA a vstupem AUX + 6x repro
výškově nastavitelný volant
výškově nastavitelné sedadlo řidiče
palubní počítač
variabilní zadní sedačky se systémem Easy Flat
Stop & Start systém

Mnou byl vůz doplněn o:

zatmavená zadní okna
přední loketní opěrku
integrované světla pro denní svícení LED s možností suplovat funkci předních mlhových světel
litá kola Platin P53 Black – na léto
deflektory předních oken
gumové podlahové rohože
rohož do zavazdl. prostoru

Motor a jízdní vlastnosti:

1.33 Dual VVT-i 74 kW/6000 ot/min, 132 Nm/3800 ot/min s vysokým kompresním poměrem 11,5:1, dvojitým časováním sacích a výfukových ventilů a technologickým balíčkem TOYOTA Optimal Drive. Ekology potěší produkcí 120 g emisí CO2 na 100 km. Pro Yaris bych řekl nejoptimálnější volba. Sice proti Swiftu jsem si dynamicky o něco pohoršil, ale rozdíl není tak velký, jak by se na první pohled mohlo zdát a přitom rozdíly ve spotřebě paliva jsou markantní. Při běžném ježdění mezi 2000-3000 ot/min o motoru vůbec nevíte je tichý, svižný. Jakmile tohle pásmo překročíte, pak se skutečně na obsah 1.3 dějí věci až směrem k červenému poli. Někteří spolujezdci ani nechtěli věřit, že to je skutečně „jednatrojka“ a to dokonce ještě bez turba..? Dobré také je, že až do omezovače zátah motoru nijak znatelně neuvadá. Rychlé a hbité předjíždění tak není problém, samozřejmě to chce podřadit. Velkou výhodou tohoto motoru je, že si nechá líbit jakékoliv otáčky. Nevadí mu přeřazování při 1600 ot/min (cca od 55 km/h lze jezdit na 5-ku, od 65 km/h na 6-ku !) ani vytáčení přes 4000 ot/min, naopak, to se pak v tom minipeklíčku pod kapotou rozpoutá pořádný požár… Na dálnici se neztratí také, pro nějakou prudší akceleraci je teda nutno podřadit na 5-ku ale na klidnější zrychlení a udržení požadovaného tempa stačí 6-ka bohatě. Při 130 km/h točí 3000 ot/min. Optimální cestovní rychlost na dálnici vzhledem k hluku, stabilitě vozu a spotřebě je mezi 150-160 km/h. Naladění podvozku je takový kompromis. Není ani příliš měkký ani tvrdý. Při ostrém tempu se vůz v zatáčkách trochu nakloní ale celkově je díky dobrému vyvážení a širokému rozchodu lehko čitelný a nepřipravuje řidiči žádná nepříjemná překvapení. Na malých nerovnostech se trošku natřásá, na větších již vidíte, že podvozek nerovnosti tlumí. Řízení jako takové hodnotím také kladně. Elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem odvádí opravdu dobrou práci a účinek rozděluje tak, jak od něj očekáváte-nepřehání to ale ani nešidí. Brzdám není také co vytknout, jsou dobře dávkovatelné, nevadnou, občas mám dojem, že snad brzdí až moc :-)

Převodovka:

Řadící páka je delší než je dnes zvykem ale převodovka je přesná, dráhy jsou krátké a přesně vymezené. Jak jsem již zmiňoval, velkou výhodou je 6-tý převodový stupeň, kdy auto ještě při 160 km/h točí 4000 ot/min, díky čemuž panuje na palubě akustická pohoda i při vyšších rychlostech. Občas se stane, že napoprvé nezapadne zpátečka, ale neznám auto, které by toto nedělalo.

Stop & Start systém:

Princip činnosti této vychytávky je prostý a u vozidel s hybridním pohonem už zcela běžný. Pokud s vozem zastavíte a vyřadíte na neutrál, pustíte spojku, motor se automaticky vypne. K opětovnému nastartování dojde v momentě, kdy řidič jen škrtne o spojkový pedál. Start zajišťuje startér bez řemenového převodu, který je tiší a rychlejší. Nutno podotknout, že vás tento systém vůbec trápit nemusí, řidič není nijak omezen a celé to pracuje na jedničku. Tedy pokud to pracuje. Aby si Yaris mohl dovolit vypnout motor, je dána celá řada podmínek (provozní teplota, dostatečný tlak v posilovači brzd, nabitá baterie apod.). Pokud není vše splněno, pouze se rozsvítí kontrolka ECO-OFF a motor zůstává dále v chodu. Do Prahy skutečně perfektní věc, podle oficiálních materiálů šetříte již po třech sekundách, což je V Praze každé zastavení. I díky této vychytávce se dá po Praze jezdit do 5,5 l/100 km. Když jsem srovnával ty samé trasy přibližně v tom samém provozu se zapnutým/vypnutým „stopstartem“ byl rozdíl ve spotřebě až 1,2 l, což není málo. Otázkou je, zda tento systém do budoucna v motoru předčasně neopotřebí nějaké další komponenty a úspora nebude v čudu… Jelikož má TOYOTA tento systém již léty prověřený z hybridních modelů, které patří k nejspolehlivějším vozům na světě, tak budu věřit, že tomu tak nebude…

Spotřeba:

Tankuji převážně OMW MaxxMotion 100, kdy mám skutečně několikrát vyzkoušeno, že od tankování vždy po hrdlo dělá rozdíl ve spotřebě až 1,2/100 km proti běžnému naturalu, takže, když si spočítáte o kolik zaplatíte více, kolik ušetříte, jste na nule nebo lehce v plusu a to nepočítám, že auto jde lépe za plynem. Zkoušel jsem i prémiová paliva Shellu a dalších čerpacích stanic, bohužel mi připadá, že prodávají něco, co nedosahuje ani z poloviny to, co inzerují… Samozřejmě, že aby člověk pozoroval nějaké rozdíly, musí vzít alespoň 5 nádrží toho samého paliva a pak dejme tomu dělat závěry, což jsem udělal a OMW mne prostě přesvědčilo nejvíce.

Po městě a v příměstském provozu se spotřeba dá udržet do 5,5 l normální jízdou. Svižnější jízda je do 6l.

Na okreskách není problém těch 5,5 l držet i svižnějším tempem, klidným tempem se není problém dostat pod hranici 5 l.

Na dálnici vše záleží na rychlosti:

do 100 km/h – 5 l i méně,
do 130 km/h – 5,5 l,
do 160 km/h – do 7 l.

U palubního počítače mne příjemně překvapila skutečnost, že ukazuje spotřebu větší, než ve skutečnosti je a to až o 0,3 l/100 km. Obvykle jsem se setkával u aut spíše s opačnou vlastností. Méně potěšující je již nepřesný palivoměr. Když auto ukazuje dojezd na palivo v nádrži 0 km a bliká kontrolka, zbývá v nádrži cca 6,5 l což vám stačí minimálně na 100 km. Při dotankování do plna mi nikdy neukázal palubní PC větší dojezd než 600 km, přitom se dá 700 km na nádrž zvládnout s prstem v nose.

Závěr:

Takže, když to všechno shrnu, kupoval jsem Bobana s tím, že kupuju auto, které je taková volba rozumem. Auto, u kterého jsem si mohl být předem alespoň trochu jistý, že bude spolehlivě sloužit, auto nevýrazné, které se příjemně řídí, ale to bylo tak vše… Dnes po více jak roce užívání, kdy má najeto přes 42.000 km si auto nemohu vynachválit a neustále mne překvapuje. Auto jezdí skutečně každý den a musím říct, že se mnou nemá zrovna lehký život a přesto slouží naprosto skvěle a za jeho volant se obvykle vždy těším. Je to skutečně „malývelký“ vůz, který na základě malého vozu se všech směrech chová právě jako ten vůz velký a že je „nejchytřejší ze třídy“ o tom již dnes také nepochybuji :-). Dokonce jsem se v něm přestěhoval, po rozložení jsem tam dostal i skoro dvoumetrovou skříň ! Pokud tedy chcete příjemného, sympatického, úsporného společníka na každý den, u kterého výrezně převažují klady nad zápory, mohu jen doporučit. Ve svém okolí mám tyto Yarisy tři a všichni majitelé jsou zcela spokojení.

Tímto děkuji za čas strávený čtením mé recenze a pokud se líbila a potencionálnímu zájemci o tento vůz pomohla, můžete ji označit jako jednu z těch lepších... :-)

05.05.2013 - Nehoda

Sousedka se nevešla při parkování. Odnesl to zadní nárazník a levý zadní blatník. Nahlášeno na pojišťovnu, snad vše proběhne OK.

27.9.2012 – Nehoda

Ráno jsem po příchodu k autu zjistil, že přestože byla za mnou díra na autobus, tak asi 10 cm na moje auto stojí nalepený šedý Hyundai Getz zadní částí ještě zasahující do silnice, prostě to tam pohodil jako ku_va kočárek... První co mne tedy napadlo zkontrolovat zadek. Samozřejmě přes celý levý roh razítko jako blázen, já šedivé, Hyundai stříbrné, přivolána policie-v současné době je to v řešení, tak uvidíme…

18.6.2012 - Nehoda

Ráno cca v 7h jsem odstavil auto, šel do práce. V 18h jsem se k němu vrátil, rozbitý zadek a papír od policie za oknem. Podle policie se nehoda odehrála tak, že auto vyjíždějící z vedlejší silnice nedalo přednost autu jedoucímu po hlavní silnici, došlo ke srážce, při které bylo vozidlo vjíždějící na hlavní silnici odmrštěno na mého Bobana. Výsledek byl dvě těžká zranění, dvě auta na odpis a moje také rozbité… Naštěstí šlo všechno hladce a rychle a za týden jsem měl auto opraveno a za další týden pojišťovna viníka vše zaplatila včetně náhradního vozu.

Silné stránky

Design - teď už se mi po úpravách líbí.
Motor - úsporný, tichý, živý, pružný.
Stop & Start
6˚ převodovka
Spotřeba.
Celkově příznivé provozní náklady.
Jízdní vlastnosti.
Brzdy.
Spolehlivost a odolnost vozu.
Digitální přístroje v kapličce.
Kvalitní zpracování interiéru.
Dobrý zvuk audiosoustavy.
AUX-in konektor.
Pohodlná sedadla.
Nečekaně prostorný interiér.
Spousty úložných prostor.
Zadní sedadla se systémem Easy Flat.

Slabé stránky

Pověst auta pro baby.
Pouze výškově seřiditelnbý volant.
Ovládání palubního PC.
Slabší odhlučnění podběhů - projevuje se jen při vyšších rychlostech na dálnici.
Nepřesný palivoměr a ukazatel dojezdu na palivo v nádrži.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

TOYOTA TSUSHO PRAHA - MODŘANY
Naprostá spokojenost. Za dobu co vůz mám jsem absolvoval již dvě prohlídky, opravu po nezaviněné nehodě a vše bez problému. Hlavně (opět budu srovnávat se Suzuki) si u nich člověk připadá jako zákazník, nikoliv jako bezdomovec z ulice, co k nim přišel zevlovat...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

TOYOTA TSUSHO PRAHA - MODŘANY
Zcela spokojen.

 

Novinky v recenzi

6.1.2017 22:47

Aktualizace a rozloučení... :-/

Poměrně dlouho jsem se nedostal k aktualizaci profilu Bobana, co je tedy nového..?
Od poslední aktualizace v 07/2014 jsme spolu strávili další dva roky, prošli další 2 servisní prohlídky a koncem 08/2016 byl Yarísek prodán se stavem tachometru necelých 91.000 km.
Po celou dobu sloužil naprosto spolehlivě, bez jediné závady a zaváhání. Dá se říci, že jsem ho prodal jen z důvodu nepotřebnosti, protože již pár let mám služební auto a doma jsem ho už držel jen abych se ho nemusel vzdát. Trvalo mi to dlouho ale odhodlal jsem se... S novou majitelkou jsme občas v kontaktu a Yarísek jí dělá jen a jen radost stejně tak jako ji dělal mne... :-)

Na rozloučenou jsem se tedy rozhodl naposledy aktualizovat profil a přidat nové a hezčí fotky. Ty, co jsem tu měl, nebyly nic moc a to si rozhodně nezasloužil... :-)

Yarískovi a nové majitelce přeji hodně šťastných kilometrů bez nehod a doufám, že na něj jste hodná, tímto Vás zdravím... ;-) :-)

Myslel jsem si, že dám nějakou dobu pokoj a žádné auto již pořizovat nebudu, protože ho jednoduše nepotřebuji...mno nepovedlo se... :-D
V současné době mám objednanou novou Mazdu MX-5 (ND) 2.0 Skyactiv-G160 6M/T Revolution... :-) Až bude čas a nálada, zkusím napsat recenzi ;-)

15.7.2014 11:56

Servisní prohlídka

Delší dobu jsem nic nepřidával, tak je na čase trochu aktualizovat...jenže ono není co... :-) S autem jsem pořád nadmíru spokojený. Absolvovali jsme další servisní prohlídku, vše bylo v pořádku a auto šlape, tak jak má. Stav tachometru je cca 79.000 km. Spotřeba se pohybuje pořád mezi 5-6 l/100 km, podle stylu jízdy a co mne těší, tak auto vypadá pořád jako nové.
Původně jsem zvažoval, že bych ho touto dobou dal pryč a vyměnil za něco novějšího, využívám nyní ale daleko více služební auta, takže auto má nyní díky tomu najeto výrazně méně, než jsem předpokládal. Z toho plyne, že to můžu s klidným svědomím ještě minimálně o rok odložit... :-)

22.9.2013 11:52

Servisní prohlídka.

Tak po delší době aktualizuji. Máme za sebou další prohlídku, která proběhla zhruba před měsícem asi ve 64.000 km. Nechávám provádět spíše o něco dříve. Nájezd se mi momentálně zmenšuje, čím dál více využívám služební auta. Vše je OK a jedeme vesele dál... :-)

15.5.2013 09:38

Další

Tak sotva se mi podařilo dořešit nehodu z 27.9.2012 a z pojišťovny vyrazit úhradu škody a auto si dát opravit, tak minulý týden mi auto odřela sousedka... :-) Odnesl to zadní nárazník a lehce je pošramoceny i levý zadní blatník. Vše naštěstí snad dobře dopadne, slečna se přišla prásknout, škodu jsme nahlásili, tak snad bude vše OK. Auto budu mít v záři 2 roky a nyní budu mít teprve čtvrtý zadní nárazník... :-)

23.2.2013 19:05

Servisní prohlídka.

Boban má za sebou předepsanou prohlídku, vše je v naprostém pořádku a já tak pořád velmi spokojený... :-) Stav tachometru je cca 52.000 km.

2.12.2012 13:25

Policie - Pojišťovna

Ač jsem s tím vůbec nepočítal, že se ještě pořád taková možnost nabízí, auto po nehodě ze 27.9.2012 pořád opravené nemám a v současnosti je to ve stavu, kdy si ho ani nechat opravit na náklady viníka nemohu ! Jak jsem psal minule, policie tedy dodala papír a já šel s pocitem, že už to budou jen formality na Českou pojišťovnu. Tam mi bylo řečeno, že na základě tohoto rozhodnutí oni rozhodně nic proplácet nebudou, protože podle nich není z textu jasné, jestli aspoň to vozidlo "viníka" nehodu skutečně způsobilo ? :-) Takže opět jsem dělal humbuk, telefonoval, zjišťoval, sepisoval, prostě dohromady 3 týdny tímto trávím čas a zatím k ničemu... Nakonec jsem si vzpomněl, že mám kamarádku v ČP, která tam dělá vyšší funkci, tak jsem jí volal, jeslti by s tím nemohla něco udělat/aspoň se na to podívat. Najednou začala zase ČP sama od sebe komunikovat, že by to tedy snad proplatili a poté to vymáhali po viníkovi ale že to musí proběhnout nějakým jejich schvalovacím kolečkem... Měli mi dát vědět ve středu, nedali a od té doby pana likvidátora, co toto řeší, nemohu dohnat... Jsem z toho nasran_j, votrávenej a už mě to stálo celkem dost času i peněz...

19.11.2012 14:05

Vyjádřění Policie k nehodě.

Takže opět mám skutečně velmi pozitivní zkušenost s naší policií, resp. magistrátem. Výsledek toho všeho (nehoda ze 27.9.2012, viz. recenze) je, že šetřením bylo zjištěno, že oba vozy se skutečně střetly a majitel (právnická osoba, vůz veden na IČO) se dostavil. Vypověděl, že vůz užívá výhradně on, najednou o dva řádky níže už se psalo, že ale v době nehody vůz neužíval a že zmiňované poškození je staré, způsobené běžným provozem. Takže naše milá policie to odložila s tím, že podle paragrafů, které tam nasázeli, bych podle známých, kteří se danou problematikou zabývají, neměl na nic nárok. Zároveň mi bylo doporučeno se odvolat, sepsat stížnost na toho, kdo takto rozhodl, protože je to prý naprosto nepřípustné, že to vůbec někdo takto uzavřel a dokonce podat trestní oznámení. Takže mi to sepsali, vlítnul jsem na policajty. Tam mi bylo řečeno, že to dají znova do řešení a že mi dají vědět asi tak do měsíce. Tak jsem jim řekl, že mi dají vědět do 10 dnů, jinak to podávám. No a světe div se, dnes (7 dní) je vše vyřešeno tak, že na náklady pojišťovny toho auta, které to zavinilo, nikoliv řidiče :-) si můžu nechat auto opravit. Ať žije náš čechystán !

29.10.2012 22:23

Prasklé čelní okno

Tak je to tu zase, další škoda. V pátek večer jsem jel po D1 Praha-Jihlava. Žádnou ránu jsem nezaregistroval, přesto druhý den ráno byl na pravé straně pavouček cca 15 cm. Dnes jsem to nahlásil na pojišťovně, likvidátor to asi za 2 hoďky přijel nafotit, okno mám v Toyotě objednané-zítra by mělo přijít a ve středu měnit...

15.10.2012 10:57

Příprava na zimu.

Tak ov víkendu jsem se Bobanonovi trochu pověnoval. Auto jsem celé umyl včetně vymytí motoru, podvozku, vyčištění interiéru a nakonec jsem ho navoskoval prémiovým autovoskem Turtle Wax PTFE. Zároveň jsem již přezul na zimní pneu, takže plecháče :-/

11.10.2012 08:52

Zimní prohlídka + oprava

Byl jsem pozván na zimní prohlídku zdarma, při té příležitosti jsem zakoupil ještě velurové koberce. Přijímacím technikem jsem byl upozorněn, že se z přední nápravy při plném rejdu ozve takové vrznutí. Já osobně jsem si toho vůbec nevšiml, člověk musí mít vypnuté rádio a soustředit se na to aby to zpozoroval. Způsobovalo to jakési těsnění na uložení předních tlumičů. Na funkci auta to nijak nemělo vliv jen si to prostě občas vrzlo. V rámci garance mi vyměnili celé uložení předních tlumičů ! Ńa to, že jsem o "závadě" nevěděl, upozorní mě na ni a ještě vše dají za hoďku do pořádku, super přístup !

7.10.2012 13:00

Recenze přidána

Tak jsem se konečně dokopal dotáhnout do konce a přidat recenzi na svoje současné auto. Linčujte mne a pranýřujte :-)

7.10.2012 12:52

Fotky

Omlouvám se za kvalitu fotek, ale digitální foťák momentálně nemám k dispozici a můj mobil fotí, tak jak vidíte-děs...

Jak bude možnost, tak to napravím.


Další vozy Toyota Yaris



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zcela bez závad a sebemenších problémů.

praktičnost
10

Skvělá, auto je zvenčí malé, uvnitř velké, k tomu nastavitelná zadmí opěradla, posuvné a sklopné zadní sedačky. Jak říkala reklama "malý velký vůz" :-)

prostornost
10

Na svoji třídu naprosto úžasná, místa ve všech směrerech dostatek, pro mě dostačující.

jízdní vlastnosti
9

Na svoji třídu dobré. Vůz se mírně naklání ale zvolené stopy se drží výborně. Jen jako každé auto s krátkým rozvorem je i Yaris méně klidný na nerovnostech.

jízdní komfort
9

Opět na svoji třídu dobrý, proti Swiftu je toto pohodlná limuzína. Budu se opakovat: Jen jako každé auto s krátkým rozvorem je neklidný na velkých nerovnostech.

provozní náklady
10

Jednoznačně vynikající !!! Dlouhodobá spotřeba 5,5 l, kdy jezdím tak 50% město a přilehlé okolí a 50% dálnici. Ceny servisních prohlídek také velice příznivé.

náhradní díly
10

Před dvěma měsíci, mi do zaparkovaného Bobana prásklo auto letící po hlavní. Oprava šla tedy z pojistky viníka a ceny dílů mi přišly takové normální. Nic neobvyklého ani dramatického... Levnější to samozřejmě může být vždy :-)

výkon motoru
10

Na tento vůz dostačující, pár koní navíc by snesl ale každý :-)

spotřeba
10

Viz. provozní náklady, na jedničku !!!

hlučnost motoru
10

Opět budu srovnávat se Swiftem, proti němu pohodlná a TICHÁ limuzína...

kvalita sedadel
9

Sedadla jsou dobrá, jediná výtka je k bočnímu vedení, které by mohlo být lepší.

brzdy
10

Excelentní, nevadnoucí, účinné, jedovaté - dokonce bych řekl, že brzdí snad až moc :-)

zavazadlový prostor
10

Nebýt posuvných sedadel, taková hitparáda by to nebyla, ale jelikož jsou, nemám problém.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…