Recenze
Mitsubishi Lancer Evolution IX
Technické info
Přezdívka auta EVO Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:147000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 206 kroutící moment [Nm]: 355 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.1 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 11
Popis vozu
Tak ted EVO. Jak se to vsechno tak trochu opakuje, tak pokracuju dal ve zkouseni a docastnem opatrovnictvi sportovnich legend minulosti. Tentokrat Lancer Evolution 9. Generace z roku 2006. Mel jsem ho ve strednedobem hledacku na autoscoutu s nejakymi dalsimi auty. Es dvatisicovka uz byla prodana a tak byl nejaky obnos pripraveny. Jednoho dne se najednou objevil inzerat na auto, ktere bylo to z tech levnejsich v celem Svycarsku a bylo ode me asi 10 minut autem. Hned jsem tak volal bazarnikovi a domluvil s nim termin na stejny den odpoledne.
Pri prijezdu, obhlednuti a projeti auta jsem pochopil, proc je levnejsi. Britove myslim o takovym aute rikaji, ze je to “beater”. S timhle autem nekdo jezdil relativne denne a pouzival ho na vsechno. Daval tomu servis Mitsubishi, tak aspon to. Naposled probehl pred 10tkm a pak se ho pan rozhodl prodat. Kdybych to mel shrnout, tak asi tak:
- Dulky na kapote, na strese, na dverich
- Odreny kola
- Na kazdy ose jiny gumy nevalny kvality
- Odrena bocnice u ridice, odreny volant a radicka
- Prodreny koberecek u ridice – skrz az na koberec
- Zadni leve lozisko hucelo
- Prevodovka sem tam trochu skrabla pri prerazeni z 1ky na 2ku
- Pri vyssich rychlostech mirne chveni ve volantu
- Celkove nic moc interier
- Vypalena snad pulka zarovek v interieru
.. no proste to nebylo idealni.
Ale abych jen nekritizoval, byly tam I pozivitivni veci krome lepsi ceny:
- Auto bylo po prvnim majiteli
- Absolutne zadny tuning, proste vubec nic, komplet serie
- Auto melo meneny zadni naraznik, ale to je vse – z meho pohledu defakto nebourane
- Krome relativne jasne servisni historie v Mitsubishi auto melo I velky servis, kdy se delaly rozvody, vodni puma a nejaka AYC revize
- Az na pochybnosti u prevodovky (na ktere tahle generace trochu trpi) bylo auto zdrave a tahlo jak prase
.. no proste jsem si rekl, ze to vezmu jako project a s prodejcem jsme si placli. No a nez jsem to vzal na prvni poradny touge, tak jsem se musel pustit defakto temer do vseho:
- Repase kol na tmavsi odstin gun metal seda a k tomu pneu Yokohama Advan Neova
- Nove kotouce a oblozeni Brembo vpredu i vzadu (piskaj teda)
- Novy naplne do motoru, prevodovky, zadniho diferaku, predni transfer case
- Vycistit sedacky, koberce, podlozku v kufru
- Nove koberecky a docasne nova radici paka Ralliart
- Vyjmuti sedacky ridice a oprava bocnice
- Vymena naboje vcetne loziska
- Vzduchovy filtr K&N
- Kabinovy filtr
- svicky NGK
- Vymena vetsiny zarovek v pristrojove desce, panelu klimatizace, apod. – vse v odstinu oranzovo cervena (original je poradnej kolotoc, snad 4 barvy, nechapu)
- Nove sterace a zarovky pro dalkove sviceni
- Kompletni rozlesteni laku karoserie vcetne narovnani vsech dulku v karoserii
- Nastrikani tahokovu (vcetne ramu) na kapote
- Nastrikani stredoveho tunelu
- Osetreni spodku karoserie (ocisteni mist, kde byla povrchova rez a nastrikani fluid filmu)
- Renovace volantu a radici paky (timto zdravim pana Vita Sarborta z Volantech, ktery odvedl neskutecnou praci – z vysledku jsem si sednul na zadek)
..jakmile byly kriticke veci hotove, tak jsem se nebal pritlacit. Prevodovce nakonec stacil fakt jen olej.. kdyz jsem ten stary vypoustel, tak to byl des. Srovnavalo se to par tydnu, ale pak to uplne zmizelo a auto radi perfektne. Pripravoval jsem se na repasi a koupil jsem ne uplne levny set vsech synchronu, ale zatim mi to akorat lezi ve skrini – I tak jsem rad, pac by to byla facha jako krava.
Svezeni je s autem naprosto skvely. Mam ho rok a pul a furt me bavi. Nesnazim se tvarit, ze ho mam zmaknuty jako treba Muldix mel zmaknutou 7ku, ale muzu jen souhlasit s nim – alespon teda ve vecech, ktery jsem s mejma omezenejma schopnostma vnimat – ocenit - vyuzit. Nema defakto mrtvej bod na stredove poloze volantu a je skvele komunikativni, nikoli vsak prebuzeny. V asfaltovem rezimu je vic tlaceny nez tazeny, coz vyhovuje mymu ridicskymu stylu a prijde mi tak vyborne vyvazeny. Vyjezdy ze zatacek pod plnym plynem zacaly bejt stale castejsi, protoze auto vam proste pomaha z toho kontrovatelne vyjet a proste otocit se kolem osy ven. Bezpecne, predvidatelne, rychle.
Pozice za volantem je dobra. Trojuhelnik volant – pedaly – sedacka mi vyhovuje. Jen mi prijde, ze nejsem v aute utopeny, coz je pocit, ktery vseobecne preferuju. Tady to asi pomaha i skvelymu vyhledu z auta – A sloupky jsou na moderni pomery dle meho nazoru tenky - parada.
Volant MOMO je jednim slovem perfektni, proto ho ani nemenim za nic jinyho a naopak jsem ho jen nechal zrestaurovat . Sedacky RECARO jsou fajn, byt by mohly byt asi trosku extremnejsi, ale aspon to nicim neotravuje. Sedak je na strane trochu unaveny, ale nedari se mi sehnat jinou sedacku v lepsim stavu.
Neco malo k prakticnosti – auto je moje daily. Detska sedacka vzadu je v pohode, mista habakuk. Kufr je fakt velkej. Komplikace trochu je, ze zadni lavice nema diru na lyze. Nevim, jestli je to tim, aby zachovali co nejvetsi tuhost kastle, nebo tim, ze auto defakto vychazi z pulky devadesatych let?? Je to kazdopadne trochu na levacku – lyze musim vozit vzadu defakto nastorc – patky strceny pod sedakem spolujezdce, spicky se temer dotykaji zadniho skla.. radsi nemyslet, co by se mohlo stat (autu.. zadny pasazer tam s lyzema urcite nesedi). V takovemhle provozu je pak auto maximalne dvoumistny, coz je skoda, protoze jinak je to prekvapive prostorny auto. Ctyri lidi by to odvezlo v pohode .. za predpokladu, ze by jim nevadilo, ze jim asi po 300 kilometrech mozna praskne hlava. Nebo aspon na tech poloslickach.. to je pak cesta na delsi streku trochu peklo – pro vsechny uvnitr. Na zimnich gumach je to v tomhle smeru o dost lepsi. A v neposledni rade i pro penezenku majitele. Asi je to normalni, ale pri dalnicnim limitu si ta svine papne proste 10 litru, uplne v pohode. Sem tam to mozna trochu proslapnu, ale nic dramatickyho. Pri projizdce v kopcich proste fakt vir v nadrzi, na to ze je to jen ctyrvalcovej dvoulitr. Kdyby mi to v komentarich dokazal nekdo vysvetlit, budu rad.
.. a plany do budoucna?
1) predni naraznik je vorvanej jak starej zigulik, takze po zime pujde na lak
2) zvazuju novy tlumice (original Bilstein), dokud se jeste daji sehnat. Ono to tak nemusi vydrzet dlouho. Puvodni co tam jsou fungujou furt dobre, netecou, nic. Ale jsou celkem straslive rezavy a netusim jak dlouho jsou schopny to ustat. Navic tlumice jsem si sam jeste nemenil, tak asi dobry se zas neco naucit :-).
Silné stránky
Diky vsem tem problemum a komplikacim jsem se naucil spoustu novejch veci a jsem za to strasne rad. I kdybych nedostal zpatky vsechny penize, co jsem do toho dal, tak toho nebudu litovat.
Slabé stránky
Stinny stranky?
- Interier je proste hnusnej, navic sem tam neco vrzne nebo tukne. Ale zas nikdo to nemelo bejt GT na dlouhy cesty
- O spotrebe jsem mluvil
- Predni halogenovy svetla.. to je neskutecnej pruser (a treba na vymenu zarovek se musi sundat celej naraznik.. no to jsem myslel, ze se podelam)
- Nektere originalni dily se uz nevyrabi a jak z toho lidi stavi zavodaky, tak I pouzitych je bud velmi malo, nebo proste nejsou – byly vyhozeny v ramci snizeni hmotnosti..
- Je to stara skola, takze to ma dva airbag a ABS, to je vsechno (castecne I silna stranka, ale jak starnu spis prevlada asi uz ta stinna)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisuju zatim sam. Od predni napravy se na velky nerovnosti sem tam neco ozve, ale v Mitsubishi servisu ani na STK nikdo nic nenasel, tak to neresim.
Po ceste na hory se mi minulej rok rozsvitilo grilovany kure, tak jsem zakufroval v servisu. Akorat to smazali, ze to byl nejaky kod, ktery pry nic neznamena. Uz se to nevratilo.
A pak klasika: recall na vymenu airbagu u spolujezdce.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Bazarnik bidnej tentokrat. Tam uz bych auto nekoupil snad ani za zlaty prase.
PRODANO 2/2023
Tuning?
Filtr K&N. To je vsechno. Jen ten filtr, resp. jen vlozka.
Novinky v recenzi
PRODANO
Další vozy Mitsubishi Lancer
-
Mitsubishi Lancer (2006) Majitel: faltaIX
Přidáno: 12.3.2011 8010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.3.2010 319 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.7.2008 329 Majitel 9.57 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2008) Majitel: andrass
Přidáno: 13.2.2013 39 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2006) Majitel: T4urQs
Přidáno: 2.7.2016 09 Majitel 6.00 Uživatelé