Recenze

Onyx (muž ) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Mitsubishi Lancer Evolution IX

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Lancer, foto 1 Mitsubishi Lancer, foto 2 Mitsubishi Lancer, foto 3 Mitsubishi Lancer, foto 4 Mitsubishi Lancer, foto 5 Mitsubishi Lancer, foto 6 Mitsubishi Lancer, foto 7 Mitsubishi Lancer, foto 8
Mitsubishi Lancer, foto 9 Mitsubishi Lancer, foto 10 Mitsubishi Lancer, foto 11 Mitsubishi Lancer, foto 13 Mitsubishi Lancer, foto 14 Mitsubishi Lancer, foto 15 Mitsubishi Lancer, foto 16 Mitsubishi Lancer, foto 17 Mitsubishi Lancer, foto 18 Mitsubishi Lancer, foto 19 Mitsubishi Lancer, foto 20 Mitsubishi Lancer, foto 21 Mitsubishi Lancer, foto 22 Mitsubishi Lancer, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta EVO Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:146000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 206 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.1 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 12

Popis vozu

Tak ted EVO. Jak se to vsechno tak trochu opakuje, tak pokracuju dal ve zkouseni a docastnem opatrovnictvi sportovnich legend minulosti. Tentokrat Lancer Evolution 9. Generace z roku 2006. Mel jsem ho ve strednedobem hledacku na autoscoutu s nejakymi dalsimi auty. Es dvatisicovka uz byla prodana a tak byl nejaky obnos pripraveny. Jednoho dne se najednou objevil inzerat na auto, ktere bylo jednoznacne nejlevnejsi v celem Svycarsku a bylo ode me asi 10 minut autem. Hned jsem tak volal bazarnikovi a domluvil s nim termin na stejny den odpoledne.
Pri prijezdu, obhlednuti a projeti auta jsem pochopil, proc je levnejsi. Britove myslim o takovym aute rikaji, ze je to “beater”. S timhle autem nekdo jezdil relativne denne a pouzival ho na vsechno. Daval tomu servis Mitsubishi, ale ani ten nebyl uplne 100%ni, respective naposled probehl pred 10tkm a pak se ho pan rozhodl prodat. Kdybych to mel shrnout, tak asi tak:
- Dulky na kapote, na strese, na dverich
- Par odrenin
- Vorvany kola
- Na kazdy ose jiny gumy nevalny kvality
- Odrena bocnice u ridice, odreny volant a radicka
- Prodreny koberecek u ridice – skrz az na koberec
- Zadni leve lozicko hucelo
- Prevodovka trochu skrabala pri prerazeni z 1ky na 2ku
- Pri vyssich rychlostech mirne chveni ve volantu
- Celkove relativne zbedovany interier – vsude
- Vypalena snad pulka zarovek v interieru
.. no proste pruser.

Ale abych jen nekritizoval, byly tam I pozivitivni veci krome lepsi ceny:
- Auto bylo po prvnim majiteli
- Absolutne zadny tuning, proste vubec nic, komplet serie
- Auto melo meneny zadni naraznik, ale to je vse – z meho pohledu defakto nebourane
- Krome relativne jasne servisni historie v Mitsubishi auto melo I velky servis, kdy se delaly rozvody, vodni puma a nejaka AYC revize
- Az na pochybnosti u prevodovky (na ktere tahle generace trochu trpi) bylo auto zdrave a tahlo jak prase

.. no proste jsem si rekl, ze to vezmu jako project a s prodejcem jsme si placli. No a nez jsem to vzal na prvni poradny touge, tak jsem se musel pustit defakto temer do vseho:

- Repase kol na tmavsi odstin gun metal seda a k tomu pneu Yokohama Advan Neova
- Nove kotouce a oblozeni Brembo vpredu i vzadu (piskaj teda zle)
- Novy naplne do motoru, prevodovky, zadniho diferaku, predni transfer case
- Vycistit sedacky, koberce, podlozku v kufru
- Nove koberecky a docasne nova radici paka Ralliart
- Vyjmuti sedacky ridice a oprava bocnice
- Vymena naboje vcetne loziska
- Vzduchovy filtr K&N
- Kabinovy filtr
- svicky NGK
- Vymena vetsiny zarovek v pristrojove desce, panelu klimatizace, apod. – vse v odstinu oranzovo cervena (original je poradnej kolotoc, snad 4 barvy, nechapu)
- Nove sterace a zarovky pro dalkove sviceni
- Kompletni rozlesteni laku karoserie vcetne narovnani vsech dulku v karoserii
- Nastrikani tahokovu (vcetne ramu) na kapote
- Nastrikani stredoveho tunelu
- Osetreni spodku karoserie (ocisteni mist, kde byla povrchova rez a nastrikani fluid filmu)
- Renovace volantu a radici paky (timto zdravim pana Vita Sarborta z Volantech, ktery odvedl neskutecnou praci – z vysledku jsem si sednul na zadek)

..jakmile byly kriticke veci hotove, tak jsem se nebal pritlacit. Prevodovce nakonec stacil fakt jen olej.. kdyz jsem ten stary vypoustel, tak to byl des. Srovnavalo se to par tydnu, ale pak to uplne zmizelo a auto radi perfektne. Pripravoval jsem se na repasi a koupil jsem ne uplne levny set vsech synchronu, ale zatim mi to akorat lezi ve skrini – I tak jsem rad, pac by to byla facha jako krava.
Svezeni je s autem naprosto skvely. Mam ho rok a pul a furt me bavi. Nesnazim se tvarit, ze ho mam zmaknuty jako treba Muldix mel zmaknutou 7ku, ale muzu jen souhlasit s nim – alespon teda ve vecech, ktery jsem s mejma omezenejma schopnostma vnimat – ocenit - vyuzit. Nema defakto mrtvej bod na stredove poloze volantu a je skvele komunikativni, nikoli vsak prebuzeny. V asfaltovem rezimu je vic tlaceny nez tazeny, coz vyhovuje mymu ridicskymu stylu a prijde mi tak vyborne vyvazeny. Vyjezdy ze zatacek pod plnym plynem zacaly bejt stale castejsi, protoze auto vam proste pomaha z toho kontrovatelne vyjet a proste otocit se kolem osy ven. Bezpecne, predvidatelne, rychle.
Pozice za volantem je dobra. Trojuhelnik volant – pedaly – sedacka mi vyhovuje. Jen mi prijde, ze nejsem v aute utopeny, coz je pocit, ktery vseobecne preferuju. Tady to asi pomaha i skvelymu vyhledu z auta – A sloupky jsou na moderni pomery dle meho nazoru tenky - parada.
Volant MOMO je jednim slovem perfektni, proto ho ani nemenim za nic jinyho a naopak jsem ho jen nechal zrestaurovat . Sedacky RECARO jsou fajn, byt by mohly byt asi trosku extremnejsi, ale aspon to nicim neotravuje. Sedak je na strane trochu unaveny, ale nedari se mi sehnat jinou sedacku v lepsim stavu.

Neco malo k prakticnosti – auto je moje daily. Detska sedacka vzadu je v pohode, mista habakuk. Kufr je fakt velkej. Komplikace trochu je, ze zadni lavice nema diru na lyze. Nevim, jestli je to tim, aby zachovali co nejvetsi tuhost kastle, nebo tim, ze auto defakto vychazi z pulky devadesatych let?? Je to kazdopadne trochu na levacku – lyze musim vozit vzadu defakto nastorc – patky strceny pod sedakem spolujezdce, spicky se temer dotykaji zadniho skla.. radsi nemyslet, co by se mohlo stat (autu.. zadny pasazer tam s lyzema urcite nesedi). V takovemhle provozu je pak auto maximalne dvoumistny, coz je skoda, protoze jinak je to prekvapive prostorny auto. Ctyri lidi by to odvezlo v pohode .. za predpokladu, ze by jim nevadilo, ze jim asi po 70ti kilometrech mozna praskne hlava. Nebo aspon na tech poloslickach.. to je pak cesta na delsi streku trochu peklo – pro vsechny uvnitr. A v neposledni rade i pro penezenku majitele. Asi je to normalni, ale pri dalnicnim limitu si ta svine papne proste 12-13 litru, uplne v pohode. Sem tam to mozna trochu proslapnu, ale nic dramatickyho. Proste fakt vir v nadrzi, na to ze je to jen ctyrvalcovej dvoulitr. Kdyby mi to v komentarich dokazal nekdo vysvetlit, budu rad.

.. a plany do budoucna?
1) predni naraznik je vorvanej jak cikanskej zigulik, takze po zime pujde na lak
2) zvazuju novy tlumice (original Bilstein), dokud se jeste daji sehnat. Ono to tak nemusi vydrzet dlouho. Puvodni co tam jsou fungujou furt dobre, netecou, nic. Ale jsou celkem straslive rezavy a netusim jak dlouho jsou schopny to ustat. Navic tlumice jsem si sam jeste nemenil, tak asi dobry se zas neco naucit :-).

Silné stránky

Diky vsem tem problemum a komplikacim jsem se naucil spoustu novejch veci a jsem za to strasne rad. I kdybych nedostal zpatky vsechny penize, co jsem do toho dal, tak toho nebudu litovat.

Slabé stránky

Stinny stranky?
- Interier je proste hnusnej, navic sem tam povrzava
- O spotrebe jsem mluvil
- Predni halogenovy svetla.. to je neskutecnej pruser (a treba na vymenu zarovek se musi sundat celej naraznik.. no to jsem myslel, ze se poseru .. pardon)
- Nektere originalni dily se uz nevyrabi a jak z toho lidi stavi zavodaky, tak I pouzitych je bud velmi malo, nebo proste nejsou – byly vyhozeny v ramci snizeni hmotnosti..
- Je to stara skola, takze to ma dva airbag a ABS, to je vsechno (castecne I silna stranka, ale jak starnu spis prevlada asi uz ta stinna)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisuju zatim sam. Od predni napravy se na velky nerovnosti sem tam neco ozve, ale v Mitsubishi servisu ani na STK nikdo nic nenasel, tak to ted neresim.
Po ceste na hory se mi minulej rok rozsvitilo grilovany kure, tak jsem zakufroval v servisu. Akorat to smazali, ze to byl nejaky kod, ktery pry nic neznamena. Uz se to nevratilo.
A pak klasika: recall na vymenu airbagu u spolujezdce.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bazarnik bidnej tentokrat. Tam uz bych auto nekoupil snad ani za zlaty prase.

Tuning?

Filtr K&N. To je vsechno. Jen ten filtr, resp. jen vlozka.

 


Další vozy Mitsubishi Lancer



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
7

Chybejici tunel na lyze nebo absence sklapeni operadel je v dnesni dobe fakt tristni..

prostornost
9

Lepsi nez by clovek asi cekal

jízdní vlastnosti
10

Pomerne dechberouci

jízdní komfort
7

Hluk, bordel, sem tam vrzani, piskani brzd. No neni to slabsi povahy.

provozní náklady
10

Zatim to tam pada jak do pekelny jamy na sibiri a 100 oktanu taky tece jako kdyby nemelo bejt zadny tomorrow. Relativne brutal.

náhradní díly
6

Kdybych se dnes rozhodl, ze z toho chci dostat 600 koni, tak obratem na to zitra sezenu vsechno. Byt se snazim to posledni rok dat do puvodniho stavu, tak se mi to nikdy nepovede, protoze nektery veci uz Mitsu nikdy nedoda..

výkon motoru
8

Clovek si zvykne na vsechno. I kdyby to melo o sto koni vic, tak po case stejne reknu, ze bych chtel dalsich sto. Jede to furt relativne pilu, ale chci vic viiiic .. mua ha ha ha HA HA HAAA

spotřeba
1

Tohle je v prdeli no.

hlučnost motoru
8

Je to ctyrvalec, navic turbovanej, takze zadna symfonie, zadnej VTEC.. kdepak: Ale jak furt novinari melou o zvukach turba a sani a tak bla bla bla, tak tady to konecne pro me osobne ma neco do sebe. Takovyhle zvuky moderni turbo motory proste nedelaj

kvalita sedadel
9

Ridicovo je trochu za zenitem a podle fotek jsou sedaky v VII o dost macatejsi. To bych asi bral.

brzdy
8

Na normalni jezdeni jsou mega a nemuzu rict ani popel. Ale kdyz jedu na Gempen, tak hlavne pri downhillu si musim davat velkej pozor abych je neutavil (zase). Je mozny ze puvodni kotouce byly shit, ale stejne me prekvapilo jak brzo sly do hoven.

zavazadlový prostor
9

Kufr obri. Ale opakuju - bez diry na lyze nebo sklapecich operadel je to na levacku.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…