Recenze

10 Majitel

Toyota Corolla TS 2.0 HSD

9.96 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Corolla, foto 1 Toyota Corolla, foto 2 Toyota Corolla, foto 3 Toyota Corolla, foto 4 Toyota Corolla, foto 5 Toyota Corolla, foto 6 Toyota Corolla, foto 7 Toyota Corolla, foto 8
Toyota Corolla, foto 9 Toyota Corolla, foto 10 Toyota Corolla, foto 11 Toyota Corolla, foto 12 Toyota Corolla, foto 13 Toyota Corolla, foto 14 Toyota Corolla, foto 15 Toyota Corolla, foto 16 Toyota Corolla, foto 17 Toyota Corolla, foto 18 Toyota Corolla, foto 19 Toyota Corolla, foto 20 Toyota Corolla, foto 21 Toyota Corolla, foto 22 Toyota Corolla, foto 23 Toyota Corolla, foto 24 Toyota Corolla, foto 25 Toyota Corolla, foto 26 Toyota Corolla, foto 27 Toyota Corolla, foto 28 Toyota Corolla, foto 29 Toyota Corolla, foto 30 Toyota Corolla, foto 31 Toyota Corolla, foto 32 Toyota Corolla, foto 33 Toyota Corolla, foto 34 Toyota Corolla, foto 35 Toyota Corolla, foto 36 Toyota Corolla, foto 37 Toyota Corolla, foto 38 Toyota Corolla, foto 39 Toyota Corolla, foto 40 Toyota Corolla, foto 41 Toyota Corolla, foto 42 Toyota Corolla, foto 43 Toyota Corolla, foto 44 Toyota Corolla, foto 45 Toyota Corolla, foto 46 Toyota Corolla, foto 47 Toyota Corolla, foto 48 Toyota Corolla, foto 49 Toyota Corolla, foto 50 Toyota Corolla, foto 51 Toyota Corolla, foto 52 Toyota Corolla, foto 53 Toyota Corolla, foto 54 Toyota Corolla, foto 55 Toyota Corolla, foto 56 Toyota Corolla, foto 57 Toyota Corolla, foto 58 Toyota Corolla, foto 59 Toyota Corolla, foto 60 Toyota Corolla, foto 61 Toyota Corolla, foto 62 Toyota Corolla, foto 63 Toyota Corolla, foto 64 Toyota Corolla, foto 65 Toyota Corolla, foto 66 Toyota Corolla, foto 67 Toyota Corolla, foto 68 Toyota Corolla, foto 69 Toyota Corolla, foto 70 Toyota Corolla, foto 71 Toyota Corolla, foto 72 Toyota Corolla, foto 73 Toyota Corolla, foto 74 Toyota Corolla, foto 75 Toyota Corolla, foto 76 Toyota Corolla, foto 77 Toyota Corolla, foto 78 Toyota Corolla, foto 79 Toyota Corolla, foto 80 Toyota Corolla, foto 81 Toyota Corolla, foto 82 Toyota Corolla, foto 83 Toyota Corolla, foto 84 Toyota Corolla, foto 85 Toyota Corolla, foto 86 Toyota Corolla, foto 87 Toyota Corolla, foto 88 Toyota Corolla, foto 89 Toyota Corolla, foto 90 Toyota Corolla, foto 91 Toyota Corolla, foto 92 Toyota Corolla, foto 93 Toyota Corolla, foto 94 Toyota Corolla, foto 95 Toyota Corolla, foto 96 Toyota Corolla, foto 97 Toyota Corolla, foto 98 Toyota Corolla, foto 99 Toyota Corolla, foto 100 Toyota Corolla, foto 101 Toyota Corolla, foto 102 Toyota Corolla, foto 103 Toyota Corolla, foto 104 Toyota Corolla, foto 105 Toyota Corolla, foto 106 Toyota Corolla, foto 107 Toyota Corolla, foto 108 Toyota Corolla, foto 109 Toyota Corolla, foto 110 Toyota Corolla, foto 111
 

Technické info

Přezdívka auta Corolla Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:6000 palivo: hybrid počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1987 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 190 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.1 maximální rychlost [km/h]: 180 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 581 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 3.9

Popis vozu

Auto bylo potřeba nové ani ne kvůli stáří předchozího, ale kvůli prostornosti a našemu třetímu přírůstku do rodiny. Do současného Aurisu TS se prostě 3 dětské sedačky a 2 dospělí nevejdou, takže bylo rozhodnuto a bohužel po 34 měsících používání musel Auris přenechat místo většímu autu.

Výběr nového oře

Měli jsem několik požadavků, které, jak jsme záhy zjistili, se dost vylučovaly navzájem.
1.) Dostat do auta 3 dětské sedačky a 2 dospělé
2.) Dostat v tomto složení do kufru kočár pro dvojčata a ještě bagáž k tomu, tzn. hloubka kufru minimálně metr a šířka metr také. Objem by se měl pohybovat kolem 600litrů a ideálně rovná plocha, aby se kočárek dobře nakládal.
3.) Pokud možno, tak žádnou blbost typu dodávkové MPV, většinou jezdím sám po Praze a okolí
4.) Minimálně stejná výbava jako současný Auris
5.) Ideálně opět hybrid
Musím uznat, že splnit alespoň body 1 a 2 byl téměř nadlidský úkon. Asi se dnes nepředpokládá, že rodina může mít 3 děti a zároveň dvojčata. Zrovna ty 7místné vozy nějak nedaly ten dvojčecí kočárek. Tam je třetí řada na úkor kufru.
I když najezdím poměrně dost, cca 3500-4000 měsíčně, většina je město a okolí a po zkušenostech s hybridem už ten drnčící diesel fakt nechci. Zároveň s rodinou nejezdím pořád, jezdit tedy nějakou velkou krávou sám mi přijde ujeté. Ideálně tedy střední/nižší střední třída, klasické kombi.

První vás možná napadne etalon prostornosti, tedy Škoda. Ale ta do baráku nesmí od té doby, co poslední 2 modely Škody ( octavia a yeti ), které jsme měli, byly v prvních 3 letech častěji v servisu než na silnici. Takže celý "kvalitní" VW je mimo hledáček. Líbil se mi nový Chrysler Pacifica, ale to už je fakt moc velký, zároveň obavy z nespolehlivosti mne nějak u amerik naskakují jako první myšlenka. Takže jsem ani nezkoušel, i když určitě spousta lidí namítne, že je to zbytečná obava.
Samozřejmě pohled přišel také k Toyotě. V době, kdy jsem se potřeboval rozhodnout a objednat auto, nová Corolla ještě nebyla vůbec k dispozici, jejich jediný použitelný kombík byla Avensis, ale ta už končila, technicky 10 let stará. U mazdy je to jedna velká tragédie v prostornosti na to, co potřebuji. Honda, Mitsubishi ani Nissan nemají vůbec nic, ford mne nijak neoslovil, frantíci taktéž.
Třeba zrovna Citroën má super MPV, ale když jsem měl možnost vidět C4 SpaceTourer naživo, nějak mne to nenadchlo. SUV mne nijak neberou a zároveň mají dost problém i s tím kufrem.
Takže po shlédnutí desítky, možná stovky videí a recenzí z pařížského výstaviště jsem to risknul a objednal Corollu 12.2.2019. Nikde žádné předváděčky, bez jakéhokoli vyzkoušení, jen s potvrzením, že je možné dát dozadu 3 dětské sedačky ( ovšem bez izofixu ) a s ohledem na měření kufru na některých videích. Menší než Auris nebude, tak se to tam snad nějak dostane.

Motor a Výbava

Samozřejmě když Toyota, tak hybrid. Bylo zde možno buď ověřený 1,8 90kw nebo nový 2.0 132kw. Ve výsledku mi bylo jedno, který z nich to bude, ale zde prim hrála výbava. Mělo to být vybaveno aspoň jako současný Auris, tedy přední full LED, Toyota Safety Sense, Parkovací senzory P+Z, navigace, vyhřívaná sedadla, tempomat a také skleněná střecha.
Výbava vrcholného Aurisu byla téměř v základu nové Corolly, to limitující prakticky nebylo. Až na jednu položku, skleněná střecha. Ta je možná jen pro vrcholnou výbavu Executive s nejsilnějším 2.0 hybridem jako příplatek. Je tedy rozhodnuto.
Možná se ptáte, proč skleněnou střechu, že to je zbytečnost. Ano, souhlasím, pokud nemáte děti, nebo už jste si na ni nezvykli. Tak krásně vzdušný interiér ničím jiným nenahradíte a ještě k tomu, když děti se zabaví sledováním oblohy, to je k nezaplacení. Ano 2leté děti nikde nic pořádně jiného nevidí z auta, pořádně ani do stran, tak sledují mraky a jsou spokojené.
Tedy k základní ceně Corolly TS 2.0 HSD Executive šel jako první paket Skyview, tedy otevírací panoramatická střecha.
Další zaškrtnutá položka byl paket VIP. Otevírání kufru pohybem nohy, když člověk táhne 3 děti a věci, se hodí, zároveň matrix LED by taky mohly být fajn. Teď u Aurise jsem zjistil, kolik primitivů jezdí za volantem a nedokáží pochopit základní fyzikální zákony a princip šíření světla. Když jedeme proti sobě do kopce, opravdu se oba navzájem oslňujeme jen potkávačkama a opravdu tam nemám dálkové a není můj problém, že nepoznají přepnutí mezi tlumenými a dálkovými dokud jim je znovu nepustím.
Další prvky VIP paketu jsou podle mého zbytečné, celokožené sedačky, vyhřívaná zadní sedadla nebo 18" kola nepotřebuji, ale jsou tam. I když musím uznat, že ty 18” kola se mi designově líbí vice než původní 17”.
Pak tu je JBL, o tom jsem dlouho přemýšlel, ale nakonec se rozhodl, že si udělám radost, i když je to asi pro mne naprostá zbytečnost a rozdíl ani nepoznám. V tomto paketu ještě navíc dostanete DAB přijímač.
Co vůbec nepochopím, příplatek za navigaci. V této výbavě není navigace, když to prakticky mají jen povolení softwarově? Spousta konkurentů dá nějakou navigaci už v nižších výbavách, ale tady není ani v té nejvyšší.
A poslední příplatek byla metalíza. Výběr barev u Toyoty zrovna není nejlepší a pokud nechci bílou, šedivou ani černou, zbyly tam jen červená, bronzovozelená, modrá a hnědá. Červená padla, ta se mi nelíbí, favorit byla bronzovozelená, ale když jsem viděl první fotku této barvy, šla okamžitě pryč. Takže buď modrá, jakou mám na Aurisovi, nebo tmavě hnědá. Bylo to dilema a nakonec jsme se rozhodli pro změnu, takže hnědá. Pak když jsem viděl naživo červenou, tak to není nakonec tak zlé, mohl jsem o ni víc uvažovat. I když červená vypadá mnohem lépe ve výbavě Selection s černou střechou.
Když na to nakonec koukám, je v té corolle úplně vše, co Toyota nabízí. Cena je dost sebevědomá, celková ceníková 949800,-. To bych rozhodně za Corollu nikdy nedal. Od Toyoty už jsme měli dost aut, takže výsledná cena byla úplně někde jinde, navíc když k tomu člověk kupuje hned druhé auto, a to Camry. Kolik byla výsledná cena se neptejte, to je jen mezi obchodními partnery, nicméně za danou slevu na obou autech byste si koupili klidně ještě jednu méně vybavenou Corollu.
Termín dodání nebyl znám z důvodu, že ještě výroba pořádně neběžela ( začínala 14.1.2019 v továrně v anglickém Burnastonu ). První odhad bylo 30.4.2019. Nakonec dorazila 12.4. na dealerství a 18.4. jsme ji přebírali.
Nechali jsme ještě namontovat pár příslušenství, prahové lišty, ochranné fólie pod kliky, sítě do zavazadlového prostoru a ochranný nástřik Toyota Protect. Ještě chci dělicí síť za zadní sedačky, ale to zatím nikde v příslušenství nemají.
Už od první informace, že auto je na dealerství, se nemůžu dočkat až uvidím tu barvu. Nikde ji neměli, byl to menší risk. Když jsem ji uviděl poprvé, bylo pod mrakem a vypadala jako černá, bylo to trochu zklamání. Při opravdu detailním pohledu se hnědý náznak objevil. Z boku a zezadu se mi víc líbí v té tmavé, zepředu asi trochu více v červené. Při předání už byla pod umělým světlem, to vyniklo více a na slunci se třpytí hezky. Zvenku je design oproti Aurisu úplně v jiné lize. Nejsem odborník, ale přijde mi to takové konzistentnější. Veškeré vnější osvěltení je LED, odpadá starost o kontrolu žárovek ( upřímně, stejně jsem to moc nedělal ).
Interiér je opět v porovnání s Aurisem někde jinde. Ano, dá se tomu vytknout, pro někoho nevzhledný vyčnívající tablet infotainmentu, nebo na některých místech tvrdé plasty. Ani jedno mi tolik nevadí jako chybějící přihrádka na brýle, pro mne kýčovité stříbrné plasty na předních sedačkách, klasická PRND páka místo naprosto parádního RNDB joysticku nebo, z mého pohledu napochopitelný, otáčkoměr. K čemu sakra je u hybridu s planetovkou otáčkoměr? Tohle je pro mě naprostý krok zpět. Absence mechanické ruční brzdy mi nevadí vůbec a na umístění tempomatu na volantu si budu muset zvykat.
A protože všude dělají jen lidé, tak abychom byli mezinárodní úplně, k autu jsem od importéra omylem dostal slovenský návod k obsluze a kontakt na slovenskou asistenční službu, aspoň není maďarský :D. Prý mi dodají správný a tenhle si mám nechat jako památku. 😊

První Jízda

Konečně u Toyoty funguje ovládání oken dálkovým ovladačem. Jenom pouhých 15 let po Octavii 2, která to uměla ( možná už i O1, ale to si nepamatuji ). Elektrické otevírání kufru je subjektivně rychlejší než u minulé RAVky, budu muset porovnat. Otevírání pohybem nohy mi první den vůbec nešlo. 3x jsem četl návod jak na to a nějak jsem to pořád nedával. Až druhý den po cca 15 minutách zkoušení jsem na to přišel, aspoň jsem si to myslel. Záhy jsem zjistil, že stále se mi to nedaří. S tímto musím poděkovat Ozzymu, který to zkoušel až jsme na to přišli. Otevíratelná prosklená střecha je super, asi ji budu využívat víc než jsem předpokládal. Chtěl jsem to jen kvůli světlu, ale otevřená asi bude často. Nicméně ti vyšší musí počítat s omezením nad hlavou na zadních sedačkách. Mám 186cm a je to jen tak tak. Vpředu i vzadu se sedí dost nízko, takže pozor na hlavu při nastupování.
Na auto si musím zvyknout víc než jsem čekal. Ovládání na volantu je úplně přeházené v porovnání s Aurisem, infotainment je úplně jinak. Display v přístrojovém štítu lze nastavit na 3 různé varianty, 10” HUD je vidět velmi dobře i přes polarizační brýle. Elektronické asistenty asi nemá cenu vyjmenovávat, natož popisovat, prostě v nových autech si člověk skoro ani “neprdne”, aby mu auto za to nenadávalo, nicméně je možné vše vypnout. Couvací kamera mi subjektivně přijde horší než v Aurisu. To mi vnuklo myšlenku udělat přímé srovnání s Aurisem. Opět velké díky Ozzymu, že se ujal role druhého řidiče a mohli jsme s autama vyrazit na nějaké opuštěnější místo.
Řadím D vyrážím bez jediného zvuku vpřed. Na to jsem zvyklý z Aurise, ale elektromotor je ještě tižší, tolik nepíská. Je znát, že má na elektriku větší sílu, je zde 80 kW s 202 Nm namísto 60 kW s 207 Nm v Aurisu, nebo 53 kW a 163 Nm v poslední generaci 1,8l varianty ( nová Corolla, Prius 4.generace, CH-R ). Dvoulitr má NiMh 6,5 Ah baterii o napětí 216 V, Auris měl 6,5 Ah NiMH s 201,6V a nynější 1,8l hybrid v Corolle má LiOn 3,6 Ah s 207,2 V. Nádrž v Aurisu má 45 litrů, v Corolle 43 litrů. Po plném natankování Auris ukazuje dojezd 950 km, Corolla 1100 km. S Aurisem se těch 1000km na nádrž bez problémů najelo, uvidíme tady. Plyn reaguje mnohem více než jsem zvyklý, což ovšem není nijak překvapující, když je Corolla výkonnější ( spalovák u Aurisu má 73 kW, Corolla 112 kW ). Vnitřek je více utlumený, opět zatím subjektivně. Podvozek se mi zdá ještě o chlup lepší než v Aurisu. Výhled šikmo vpřed je o dost lepší, zato dozadu mi to přišlo lepší u Aurisu. Sedačky se zdají býti pohodlnější, přední i zadní. To ale zjistím až na první delší trase.
Domluvil jsem se s Ozzym na pomoc s focením obou aut. Dojeli jsme na různá opuštěnější místa, aby nás nikdo nerušil, Ozzy si aspoň víc vyzkoušel Aurise s těžištěm proklatě nízko a posteskl si, že nemá čtyřkolku jako jeho Mondeo. Při jízdách po okreskách jsem si všiml dalšího rozdílu, a to proměřování tachometru. V Aurisu při tacho 50 km/h byla rychlost 44-45 km/h GPS, při tacho 90 km/h to bylo 83 km/h GPS. Takže jsem byl zvyklý jezdit +10 km/h a vždy to bylo v pohodě. Tady to je 49 km/h, resp. 88 km/h, takže se musím naučit na plus max. 5 km/h. Připojování motoru je neznatelné, narozdíl od Aurisu, který občas dokázal autem pořádně zatřást ( výjimečně v extrémním případě to je tak znatelné, že jednou můj spolujezdec si myslel, že do nás někdo na křižovatce naboural, když se při stání připojil spalovák ). Tady jsem si zatím ničeho nevšiml, ale pár kilometrů to ještě bude chtít najezdit.

Obecné informace k výbavám

Protože Toyota v ceníku ( https://pdf.sites.toyota.cz/cenik_corolla_ts.pdf ) má tak trochu nepořádek a některé věci se z něj nedozvíte, pokusím se zde trochu věci dát na pravou míru. To co tu napíši, platí v době, kdy jsem přidával recenzi, tedy aktuálně 20.4.2019, je možné, že časem se to změní.

Nová Corolla má 4 stupně výbav, nejnižší Active, poté Comfort, Selection a Executive. Selection je prakticky stejně vybavený jako Executive, má ovšem navíc 18" kola, černou střechu a pár dalších černých doplňků.

Navigaci si musíte připlatit u každého výbavového stupně, u Active navíc ještě s paketem Business.
Zaměřím se na výbavy Selection a Executive.
Interiér může být černý nebo světlý ( kombinace světlé a černé ), pokud máte černý interiér, máte i černé obložení stropu. Selection má možnost jen černého interiéru.
Sedadla v obou jsou polokožená, kombinace textil/kůže/alcantara ( ano je tam i alcantara, i když v ceníku o tom nepíšou )
Pro Selection není žádný paket k dispozici, Executive má možnost pakety VIP, Skyview a JBL, ovšem jen pro silnějšího hybrida.
HUD je pouze pro Executive, stejně tak by mělo být i elektricky otevírané víko kufru ( i když teď koukám, že to v ceníku přesunuli do VIP paketu )

Pokud si přidáte JBL, máte navíc 2 reproduktory v A sloupcích, příjem DAB vysílání a melé logo JBL na infotainmentu.

Skyview Vám přidá otevíratelnou skleněnou panoramatickou střechu, ale trochu ubere místa nad zadními sedačkami.

Paket VIP má širší seznam výbavy. Celokožená sedadla, přední adaptivní Matrix LED světlomety, elektrické otevírání kufru pohybem nohy, 18" kola ( stejná, jako má výbava Selection ), rozšířené zobrazení multiinforačního displaye ( co to je vysvětlím níže ) a vyhřívaná zadní sedadla. Ovšem pokud si vyberete světlý interiér, zadní vyhřívaná sedadla nedostanete.
Zároveň tímto paketem budete mít na předních sedadlech stříbrné plastové doplňky místo černých a sedadla jsou prošívaná bílou nití. Bez tohoto paketu jsou sedadla prošívaná červenou nití v černém interiéru, ve světlém jsou vždy bílou.

Rozšířené zobrazení multiinformačního displaye je 3.varianta grafického zobrazení přístrojového štítu. Má to vypadat jako 3D ( zatím jsem to v tom neviděl ). Na fotografiích to je
http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=im_5cbb2454c2b9c&ga_id=GA_5cbb1c3a0c44c
Jinak máte na výběr z grafiky
http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=im_5cbb242a1e87e&ga_id=GA_5cbb1c3a0c44c
a
http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=im_5cbb2454acff3&ga_id=GA_5cbb1c3a0c44c

Mně osobně trochu zamrzelo, že importér v ČR nenabízí adaptivní tlumiče AVS, které třeba v Německu jsou standardně v nejvyšší výbavě. Na druhou stranu tam vůbec nemají HUD, který určitě využiju víc, obzvlášť když tu máme ten zbytečný otáčkoměr.

Silné stránky

Hybridní pohon
Prostornost
Pohodlí
Výbava
Technika

Slabé stránky

Otáčkoměr místo powermetru - i když už si zvykám na digitální powermeter, ale pořád nechápu přínost otáčkoměru
Řadicí páka PRND místo joysticku RNDB - zvykl jsem si, ale joystick je určitě lepší, člověk nemusel mačkat na pojistku
Chybějící schránka na brýle - brýle nemám kam dát a válí se mi všude možně
"stříbrné" doplňky na předních sedadlech
sestavení výbav
Tepelná roztažnost plastů
Automatická dálková světla fungující až od 60 km/h

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pár drobných reklamací
- Ozdobná lišta na pravých předních dveří - nedržela zacvaklá
- Kryt přechodu zadních sedaček a podlahy kufru - nesklápěl se a zůstával viset.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Toyota Domanský Zdiby
- naprostá spokojenost, jak s prodejci, tak i se servisem stávajících aut. Vstřícní a ochotní, krátké čekací doby na servis. Nevýhoda je jen jejich poloha na dálnici D8.

 

Novinky v recenzi

1.10.2019 07:04

Jízda s hybridem

Dnes jsem měl možnost srovnat 2 režimy jízdy na stejné trase ( tedy jednou tam, podruhé zpět ).
Jel jsem z Prahy po D5 do Plzně a pak místní poskakování směr Klatovy, večer zpět.
Cesta tam po poledni, všude samé předjíždějící se kamiony, pravý pruh 80km/h, levý 150-160. Každou chvíli zpomalení za kamionem a takto to bylo celou D5. Výsledná spotřeba byla 8.9 litru.
Večer ta samá cesta zpět, provoz plynulý, nikam se nepospichalo, tedy běžným tempem.
Do Prahy jsem dorazil o 10 minut déle, než mi trvala první cesta, ovšem se spotřebou 3.9.
Trasa měřila 121km.

11.9.2019 05:23

Oprava drnčící krytky HUD

S blížícím se podzimem a chladným nejen rány se konečně drnčení z oblasti HUD ukázalo i v pozdějších hodinách. Mohl jsem to v Toyotě tedy předvést, když jsem byl na garančce.
Domluvili jsme si 1 den, že se na to podívají. Byl jsem ovšem trochu nervózní, neboť mi řekli 2 možnosti řešení.
1.) Vyndají budíky a pokud se k tomu dostanou, zacvaknou to/ podlepí. Práce na cca den
2.) Přes budíky se nedostanou a půjde dolů celá palubka, což zabere 2-3 dny.
Auto jsem sice měl náhradní, ale představa, že rozebírají palubku se mi moc nelíbila.
Naštěstí za 4 hodiny bylo hotovo, podlepili plasty a je po drnčení

4.9.2019 22:43

První servis

Počítadlo kilometrů se příliš přiblížilo k hranici 15000, byl čas navštívit servis. Aktuálně mám 14768 a servis hotov.
Prohlídka včetně provozních kapalin a filtrů stála 4400 včetně DPH. Nechal jsem i vytáhnout důlek v blatníku, který jsem měl od kamene. To vyšlo na cca 1700.
Přidám ještě trochu statistiky
Dle PP mám najeto 14768 se spotřebou 4.9. Dle elektronické knihy jízd a tankování mám najeto 14890km ( nepřesnost při chybějícím signálu a dopočítávání algoritmem softwaru) s průměrnou spotřebou 4.7 a rychlostí 59 km/h. Natankováno celkem 687.46l benzinu za celkem 21790,37 Kč.

26.8.2019 16:30

Zátěžový test - D1

Corolla měla další výzvu. Přesun do Brna a zpět. D1 zvládla zastavit nejedno vojsko, byl jsem zvědav jak se s tím Corolla vypořádá.
Ranní cesta do Brna byla poměrně klidná, ovšem plynula tolik ne. Nejčastěji se jelo mezi 110 a 130.
Jízda na adaptivní tempomat po trochu praxe byla reálná. Do centra Brna jsem dorazil s průměrnou rychlostí 105 km/h a spotřebou 5 litrů dle PP.
Polední cesta zpět už byla jiná káva. Pár stojících kolik v zúženích, předjíždějící se kamiony skoro na každém kilometru, takže když se člověk konečně rozjel, už mohl znovu brzdit. Výsledek 4.9l a průměrná rychlost 89km/h.
Na nejrozbitějších úsecích podvozek protestoval. Nejdřív člověk slyšel jen pneumatiky, poté bylo menší drncání, a když člověk doslova viděl ty schody mezi panely, už poskakovalo celé auto. Do 110 to bylo ještě ok, ale člověk se automaticky snaží najít lepší stopu.

20.8.2019 11:00

menší sraz

Včera Ozzman uspořádal menší sraz. Původně plánovaný Lamal, Woody, Ozzman a já. Bohužel Woody se svým Swištěm nestíhal, tak jsme se sešli jen 3. Lamal se svým Clio Gordini, Ozzy s půjčeným Cliem od přítelkyně a mojí Corollou, která se mezi těmito auty zdála jako mastodont.
Při prvním setkání a prohlédnutí aut jsme si i řekli neduhy aut. A zjistili jsme, že vlastně nejméně toho vrže u Ozzyho starého clia. Dojeli jsme do Nižboru, abychom si vyzkoušeli klikaté silničky. Vzali jsme od od nejstarších aut, takže Ozzyho clio. Dlouho jsme odmítal do něj sednout, včera jsem poprvé udělal výjimku. Až na gumové řazení, což může být i rukama, a prapodivný posilovač, se mi to clio líbilo a měl jsem z něj mnohem lepší pocit jistoty než z nejnovějšího mégana, se kterým jsem měl možnost jezdit před pár měsíci.
Pak jízda s Gordinim byla, no jak to říci, hlučná. Výfuky dávali jasně najevo, že to není běžné auto. Ale po pár minutách sezení vzadu přicházely bolesti hlavy a podvozek byl tak tuhý, že se to auto s Vás snaží snad vytřást duši. Nic tvrdšího jsem nikdy nejezdil. Ovšem po usednutí za volant se vše změnilo. Podvozek je vpředu najednou příjemnější, zvuk není tak otravný a atmosféra pod kapotou, když ji držítě pod otáčkama, táhne jak drak. Ne, že by i v nižších otáčkách neměla výkon, ale není tak hrrr.
Pak si Lamal sednul do Corolly a hned jsem pocítil to krásné tlumení nerovností. projel se v kopcovatém terénu, zžíval se, zkoušel co a jak, přeci jen reakce v hybridu na pokyny pedálů je jiná než v jiných autech. Pak se trochu projel a v daném úseku měl spotřebu 6,2.
Poté jsme jeli zpět do Unhoště a trochu se poškádlili. Jako první odpadl Ozzy, přeci jen jeho clio není úplně na nějaké rychlejší průjezdy zatáček. Takže s Lamalem jsme hnali skrz klikatici. Corolla se držela statečně, v zatáčkách byla chvílemi i rychlejší, stejně tak na výjezdech ( že by těžiště proklatě nízko? ), ovšem stačilo dostat Gordini do otáček a újížděl pěkně. Corolla výkonem opravdu neměla šanci, ale japonskou kůži nedala zadarmo, celou dobu jsem měl řazení na virtuální stupně a řadil prakticky jen 2-3, tedy prakticky nonstop 6000 otáček.
Do Unhoště jsem dorazil se spotřebou 16,8l ( ne není to překlep ), minule jsem normální jízdou tu samou trasu měl za rovných 5. takže ano, Corolla se dokáže rozdivočet, ale pak roste i její apetit.
Tímto ještě jednou děkuji Ozzymu, Lamalovi a Woodymu ( sice nedorazil, ale nebýt neočekávaného zdržení, byl by také ) za příjemné odpoledne a nové zážitky.

23.7.2019 12:41

Shrnutí za poslední dobu

Plasty v interiéru

Toyota má sice příjemné plasty na dotyk, ale zjistil jsem v horkách, že nejspíš jsou i teplotně nestálé. Když je chladno ( pod 18 stupňů ), rozdrnčí se krycí sklíčko HUD na nerovnostech. Jakmile zasvítí slunce na palubní desku. během chvíle to přestane. Dál naopak, když praží slunce, vrže ( nijak moc, ale je to otravné ) střešní okno při vysouvání a zasouvání
V servisu to rozebrali a celé promazali. Zdá se mi, že to zmizelo, ale zjistíme až za několik dní.
HUD samozřejmě už nedrnčel, když jsem byl v Toyotě. Takže mám počkat do podzimu až bude chladněji.
Přidáno do slabých stránek


Světla

Začínám častěji jezdit v noci a světla jsou výborná, matrix funguje skvěle. Jen mají jednu obrovskou nevýhodu. Na automat se pustí až nad 60km/h, ale pak pracují dokud rychlost neklesne pod 40 km/h. Když to nastane, musí se opět překročit 60km/h. Proč sakra nemůžou fungovat od těch 40 km/h?
Přidáno do slabých stránek

Spotřeba

Momentálně má Corolla najeto již 10 000 km a poslední tankévání mile překvapilo. Dle tanování byla spotřeba 3,9l. Dle PP 4,2.
To je snad první auto, kde PP ukazuje větší spotřebu než je reálná.
Jízdy jsou tak 30% Praha, 50% silnice 1-3 třídy. Těch pár kilometrů dálnice ani nepočítám, to se v tom ztratí. Dodržování rychlostních limitů, tedy 90/50, k tomu předjíždění když je potřeba.


Corolla pokřtěna

Minulý týden byl fakt týden blbec.
Nejdříve jsem dostal od protijedoucího auta tak blbě kamenem, že to udělalo důlek v blatníku ( bez poškození laku ) no a pak mne v Praze jeden týpek, který nedokázal při svém pospíchání sledovat zrcátka a odhadnout vzdálenost, vytlačil na obrubník. Takže to odnesl levý zadní disk. Zatím to není tolik, aby bylo potřeba vyměnit, ale irituje mně to.
Zároveň v tom samém týdnu nám nabourali yaris a při parkování s Camry se najelo na nějakou tyč položenou na obrubníku.

14.6.2019 12:19

Dosaženo mety 6000km + nový přírůstek v garáži + kde soudruzi udělali chybu + Přidáno pár foto

Nejprve první postřeh, po překročení 6000km mi přišlo, že spotřeba opět lehce spadla.
Včera trasa Kraslice-K.Vary-Praha, celkem 150 km se spotřebou 3,8. Je ale pravda, že byla špička, nedalo se nikde předjíždět, takže se jelo v souvislé koloně kamionů při venkovní teplotě 25-27 stupňů.
Zároveň nám konečně Toyota minulý týden dodala druhé objednané auto, Camry. Když se postavila vedle Corolly, je hned vidět, jak velké to auto je. Pokud budu mít nějak víc času, snad se mi povede připravit i recenzi. Zatím první dojmy, oproti Corolle nebo i Avensis je hned po rozjezdu poznat, že to je jiná třída. Ovšem moc nechápu to poskládání výbav, ale to už je takový zvyk u Toyoty.
No a poslední věc, kde soudruzi šikoomcí udělali chybu. To je otázka, kterou si kladu poslední dobu. Levé zrcátko se zčíná zpomalovat při zklápění ( zatím to nijak neřeším, dokud funguje - stejný problém jsem měl na Aurisovi řešen reklamací ), obložení na pravé straně kufru není nijak na spodní straně uchycené, takže stačí se trochu opřít, nebo v kufru něco bude lítat a obložení se vyhne a v mém případě už tak zůstalo ( brzy přidám fotky ) a jako poslední, kůže na sedačce řidiče už se docela dost vytahala. Po 6000km to zrovna není dobrá vizitka. Uvidíme, co mi na to řeknou v servisu, ale že jsem ji proseděl se svými 62kg, to snad nezkusí. :D

5.6.2019 22:46

Menší test spotřeby

Corolla má již přes 5000km, bylo na čase udělat menší pokus. Nejprve jsem projel karlovarskou dálnici k Novému Strašecí a zpět, stejně jako udělal svět motorů. U Metropole jsem vynuloval spotřebu a vyrazil na okruh. Na tempomatu jsem nastavil 130 a čekal na výsledek. Bylo 31 stupňů, takže byla i příležitost vyzkoušet výkon klimatizace. Při nastavených 22 stupních jsem se cítil komfortně. Provoz ve 3 hodiny byl již o něco silnější, takže každou chvíli zpomalení a zase zrychlení, když se uvolnila cesta. Po návratu k Metropoli ukázal PP spotřebu 5.3 l/100km
Vynuloval jsem spotřebu a vyrazil do Varů. Opět dodržování přesně 130 na dálnici, 90 mimo a 50 v obci. Někdy zpomalení kvůli provozu, několik předjíždění a výsledná spotřeba byla 4.8. Při stejném způsobu měl Auris 5.3-5.8, podle počtu předjíždění.
Příště vyzkouším defenzivní styl jízdy, jestli se také projeví na spotřebě tolik jako u Aurise.

31.5.2019 14:11

Corolla a filtr pevných částic

Konečně jsem si vzpomněl a v Toyotě pozeptal jak to je s Corollou a filtrem pevných částic.
Spousta lidí již ví, že všechny přímovstřikové benzíny již musí mít filtr pevných částic, tedy u hybrida 1,8, který má jen nepřímé vstřikování, případně 1.2T s přímím vstřikováním je jasná odpověď.
Ale jak to je u 2.0 hybridu, který kombinuje přímé i nepřímé vstřikování?
Odpověď je, ne nemá. Vejde se do normy i bez něj.

28.5.2019 09:26

další postřehy z jízd

Nejprve malá statistika, celkově ujeto 4178km a spotřebováno 205,9 litrů benzinu, což vychází zatím na 4,9l / 100km. Pořád doufám, že se to ještě zlepší.
Dále zjišťuju, že při jízdě ve městě používám střešní okno poměrně často, obzvlášť v takto teplých dnech co byly v poslední době. Mohlo by to být i zdravější, než neustálé pouštění klimatizace, to zjistím až bude dlouhodobě horko. Klimatizaci tedy pouštím jen na dlouhé trasy, nad 70km/h už docela hučí otevřená střecha
Ovšem ne každý den bylo slunečné počasí a při jízdě na mokru je spotřeba cca o 0,3-0,5l vyšší než na suchu. Což není takový skok jako u Aurise, kde se nárůst pohyboval kolem 0,5-1l

17.5.2019 12:18

Adaptivní tempomat + první reklamace

Na počítadle je již téměř 3000km a mám pár postřehů s tempomatem.
1.) Při jízdě na víceproudé silnici, pokud jedete za autem nižší rychlosti než máte nastavenou, stačí dát směrovku a jestliže není před vámi v druhém pruhu auto, tempomat začne zrychlovat ještě před vybočením.

2.) Pokud tempomat zpomalil a již nemá před sebou překážku, bude zrychlovat jen tehdy, když volant není natočen o více než cca 20 stupňů ( hodnota jen odhadnuta ). Tedy když se snažíte jet na tempomat i v menších zatáčkách za jiným autem, nebude zběsile přidávat, když za zatáčkou ztratí auto před vámi z dohledu.

3.) Porovnání spotřeby na trase cca 150 km po silnici první třídy vedoucí i dost obcemi, když se jede na tempomat a bez něj. Využití celé doby tempomatu ukázalo spotřebu 5.7. Bez něj za stejný čas se jezdí za 4.7

4.) Menší překvapení mi auto udělalo v pomalu jedoucí koloně. Když jsem pomocí tempomatu popojížděl v koloně, chtel jsem si sundat mikinu. Odpoutal jsem se a v ten moment se auto zastavilo, vypnul se tempomat, aktivovala parkovací brzda a začalo nadávat, že se mám připoutat. Po troše pozorování, udělá to když auto stojí nebo jede hodně nízkou rychlostí. Kde je ten přelom, kdy už to neudělá jsem nezjišťoval.

5.) Systém udržení v pruhu LTA někdy zbytečně moc táhne ke středové čáře. Docela dobre detekuje i krajnici bez vodorovného značení. Jsou situace, kdy mam chuť ho vypnout, protože se se mnou pořád pere ( i když jsem ve středu pruhu ) pripadne staci spára v silnici a klidně by vás vytáhl do protisměru.
Zároveň, když je před vámi auto a nevidí jednu z čar, sleduje přesně auto před vámi. Problém nastane, když ten před vámi přejede do vedlejšího ( odbocovaciho) pruhu a vy tam nechcete. Opět se s nim chvíli musíte přetahovat. Není to nic extra, ani moc sílí člověk nepotřebuje, ale je to otrávené.

Reklamace:
1.) Z madla dveří u spolujezdce se uvolnila ozdobná lišta. Nejspíš to bylo od začátku, jen si toho nikdo nevšiml., protože po vyndání zjistili, že je to celé zohýbané.

2.) Krytka v kufru, která se sama sklopí při sklopení sedadel, aby přikryla mezeru mezi sedačkou a podlahou kufru zůstávala spadlá na opačnou stranu. ( fotky přidám do galerie )

3.) Konečně jsem dostal český návod k obsluze v tištěné formě. Mám tedy 2, český a slovenský.

7.5.2019 21:47

Provnání s Camry

Dnes jsem měl možnost si projet novou Camry. Byla v bílé perleti, překvapivě ( alespoň pro mne ) jí to fakt slušelo. Měl jsem ji na 2 hodiny a musím říct, že dobré. Dynamika prakticky totožná jako corolla 2.0, odhlučnění mi přišlo subjektivně horší než v Corolle, ale při měření ( jen obyčejnou aplikací v mobilu ) a porovnání s Corollou tam byl cca 1-2 dB méně při rychlostech mezi 50 a 80 km/h. Víc jsem porovnat nestihl. Co se týče materiálů a zpracování, je to hodně podobné jako Corolla Executive, zaměření na detail je tu ovšem o dost větší.
Podvozek je měkčí, pohodlnější než má Corolla, lépe tlumí nerovnosti, ale také v zatáčkách je to poznat, Corolla má větší chuť jít za volantem. Sedačky jsou takové spíš křeslovité, s menším bočním vedením. Jsou měkounké, pohodlé, člověk si v nich hoví, ale osobně víc mi sedí ty v Corolle. Tam s tím větším bočním vedením se cítím lépe.

29.4.2019 18:12

První tankování

Dnes jsem raději zajel natankovat. Hladové oko se rozsvítilo při dojezdu 58 km a průměrné postřebě 4,9. Jelikož jsem nevěděl, jestli je PP stejně pesimistický jako u Aurise, kde se hladové oko rozsvítilo při 78 km ( reálně cca 50km do dojezdu 0 ) a při dojezdu nula v pohodě bylo ještě na 100 km. Jen psychicky to bylo hodně náročné a nikdy jsem tolik nenajel ( maximálně kolem 90 km ) a taky nikdy netankoval víc než 42 z 45 litrů.
Takže k benzince jsem zajel s dojezdem 46 km a najetých 796km. Do 43litrové nádrže jsem nacpal ( 4.cvaknutí ) necelých 35 litrů, což dle ujetých km je spotřeba 4,82 od prvního tankování.
Musím říct, že na syrový motor je to milé překvapení.

25.4.2019 23:05

První delší jízda

Včera a dnes jsem měl delší trasu, Praha-Plzeň-K.Vary a pak zpět. Autu hned během chvíle naskočilo dalších 500 kilometrů se spotřebou 4,7l. Na počítadle je momentálně něco přes 700 km, spotřeba od tankování je na 4,9 a už je necelá 1/4 z nádrže.
Cesta úplně v pohodě, vyzkoušel jsem v noci i světla a asistenty.
Matrix LED super,zkusil jsem celou dobu dálkové puštěné, za celou cestu mi dálkové pustili 3 individua, i když byl zřetelný výřez v osvětlení a je nijak neosvětlovala světla. Pokáždé jsem tedy přepnul z automatu, hned si to rozmysleli ( aspoň jsem si posvítil na ty jejich obličeje ). Co to je proboha za primitivy za tím volantem?
Poprvé mám adaptivní tempomat s plným rychlostním rozsahem. V kolonách dobré, někdy by ale mohl se rozjíždět trochu mrštněji a bočas mi přijde že by mohl začít zpomalovat dříve, aby se více využila rekuperace. Na dálnici paráda, akorát problém, že při dodržování bezpečné vzdálenosti pokaždé do mezery někdo vjede a tempomat musí zpomalit. Ještě se musím naučit ohledně cyklistů, vezme to cyklistu i když je úplně u kraje a vedle něj by bylo místa dost.

20.4.2019 18:21

Videa

Protože nevím jak dát víc videí, přídám je sem

https://www.youtube.com/watch?v=-GsVKNECB0M
https://www.youtube.com/watch?v=8hBOuwICjho
https://www.youtube.com/watch?v=SjEt-UZNXio

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Toyota Corolla TS 2.0 HSD

Další vozy Toyota Corolla



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
8

Zatím nemají k dispozici veškeré příslušenství

výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
9

Stále je to planetová převodovka, pro někoho nezkousnutelný zvykový projev

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9

Mohlo by být lepší, ale i horší






Blesk.cz

Senior (79) si zoufá: Od souseda mi zatéká do garáže! Ombudsmanka Blesku radí, jak se  bránit!

Senior (79) si zoufá: Od souseda mi zatéká do…

Vlhký strop a zdi garáže trápí Karla Chovánka (79) z Hrobu. Zatéká mu do ní voda ze střechy vedlejší autodílny.…

Uvařte si s kuchařkou »Světová« Kateřiny Winterové: Zkuste peprmintky, dýňovou roládu či Tikka kuře

Uvařte si s kuchařkou »Světová« Kateřiny Winterové:…

Herečka Kateřina Winterová (43) letos již posedmé přináší na obrazovku České televize svůj pořad Herbář,…

 

iSport.cz

Komise rozhodčích hodnotila: Machálek chyboval třikrát, gól Sparty neměl platit

Komise rozhodčích hodnotila: Machálek chyboval…

Sudí Jan Machálek podle komise rozhodčích FAČR třikrát chyboval v nedělním zápase 13. kola první fotbalové ligy…

Messi a spol. jsou v Praze! Barcelona si v Česku nechala polepit autobus

Messi a spol. jsou v Praze! Barcelona si v Česku…

Vzácný náklad dorazil do Prahy! Fotbalisté Barcelony dosedli v úterý před 18:30 na Letišti Václava Havla, v…

 

Reflex.cz

Star Wars se blíží konci: Legendární sci-fi sága přichází s úplně posledním filmem

Star Wars se blíží konci: Legendární sci-fi sága…

Blíží se nám završení děje jednoho z největších filmových pojmů vůbec. Star Wars: Vzestup Skywalkera má uzavřít…

Na sítích se o Reflexu šíří zelená nenávist. Co vlastně napsal Karel Kříž, že se mohou alarmisté pominout?

Na sítích se o Reflexu šíří zelená nenávist. Co…

Napsal mi pan Jiří Malík, že nás ode dneška považuje za hloupý Reflex. Hrubě se mu nelíbí článek ekonoma Karla…