Toyota Corolla (2018)
11.8.2019Recenzi na Toyotu Corollu jsem pojal trochu netradičně – cestovatelsky. Byla mi totiž společníkem na tripu po USA. Auto jsem měl půjčené od rental car…
Toyota Corolla (Verny_2013)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Celkom si to vystihol 12.08.2019 08:05 Rasto
- Reálná spotřeba dle dotankování 13.08.2019 21:08 Verny_2013
- Postrehy z USA 22.08.2019 09:34 iudex
- Hezky napsáno 30.08.2019 10:53 Missouri
-
-
Verny_2013 12.08.2019 08:26
« Re: Celkom si to vystihol
To kolísáním otáček jsem psal při jízdě na adaptivní tempomat na dálnici do kopce. Tam ty otáčky opravdu nesmyslně kolísají nahoru dolů. Rozjezdy byly OK, Sešlápneš plyn s jistým kolísáním se otáčky dostanou na 5000 a pak postupně spadnou, to je naprosto
ok. ten neutrál jsem vyhazoval proto, že v dálničních sjezdech motor brzdil a točil 3-4000 ot a bylo to dost otravné. No a k tempomatu v pravo pod volantem, tak na ten jsem si prostě nezvyknul. Nebyl prostě při ruce.-
Ozzman 12.08.2019 10:19
« Re: Re: Celkom si to vystihol
Ahoj, jezdil jsem Aurisem a měl jsem z něj dost podobné postřehy, jako ty z Corolly. Podvozek průměr, byl to hybrid, takže měl slavné těžiště proklatě nízko, ale pořád se asi podvozek a hlavně chutí zatáčet zavedené evropské konkurenci, jako je Fokus, Golf a jiní moc rovnat nemůže. CVT mne taky štvalo, hlučnost vytočeného auta je nezvyklá pro někoho, kdo jezdí jinými typy převodovek.
Na druhou stranu na příměstský a městský provoz to auto fungovalo fakt dobře, interiér taky průměr, plynulé rozjezdy, ale autu chybí ten pro našince kýžený požitek z jízdy.
Kdyby mi někdo dal na výběr, jestli Auris, nebo Oktávii... je to smutné, beru radši Škodovku.
Tady Toyota udělala velký skok s novou Corollou, v jejím stínu je Auris auto o 2 třídy horší, ale tak to asi má být :-)-
Rasto 13.08.2019 10:23
« Re: Re: Re: Celkom si to vystihol
@Verny Tak ak si mal nastavený tempomat na 110km/h a auto gravitácia rozbiehala rýchlejšie tak to, že brzdí motorom je celkom rozumné - dá sa to obmedziť vypnutím tempomatu (vtedy tiež pri niektorých prudkých kopcoch dokáže brzdiť motorom, ale málokedy a tiež záleží, či sa dotkneš brzdy a aj ako máš prevodovku "naučenú").
S tým tempomatom a kolísaním otáčok chápem už - to je aj normálny tempomat, ktorý mám ja debilne nastavený - presnejšie keď ide na diaľnici prudký kopec, auto sa snaží vyliezť ho bez podraďovania a kľudne nechá rýchlosť klesnúť o 5-8km/h, potom sa spamätá, že to nedáva a poriadne podradí, aby to dohnalo, lenže to zase prepáli... Ten, kto tam programoval tempomat by si zaslúžil vyhadzov... Navyše keď v hybride ten tempomat funguje bez pripomienok.
@Ozzy No ono záleží na čo to auto chceš >:D do mesta a prímesta je hybrid top. Na diaľnice a na "športové" zvezenie je lepší Golf/oktávka s nejakým silnejším motorom a DSG/manuálom. Takisto bol ale Auris/Corola minulej generácie skôr cenovo na úrovni Rapidu ako Oktávky - a oproti služobnému Rapidu 1.6TDI je Corolla niekde inde (až na multimediálny systém). A ako hovoríš nová Corolla so silnejším hybridom je už zase inde ale aj cenovo - stále si však myslím, že jazda brzda-plyn príjemná nebude, skôr na pohodu, svižne a plynulo s dostatkom výkonu.-
Verny_2013 13.08.2019 11:20
« Re: Re: Re: Re: Celkom si to vystihol
Jasně, brzdný účinek motoru jsem využíval tam kde to bylo potřeba, např. prudší sjezdy. K tomu tam byly ještě 2 režimy kdy záměrně držel vyšší otáčky aby brzdný účinek motoru byl co nejvyšší. Na té dálnici adaptivní tempomat, což je jeho vlastnost, se sveřepě snaží držet nastavenou rychlost a v některých režimech to prostě dělá blbě. Např při klesání, kdy se auto pozvolna rozjíždí. Já vidím že ten kopec za 400 m skončí, ale on ne. Mě nevadí že dole budu mít rychlost o 5 km vyšší, jemu ano. Proto ho musím nějak zrušit. Mám na to v podstatě 3 možnosti - vyhodit do neutrálu, ťuknout do brzdy, nebo vypnout tempomat. Jelikož jezdím celý život s manuálem tak jsem volil ten neutrál. Ale jak jsem psal v recenzi až na pár výtek k převodovce, ergonomii a podvozku jsem byl v zásadě s autem spokojen. Pro mé cestování posloužilo výborně. Ale domů bych ho asi nechtěl.-
Mikesus 14.08.2019 12:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Celkom si to vystihol
S klasickým cvt zkušenosti vůbec nemám, ale dost by mne to rozčilovalo tedy. V tom ten hybrid měl výhodu, že nebrzdil motorem, ale rekuperací. Takže žádné vyletnuti otáček nebylo pokud člověk nezařadil B.
Nevím jak to měla americká corolla, ale evropská byla materiálově i výbavou o něco horší než auris. Jezdil jsem tedy jen s manuálem 1.6 v plné výbavě a pocitově rozdíl oproti Aurisovi v plné byl u mne okamzitej. Hlavně materiály tedy.
I když byl Auris docela plastový uvnitř, tohle se mi zdálo ještě více. -
Toky1 28.08.2019 09:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Celkom si to vystihol
Mne keď sa toto stane (pri tempomate dolu kopcom brzdenie motorom) tak na CVT dám manuálne radenie, ťuknem 2x do riadiacej páky aby prevodovka zaradila akože o dva stupne hore (akože lebo to je CVT) a hneď zasa dám do D. Chvíľu to prevodovka pustí ale keď je dlhší kopec tak vypnem aj tempomat a keď začne spomaľovať tak ho zapnem nazad. Áno, príde to trochu komplikované ale keď to dostaneš do ruky tak to robíš automaticky bez nejakého rozmýšľania. Mám s CVT najazdených niečo cez 80tisíc.
-
-
-
-
-
-
Verny_2013 13.08.2019 21:08
Reálná spotřeba dle dotankování
Tak jsem po týdnu konečně spočítal z účtenek spotřebu dle dotankování. A světe div se vyšla mi 6,55L/100Km. Přepočítával jsem několikrát a je to tak. Takže PP nejen že byl blbě čitelný ale navíc i ukazoval nesmysly ( dle PP 7,2 L/100Km = 32,7 mil/Gal ). Corolle se tímto omlouvám, v recenzi opraveno a spotřeba přidána do silných stránek.-
Mikesus 14.08.2019 12:50
« Re: Reálná spotřeba dle dotankování
U Aurisu ta spotřeba byla téměř stejně jako dle PP, ale Corolla mi ukazuje cca o 0.2-0.3 víc dle PP než reálně podle tankování. Je to snad první auto, se kterým jsem jezdil a ukazuje víc než skutečně vezme. Byl jsem zvyklý z VW, kde nebyl problém, že to ukazovalo o litr míň než bylo reálně.-
Verny_2013 14.08.2019 16:32
« Re: Re: Reálná spotřeba dle dotankování
U té americké verze Corolly byl prostě divný infotainement. Graficky ukazoval posledních 15 min průměrnou spotřebu s chybou čtení +-2 míle na Galon a pak jakési číslo o kterém jsem se domníval že to je průměrná spotřeba. Rozhodující je dopočet po dotankování. Co se týká Golfa 7 tam mám zkušenost že spotřeba mi sedí +- 0,2 L. Větší odchylku jsem snad nikdy neměl.-
Mikesus 14.08.2019 16:51
« Re: Re: Re: Reálná spotřeba dle dotankování
Ten litr rozdíl byl u Yetiny 2.0 TDI CR. U O2 2.0 TDI PD to bylo 0,5-0,7 a superb 2.0 TDI 125 KW CR tak, tam to taky bylo kolem 0,5-1 l. Yetina tvrdila, že jezdí za 5,5, ale reál byl 6,5 téměř vždy. O2 dle PP 4,0, reál 4,5-4,7 dle trasy. No a superb, to bylo podobné jak Yetina, jen občas se to přiblížilo. Tedy říkal 5,2-5,5, ale reál byl kolem 6
Když by to bylo ty +-0,2, tak to mi přijde úplně normální a v pohodě.-
woody-alien 15.08.2019 08:32
« Re: Re: Re: Re: Reálná spotřeba dle dotankování
Možná to je více záležitost dieselů. Dieselgate na druhou... >:D
Osobně můžu přispět dvěma benzínovými koncerny. Golf 7 GTI Performance proměřoval cca tak o těch max. +0,2 litru. Aktuální Leon 1.8 TSI se zatím drží téměř podle PP, někdy + 0.1, někdy přesně. Prostě odchylky zanedbatelné.
-
-
-
-
-
iudex 22.08.2019 09:34
Postrehy z USA
Zaujímavé postrehy z USA. Celkom obdivujem, že si za tak krátky čas dal takú ohromnú porciu kilometrov, za 11 dní spraviť 6100 km, to si musel za volantom aj spávať. To vychádza na 558 km denne, čo pri nízkych povolených rýchlostiach v US znamená tak 6-7 hodín za volantom každý deň. To Ti moc času na poznávanie nezostalo.
Tiež by som na takú porciu kilometrov zvolil komfortnejšie auto ako nižšiu strednú, to predsalen je kompromis na dlhé cesty, Camry by bola podstatne lepšia voľba.
Zaujalo ma aj to, koľko si platil za požičanie, príde mi to strašne veľa (na americké pomery). 1000 USD za 11 dní a relatívne malé auto, to je predražené. Ja som platil za 5 metrové MPV za 21 dní 800 eur so všetkým (poistenie, plná nádrž grátis, druhý šofér, vrátenie v inom meste), a to bola predsalen iná kára ako Corolla 1,8 (3,7 V6, 283k).
Inak súhlasím s Tvojimi postrehmi, že na tých cestách pri daných rýchlostných obmedzeniach je kľúčový hlavne komfort, nie nejaké super agilné jazdné vlastnosti či extra silný motor. Tiež ma prekvapila niekedy nekvalita amerických highways, tam človek ocení dobré odpruženie. Aj keď boli cesty, kde by som si vedel predstaviť užiť si jazdu v dobrom obratnom hotheči, napr. rôzne stúpania a horské priesmyky. Ale drvivá väčšina kilometrov bola nekonečná rovina, prípadne poskakovanie v hodinových kolónach vo veľkomeste a tam je dôležitejšie dostatok priestoru na nohy, pohodlné sedadlo či množstvo odkladacích priestorov.-
Verny_2013 22.08.2019 09:52
« Re: Postrehy z USA
Velkou část najetých km patřilo přejezdu Chicago-Denver, to je možná 1/4 cesty a to byl opravdu jednodenní přejezd. Nechtělo se mi platit za letenku pro 2 a navíc se tahat s báglama. Celkem by mě zajímalo u koho jsi si půjčil auto, já ho vybíral asi týden a pod 1000$ jsem se nedostal. Kdybych vzal Camry, tak by to bylo 2x tolik. Jinak ta Corolla nebyla špatná, sedan je docela velké auto a opravdu jsme nebyli unavení ani po 5-6 hod. jízdy. No a ty vzdálenosti, v Americe je to všechno tak nějak dál od sebe než v Evropě. Na ty přejezdy 400-600 Km denně musí být člověk připraven. Ale stálo to za to.-
iudex 22.08.2019 11:12
« Re: Re: Postrehy z USA
Požičiaval som cez Alamo (ale objednával cez sprostredkovateľa Gotrentalcars). Cena bola necelých 800 eur, v cene bolo:
- neobmedzené kilometre
- vrátenie v inom meste
- asistenčné služby 24h
- havarijné poistenie + krádež
- poistenie škody tretej osobe
- 3 dodatoční šoféri
- plná nádrž v cene.
Sám som sa divil, ako lacné to bolo. Teraz na dovolenke v EU som za malé auto (malo byť Fiat Punto, ale dostal som Kiu Stonic) platil 340 eur za 7 dní.-
Verny_2013 22.08.2019 11:30
« Re: Re: Re: Postrehy z USA
Já měl podmínky podobné, jen bez té plné nádrže. Bral jsem to taky přes zprostředkovatele - economycarrentals.com a vypadl z toho Hertz. Za nižší cenu jsem v tom čase nic lepšího nesehnal. Levněji tak 800-900$ by bylo auto ještě o třídu nižší. A na Alamu jsem hledal taky. Možná záleží i na termínu půjčení a jak moc dopředu je auto zamluvené. Já to měl půjčené na konci července a zamluvené tak týden dopředu.
-
-
-
-
Missouri 30.08.2019 10:53
Hezky napsáno
Tahle Corolla je ryze racionální auto pro nenáročné řidiče. Reakce okolí mě utvrzují v přesvědčení, že vypadá jako o dost dražší auto, než ve skutečnosti je. A ano, je to jednoduché auto, což považuji za přednost. Jízda je v první řadě pohodlná, řízení příjemné a spotřeba velmi příznivá. Reálně nižší, než ukazuje infotainment. Mám manuál a vejdu se do 5,5 l/100 km. Po dálnicích jezdím jen vzácně, nicméně tam je to cca o litr víc. Tohle auto si nechám na chov. ;-)-
Verny_2013 30.08.2019 11:10
« Re: Hezky napsáno
S tím musím souhlasit a myslím že má recenze i takto vyzněla. Krom toho variátoru na dálničních kopcích a při předjíždění mě Corolla ničím neobtěžovala a dobře se řídila. Ten sedan je opravdu docela velké auto uvnitř i zvenku a je takové důstojné. S manuálem bych si to asi užil víc ale na druhou stranu jízdu v americkém velkoměstě si s ním představit nedovedu. Ale těch tvých 5,5L s manuálem při běžném ježdění je myslím odpovídajících. Já byl při tripu 2x nad 3000 a nad 2000 to jsem ani nepočítal. Většina parků je totiž v horách. Těch 6,5 mě ve výsledku příjemně překvapilo.
-
S ergonómiou tempomatu nesúhlasím, tá je podľa mňa výborná, rovnako som to mal na Peugeote len na opačnej strane a tiež super - tak si nemýliť zvyk so zlou ergonómiou.
Inak to kolísanie otáčok pri razantnom rozbehu nie je hľadanie sa prevodovky ale "simulácia" radenia stupňov, aby to neznelo až tak monotónne. A celkom si ma potešil tým testom prevodovky, už sa nebudem báť stáť v miernom kopci na P-čku >:D >:D :D. Ale inak ťa celkom nechápem s tým neutrálom - ono sa to presne na automate nemá robiť, ničí sa tým, ale chápem, že bolo z požičovne, takže ti to bolo jedno.