Recenze

9 Majitel

Fiat Croma 1.9 Multijet 16v Emotion

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 34× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Croma, foto 1 Fiat Croma, foto 2 Fiat Croma, foto 3 Fiat Croma, foto 4 Fiat Croma, foto 5 Fiat Croma, foto 6 Fiat Croma, foto 7 Fiat Croma, foto 8
Fiat Croma, foto 9 Fiat Croma, foto 10 Fiat Croma, foto 11 Fiat Croma, foto 12 Fiat Croma, foto 13 Fiat Croma, foto 14 Fiat Croma, foto 15 Fiat Croma, foto 16 Fiat Croma, foto 17 Fiat Croma, foto 18 Fiat Croma, foto 19 Fiat Croma, foto 20 Fiat Croma, foto 21 Fiat Croma, foto 22 Fiat Croma, foto 23 Fiat Croma, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Fiat Croma Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:30000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.3 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Croma".

Fiat Croma je vlajkovou lodí Fiatu.Zařadit ho do nějaké kategorie je velký problém.Asi velké rodinné kombi s prvky MPV ???.Je to pravý Ital(design od Giugara,elegance,královská prostornost).Bezpečnost je výborná 7x airbag(možno až 9 airbagů),v EuroNCAP 5 hvězdiček.Motor je jak jinak skvělý. 110 kW,kroutící moment 320Nm od 2000 otáček.Turbo s variabilním natáčením lopatek,chladič stlačenáho vzduchu,filtr pevných částic DPF,emisní norma Euro 4.Je zde patrný přece jen malý turboefekt,ale ve srovnání s Octávií TDI je zanedbatelný.Kombinovaná spotřeba je po 30000 tisících km 6,2 litru a to považuji za výborný výsledek.Spotřeba oleje byla 1 litr na 30000 tis. km.Ale přičítám to záběhu motoru.Převodovka 6-ti stupňová manuální. Vcelku přesné řazení,6.stupeň je ale opravdu jen na dálnice.Ve 130 km/hod. motor točí jen 2000 otáček .Interiér je prostorově královský.Vzadu si sednou 3 dospěláci bez problémů.Nad hlavou a před koleny je velká rezerva.Oceňuji zatmavená zadní skla,navíc v mé výbavě jsou v zadních oknech velmi decentní roletky (viz foto).V předu opět místa na rozdávání,ale oproti Stilu mi zde chybí víc odkládacích přihrádek.Třeba pod sedadly.Také klimatizovaná přihrádka mezi př.sedladly chladí velmi málo oproti Stilu.Sedadla jsou velmi komfortní,sedí se velmi vysoko,ergonomie velmi dobrá,vše je intuitivní a po ruce.Ale vadí mi,že u blinkrů není tzv.trojblik.Výborný je volant(výškově a podédně seřiditelný),řadicí páka je příjemně vysoko umístněná.Mám krémový mikroplyš,který bude velmi háklivý na úklid.Ale vše se nechá v pohodě udžet čisté (poctivě uklízím 1x týdně).Stereo je od Blaupunk, 8x repro + aktivní subwoofer,který je uložen v zadní části kufru.Stereo je velmi solidní s dostatečným rozsahem možností naladění.Cromu chladí dvouzonová klimatizace,je velmi účinná.Interiér je navíc obložen plastovými hnědočervenými lištami,které mají imitovat dřevo.Na můj vkus jsou laciné a při hlasité a vybasované muzice občas rezonují.Osobně bych volil matný hliník,ale Fiat ho v nabídce zatím nemá(údajně při příštím faceliftu se má výběr interiéru rozšířit).Vše je ale otázka vkusu.Výbava Cromy je ESP+ASR+ABS s rozdělovačem brzd.účinku+Hill holder.Tento pomocník pro rozjezd do kopce považuji za dobrý ale jen pro toho,kdo má problémy se do kopce rozjet.Dále jsou zde xenony,18-ti palcová hliníková kola(225/45 R18 95Y - Brigestony Turanza ER 040),která ještě více umocňují elegaci Cromy.Zatmavená zadní boční okna s roletkami,dvoupatrový 500 litrový kufr(škoda že není výklopné také jen zadní okno jako bylo u Stila),kompletní el.výbava,zlatá metalíza se stříbrnými hagusy , zadní parkovací senzory.Nikdy jsem je neměl,ale opravdu je to výborný pomocník při takto objemném voze.Jízda s Cromu je velmi pohodlná,v interiéru je ticho i při dálničních rychlostech.Na 18-ti palcových kolech vozidlo výborně sedí,ale na druhou stranu šíleně plave ve vyjetých kolejích.Ale to je daň našim ,,skvělým,,silnicím.Podvozek je velmi komfortně naladěn,ideální pro naše nedobré silnice.Výrazný pokrok udělala zadní víceprvková náprava Multilink.Oproti Stilu(tuhá náprava) je to generační skok.Dílenské zpracování je velmi dobré,ale přece jen se občas ozve od zadní části kufru skřípající pazvuk ale jen při přejíždění nerovností když se kroutí karoserie.K dokonalosti dílenského zpracování koncernu VW ale Fiatu ještě malý kousek přece jen chybí.Napsal jsem to proto,že se snažím být objektivní,přestože jsem zarytý vyznavač italské značky FIAT.Závěrem si myslím že Croma je nedoceněné vozidlo v ČR,určitě by pomohla výraznější reklamní kampaň od Fiatu.Zase uznávám,že důležitější je podpora nového Brava a Grande Punta.To jsou stěžejní modely pro prodej v ČR.Fiat dle mého názoru konečně nastoupil na dobrou cestu,myslím jako jsou nové modely-Panda,Grande Punto,Bravo,Croma které jsou výborné,velmi bezpečné(všechny nové modely mají 5 hvězd v NCAP),velmi dobře dílensky zpracované,velmi se líbí.Také se Fiatu již ekonomicky daří a dostal se opět do černých čísel.Má prognóza je,že FIAT v ČR bude opět v prodeji aut mezi prvními pěti prodejci.Poslení poznámka je,že mi velmi vadí nekoncepčnost českých zákonů v daňových úlevách pro ekologicky šetrná vozidla.Skandinávské země,Anglie,Holandsko,Rakousko mají výrazné úlevy,když si lidé pořídí nový vůz s filtrem pevných částic nebo hybrid.U nás můžu mít jen tzv.dobrý pocit,že jsem trochu něco udělal pro životní prostředí.

Silné stránky

1.bezpečnost - 5 hvězd NCAP, 7 airbagů v zákl.výbavě
2.prostornost interiéru , dvoupatrově rozdělený ložný prostor
3.prostorná a pohodlná sedadla s širokou možností nastavení
4.rozsáhlá výbava již od základního modelu
5.motor-úsporný,tichý,silný
6.výkonná douzonová klimatizace
7.dobré odhlučnění interiéru
8.brzdy-s velmi rychlým nástupem,někdy až jedovaté,nevadnou
9.komfortní podvozek
10.spotřeba-dozezd až 900 km na jednu nádrž
11.elegantní design ( otázka vkusu )
12.poměř výbava/cena
13.sevisní interval 30000 km

Slabé stránky

1.drobnosti v dílenském zpracování ( občas rezonují lišty ve
dveřích,skřípající pazvuky při přejíždění nerovností když se
kroutí karoserie
2.velmi málo odkládacích prostor v interiéru,malé boční kapsy ve
dveřích
3.klimatizovaná přihrádka velmi málo chladí
4.nejsou pevné úchyty pro koberečky(u řidiče se kobereček
posunuje)
5.v zadních dveřích se samostatně neotevírá zadní okno
6.image značky,rychlý pokles ceny

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisuji jen v Č.Budějovicích ve značkovéhom servisu FIAT-Auto Future.Technici a servismani jsou znalí problematiky,ochotní,pracovití a šikovní.Mám s nimi je výbornou více než 5-ti letou zkušenost.Jinak s Cromu jsem bohudík problémy neměl.Tento servis FIAT mohu jen doporučit.Slyšel jsem,že je dobrá i pražská Imofa,ale nemám zkušenost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Cromu jsem koupil v Č.Budějovicích u značkového prodejce FIAT-Auto Future.Prodejce byl fundovaný,ochotný,s profesionálním přístupem.Prodejce to se mnou měl ale lehčí než s jinými.Já jsem zatížený na Fiaty a byl jsem při výběru velmi brzo rozhodnutý.

 


Přidat názorDiskuse: Fiat Croma 1.9 Multijet 16v Emotion

Další vozy Fiat Croma



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…