Fiat Croma (2005)
25.9.2011Vybíral jsem auto pro tátu. Při výběru auta bylo několik požadavků. Tvar karoserie kombi (mpv), vyšší posaz za volantem, komfort jízdy a automat.…
Fiat Croma (Lukyman)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
Lukyman 26.09.2011 18:11
« Re: Diodový můstek
Google pomůže:
Blok diod je buď šesti, nebo devítidiodový, zapojený do můstku. Hlavní diody jsou vždy po třech zalisovány do držáku, který je kromě mechanického upevnění propojuje elektricky a zároveň odvádí teplo vzniklé průchodem proudu. Diody mají stejný tvar a stejné parametry, ale v každém držáku je typ diody s obrácenou polaritou (většinou jsou odlišeny barevným proužkem proti záměně), aby usměrnění bylo dvoucestné (obě půlvlny se "převedou" na kladné). K usměrnění je bezpodmínečně nutných diod šest dimenzovaných na plný výkon alternátoru. Další tři diody slouží jako pomocný usměrňovač, z kterého se použije proud pro regulaci buzení, usnadňuje se tak připojení kontrolky dobíjení. Tyto diody přenáší jen malý proud do 2 A, proto se většinou používají typy na proud okolo 3 A. Pomocný usměrňovač zabraňuje rychlému vybíjení akumulátoru při stojícím motoru a zapnutém klíčku zapalování přes budící vinutí. Oba držáky diod jsou přes izolační podložky sešroubované a spolu s vývody tvoří montážní blok.
Když nefunguje, tak v podstatě nedobíjí.
O vyndání dpf uvažuju, ale zatím minimálně do jara zůstane.
-
DPF vykopni co nejdřív, ubydou potíže, těžkopádnost i spotřeba.