Recenze

9 Majitel

Fiat Croma 2.4 jtdm emotion

9.17 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Croma, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Fiat Croma Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:110000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2387 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 216 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.3

Popis vozu

Vybíral jsem auto pro tátu. Při výběru auta bylo několik požadavků. Tvar karoserie kombi (mpv), vyšší posaz za volantem, komfort jízdy a automat. Automat z několika důvodů: komfort jízdy, zvyk z momentální práce, kde jezdí celý den s automatem a pak také občas zdravotní problémy.
Obcházel jsem servry s auty a vybíral vhodné kandidáty. Moc jich na výběr nebylo. Vzhledem k automatu bylo rozhodování celkem jednoduchý. Námi vybraným požadavkům vyhovoval pouze jeden vůz a to Fiat Croma.
Začal jsem tedy hledat Fiat Cromu. Rozum říká vzít benzín, ale 95% nabídky je pouze nafta. Takže jsme se smířili s naftou a začali hledat auto s motorem 1.9jtd (110kw). Solidní nabídka nepřicházela, ale za to přišla dobrá nabídka s motorem 2.4jtd (147kw). Jeli jsme jí obhlídnout a nakonec jsme ji i koupili.
Výbava:
Auto je ve výbavě emotion. Prakticky maximální výbava jako: abs,esp,asr, 9x airbag,4 x el. okna, el. vyhřávaná sklopná zpětná zrcátka,kožené sedačky, dvojité dno kufru, dvouzónová automatická klimatizace,navigace, multifunkční volant, tempomat, prosklená střecha, xenony atd.... Výbava je opravdu rozsáhlá, podle toho co jsem zjistil, zde chybělo pouze: elektricky nastavitelná a vyhřívaná sedadla a monochromatické zpětné zrcátko s dešťovým a světelným senzorem.
Jízda:
Jízda je s tímto autem příjěmná. Mám tam 18 kola a i s nimi je to relativně komfortní auto. Při jízdě zatáčkou je znát hmotnost vozu, těžký motor vpředu a z toho vedoucí silná nedotáčivost. Sedačky také tolik nepodrží. Vzhledem k tomu, že auto je stavěné na komfort, tak to tomu tolik nevadí. Na dálnice je jak stvořené. Při jízdě je ticho, a když se musí motor vytočit, tak má na diesel velice příjemný zvuk, až návykový.
Spotřeba je kapitola sama pro sebe:
dle techničáku je 11,5/6/8. Dle mých měření jde spotřeba ve městě k těm 11, mimo město klidnou jízdou kolem 100km/h 6,5 a kombinovaná je těch 8. Takže ve stručnosti odpovídá techničáku. To vše při prázdném autě (1-2 osoby), při plném obsazení a plném kufru je spotřeba o 0,5-0,75 litru vyšší. Chtěli jsme původně benzín, takže spotřebu neřešíme, ale někomu může vadit. V tom případě bych zvolil 1,9jtd.
Časté závady těchto vozů:
alternátor – odchází diodové můstky při přeběhu 100 tkm
swirl klapky – vydrží běžně 120-180tkm, musí se měnit celé sání (platí pro 1,9jtd 110kw a 2,4jtd 147kw)
egr – často stačí jen vyčistit, ale někdy ani to nepomůže, toto je problém nejenom fiatu
dpf – ve většině případů se do těchto vozů montoval dpf filtr, většinou vydrží do 200tkm, při časté jízdě po městě i dříve. Výměna je nerentabilní, proto se odstraňuje a maže z činnosti v řídící jednotce. Na stk by s tím neměl být problém.

Silné stránky

silný motor
komfort jízdy
slušný automat
prostornost kabiny
výkonná klimatizace
snadné nastupování, díky vyššímu posezu
nízká hlučnost v kabině
příjemný zvuk motoru ve vyšších otáčkách

Slabé stránky

některé plasty v interiéru mohly být kvalitnější
nedotáčivost, daná koncepcí a pohonem vozu
hmotnost vozu (1,8t)
malý poloměr otáčení
chybí kontrolka vypalování dpf
pod 1800 ot/min značná neochota motoru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Při koupi mělo auto několik vad, se kterými jsem ho kupovali a věděli jsem, že je budem muset odstranit. Za prvé nefungovala navigace. Koupila se jiná z vrakoviště (momentálně se řeší master code), nefungovali přední ostřikovače světel (několik vad: rozbité klapky a jeden ostřikovač teče; zatím nezprovozněno), nefungují zadní parkovací senzory (zjistil jsem, že chyba není v senzoru, ale někde v kabelech).
K vozu jsme byly zimní pneu na plecháčích (16´) a litý kola bez gum (18´). Musel jsem tedy pořídit nové letní pneu a to o rozměrech 225/45/18. Takové pneu vyjdou běžně přes 10tkč, takže s tím také dopředu počítat. Tvar litých kol také není dobrá, přesahují a jsou odřené od obrubníků (od předchozího majitele :-)).
Po dvou měsících od koupi začal téct chladič. Byl dole ohnutý (zřejmě dostal nějakou ránu). Jelikož je celý spodek zakrytovaný, tak se to blbě kontroluje :-(. Takže nastala výměna za nový.
Po dalších 2000 km odešel a alternátor resp. diodový můstek a následně i originální baterie.
Swirl klapky, egr a dpf filtr zatím drží.
Jinak zatím jen běžná udržba, jako výměna oleje a filtru. Na jaře mě čeká výměna oleje v převodovce.
Jinak servisovat tento vůz není finančně tak náročné. Náhradní díly jsou dostupné a relativně levné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od soukromého prodejce. Zkušenosti ve směs pozitivní. K auto byly různé faktury ze servisů jako výměna rozvodů či výměna všech vstřiků v autorizovaném servisu pži svolávací akci. Takže tam jsou vstřiky, které mají za sebou 30tkm, což bylo velké plus.Při koupi bylo na tachometru 100tkm, což odpovídalo stavu. Nabídl i slušnou cenu

 

Novinky v recenzi

30.9.2011 16:52

fotky

Fotky časem přidám, momentálně nejsou žádné k dispozici.


Další vozy Fiat Croma



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
9

Po složených zadních sedačkách není rovná ložná plocha.

prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
7
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
6
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek! Prozradil ale i „skromnější“ recept

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek!…

Jedna na povidla, druhá do sudu na slivovici. Nejdůležitější činností na konci léta je zpracování švestek, tedy…

 

iSport.cz

První finále! Dallas zvítězil 4:1, zářil brankář, Palát nebodoval

První finále! Dallas zvítězil 4:1, zářil brankář,…

Hokejisté Dallasu porazili v úvodním finálovém zápase play off NHL Tampu Bay 4:1. O výhře Stars rozhodli Joel…

Šéf Boleslavi Plachý: o financování klubu i handicapu vůči fotbalu

Šéf Boleslavi Plachý: o financování klubu i…

S pozicí bosse, jenž léta nalévá do klubu i vlastní prostředky, chtěl nejednou seknout. Nedokázal to. Teď se Jan…

 

Reflex.cz

Jeho prsty byly najednou ve mně. Emily Ratajkowski obvinila slavného fotografa ze zneužití

Jeho prsty byly najednou ve mně. Emily Ratajkowski…

Americká modelka Emily Ratajkowski obvinila v autorské eseji pro magazín Vogue, fotografa Jonathana Ledera ze…

26 nejšílenějších roušek, které vás zarušeně pobaví

26 nejšílenějších roušek, které vás zarušeně pobaví

Nemusíme chodit kolem horké kaše. Druhá vlna je tady a spolu s ní všechny nepřijemné pocity, které nás tížily už…