Recenze
Toyota Corolla GT AE86 (Hachiroku) Twin cam 16V
Technické info
Přezdívka auta Hachina Rok výroby 1987 Koupeno ojeté najeto [km]:162000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1587 výkon [kW]: 92 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní
Popis vozu
Tak tohle auto jsem si pred par lety relativne nahodou (diky Nissanu 200SX S14) naprosto zamiloval a konecne ho mam. Nebyt jednoho neprijemnyho problemu, ktery vyvstal minuly patek (dva dny potom, co jsem si ho vyzvedl od klempiru a lakyrnika po ctyrmesicnim pustu) mam jeste ted usmev od ucha k uchu. Ten se momentalne snazim navnadit lahvinkou otevrene Plzne.. Bohuzel to moc nezabira..
K popisu: Puvodne pouze japonska legenda si behem poslednich par let ziskala spoustu fanousku prevazne v America (hlavne z duvodu relativne velkeho poctu prodanych kusu), ale i v Evrope je par entuziastu, kteri kvuli tomuhle autu v noci nespi.. (aeu86.org) a kdykoliv muzou, uzivaji si jeho jednoduchost, silu a proste jeho celkovy jizdni projev, ktery bych rekl, je vazne vynikajici.
Auto ma klasickou koncepci motoru ulozeneho vepredu podel s pohonem zadnich kol pres samosvorny diferencial. Vazi kolem 900 kilo, takze o legraci je postarano. Tato Corolla se vyrabela jako dvoudverove kupe nebo jako tridverovy hatchback. V Japonsku mel tento model jeste dalsi dve odlisnosti a to hlavne svetla. Model s pevnymi svetly se jmenoval Levin a model s vyklapecimi svetlomety se jmenoval Trueno. Do verze GT se davaly vysokootackove motory 4A-GE 1.6 16v s vykonem, jez se pro Evropu pohyboval v rozmezi od 77kw do 92kw pri 7000 otackach. Tem, kteri tento vykon nepovazuji za dostacujici, vyhovuje swap za turbem preplnovany motor 4A-GZE z prvni generace MR2. Fajnsmekri ale voli atmosferickou 20ti ventilovou verzi s ctverici skrticich klapek z vylozene japonskeho predokolkoveho modelu AE101, pripadne AE111. Tento motor ma pak atmosferickych 170 koni.
Vuz se vyrabel tez v civilnejsi verzi SR-5, ktera mela motor 3A-C s osmi ventily a vykonem tusim 55kw. Nemela tez samosvorny diferencial. Motory mely taky horsi vnitrnosti, netocily tolik otacek. Tento slabsi model ma oznaceni AE85.
V Japonsku tento model zna snad kazde male dite diky kreslenemu serialu "Initial D" se serie manga a nerekne mu jinak nez hachi-roku (8-6), dle koncoveho oznaceni modelu AE86.
V dobe sveho vzniku s timto vozem jezdil zavody i Antonin Charouz. Jeho model je vystaven v muzeu v Lanech. V soucasne dobe je kvuli sve koncepci pouzivan prevazne pro driftovani. Pred mesicem byl dalsi sraz s klukama z fora aeu86.org na nemeckem Nurburgringu a opet to nemelo chybu. Tohle auto je proste neuveritelne rychly v zatackach.
Silné stránky
Nenapadny design, byt pro nekoho je to spis asi hodne osklivy auto a nepozna to od Nissanu Sunny. Meli byste ale pak videt ten vyraz, kdyz takovymu ohrnovaci nosu zmizite na chvili z dohledu.. ;-), nestaci se divit. Krasny zvuk vytoceneho motoru. Po vymene tlumicu a pruzin naprosto vynikajici podvozek. Nizka hmotnost je jasne klic k vyuziti vykonovych parametru motoru (vseobecne). Tady jsem si to overil. Auto je v zatackach neuveritelne dlouho neutralni. Potom samozrejme prechazi do pretaciveho smyku, ktery je ale lehce korigovatelny. Sedacky jsou seriditelne v nekolika smerech a posaz skoro na podlaze se snizenym podvozkem je proste kombinace, ktera mi naprosto vyhovuje. Kdybych za jizdy otevrel dvere, sahnu snad bez ohnuti na zem.
Slabé stránky
Silne korodujici karoserie, hlavne, kdyz se o auto majitel nestara. Absence posilovace rizeni. Zadni brzdy, byt jsou kotoucove, nebrzdi moc dobre. Zadni naprava v zakladnim nastaveni je nepochopitelne mekka a na zacatku se zdalo, ze snad beha za autem s dvoucentimetrovou vuli doleva a doprava. Prevodovka neni dostatecne dimenzovana na 120 koni a je po 160t relativne vybehana. Ma vule, ktere nejsou uplne prijemne. Co se tyce dostupnosti nahradnich dilu, neni to samozrejme zrovna idealni. Plecharina je vazne dost problem a to dokonce i v originalu.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto jsem nechal pres zimu kompletne vyvarit a nalakovat do puvodniho odstinu. Menili se vsechny ctyri lemy, opravovaly prahy, misky zadnich tlumicu a cilem bylo dostat vahu co nejmin, takze, listy, prahy, lapace necistot, vsechno slo dolu a uz se nevracelo. Menily se vsechny seriove tlumice za zlute stavitelne KONI a seriove pruziny za o 3 cm kratsi holandske pruziny APEX (neplette si s APEXi). Pro zpevneni predni casti karoserie jsem dal duralovou vzperu Weichers. Kabely ke svickam vymenil za kabely od TRD. Kola SSR Longchamps XR-4 absolvovaly cestu z Japanu do Madridu pak do Bruselu a pak do HK. Na ne jsem dal 4x Toyo Proxes T1-R 195/55/14. Auto na nich ukrutne sedi. Gumy na limitu ani nepisknou, drzi jak prilepene. NADHERA!
Ted ta velka kanka na krase, ktera mi kazi naladu: V patek odpoledne motor zacal cukat a v nedeli uz nebylo jednoznacne schopny prevozu do Bruselu. Timto bych chtel podekovat Martinovi z Kladna, kterej auto vzal na vlek a do Bruselu nas oba s Petrou odvezl. Dal bych chtel podekovat Menclum z HK, jak opravili karoserii, ale taky bych jim chtel "podekovat", ze se na to cukani nepodivali, kdyz jsem jim to v prosinci rikal. Kdyby to projeli, projevilo by se to a dalo by to vcas opravit.
Vcera se mi tady na to jeden kluk podival a jeho "guess", jak rikal, je, ze bude asi praskla hlava.. :-(((((( Druha verze rika, ze by to mohl byt jen rozdelovac. Cekam na nej.
Tak pred par tydny kolega z prace prinesl rozdelovac z MR2ky, ale uvnitr byl jiny a mel dokonce i diry na srouby na jinych mistech. Zkusil postelovat aspon ten puvodni, ale auto pak uz jen vyjelo z garaze a zustalo v praci na parkovisti. Noto guto. Spravny rozdelovac uz ale mam a zkusim ho vymenit tento vikend.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem kupoval na doporuceni kamarada a jen podle fotek, ktere mi poslal. Mela to byt libovka, ktera potrebovala "jen vyvarit a nastrikat", ale bohuzel dopadlo to jinak. To ze auto cuka jsem nevedel a jen doufam, ze predchozi majitel mi to neprodal, protoze zjistil, ze s motorem neni neco v poradku. Udajne by to mel byt dost solidni clovek. Momentalne shanim motor nebo aspon hlavu, abych mohl zase co nejdriv slyset cistejch 7300 RPM pri vytoceny dvojce..
Dodatky
1. oprava udaju o SR-5ce, doplnen aktualni status opravy motoru
2. vcera nalezena dirka na vrsku nadrze.. SAKRA :-(
3. nove video
4. 27/7 update opravy motoru
Novinky v recenzi
Sem tam mrknu na stranky novyho majitele a vidim, ze se o ni stara moc pekne, tak jsem rad. Na druhou stranu doufam, ze mi zas jednou bude rikat pane..
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Toyota Corolla GT AE86 (Hachiroku) Twin cam 16V
- Nostalgie 24.01.2023 11:53 Jan Kyzek
- Krása 11.11.2020 19:29 kostey
- škoda 12.10.2012 11:01 pargi
- jéé 04.07.2011 10:00 theolli
- Legenda! 14.10.2010 18:54 erbe
- Re: Legenda 16.07.2010 19:16 Onyx
- Legenda 06.07.2010 22:39 MiG-21
- Tak mozna jo 20.01.2008 00:31 Onyx
- Re: Tak mozna jo 19.01.2008 20:19
- ND 18.01.2008 16:45
- Tak mozna jo 18.01.2008 09:15
- Re: Ne Toyota,Levine je to!!! 17.01.2008 21:22 Onyx
- Re: ND 17.01.2008 21:16 Onyx
- Ne Toyota,Levine je to!!! 16.01.2008 17:41
- ND 16.01.2008 17:29
- Ne Toyota,Levine je to!!! 16.01.2008 13:50
- ae86 13.01.2008 01:29
- Re: Super kara 14.11.2007 23:14 Onyx
- Super kara 04.11.2007 21:11 pivrnec
- ještě bych poprosil vyjádření k tvému hodnocení?! 18.10.2007 00:11
- Re: ahoj 17.09.2007 18:58 Onyx
- Re: Uz jezdi? 17.09.2007 18:43 Onyx
- ahoj 04.09.2007 23:07
- Uz jezdi? 29.08.2007 21:42
- Re: super! 27.08.2007 22:35 Onyx
- super! 27.08.2007 11:02
- 1 26.08.2007 00:02
- Re: preco 7? 24.08.2007 22:39 Onyx
- preco 7? 21.08.2007 23:21
- Re: nádhera! 17.08.2007 12:21 Onyx
Další vozy Toyota Corolla
-
Toyota Corolla (1988) Majitel: Lubinator
Přidáno: 24.3.2012 510 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2018) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 11.8.2019 228 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2019) Majitel: Mikesus
Přidáno: 20.4.2019 23510 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2006) Majitel: ps1818
Přidáno: 12.11.2009 2510 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Toyota Corolla (1998) Majitel: SrandistaSK
Přidáno: 3.5.2011 67 Majitel 9.87 Uživatelé