Recenze

9 Majitel

Citroën C5 X/Plus

9,64 Uživatelé

Hodnoceno: 28× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C5, foto 1 Citroën C5, foto 2 Citroën C5, foto 2 Citroën C5, foto 2 Citroën C5, foto 3 Citroën C5, foto 4 Citroën C5, foto 5 Citroën C5, foto 6
Citroën C5, foto 7 Citroën C5, foto 8 Citroën C5, foto 9 Citroën C5, foto 10 Citroën C5, foto 11 Citroën C5, foto 12 Citroën C5, foto 13 Citroën C5, foto 14 Citroën C5, foto 15 Citroën C5, foto 16 Citroën C5, foto 17 Citroën C5, foto 18 Citroën C5, foto 20 Citroën C5, foto 21 Citroën C5, foto 22 Citroën C5, foto 23 Citroën C5, foto 24 Citroën C5, foto 25
 

Technické info

Přezdívka auta Spagetka Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:16500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,5 maximální rychlost [km/h]: 186 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 563 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "tv".

Nova generacia C5 break s novym motorom 1.6HDi FAP. Uz zakladna vybava obsahuje vysoky standard - ABS/ESP, 16-palcove 215/60R16 Michelin Primacy, automaticka klima, CD radio, predne elektricke okna, otvaratelne okno kufra, kozeny volant a zopar dalsich drobnosti, ktore potesia. Doplnkova vybava: pack Comfort (dazdovy a svetelny senzor, zadne elektricke okna, osvetlene zrkadielka na slnecnych clonach) a tempomat/obmedzovac rychlosti. Zakonom vynutena, ale zato uplne nezmyselna vybava: mreza N1.

Ako vsetky C5-ky, aj tato ma zname hydropneumaticke pruzenie Hydractive 3 s nastavitelnou svetlou vyskou auta.

Silné stránky

Vynimocne tichy a kultivovany motor. Vyborne jazdne vlastnosti. Pohodlne a priestorne auto. Velmi dobre aerodynamicky tvarovana karoseria. Obrovsky kufor. Pre zlodejov (dufam) nezaujimave auto.

Slabé stránky

Nie prilis stastne tvarovana palubovka (dan za dizajn...), kde nie je miesto na ulozenie mobilu a PET flase tak, aby bola poruke. Cudne tvarovane vnutorne tahadla kluciek, ktore navyse treba silno potiahnut.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

So servisom zatial nebolo potrebne nic vaznejsie riesit. Znama choroba vsetkych C5 breakov ma samozrejme neminula a cca po 3 tyzdnoch od kupy mi neslo otvaranie okna 5-ych dveri. Opravene svojpomocne za nie prilisnej namahy. Ked to uz bolo raz rozobrate, dorovnal som si aj panty 5-ych dveri, ktore uz z vyroby boli trochu sikmo. No co uz, Francuzi asi oslavovali 1.maj o den dlhsie, nanestastie pre moju Spagetku...

Zaznamenal som sporadicke hlasenie vypadku ESP hned po nastartovani, stalo sa celkom dvakrat. Pomohla znama finta na vsetky pocitace - vypnut, zapnut a vsetko ide OK.

Trochu ma mrzi, ze na tento motor je servisna prehliadka iba po 20 tisic km, na vsetky ostatne motorizacie je predpisanych 30 tisic. Podobne je to s vymenou FAP - 1.6HDI je 140 tisic, ostatne 180 tisic km. Predpisana udrzba hydropneu pruzenia je 200 tisic alebo 5 rokov, co pride skor. Aj ked neviem co presne tato udrzba zahrna, predpokladam, ze to bude mensia alebo maximalne porovnatelna ciastka ako 2 sady tlmicov + montaz na konvencne auta s 200 tisic km na ucte.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Maximalne kladne - A.M.Plus MT.

Ostatne upravy, poznamky a skusenosti

Originalne autoradio umoznuje relativne jednoduche nadratovanie dalsieho vstupu (AUX1) na vyuzitie bud pre handsfree sadu telefonu alebo MP3 playera. Na druhej strane si dava nacas s preladenim na inu frekvenciu, ked je signal prijimanej stanice uz na hrane. Vlastne povedal by som, ze ked je uz riadnu chvilu za hranou, vtedy sa spamata. Optimalizacia a redukcia sumu mi takisto nesposobuje prilisnu radost.

Dazdovy senzor funguje vcelku OK, ale zisla by sa mu moznost volby citlivosti ako napr. u Megana II. Svetelny senzor integrovany v tej istej krabicke je na 100% spolahlivy.

Kto nevie parkovat, alebo s tym mava casto problemy, mal by si priplatit minimalne zadny cuvaci senzor.

S originalnymi pneu 215/60R16 je tachometer velmi presny, ukazuje cca o 1% viac (pri 120kmh indikovanych je podla GPS rychlost medzi 118 a 119kmh), so zimnymi Matadorkami 195/65R15 je presnost asi 2%. Mat takto presne tacho je dost nevyhodou - Fabie s konstantne 10% nepresnym tachom v obciach vzdy a stale zavadzaju a policajti tiez nemaju pochopenie, ze clovek si to lizal iba mierne nad pokutovatelnu hranicu...

C5 1.6HDi break je auto pre pohodovych vodicov, ktori ocenia velke rozmery pri velmi rozumnej spotrebe (v priemere podla PP 5.5, skutocnost 5.9). Nic pre mestskych pretekarov, na to treba iny motor. V rukach skuseneho vodica vsak vie poskytnut velmi dobry tah v kritickych situaciach, a to aj vdaka relativne dopomala sprevodovanej prevodovke (87kmh pri 2000 ot/min na 5-ke) a naozaj sirokemu spektru, kde motor ochotne taha (od cca 1750 az po 4000). Na 5-ke sa da udrziavat rychlost 70kmh bez akychkolvek vibracnych ci zvukovych protestov motora. Dialnicne rychlosti do 150kmh nie su problemom, kto rad cestuje rychlejsie, mal by sa radsej pozriet po dvojlitri. Technickymi parametrami a vybavou je C5-ka porovnatelna s kombikmi Peugeot 407, Ford Mondeo ci VW Passat s najslabsimi dieslovymi verziami, cenovo je vsak z tejto skupiny zvacsa najvyhodnejsia. V tomto parametri vdaka roznym docasno-trvalym akciam sutazi skor s novou Octaviou Combi TDi, kde ma vsak naviac vo vybave.

 

Novinky v recenzi

17.6.2008 00:00

Pridane nove foto nie celkom kazdodennej dekoracie :-), ktoru sme s priatelkou pripravili a pripevnili vlastnorucne. Bola to celkom zabava a velmi sme nedufali, ze to vydrzi po cely cas. Vydrzalo a dokonca aj na druhy den rano kvety este vyzerali k svetu.
.
A pozor, sutazna otazka: na poslednej fotke je vpravo vzadu nezamaskovany nufak (cumak) jedneho nie celkom vsedneho auta. Kto uhadne o ake sa jedna, ma verejnu pochvalu!

21.1.2008 00:00

Takze server ma dnes celkom dobry den a tak mi dovolil nahrat zopar dalsich foto, vid Zimne variacie.

20.1.2008 00:00

Chcel som pridat niekolko novych foto, ale dovolilo mi pridat iba jednu (C5 za nova). Takze ked bude mat server lepsiu chvilku, pridu dalsie.

1.6.2007 00:00

Zopar drobnosti, oprav a poznamok...
Ti pozornejsi majitelia faceliftovanych C5-iek ma zatial nedhalili, ze som napisal somarinu a tou je rozmer pneu. Spravne to ma byt 215/55R16 Michelin Primacy. Fakt, C5-ka ma taketo "Gucci" nizkoprofilove obutie uz z vyroby, a to pre vsetky motorizacie a vybavy!
Ako som uz naznacil predtym, palubny pocitac ukazuje vzdy a stale presne o 0,4 litra lepsiu priemernu spotrebu ako je priemer metodou nadrz-nadrz. Predpokladam (predpokladajme...), ze to nerobia naschval, no v tom pripade neviem aky zazracny algoritmus na to aplikuju, ze to takto vychadza. Ak to robia naschval, je to podraz. No je to v ramci presnosti PP aj u inych znaciek, napr. Fabia. Naopak, najpresnejsi PP ma otcov Megane, ktory je na obrazkoch spolu so Spagetkou - mnozstvo dotankovaneho benzinu doplna sedi takmer na desatinu s udajom o spotrebovanom mnozstve. Avsak kvoli "zlepseniu image" nie je vysledna spotreba zaokruhlovana matematicky, ale surovym odrezanim stotiny.
V suvislosti s tymto chcem povedat, ze mi momentalne na PP svieti od posledneho tankovania priemer 5,0 litra a teda skutocnost 5,4. Je pravda, ze som sa pocas poslednych 100km snazil a taktiez 200km odjazdil kolega, ktory jazdi medzi 80 a 90kmh (tymi 200 kilometrami si pocet kilometrov od ukoncenia autoskoly zdvojnasobil), no na druhej strane som autu parkrat doprial na dialnici rychlost aj cez 170 kmh. Na 1,5 tony tazke 4,8m dlhe auto s FAPom a stale zapnutou auto-klimou je to naozaj obdivuhodna spotreba!
Ak sa raz vyvojari v Citroene budu zaoberat redesignom dialkoveho ovladania, odporucal by som im, aby zapustili ich tlacidla nizsie a zvysili silu potrebnu na ich stlacenie. Stalo sa mi totiz parkrat, ze po vlozeni klucov do vrecka nohavic sa auto odomklo.
Este doplnim, ze uplne uzasne na tomto aute su predne opierky hlavy - este na ziadnom inom aute mi nesedeli na hlavu tak, ze sa dalo jazdit s opretou hlavou.
... a vedeli ste, ze toto auto ma hlinikovu kapotu?

21.5.2007 00:00

Pridanych zopar dalsich foto.


Přidat názorDiskuse: Citroën C5 X/Plus

Další vozy Citroën C5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Zatial ziadne vaznejsie problemy. Mensie zavady riesitelne svojpomocne.

praktičnost
8

S vynimkou slabo vyriesenych odkladacich priestorov (mobil, PET) je ostatok auta velmi prakticky vyuzitelny.

prostornost
10

Tak priestorne, ako len moze kombik dlhy 4.8m byt...

jízdní vlastnosti
9

Prekvapivo stabilne auto v zakrutach (standardne dodavane Michelin Primacy 215/60R16 urcite pomahaju), avsak dost citlive na bocny vietor.

jízdní komfort
10

Hmm. Citroen. Jazdny komfort. Mezi tymito dvoma pojmami sa pyta rovnitko, nie?

provozní náklady
7

Tazko nateraz posudit, avsak servisne intervaly kazdych 20 tisic km a vymena FAPu po 140 tisic km urcite lacne nebudu. No v ramci svojej triedy aut a v ramci coskoro povinnej ekologickej vybavy (FAP) to asi bude porovnatelne s ostatnymi znackami.

náhradní díly
9

Co touto otazkou chcel basnik povedat?

výkon motoru
10

Vykon motoru vzhladom na ocakavania je za plny pocet bodov. Dalsie detaily vid podrobnejsi komentar.

spotřeba
10

Od 5.5 do 6.0 realnej mimomestskej spotreby s cca 30% dialnic systemom plna-plna na 1.5 tony tazke auto nie je zle, ze? V meste a s klimou to vezme asi tak 7.0 az 7.5.

hlučnost motoru
10

Co, toto je diesel? Neexist.

kvalita sedadel
8

Aj ked velmi pohodlne, zisla by sa bedrova opierka.

brzdy
10

Ocenujem pozvolny nabeh brzdnej sily a nenasilny brzdovy asistent, ktory funguje vtedy, ked ma a neotravuje vtedy, ked nema.

zavazadlový prostor
10

Ale no tak. Takme patmetrove kombi. Aky asi bude mat kufor? Taaaky <----------> velky.


Více o modeluCitroën C5 C5 (2001-2008)
Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost? Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost?

Citroën C5 druhé generace se pomalu připravuje na…

Citroen Saxo 1,6 16V VTS Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky…

 





Blesk.cz

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila zloděje, se bojí vězení

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila…

Jarmila Miklušová (67) z Ostravy je veřejně známou hrdinkou poté, co se neohroženě a s nožem v ruce ubránila…

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí za češtinu!

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí…

Oscarový režisér Miloš Forman (85) žije již léta s rodinou v Americe a do Čech se už zřejmě nikdy nevrátí. Jeho…

 

iSport.cz

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla vyšší než v poháru

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla…

Příliš sdílný nebyl, v očích se mu ale zračila spokojenost. Trenér Plzně Pavel Vrba mohl kvitovat, jak jeho tým…

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…