Diskuse

Citroën C5 (2004)

29.3.2011

Na podzim roku 2009 jsme už nutně potřebovali v rodině větší auto, než bylo naše staré Mondeo (také již popsáno). Ale jaké vybrat ? Pokukovali jsme s…

 

Citroen C5 (Giorgos)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Blates

    Blates 29.03.2011  13:11

    ahoj

    auto pekny, chtel bych se zeptat, cim si docilil toho, ze ty svetla jsou jako novy? diky
    • 00 Reagovat !

      foto Giorgos

      Giorgos 29.03.2011  13:42

      « Re: ahoj

      Stačilo sehnat v autolakovně smorkový papír - nejlépe zrnitost 2000 a leštící pastu Tempo a výsledek se po půl hodině dostavil. Více fotek a postup mám na stránce C5 clubu:

      [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 29.03.2011  17:00

        « Re: Re: ahoj

        A ja som si vzdy myslel, ze je to vypalene z vnutornej strany
  • 00 Reagovat !

    foto bubaaaack

    bubaaaack 29.03.2011  15:10

    C5

    Nazdar kolego. Vidim, ze C5 je cim dal vic v kurzu ... :-! Jen houst!
    Chci se te jeste zeptat na nekolik veci. Ty jsi hledal predfaceliftovany model kvuli nejakemu duvodu, nebo ta koupe byla jen souhra okolnosti (stav, pristup prodejce atd...). Ptam se na to protoze v r. 2005 se nejen faceliftovalo, ale menili se i dodavatele, mnohdy na ukor kvality ( napr. ta zminena spojka a setrvak: LUK -> Valeo)... Cili me jen zajima, jestli jsi o tomto vedel, nebo jsi se rozhodoval na zaklade nejakych jinych zalezitosti.
    Puvodne jsem uvazoval o 2.2 HDi diky dobrym referencim na spolehlvost, nicmene mne premohla zvedavost a sel jsem do 1.6. Zahy jsem mel tu "cest" s kolabujicim setrvacnikem a opotrebovanou spojkou (vymena cca 40 tis) >:D
    Jinak jsem, asi stejne jako ty, prekvapenej tim, ze to auto v podstate nic, krome bezne udrzby a nafty nepotrebuje. S zarovkama jsem chvilku taky bojoval, menil jsem je snad 3x nez se mi podarilo najit relativne solidni model kterej nepraska, zkus Osram Longlife, levny zarovky se s tim autem nemaji rady. Mam je tam uz nejakych 15t km a zatim sviti obe dve... Hele, a jak dlouho ti trva vymena tech zarovek? >:D Myslim, ze mas uz docela zmaknutej postup, ne? Ja jsem se dostal pod 30 minut, ale predstava, ze nekde v noci na dalnici odstrojuju predek, se mi porad moc nelibi.Tohle se jim moc nepovedlo....
    Cepy na predni naprave trpi podle me tim, ze to auto tak dobre tlumi. Clovek s nim potom jezdi rychleji i tam, kde by jel hodne opatrne. U mne se ozvaly na podzim, menit budu pristi mesic.
    Jak vnimas to, jak se to auto chova na tech 15' pneu? O komfortu nepochybuju, ale pamatuju si, ze jsem byl z toho, jak se to auto v zatacce porad hrne ven pres vnejsi kolo, trochu rozcarovanej. uz ale nevim, jestli to nebylo tim, ze jsem do C5 presedl z focusu >:-[]
    Tak at se ti prijemne jezdi ...
    • 00 Reagovat !

      foto Giorgos

      Giorgos 29.03.2011  15:49

      « Re: C5

      Zdravím pane kolego >:D ,
      Tenhle model jsem víceméně chtěl.. tedy pro změnu naftu - benzín už letěl tehdy cenou pomalu nahoru i v Řecku.... menší spotřeba v litrech, už jsem neměl potřebu být 1. z křižovatky >:-[] , takže 2,0 HDi byl slabý (jen 80 kW), zbýval jedině 2,2 HDi FAP. Z něj (FAPu) jsem měl chvíli obavy, ale po pročtení všech možných zkušeností jsem věděl že jeho údržbu taky zvládnu. (Dolít aditivum... vyčistit FAP).
      Ano, C5 II (2005-2008) se mi líbí vzhledově, ale už tehdy jsem četl o tom že má trochu složitější elektroniku. I v jedné recenzi jsem četl že nejvýdnější v poměru kvalita-cena je právě model který mám, C5 I , motor 2,2 HDi se 6-ti stupňovou převodovkou... Jo našel jsem odkaz zde :
      [odkaz]
      a citace : "Pokud bychom měli doporučit konkrétní C5, tak automobil z roku 2004 s motorem 2.2 HDI se šestistupňovou manuální převodovkou před nástupem výroby faceliftované verze. U něj je totiž asi nejvyváženější spojení motoru s převodovkou. které odpovídá charakteru pohodlného cestovního auta. V těchto vozech také ještě není přetlačítkovaný panel autorádia a navigace, který má faceliftovaná C5 a zdědila jej i nová generace. V modelech po modernizaci je asi nejlepším motorem překvapivě malý diesel 1,6 HDI, který klidným řidičům bez problémů dostačuje a lze s ním v průměru jezdit do 6 l/100 km."

      Výměna žárovek ? Dnes už zvládám jednu i druhou stranu za 5 minut (každou) >:D S auty mám dost zkušeností i když nejsem automechanik... a ruka ještě není natolik "silná" aby tam nevešla. Využívá mě i brácha, ale u něj odešly OSRAM až po 3 letech... byly ještě původní z Francie. (Na druhou stranu on najezdí jen 6000 km ročně)

      15. kola mám na autě v létě i zimě, má napsané i 16". Ale nesháním je... ano na 15" auto je měkší a v zatáčkách "plave". Vždyť taky máme pořádnou loď , ne ? ;-)

      Včera jsem měnil desky na předních brzdách... a koupil za 280 kč 4 kusy pevnostních šroubů na zadní brzdové třmeny... Zítra budu dělat právě s nimi a je dost možné že třmeny přehodím mezi sebou. Mám je vyhnuté a když jsem chtěl v pátek nahodit letní gumy s hliníkáči... tak kraj brzdiče jemně se otíral o nalepenou váhu kola. Vykřivení bylo znatelné (hodně) i při pohledu na pozici kotouče a brzdiče (mimo osu). V Prosinci 2007 dělali v Ostravě (Cimo Citroën) výměnu zadních kotoučů a desek (včetně FAPu) a zřejmě to neudělali pořádně... nebo že by se to vyhlo "samo" za ty 4 roky ??? (Tenkrát bylo najeto 119 000 km)
      Tak jsem zvědav jak to půjde... případně možná i nafotím.
      • 00 Reagovat !

        foto bubaaaack

        bubaaaack 29.03.2011  17:51

        « Re: Re: C5

        Jeste jednou ahoj. Tak presne tenhle clanek jsem cetl taky... s radiem ale nemam nejmensi problem. Tipuju, ze u te starsi C5 se pri vymene zarovek nemusi shazovat predni naraznik a demontovat svetla 8-s Do tech skulin se mi nevejde ruka, takze to musi dolu.... K me radosti takto meni H7 vsichni u C5 po 2005.
        O tech zadnich trmenech jsem nikde nic necetl a sam jsem se s tim nesetkal (resp. jsem si to zespodu nijak detailneji neprohlizel). Tezko rict jestli jde o vyrobni vadu, nebo dusledek nestejnomernyho opotrebeni kotouce. V tomhle radeji nechavam vse na servise a svoje teorie si nechavam pro sebe
        >:D
        Ja nemam uz v TP uvedenou alternativu k 16' nemam, takze jsem i v zime jezdil na 215/55 R16... Jezisek pak nebyl moc bohatej >:D >:D
  • 00 Reagovat !

    foto kuko

    kuko 29.03.2011  16:21

    Pěkný kousek

    Osobně se mi líbí C5 víc po F/L (samozřejmě se bavíme o kombíku), ale ten tvůj kousek je taky hezoun :yes:

    Osobně sedlám Xsaru r.01, takže světla velice podobná (ne li stejná) a žárovka mi odešla až po 1.5 roce (předtím ji měl švagr a před ním tchán, a taky si nikdy nestěžovali, že by s tím měli častý problém), zato ale pořádně - 1x potkávačka + obě parkovačky vepředu. Ono je to někdy docela záhada - na druhém autě (Megane) mi za první 4 roky odešla jedna žárovka a za další 1.5 roku už 3 kousky... Přístup je tam blbý u všech moderních aut. V mém servisu mi to vymění za cenu žárovky na počkání za 1-2min. takže 15 minut doma za neustálého používání nespisovných výrazů už raději vynechám

    zaujali mě tvoje cesty do Řecka autem - můžeš to nějak blíž popsat - trasa, čas, náklady a pod.?
    • 00 Reagovat !

      foto Giorgos

      Giorgos 29.03.2011  16:39

      « Re: Pěkný kousek

      Máš pravdu, i mě se líbí více ta verze po faceliftu, bohužel v době kdy jsem "rozbil prasátko" jsem prostě více peněz neměl... teť po téměř dvou letech od té doby bych tuhle verzi asi měl, otázka ale je JAK spolehlivé by bylo...co by se tam našlo.

      To že mi najednou odešly 2 potkávací světla (L+P) je sice těžko uvěřitelné, ale stalo se mi to ! Příčinu vidím v časté aktivaci BHI jednotky (elektrohydraulické čerpadlo) kdy jsem měl "*" na zemi a musela se dorovnat výška. Teť už je to opravené... Ohledně toho jsme i na C5 klubu si povídali a dělal jsem k tomu i video :
      [odkaz] (+ další 2 následující videa díl 2 a 3)

      Řecko autem ? Moje srdcová záležitost ! >:D
      Můžeš si počíst tady :
      [odkaz] a moje loňská dovolená
      [odkaz]
      [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Macronová chtěla peníze na roli první dámy. Dali jí jen funkci

Macronová chtěla peníze na roli první dámy. Dali jí…

Manželka francouzského prezidenta Emmanuela Macrona Bridgitte Macronová přece jen získala roli v Elysejském…

Jak se zbavit otravného hluku z okolí

Jak se zbavit otravného hluku z okolí

Dnes vám poradíme, jak se zbavit otravného hluku z okolí Potřebujete sluchátka s technologií aktivního potlačení…

 

iSport.cz

Ředitel Sampdorie: Schick? Příště už může hrát. Zajímá se o něj i Neapol

Ředitel Sampdorie: Schick? Příště už může hrát.…

Fotbalista Patrik Schick má v úterý začít naplno trénovat v Sampdorii Janov a bude připraven na nedělní duel s…

Vuelta mění lídra! Už po třetí etapě se do červeného oblékl Froome

Vuelta mění lídra! Už po třetí etapě se do červeného…

Největší favorit cyklistické Vuelty Chris Froome získal už ve třetí etapě červený trikot lídra. Britský vítěz…

 

Reflex.cz

Děti cigaret: Indonéskou kulturu převálcoval tabákový průmysl

Děti cigaret: Indonéskou kulturu převálcoval…

Zatímco v západních zemích je kouření na ústupu, ostrovní stát v jihovýchodní Asii řeší zcela opačný problém.…

Car Mikuláš II. jako prostopášník: Poprask okolo nejočekávanějšího ruského filmu roku

Car Mikuláš II. jako prostopášník: Poprask okolo…

Ministerstvo kultury Ruské federace vydalo před několika dny povolení k distribuci napjatě očekávaného filmu…